| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 03 Juli 2016 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Juli 2016 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Se English YouTube video med Dynaudio Xeo3 tilslutning. Bemærk! Xeo4 har man både Coaxial og Optisk (digital) tilslutning til sit HD TV. - Click her. ------------------------------------------------------------ --------------- Her et setup hvor der kan valg mellem BeoLab eller Xeo højttaler.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 03 Juli 2016 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad fanden er Chromecast ?
Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg afskyr alle alle de gadget baserede streaming tjenester.
Ikke så meget fordi kvaliteten af både video og audio langtfra er ligeså god som kildematerialer fra BR, DTV og CD,
Men mest af alt fordi man bliver suget ind i et økosystem, hvor al kontrol over hvad du fortager dig,
og hvad du må og kan, primært afhænger af om du har afleveret dit betalingkort!
Det er varen der bare bliver ved med at koste, uden at du reelt ejer noget som helst.
ikke engang din device har du længere kontrol over, alt bliver Apple & apps! Resten bare tilbehør!
Google er sikkert ikke meget bedre, men intil videre har jeg ikke betalt en krone for nogen af deres ydelser,-
Det var så indtil i dag,- curiosity killed the cat, nåede jeg lige at tænke inden de 320kr blev trukket på kortet.
Den blev plugget i BV7-40 og dukkede kort efter op med en fin blå baggrund, brilliant!
Setup via PC virkede naturligvis ikke, men ved hjælp af datterens smartphone, kom den på netværket.
Og lad mig sige med det samme, så længe du smølfer rundt i Googles univers virker den fejlfrit!
Youtube, Chrome (Mp4 og Mp3 afspilning) virker perfekt! Men kvaliteten er jo derefter!
Lad os prøve med en BR, Nope! Selvom man kan dele VLC er der ingen lyd, da vi nu er udenfor Googles interesser!
Flac ligeså,- Nope! Nå,- for 320kr kan man vel kke forvente sig alt.... Jeg følte mig som rejen i Økosystemet!
Men så faldt jeg over Videostream appen...
Og voila Nu var der Streaming direkte fra NASen med lyd! Og mindsandten om ikke der var er en PCM option!
Pretty cool, multikanal PCM... Det er faktisk mere end hvad B&O NL linken kan!
Jeg har endu ikke fundet ud af om fuld 7.1 er understøttet men 5.1 er!
Det komme til at vente lidt med yderligere undersøgelser, da resten af familen nu hygger sig sig med,
at kapre Chromecaste med netop deres favorit musik, fra netop deres device!
I det mindste er jeg stadigvæk ikke en del af økosystemet!
PS... Hold nu kæft, hvor Pentaerne stadigvæk lyder fabelagtigt når de får fuld skrue!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er Chromecast II ? Jeg må indrømme at den der Videostream app. er ret cool.... 1080p & PCM lyd! Og endnu en lille fiks detalje, hvis du sidder med en BR der ikke har danske undertekster - Er det bare at hente en .srt fil fra nettet,- og vupti dansk undertekst. Det virker naturligvis med alle sprog, sålænge der er en .srt fil at finde på nettet! Læs mere om .srt her! Og hvad er der så inden i den lille fætter...? Der er blevet plads til hele tre antenner, det er dem der sidder yderst på printet, og ligner en udspringsvippe! Der er to 2.4GHz (diversity) og en 5Ghz! Ellers der der på denne side DDR ram og WLAN/BT modtager. På bagsiden er Medieprocessoren og Flashmemory. Der er også USB, så det er vel kun et spørgmål om tid- før den bliver jailbreaket... Til 250kr uden moms, er det med garanti ikke mange kr. Google laver på dimsen,- selvom den selvfølgelig - er lavet i Kina! Så det må være være andetsteds i fødekæden, at den skal tjene sig ind! En sidste ting! Der bliver flyttet nogle bits på WIFI netvæket for at supportere video, så der er måske værd, at overveje den lille Ethernet Adapter. 139kr,- inklusiv en power supply....!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beovox 141. Tak for dit fine indlæg. Et opklarende spørgsmål - Hvorfor valgte du denne Chromecast version, og ikke den vi ser på indlæg af 02 Juli 2016 kl. 09:10 side 285. ?
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
"Hvorfor valgte du denne Chromecast version"
Primært fordi den er et langt bedre produkt teknisk set.
BV7 serien på en stand er en sej udfordring for en WIFI/BT antenne når den sidder i HDMI stikket.
Den er stort set pakket ind på alle sider af stål og aluminium!
Som det ses havde den første version af Chromecasten kun en antenne,- sidder øverst!
Og 2.4GHz området er i forvejen pakket til det yderste af alskens WIFI og BT gadgets.
Ved at sætte pucken på en fleksibel HDMI strip kan man flytte den ud i det fri,
og dermed få lang bedre antenne perfomance.
Lur mig,- om ikke den kan strømforsynes fra en USB port på TVet....
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
| 139kr,- inklusiv en power supply....! |
|
|
Hvor, please?
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Google store!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så skal man jo 'melde sig ind' i den forening  Og det har jeg bestemt ikke tænkt mig at gøre! Efter min research koster donglen 39 og ethernet-adapteren 19 . Kender du da en bedre Google Store, end jeg gør? OBS! Donglen kan købes overalt, men adapteren kun direkte ved Google. P.S. Jeg havde den første Chromecast hjemme dengang - den sendte jeg tilbage! Åbenbart er de blevet bedre nu. MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Jeg har ikke meldt mig ind nogen steder,  - free shipping!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Custom Painted Ferrari Red, Carbon trim Beolab 2
Jeg er ikke helt sikker på den holder....
Men på den anden side,- sort er måske det nye sort!
Skulle nogen være interesseret, kan selvklæbende ark købes her!
LINK
...og det er naturligvis,- Vinyl!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
Jeg har ikke meldt mig ind nogen steder, - free shipping!
|
|
|
ja, ja - free shipping!
Men, før jeg kan komme videre, skal jeg logge mig ind (med en google-mailadresse)....
....som jeg ikke har og ikke vil have.
'Log ind og fortsæt'
Jeg ser ingen mulighed for at undgå dette nogen steder - gør du?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Donglen kan købes på hvert andet gadehjørne.
Det er ethernetadapteren, jeg er interesseret i.
Mærkeligt nok kan den kun fås via google-siden
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Juli 2016 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men desværre for nogle af os, Chromecast Ethernet Adapter, som blev tilføjet i Googles Store på onsdag er nu opført som udsolgt. På nuværende tidspunkt ved vi ikke, hvornår Google vil genopbygge et lager, men vi er sikre på, at det ikke vil vare længe - de var udsolgt på en dag. Hvis Google ikke udnytte dette, skal de have en forfærdelig salgsstrategi. Også for dem, der bor uden for USA, er her en dårlige nyheder. Google kan kun sælge deres Chromecasts Ethernet Adapter i staterne, så ærgerligt gutter. Med denne Chromecasts Ethernet Adapter (ekstraudstyr), kan du slutte din Chromecast direkte til din router, og skabe en hurtig og mere pålidelig forbindelse til din Chromecast. En god detaljer. De der var heldige og kunne bestille, kan forbinde deres Ethernet Adapter med en medfølgende USB, og køre et Ethernet-kabel fra routeren til strømforsyningen - så, bare sæt den i, og voila, kan du nyde den høj- speed internet lane! - Click her.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Der ligger stadigvæk en i min indkøbskurv - men uden en Gmail-adresse kan man ikke købe noget hos dem!
Selv hvis jeg lægger 10 styks i kurven er de til salg.
Så hvorfor de skulle være udsolgt (for dig), ved jeg ikke?
Jeg må vel have fat i en i familien, der har en Gmail-adresse, til at købe den til mig
Så må vi se, hvad der sker, når han/hun klikker 'køb'.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant med Ethernet adapter da netop manglen på dette stik var hvorfor jeg foretrak Apple TV. Jeg kan se adapteren passer til både den nye og
gamle Chromecast. Hvis man antager man tilslutter med Ethernet kabel, hvad er da forskellen på første og anden generation af Chromecast? Det
virker som de kun har forbedret antennen.
PS: jeg kan uden videre købe en adapter. Og, der er forskel på amerikansk og dansk butik. Netstikket er jo anderledes.
BeoMedia
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Beomedia
Det er en kraftigere hardware!
Plus en anden lille detalje, den fås i en audio only version, med en AKM AK4430 192kHz 24-Bit Stereo DAC!
Lige til at klappe på en Beolab 7.1!
Så kører vi! 750W Icepower & 192/24 wireless for under 2000kr!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis du skriver ofte "Et link tak" Når du så får et link, får du svaret ved at trykke på dette link.  _________________________________________________ beovox141 - Så kører vi! 750W ICEpower & 192/24 wireless. Som stand alone setup ? Lav lige en lille tilslutnings tegning (uden BV 7) til BeoLab 7-1/2/6.
|
| Til top |
|
| |