Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 10:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2018 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Om det nu er mono-lyd (som du har for vane at kalde det) eller ej, kommer vel an på,
hvilken højtaler/hvilke højtalere, der er tilsluttet i sidste ende!

I principet er der intet nyt i det, som du nu foreslår som en mulighed.
Det har kunnet lade sig gøre i mange år.
Forudsætningen er blot, at man bruger en Mac-computer - da multiroom kun virker herfra....
....og via iTunes.
Med mindre man bruger third-party apps som http://rogueamoeba.com/airfoil/ dér.
Også selvom man herudover ville bruge en eller anden remote-løsning fra en iPhone/iPad til at styre det hele med,
kommer man ikke uden om at have hhv at anskaffe sig en Mac.
En ret dyr løsning, vil jeg mene!

N.B. De avancerede kunne prøve denne løsning fra en iPad:
http://www.whaale.com/index.php/technical-support/item/54-ai rplay-multiroom

Det er dette ‘problem’, der nu bliver løst ved AirPlay2.
I takt med at flere og flere bruger en iPad i det daglige i stedet for en Mac-computer, bliver det nu muligt
at sende lyd til flere AirPlay-modtagere aka multiroom....uden brug af Mac’en.

Jeg satte spørgsmålstegn ved, om gamle AirPort Express’er kommer til at understøtte AirPlay2.
Ja, jeg betvivler det, men vi får se.

Har man (eller påtænker man) at lave et setup, som Peter Pan foreslår ovenfor,
er man derfor nok lænket til at skulle bruge en Mac i sit setup - nok ikke så attraktivt for de fleste

Men tak for tippet, alligevel (personligt legede jeg med AirPort Express’ i gamle dage....før Playmakeren kom).
Man skal bare vide, at AirPlay2 vil forenkle tingene gevaltigt....uanset om man sender
til et sæt stereo-højtalere eller en af de mange moderne kompakte enheder med højtaler/e indbygget.

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 Januar 2018 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Almando Multiplay Surround Decoder for aktive BeoLab højttaler tilslutning. - Download manual. - Læs mere her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Januar 2018 kl. 08:50 | IP-adresse registreret  

Apple TV4 er en af enhederne, som kan opdateres til Airplay 2. Tv-boksen kan indgå i multirum, men også
agere som en slags hub, hvorfra musikken i hjemmet styres via TV skærme, både via fjernbetjeningen og
Siri-stemmestyring. OBS! Apple-enhederne skal være på samme Wi-Fi-netværk. AirPlay 2, som kom som
en del af den seneste opdatering fra Apples iOS 10-operativsystem til iOS 11.

Airplay 2 / Apple TV. I dag understøttes Airplay-ud på Apple TV "højest stereo" et punkt jeg personligt går
meget op i, for ellers er det ligemeget. Men der skrives at noget kunne tyde på, at selskabet med Airplay 2
lægger grundlaget for trådløs surround lyd via Apple TV 4K. Helt hvilken rolle Airplay 2 skal spille i forhold til
Apple TV boksen står ikke helt klart endnu.

Hvad er så forskellen på dette og Google Chromecast Audio ? - En af forskellene er, at Airplay går begge
veje. Både til og fra Apple TV. Men ellers er det jo overordnet set to selskabers konkurrerende løsninger.

Bang & Olufsen er stolte over at være udpeget som strategisk samarbejdspartner. De er meget optaget af at
sikre, at så mange som muligt får adgang til den fulde Bang & Olufsen oplevelse, uagtet teknologisk platform,
og samarbejdet betyder at alle Apple- brugere snart kan afspille musik i en multiroom-opsætning via AirPlay 2.

Så længe højttalerne er AirPlay 2-kompatible, kan du forbinde højttalere fra forskellige producenter sammen
gennem dette system, hvilket giver dig mere alsidighed med hensyn til de produkter, du vil bruge, når du vil
opretter dit multi-room system. Enhver Apple-enhed, der understøtter iOS 11, får også AirPlay 2, f.eks via en
iPad mini 4 eller iPhone 6 >.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2018 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Trænger du til at få peppet stuen lidt op med farver og WiSA-kompatible højtalere,
så var dette måske en mulighed:

https://www.platinaudio.com/wp/wisa-5-1-wireless-home-theate r/

Også wn slags ‘0% B&O’
OBS! Hvor man kan købe det, ved jeg ikke!

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 06:34 | IP-adresse registreret  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen app opdatering. - Jan 15 2018

Hej alle

I denne weekend lancerede vi en ny betaversion af appen med
indbygget support til lydindstillinger og alarmer. Derudover er
supportdelen af ​​appen blevet opdateret for at give mere i konteksthjælp.

Hvad er nyt

Lydeindstillinger

Bas og diskant
    Maks. Lydstyrke
    Standardvolumen
    Loudness

alarmer

Oprettelse, redigering og sletning af produktalarmer
    Support
    I kontekst hjælp
    Bedre billetfremstillingsproces

Support

I kontekst hjælp
    Bedre billet oprettelse

Lad mig vide hvad du tænker.

Med venlig hilsen

Thomas Andersen, Bang & Olufsen - Her.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

OBS!
Better ticket creation’ betyder altså ikke ‘bedre billedfremstillingsproces/bedre billet oprettelse.
Det betyder (på godt dansk), at det er blevet nemmere at give feedback til app-udviklerne direkte i app’en.

En ‘ticket’ er her en besked.

MM

Søren B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2012
Sendt: 15 Januar 2018 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg er betatester på app`en og den bliver løbende bedre, men jeg føler også at B&O kæmper for at følge med på flere fronter. Både med Android platformen men også med appen hvor udviklingen går ufattelig langsom, hensigten er jo at Den nye Bang & Olufsen app skal erstatte de tidligere Beoremote, Beomusic og Beosetup,det giver jo også god mening at det hele samles i en app. Men virkeligheden.... i hvertfald for mig er at jeg stadig bruger Beoremote det meste af tiden til betjening af mit BV11 da funktionaliteten i den nye app stadig ikke er 100% og tilsvarende med konfiguration af NL\ML converteren der har jeg haft noget dialog med udviklerne da det ikke fungerede med den nye app og nu virker det til at de har kastet håndklædet i ringen da muligheden for konfiguration nu helt er fjernet fra app`en så man igen skal bruge enten den gamle Beosetup eller web konfiguratoren på en pc... men nu er NL/ML converteren jo også udfaset så er der vel ingen grund til at tænke mere på den��

Jeg kan godt blive lidt bekymret for fremtiden med de nye produkter... hvad nu hvis f.eks TuneIn og Deezer også stopper samarbejdet om 5 -10 år som spotify tidligere har gjort, og B&O på det tidspunkt er videre med nyere og smartere produkter, hvad så med dem der har investeret i M3, M5 A9, Beosound 35 med flere.. står de så også med dyrt og ikke specielt gammelt,ubrugeligt isenkram.

Søren
Til top Vis Søren B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren B

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Søren B skrev:
Jeg kan godt blive lidt bekymret for fremtiden med de nye produkter... hvad nu hvis f.eks TuneIn og Deezer også stopper
samarbejdet om 5 -10 år som spotify tidligere har gjort, og B&O på det tidspunkt er videre med nyere og smartere produkter, hvad så med dem der
har investeret i M3, M5 A9, Beosound 35 med flere.. står de så også med dyrt og ikke specielt gammelt,ubrugeligt isenkram. Søren

Ja, hvis....hvis nu (som jeg personligt ikke er så bange for.......Spotify virker da fint i mit setup)

Så har du to myligheder:
1: at købe ‘nyt’ (hvad det så end kan være) til erstatning eller supplement.
2: at finde en ‘gammel’ cd- eller vinylspille frem......og så håbe på, at der er noget at afspille (udover det, som du måske har på lager).

Om 5-10 år, tja - i dag er der vel ikke mange, der sørger over en ubrugelig VHS-afspiller eller en ligeså kasette-spille!
Nye tider, nye muligheder

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Hej Søren B

Ved at fravælge B&O's NL produkter, har jeg ikke noget at frygte, men forstår bestemt dine bekymringer.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

@Peter Pan
Nej, du kan jo bare tænde for radioen i din BC9300

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Ja og få NetLink via Apple.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2018 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Ja og få NetLink via Apple.

Er det noget nyt?
Jeg troede, at det hedder AirPlay2?

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Januar 2018 kl. 09:03 | IP-adresse registreret  

MM - Jeg troede, at det hedder AirPlay2 ?.

Når Dynaudio her i 2018 inplamentere AirPlay2 i deres Connect boks, vil jeg se nærmere på det.

------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------

Vil man være interesseret i at opretholde de muligheder der ligger i Bang & Olufsen's produkter gennem årene,
har jeg fundet kompetente personer til at vedligeholde mit B&O. Starter jeg med Beocenter 9300 anno 1998 har
Martin = Dillen på BeoWorld serviceret min Beocenter 9300 et par gange.

Det betyder jeg idag kan opretholde mit MCL = B&O Master Control System, som sender audio i stereo til passive
højttaler Link rum = ML/MCL kabler via BeoLink Converter 1611. mellem BV7 og BC9300 håndtere analog lyd til
linkrum. Lyd styrke, program kanaler (audio) fra tv og radio, styres i link rummet via X-TRA speaker kit. og Beo4.      

BeoVision 7- 40 Mk III, anno 2007 varetager muligheden for at opretholde tilslutning af ML = MasterLink produkter,
som BeoLab 3500. Kasper fra B&O Frederiksværk, har serviceret mit BV 7- ved at indlægge med den nyeste
software opdatering 11.37a, samt at indlægge de nødvendige PUC koder til styring af de non B&O produkter jeg
har i mit setup. Det er to stk ATV 3 og Oppo Blu.ray afspiller, som på hver deres måde giver netværks tilslutning.

Her - Tilslutning af Oppo Blu-ray afspiller.

Her - NAS-serveren der giver stramning af musik og video til BV TV.

En YouSee HD-DVB-C bokse Samsung SMT-H3106 HD formidler mit Tv-signal via HDMI.

Her - HDMI tilsluttet ATV 3 boks, som giver mig muligheden for at modtage film fra Netflix med mere.

------------------------------------------------------------ --------------------------------------------------- ---

Man behøver altså ikke at finde sig i at have bøvl ustandseligt med manglende software / App opdateringer,
samtidigt med der skal bruges mange penge efter Bang & Olufsen's indførsel af NL-TV og Net-link produkter.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Januar 2018 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

Så er der billede siden. Jeg har efterhånden læst mange argumenter for at skifte tv, og hermed opnå
bedre billedkvalitet. Her er der meget delte meninger om hvor lang tid der vil gå før vi virkeligt kan få
fuld glæde af f.eks 4K teknologien. I B&O sammenhæng er der jo ikke så meget at komme efter med
hensyn til fladskærme, men jeg mener stadig at B&O formidler produktion af aktive højttaler med den
bedste design. Skal 4K teknologi og aktive B&O højttaler kædes sammen, ser det ud til der vil komme
en attraktiv løsning. - Læs her.

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2018 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Det er åbenbart blevet nødvendigt at gentage indlæg, der har været på den foregående side.
Så derfor får du mit indlæg fra dengang her også.

Ja, den stick kender jeg da godt!
Den blev brugt for lidt over et år siden i Struer sammen med de daværende LG 2016-modeller. (Dengang de arbejdede på udviklingen af Eclipse).
Der blev endda solgt nogle til medarbejderne sammen med nogle LG-tv.
Jeg fik forøvrigt tilbudt sådan et sæt (de måtte gerne videresælges), men takkede nej - hvad skulle jeg bruge det til?
Jeg skrev ikke om det dengang, da det var ret internt.   
Jeg tvivler stadigvæk på, om det er et produkt beregnet til salg - er nok snarere noget, som WiSA viser frem....for at vise, hvad de kan.   
Man skal så også tænke på, at det blot vil give en 2.0/2.1-løsning - altså ikke engang noget med en center-højtaler!!!
En flerkanalsløsning ville kræve en multikanalsprocessor i tv’et, som vi kender det fra B&O’s tv.   
Iøvrigt forudsatte det en modificering af (WiSA-)softwaren i højtalerne...i hvert fald den gang.

Så min konklussion på det er, at det da kan være helt fint (forudsat at man investerer i nogle af de nye højtalere)....
......hvis man kan nøjes med et video-setup uden centerhøjtaler - og baghøjtalere.
I øvrigt vides det ikke, om denne stick kommer til salg og hvis, hvornår?
Det vil tiden vise.

Det er vel heller ikke det store problem at trække kabler til højtalere, der blot skal stå lige i nærheden af tv’et.
Den store glæde af en trådløs/WiSA-forbindelse har man vel først, når det drejer sig om bag-/surround-højtalere og nok også en sub.

MM

beolion
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Januar 2018 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at strømforbruget på Airport Express er mellem 30 og 40 watt hvis man slår Airplay til.
Altså. Konstant, også når Airplay ikke bruges.
Det var dengang jeg gik og målte alle vores apparater.
Til top Vis beolion's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beolion

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2018 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Dvs i eksemplet, som Peter Pan præsenterede for et par dage siden, ca 200 watt konstant.......hmmmm

Min bruger 0 watt - den ligger nu i en skuffe og minder mig om tidligere løsninger

MM

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 16 Januar 2018 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej beolion

Ved 230V - Max 2,2W for den nyeste type AirPortExpress version. - Se pdf fil.

millemis - hvis man kan nøjes med et video-setup uden centerhøjtaler - og baghøjtalere.
Det er vel heller ikke det store problem at trække kabler til højtalere, der blot skal stå lige i nærheden af tv’et.

@ MM
Fint - så trækkes der da bare kabler til højttalerne fra hovedtelefon udgangen på LG-tv'et og glemmer WiSA.
Når du og andre kan nøjes med mono lyd, er det da super at have et stereo signal til rådighed for fronthøjttalerne.
Som signal til baghøjttaler vælges da bare et Ambiofoni signal, som også var in en gang i fortiden. Det betyder
bare at stereo signal R & L til baghøjttalerne fasevendes. Til to god center højttalere som BL 7- 4 / 7-10 benyttes
signalet fra venstre kanal, som også kan benyttes til en subwoofer. Resultatet bliver muligvis bedre en hvad Beo-
System 4 kan leverer idag.   

millemis
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2018 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:

Når du og andre kan nøjes med mono lyd,

Det er et postulat, som der ikke er hold i!
Pas nu på ikke at ryge over i ‘personfnidder-afdelingen’, vi skulle jo nødigt.....,vel

MM

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes