| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mr_Tarantino
Givet den lave opløsning og alderen af et 6-22, for slet ikke at snakke om HDCP, tror jeg det er en 100% dødfødt ide!
Med et 6-26 har du måske en chance, det findes endda med HDMI...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Jeg tænker på at få fat i et lille BV 6-22 som skal bruges med en PS3. Billedet skal forbindes via et DVI-HDMI kabel, men
hvordan for man lyden med?
Der er jo ikke lyd via DVI og en PS3 har jo udover HDMI kun en optisk lydudgang.
Nogen der har et løsningsforslag? |
|
|
Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den analoge lydindgang på 6-22....
.....og så se, om det går godt
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@ Mr_Tarantino
Givet den lave opløsning og alderen af et 6-22, for slet ikke at snakke om HDCP, tror jeg det er en 100% dødfødt ide!
Med et 6-26 har du måske en chance, det findes endda med HDMI...  |
|
|
At den ikke har HDCP betyder da ikke at den ikke kan klare en PS3 og dens opløsning kan fint klare 720p. Med et TV i den størrelse vil du alligevel ikke få
noget ud af en 1080p opløsning.
Så jeg tror nu sagtens det vil fungere.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den analoge lydindgang
på 6-22....
.....og så se, om det går godt
MM
|
|
|
Du har været i en tråd på BeoVerden,- hvor billedet tydeligvis bliver det FØRSTE problem der skal løses,
-for første gang!
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Mr_Tarantino skrev:
Jeg tænker på at få fat i et lille BV 6-22 som skal bruges med en PS3. Billedet skal forbindes via et DVI-
HDMI kabel, men
hvordan for man lyden med?
Der er jo ikke lyd via DVI og en PS3 har jo udover HDMI kun en optisk lydudgang.
Nogen der har et løsningsforslag? |
|
|
Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den analoge lydindgang på 6-22....
.....og så se, om det går godt
MM
|
|
|
Det lyder som en fin løsning :) Jeg overvejede dog også et BV 8-26 som har HDMI, den er dog bare fysisk en del større.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
millemis skrev:
Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den
analoge lydindgang
på 6-22....
.....og så se, om det går godt
MM
|
|
|
Du har været i en tråd på BeoVerden,- hvor billedet tydeligvis bliver det FØRSTE problem der skal løses,
-for første gang! |
|
|
Hvad var problemet med billedet?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Du har været i en tråd på BeoVerden,- hvor billedet tydeligvis bliver det FØRSTE problem der skal løses,
-for første gang! |
|
|
Ikke forstået - kunne du måske være lidt tydeligere
Skulle du dog mene, at jeg ikke kommenterede på noget vedt billede i ovenstående spørgsmål,
så er det fordi spørgsmålet gik på noget om lyd.
P.S. Vi er enige (for en gang skyld)....en 6-22 er en død sild!
Men måske du kunne putte en lille OLED-skærm og noget Armos-lyd i den
og så få den til at virke med en ‘valgfri fjernbetjening’.
Alt er jo muligt...ikkk’ sandt
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ville en BV 8-26 være et bedre valg?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg husker det,- Til at starte med er 6-22 vist ikke HD ready!
MM?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var jo ikke mit problem...og ikke spørgsmålet.
Jeg svarede blot på det, der blev spurgt om!
Personligt ville jeg ikke engang ha’ en 6-22, selv om jeg fik den foræret.
MM
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger


Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så et BV 8-26 ville være et bedre valg?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
@MM
Jeg har et Beocenter 6-23 jeg ville have til at køre med en PS3, og husker bare tråden hvor du var med.
Den eneste måde at få det til at køre var rent analog SCART, selvfølgelig med et "dismal" resultat...
Måske er en HDMI til Scart en mulighed ?
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Mr_Tarantino
Rolig nu,- hvis du kan lide designet af et 6-22 er et 6-26 vel bare lidt mere af det gode?
Jeg vil godt se om jeg kan få PS3ern til at køre på det TV i løbet af weekenden!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
@MM
Jeg har et Beocenter 6-23 jeg ville have til at køre med en PS3, og husker bare tråden hvor du var med.
Den eneste måde at få det til at køre var rent analog SCART, selvfølgelig med et "dismal" resultat...
Måske er en HDMI til Scart en mulighed ? |
|
|
‘og husker bare tråden hvor du var med.’
Link, please - jeg er/har været med i mange tråde
En HDMI til Scart-konverter er brugbar - har for nyligt brugt en til at tilslutte en BRP til en 8-32.....med rimeligt resultat.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
[QUOTE=beovox141] @MM
Link, please - jeg er/har været med i mange tråde
MM |
|
|
Really?
Det er sku nok defor jeg ikke kan finde den...
Lige en sidste ting, Hvis 6-22ern er udstyret med et masterlink modul er det faktisk en udemærket linkhøjttaler...
Og hvis man er heldig at have et TV til og med BV7 kan modulatoren nemt føde TV delen, Super retro!
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nok mere ‘retro’ end ‘super’.
Og hvem fa’en trækker ML OG et antennekabel gennem huset nu om dage
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Nok mere ‘retro’ end ‘super’.
Og hvem fa’en trækker ML OG et antennekabel gennem huset nu om dage
MM |
|
|
Det kunne jo være et "cue" til en "JOIN" diskussion, men den tager vi en anden dag
Men et mere fyldstgørende svar vil være,- alle dem der anvender CAT7 til deres NL/ML netværk.
Og nu gætter jeg da på at din nye T2 modtager er tilsluttet et eller andet sted, eller hur ?
|
| Til top |
|
| |