Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 18:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

@ Mr_Tarantino

Givet den lave opløsning og alderen af et 6-22, for slet ikke at snakke om HDCP, tror jeg det er en 100% dødfødt ide!
Med et 6-26 har du måske en chance, det findes endda med HDMI...     
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Mr_Tarantino skrev:
Jeg tænker på at få fat i et lille BV 6-22 som skal bruges med en PS3. Billedet skal forbindes via et DVI-HDMI kabel, men
hvordan for man lyden med?

Der er jo ikke lyd via DVI og en PS3 har jo udover HDMI kun en optisk lydudgang.

Nogen der har et løsningsforslag?

Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den analoge lydindgang på 6-22....
.....og så se, om det går godt   

MM


__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@ Mr_Tarantino

Givet den lave opløsning og alderen af et 6-22, for slet ikke at snakke om HDCP, tror jeg det er en 100% dødfødt ide!
Med et 6-26 har du måske en chance, det findes endda med HDMI...     


At den ikke har HDCP betyder da ikke at den ikke kan klare en PS3 og dens opløsning kan fint klare 720p. Med et TV i den størrelse vil du alligevel ikke få
noget ud af en 1080p opløsning.

Så jeg tror nu sagtens det vil fungere.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den analoge lydindgang
på 6-22....
.....og så se, om det går godt

MM



Du har været i en tråd på BeoVerden,- hvor billedet tydeligvis bliver det FØRSTE problem der skal løses,
-for første gang!
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
Mr_Tarantino skrev:
Jeg tænker på at få fat i et lille BV 6-22 som skal bruges med en PS3. Billedet skal forbindes via et DVI-
HDMI kabel, men
hvordan for man lyden med?

Der er jo ikke lyd via DVI og en PS3 har jo udover HDMI kun en optisk lydudgang.

Nogen der har et løsningsforslag?

Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den analoge lydindgang på 6-22....
.....og så se, om det går godt   

MM


Det lyder som en fin løsning :) Jeg overvejede dog også et BV 8-26 som har HDMI, den er dog bare fysisk en del større.
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
millemis skrev:
Eneste mulighed vil nok være at bruge en konverter (optisk/digital til analog L/R) for at komme ind i den
analoge lydindgang
på 6-22....
.....og så se, om det går godt

MM



Du har været i en tråd på BeoVerden,- hvor billedet tydeligvis bliver det FØRSTE problem der skal løses,
-for første gang!


Hvad var problemet med billedet?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:

Du har været i en tråd på BeoVerden,- hvor billedet tydeligvis bliver det FØRSTE problem der skal løses,
-for første gang!


Ikke forstået - kunne du måske være lidt tydeligere

Skulle du dog mene, at jeg ikke kommenterede på noget vedt billede i ovenstående spørgsmål,
så er det fordi spørgsmålet gik på noget om lyd.

P.S. Vi er enige (for en gang skyld)....en 6-22 er en død sild!
Men måske du kunne putte en lille OLED-skærm og noget Armos-lyd i den
og så få den til at virke med en ‘valgfri fjernbetjening’.
Alt er jo muligt...ikkk’ sandt

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Så ville en BV 8-26 være et bedre valg?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Som jeg husker det,- Til at starte med er 6-22 vist ikke HD ready!
MM?
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

Det var jo ikke mit problem...og ikke spørgsmålet.
Jeg svarede blot på det, der blev spurgt om!

Personligt ville jeg ikke engang ha’ en 6-22, selv om jeg fik den foræret.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1562
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Så et BV 8-26 ville være et bedre valg?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

@MM

Jeg har et Beocenter 6-23 jeg ville have til at køre med en PS3, og husker bare tråden hvor du var med.
Den eneste måde at få det til at køre var rent analog SCART, selvfølgelig med et "dismal" resultat...
Måske er en HDMI til Scart en mulighed ?
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:07 | IP-adresse registreret  

HD Ready B&O-tv

http://bogo.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/2646/~/whic h-bang-%26-olufsen-televisions-qualify-as-hd-ready%3F

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

@ Mr_Tarantino

Rolig nu,- hvis du kan lide designet af et 6-22 er et 6-26 vel bare lidt mere af det gode?
Jeg vil godt se om jeg kan få PS3ern til at køre på det TV i løbet af weekenden!
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:14 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@MM

Jeg har et Beocenter 6-23 jeg ville have til at køre med en PS3, og husker bare tråden hvor du var med.
Den eneste måde at få det til at køre var rent analog SCART, selvfølgelig med et "dismal" resultat...
Måske er en HDMI til Scart en mulighed ?


‘og husker bare tråden hvor du var med.’
Link, please - jeg er/har været med i mange tråde

En HDMI til Scart-konverter er brugbar - har for nyligt brugt en til at tilslutte en BRP til en 8-32.....med rimeligt resultat.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  




__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
[QUOTE=beovox141] @MM

Link, please - jeg er/har været med i mange tråde

MM


Really?
Det er sku nok defor jeg ikke kan finde den...

Lige en sidste ting, Hvis 6-22ern er udstyret med et masterlink modul er det faktisk en udemærket linkhøjttaler...
Og hvis man er heldig at have et TV til og med BV7 kan modulatoren nemt føde TV delen, Super retro!
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Super retro!

Nok mere ‘retro’ end ‘super’.

Og hvem fa’en trækker ML OG et antennekabel gennem huset nu om dage

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  




__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
beovox141 skrev:
Super retro!

Nok mere ‘retro’ end ‘super’.

Og hvem fa’en trækker ML OG et antennekabel gennem huset nu om dage

MM


Det kunne jo være et "cue" til en "JOIN" diskussion, men den tager vi en anden dag
Men et mere fyldstgørende svar vil være,- alle dem der anvender CAT7 til deres NL/ML netværk.

Og nu gætter jeg da på at din nye T2 modtager er tilsluttet et eller andet sted, eller hur ?

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes