| Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk filmskat mfl. er kommet som Apps.
@mm bruger også DR's app. den er ret god. Og det er en fornøjelse ikke at skulle streame fra iPad'en...
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ DrG
Selvfølgelig, tak! Det er der den er!
ATVen er i sin helt egen HTPC,- sort of!
Der gør så til gengæld at du kun kan vælge mellem hvad Appel tilbyder og hvad Apple tilbyder.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Dr. G Som jeg skrev, har jeg læst at PUC kode version Apple-V02. 60a. til ATV3, skulle være den samme som til ATV4. Godt at vide det også er rigtigt.  Dr. G - der er er ikke optisk ud på ATV 4 Nej - Dette er hvad jeg anskueliggøre med mit tidligere link. En årsag til ATV4 pt. ikke er aktuel for mig.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
beovox141 skrev:
@MM
Og lige nu kører min altså også via Beo4 / BL 1000 |
|
|
Hvordan kan den køre via Beo4/BL1000, når den ikke har nogen egen brugerflade?
Du mener vel, at det du vil caste, kan du styre med Beo4/BL1000!
Du/man er altså nødt til at have en pc for at det virker.
Ikke just et godt salgsargument for en 320 kr's dims....
.....men det behøver jo ikke at bekymre dig.
MM |
|
|
Fuldstændigt Korrekt, jeg er helst fri for endnu en brugerflade, for mig handler det om at distribuere indhold.
Video og audio, uden nogen blander sig i hvad, hvordan, hvornår og hvorfor!
|
| Til top |
|
| |
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
@beovox141
Det er nu fikst ikke og blokere sin PAD, bare fordi man skal se en film. Det er en mini HTPC og som sagt en ATV dækker fuldt ud mit behov.
Det er et spørgsmål om, hvad ens behov er.
/Dr. G
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
@DR G
Jeg har slet ikke nogen Pad... Casten kører helt autonomt på Pcerne...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
En HDMI switcher/ expert. er nok vejen frem for mig. Så er der frit valg både med Appel's ATV4 og Googles Chromecast.

- Click her.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Fuldstændigt Korrekt, jeg er helst fri for endnu en brugerflade, for mig handler det om at distribuere indhold.
Video og audio, uden nogen blander sig i hvad, hvordan, hvornår og hvorfor! |
|
|
Det har jeg da også forstået sådan - og fint nok!
Men hvorfor så ikke bare tilslutte pc'en via HDMI-kablet som hidtil?
De 320 kr kunne du så have brugt til at spendere familien en/to omgang/e is - i sommervarmen
Men - hvis nu de øvrige familemedlemmer kan bruge den til at caste fra deres mobiler,
er det vel ok at have den sat til
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@ DrG
Selvfølgelig, tak! Det er der den er!
ATVen er i sin helt egen HTPC,- sort of!
Der gør så til gengæld at du kun kan vælge mellem hvad Appel tilbyder og hvad Apple tilbyder.
|
|
|
Ja, men der er godt nok meget at vælge i mellem
Vil man f.eks bruge den til at se de 'videoer', som man har på sin NAS, kan man bruge apps som
PLEX eller VLC - ikke just Apple-made, men tilstede på ATV4, hvis man da ellers har hentet dem.
Se HER, hvis du vil vide, hvad VLC-app'en kan.
@Dr G
Nu må du i gang med at rippe alle dine Bluray-skiver, så du kan se dem på 'dit' BV7-40 i stuen
Køb en stor NAS
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
[QUOTE=beovox141]
Men hvorfor så ikke bare tilslutte pc'en via HDMI-kablet som hidtil?
MM |
|
|
Det er den skam bestemt også, eller rettere BS3 HDMI linken, men det var i en helt anden forbindelse jeg fandt Chromecasten, interessant!
Men mere om det senere
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. G skrev:
Der er stor forskel på de to æsker. Jeg sætter stor pris på jeg ikke skal streame til enheden, men den klarer det selv.
/Dr. G |
|
|
Okay,- den købte jeg ud af boksen da det gav god mening, men det viser sig at Chromecasten virker på nøjatig samme måde!
Her er et snapshot af netværksaktivitetn fra Hosten! Det er Chromecasten der klarer ærterne!
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2016 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er Chromecast ? III Jeg bliver mere og mere imponeret over denne lille Gizmo til 320kr med moms! Her tager den os afsted i tidsmaskinen tilbage til 2004, hvor Beovison 7 blev født i hele 32" med DVI! Mine damer og herrer... I give you the SAMSUNG HLP4663w 46" DLP rear projektion TV! Det eneste helt rigtige TV at se Super bowl på! Et Amerikansk Big Screen TV når det er bedst/værst! Det står i et hjørne af huset hvor WIFIen normalt har det svært, men den lille puck klarer ærterne! Plug and Play,- 12 år efter TVet blev købt kan man sætte Chromecasten i HDMI stikket,- og det hele fungerer,- cool! På billedet streames Die Hard HD direkte fra NASen! Hvad har det med B&O at gøre spørger nogen måske? Det er skam moddet så det kan styres med en Beo 4 og kørte i mange år parløb med et AV9000! DLP chippen består af millioner af mikroskopiske spejle, der bliver mekanisk aktiveret af en strøm. De projekterer så lyset fra en halogenpære op på skærmen, som regel gennem et farvehjul. Det er samme teknik som DLP projektorer, bare pakket ned i en kasse ca 30cm dyb, - ret imponerende! Billedet er absolut stadigvæk i topklasse, de små spejle har i sagens natur en slags lavpasfiltrering af de enkelte pixels og det giver et silkeblødt resultat, meget lig oplevelsen af biograffilm på et lærred! Ulempen MEGET begrænset vertikal betragtningsvinkel, og nogen flegner over regnbueeffekten,- men det som regel dem, der ikke kan finde ud af sidde stille, når der er film i hjemmebigrafen! Det rigtigt fine ved Chromecasten er, som Millermissen siger, at den ikke kræver noget medlemsskab! I den verden er alting muligt, du bestemmer selv!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Juli 2016 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2016 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Der er da kommet et sæt pink earphones ?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Juli 2016 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 dem finder på mit link -- under BeoPlay. Vi ved Bang & Olufsen er med på udstillingen: IFA 2016, Berlin d. 2. september. Men dette behøver vel ikke betyde at Bang & Olufsens kunder holdes i uvidenhed i måneder om kommende produkter, samt om B&O's fremtiden set med den nye CEO Henrik Clausen's øjne.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2016 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fra Dabladet - Stuer
1 juli 2016.
Bang & Olufsens nye topchef, Henrik Clausen, havde i går, fredag, sin første arbejdsdag i Struer-virksomheden.
Henrik Clausen, der bor i Charlottenlund, mødte først ind på B&O’s afdeling i Lyngby ved København,
hvorefter han ifølge Dagbladets kilder tog til Struer, hvor han blev præsenteret for den forsamlede
medarbejderskare i Fabrik 4.
Hvad der blev sagt, vides ikke, for der var ikke adgang for pressen, men Henrik Clausen har næppe benyttet
sin første arbejdsdag til at komme med med de store udmeldinger,
I al fald ønsker han ikke at tale med pressen, før han har været i jobbet i et stykke tid, så han kender virksomheden.
En Volvo 240
Den nye B&O-topchef er i et portræt i Børsen blevet beskrevet som »en Volvo 240 - stabil og driftssikker«.
En mand, der har fokus på at have styr på omkostningerne og tilpasser dem efter markedsudviklingen.
Samme sted beskrives den 52-årige direktør som kontant, men også lyttende,
og god til at danne sig overblik over komplekse forrretnnger.
Han afløser Tue Mantoni, der har taget afsked med Bang & Olufsen, som han nåede at stå i spidsen for i fem år.
I øvrigt har også B&O’s kommunikationsdirektør, Jan Helleskov, forladt sin stilling
til fordel for en stilling med samme titel i Dagrofa.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Juli 2016 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
.... Altimens vi venter...
If blood will flow when flesh and steel are one
Drying in the colour of the evening sun...
Sting!. ..Fragile!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juli 2016 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 - ...Altimens vi venter... Jeg håber da de nu forsinkede "nye" BeoVision produkter snart dukker op. Uden vores tidligere 'drillerier' er det spørgsmålet om der vil gå så lang tid, at tråden lukkes på grund af manglende aktivitet. Dette er en opfordring til jer, om at skrive om hvad i evt. høre af B&O nyt ude i byen/B&O butikkerne. Selv er jeg til de fine "gamle" design produkter fra Bang & Olufsens velmagts- dage, en pasion jeg tilsyneladende deler med beovox141. Derfor vil jeg også opfordrer jer til at tage egne foto og lægge ind, så det ikke kun er foto fra B&O's tidligere kataloger vi ser.  ______________________________
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2016 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
@PP
Der er skam masser af interesse derude, - se bare hvad 8000Kristian har fået ud af en stand
fra et gammelt BV6.
Som jeg ynder at sige,- Alt er muligt!
Godt gået 8000Kristian, der vist også er til Classic B&O.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Juli 2016 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meget elegant udført adapter løsning.  Overvejer selv denne adapter løsning, den dag mit BeoVision 7 står af.
|
| Til top |
|
| |