Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 19:52   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  



BeoVision 6 – 26 MK II. Måske det så skal op fra kælderen til fru Pan, så behøver vi jo ikke et tv i stuen.



__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:



Retro-viden....
.....men, hvem gør det nu om dage?

Lader til at det kun er et nørde-tema for ‘tråden’ og måske et par få eksperimenter-venlige læsere (oftest af hankøn).
Nej, må vi bede om løsninges, der dur i en hverdagsituation

Så er der nok flere, der vil ‘joine-ind’.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

@PP

Hvis du virkeligt har et 6-26 i kælderen, forstår jeg ikke hvorfor det ikke kommer op fra gemmerne
så det kan sidde på vægen i messen.

Se det,- tror jeg fru Pan ville sætte pris på!

Tags : RF modulator, Beovision7, Masterlink.

Ikke alt behøver at være 4k!
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

@MM

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvordan du "Joiner" en VIDEO kilde?
Man kan jo noterere sig at Atlona matrixen ikke længere er nævnt....

Et CAT7 klarer mindst 500MHz,- Så uden at vide det gør du det

Sjovt som man i jagten på "Trending" fuldstændigt glemmer old school "KISS"
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  


@ beovox141 - Hvis du virkeligt har et 6-26 Mk II i kælderen

Den er god nok. Eneste problem med det tv, er at de klips der holder frontstoffet er i udu.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Bumelum!

CA kort i 7-55ern....
Aktiver hos viasat!
Factory reset....
Så kører vi!

Hvordan har jeg klaret mig uden alle de genial de russiske kaneler

Fru Beovox mener 7-55ern er for stort til køkkenet... helt uenig...
Værre er det at den ene Penta nu er næsten helt dækket.. UAKKK!

Fem stjerner herfra til Visat for kundeservice!
Fire stjerner for billedkvaitet, der er de for fedtede med bitsene, DVBT er på de samme kanaler klart bedre.

BEOVOX141 Testet og godkendt!



Næste led i kæden må vel være at få en 2m parabol så de engelske Freeview kanaler kommer ind i kassen...
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:

Se det,- tror jeg fru Pan ville sætte pris på!

Tags : RF modulator, Beovision7, Masterlink.


Det er jeg ret så sikker på, at hun IKKE vil!

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@MM

Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvordan du "Joiner" en VIDEO kilde?
Man kan jo noterere sig at Atlona matrixen ikke længere er nævnt....

Jeg ‘joiner’ ikke nogen video-kilde - ved ikke, hvad jeg skulle bruge det til?
Der er heller ikke nogen, der har lovet mig, at jeg kan ‘joine’ en video-kilde, så det er ikke noget jeg savner at kunne.
Hvis jeg havde haft lyst til video-fordeling, dengang jeg sløjfede min antennefordeling, havde jeg nok allerede en Atlona Matrix.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
Bumelum!

CA kort i 7-55ern....
Aktiver hos viasat!
Factory reset....
Så kører vi!


Fru Beovox mener 7-55ern er for stort til køkkenet... helt uenig...
Værre er det at den ene Penta nu er næsten helt dækket.. UAKKK!


Hvad skulle der have været af problemer i det - borset fra, at du øjensynligt ikke har prøvet det før!
Og hvad er det lige et sådant abonnement koster vs hvad man får ud af det....bortset fra at kunne lære russisk.


Du saver bare et stykke af.
Spørg Peter Pan, hvordan man gør

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

@ MM

Skal jeg forstå det på den måde at du IKKE ser Flow TV overhovedet ?
...og altså kun bruger dine Beovisions til at se hvor Navikeyen er i menyen?
Respekt her fra, det er at gå all in
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

@MM

Nej,- jeg har ikke haft en parabol siden det var ulovligt...
Så lige på det område er jeg novice, men hjælp fra B&O til at svare på om det virker?
.. ja du gætter selv!

Med hensyn til prisen på abonnomentet er det vel lidt ligesom at købe et
Eclipse...
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:


Med hensyn til prisen på abonnomentet er det vel lidt ligesom at købe et
Eclipse...

Lige bortset fra, at dér for man noget for pengene

Hvad er det da for kanaler, du ser via det?

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
millemis
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Juli 2010
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 7748
Sendt: 23 Februar 2018 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:
@ MM

Skal jeg forstå det på den måde at du IKKE ser Flow TV overhovedet ?


Jo da - men mine to tv har jo begge en tuner indbygget....så hvorfor skulle jeg ‘tage den med’ fra det enectil det andet.
Rent bortset fra det, gør jeg aldrig det.
Jeg bliver siddende dér, hvor jeg er blevet placeret....indtil det, jeg vil se er slut.

MM

__________________
Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
Til top Vis millemis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af millemis
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  


LG C7 firmware fix for Dolby Vison - 23. feb - Du kan lægge den via USB - Find den her.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  




LG OLED55C8V - 2018

LG på CES 2018.

Først på LG OLED55C9V - 2019 forvendes opdatering til HDMI version 2,1.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

@PP

B & OLED....
Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  


beovox141 ønsker sig også en 203 så lad os se lidt på den -

Oppo UDP-203: 4K HDR, Dolby Vision Blu-Ray afspiller.
Oppo UDP-203 er Oppo's første 4K HDR Blu-Ray afspiller. Den er bygget helt fra bunden, for at sikre bedst mulige performance
og stabilitet. Oppo har 10 års erfaring med udviklingen Blu-Ray afspillere og er også denne gang, gået sammen med MediaTek
om at fremstille deres helt egen 4K UHD Blu-Ray dekoder, der har fået navnet OP8591. Denne QuadCore dekoder tilbyder
avancerede dekodning og billedeprocessering teknologi af 4K UHD Blu-Ray - inkl. Dolby Vision, som vil blive tilgængeligt vha.
en firmware opdatering.

Lydkvalitet.
UDP-203 - AKM AK4458VN. En premium 32-bit DAC fra Japanske AKM levere et utroligt lydbillede og surround oplevelse.
Derudover er de nyeste lydformater som DTS:X og Dolby Atmos understøttet. Oppo UDP-203 afspiller kan også nemt fungere
som en potentiel opgradering. UDP-203 kan nemlig også afspille SACD og det gør den på fornemste vis.

UDP-203 4K Ultra-HD Blu-ray Disc Player - OPPO Digital - Se her.


__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
beovox141
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2015
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2181
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:

Hvad er det da for kanaler, du ser via det?


Jeg savnede "the glorious art of channel surfing"..
Som du måske ved, er det jo dybt indlejret i Y- Kromosomet.

Det viser sig faktisk, at der et par af de Ukrainske kaneler der er ganske udemærkede.
Primært musik video kanaler, faktisk er det en af dem der kører lige nu.
Teknisk er kvaliteten i top (HD), og den triste kønsneutrale, #metoo, Gustav måde at opfatte verden på,
er heldigvis ikke nået til østeuropa.
Det virker som om en god del af videoerne er valgt ud fra gode gammedags værdier.
Jeg er sikker på de to herrer ville give mig ret

MUSIC BOX UKRAINA Astra 4a

Til top Vis beovox141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beovox141
 
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto
Avatar

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 20276
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

beovox141 skrev:

Den der med parabolen er spot on, jeg har lige modtaget et CA modul fra Viasat.... (Helt fantastisk service forøvrigt,
bum.bum.bum GLS næste dag) Om det virker kunne hverken B&O eller Viasat svare på, men i morgen ved jeg det!
Skal lige have flyttet 75kg BV7-55 så der er plads til et C7-65 (commodity) og en 203.


@ beovox141 det skrev du 22 Februar, så nu må LG C7-65 og 203 Oppo da være på plads ?.
    Glemt ikke at sende billeder, og tilslutnings beskrivelse.

__________________
Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
Til top Vis Peter Pan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter Pan Besøg Peter Pan's Websted
 
MickSv
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2014
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 72
Sendt: 24 Februar 2018 kl. 13:07 | IP-adresse registreret  

millemis skrev:
MickSv skrev:
Hej MilleM

Ja det er meget fint svar og jeg er enighed dig, jeg er egentlig også helst fri for google platformen,
men alternativet er bv 11 og jeg sys godt lige jeg vil have uhd med ......

Det er så kun dig selv, der kan afgøre det! Hvis ‘uhd’ (som du skriver), er vigtigt, er en BV11 jo ikke sagen. Hvis du er heldig, har du de app’s, du skal bruge, på f.eks en BV Horizon - ellers er det jo en eller anden ekstern boks, du skal have gang i der også (med understøttelse for HEVC-kodet materiale. P.S. Jeg ved så ikke lige, hvor megen glæde af ‘uhd’, man har på en 48”-skærm ;-(

Selv samme boks kunne jo fint bruges på en BV11 - men altså kun med FullHD.

MM

 

Det blev et Horizon 48 ( brugt ). Jeg har modificeret en stand fra et bv 6-23 og monteret horizon der på, det giver et helt andet look og giver et helt andet fjernsyn at se på, den er så lav at det giver en smule bv 10-11-14 udseende. Billedet syntes jeg heller ikke fejler noget, fandt noget 4k på youtube det syntes jeg heller ikke jeg kan sætte en finger på, men om jeg så kunne have fået et lige så fint billede i et andet fabrikat og til væsentlig mindre penge, det skal jeg så være usagt, men ikke et der ser lige så godt ud.

Den nye fjernbetjening syntes jeg heller ikke er så tosset, den ligger godt i hånden, kæmper dog lidt med at finde ude af om jeg kan lave genveje til mine apps på den så jeg slipper for at komme ind på smarttv platformen for at hoppe på eks. Deezer ...... tænker at man burde kunne.... ?? Min eneste anke er den der google platform, den oser bare ikke af kvalitet på nogen måde, det er sgu lidt øv.

Men nu leger jeg lidt med det og ender det med at jeg bliver træt af det google noget, så må det j bare videre og udskiftes med en Avant ..... men udseendet på den stand er jeg faldet for, så jeg vil faktisk nødigt af med det igen

Til top Vis MickSv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MickSv
 

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes