| Forfatter |
|
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Danmarks dyreste lejlighed,- 26mill!
Og så finder man Peters kælder TV og hans videobåndoptager...
og en lidt underlig simpel ledningsføring
Værd at tænke lidt over, mens man lytter til 88.2 DSD fra HTPCen
Naturligvis den rene analoge DSD uden PCM konverterings artifakter...
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stryxdk skrev:
Nogle der ved hvad en tweeter til en beolab 18 koster ca? Og er det noget man kan skifte selv... Der kommer ingen lyd ud af
den
højtalerens tweeter :-( |
|
|
Det gode spørgsmål er hvordan bar du dig ad med det?
Jeg har morfaren Beolab 8000 (MK I,- 1998) og selv om de er blevet voldsomt "udnyttet" har de aldrig fejlet?
En sjov lille pris sammenligning
Læg 50% til for nutidspriser
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Peter Pan
Det er en monster-klods.
Noget jeg ikke gerne ville ha’ i min stue
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
mens man lytter til 88.2 DSD fra HTPCen
Naturligvis den rene analoge DSD uden PCM konverterings artifakter...
|
|
|
Nu var det jo ikke den slags gammelkendte løsninger, jeg efterspurgte, vel
‘analog DSD’  nu må jeg LOL.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
anaLOL
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry bud,-
Men teknisk set er DSD et analogt signal.
Det analoge signal kan genskabes ved simpel lavpasfiltrering (sådan cirka..),
og netop defor kan det ikke håndteres i det digitale domæne uden at blive konverteret til PCM.
I dit tilfælde skal der yderligere konverteres fra 88.2 til 96 og den konvertering er ikke køn.
Men indrømmet jeg beundrer din "tenacity" når det gælder om at få liv i det BS4, du er ikke en meter anderledes
end os der vedligeholder BS3 platformen.
Hvordan vil du forøvrigt "Joine" din Multichannel SACD,- Format 0 Bumm!
Du er på Æblemost, hvorfor har du ikke en iFi ?
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her ses Eclipse BeoSound med højttaler panel i træ. Om de kan bestilles nu ved jeg ikke.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at hjælpe alle jer, der har brug for mere information om Horizon / BV14 / Avant, fandt jeg følgende
teknisk video fra B&O træning. Videoen version 3 er lavet af 2 eller 3 moduler. Videobehandling modulet
er bygget af TP Vision og kaldes Small Signal Module.
Lydbehandlings- og PUC-styringen er bygget af B&O og kaldes B&O-systemmodulet. For tv'er, der har
en skærm på 55 tommer og mere, er der til rådighed et ekstra PCB med en rammekonverter og en FPGA.
Et blokdiagram over det komplette system er tilvejebragt.
God fornøjelse, Jean.
YouTube 1. - YouTube 2. - Se billeder her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt at se pladsen til SCART stikket på TPVision boardet.
Det kunne være interessant at vide hvor i processen nogen (Tude?) sagde nej...
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
For at hjælpe alle jer, der har brug for mere information om Horizon / BV14 / Avant, fandt jeg følgende
teknisk video fra B&O træning. |
|
|
Nå, er den nu offentlig tilgængelig igen
Det var den en kort tid dengang - og vi var nogle, der så den.
Siden blev den låst, så kun medarbejdere hhv de, der havde koden, kunne se den.
Men interessant nok - den må jeg lige gense.
P.S. Og så skulle du nok lige ha’ skrevet Avant NG!
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
beovox141 skrev:
Sorry bud,-
Du er på Æblemost, hvorfor har du ikke en iFi ? |
|
|
Nok fordi jeg ikke har brug for den - men verden er fuld af ‘sjove gadgets’
Jeg klarer mig fint med min Audioengine D1....de par gange (og øjeblikke) om ugen, jeg sidder ved min computer.
P.S. Det er muligt, at du har brug for en ‘bud’.
Sådan en finder du nok engang - jeg står ikke til rådighed.
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
beovox141 Forum Bruger


Bruger siden: 21 December 2015 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2181
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
millemis skrev:
Jeg klarer mig fint med min Audioengine D1....
|
|
|
Selvfølgelig, du lytter til retro tekonolgi uden at vide det, hvis du anvender de analoge muligheder.
40 år for at være helt præcis! NE5534 fra Signetics, samme op-amp der sidder i din CDX,-
og tonsvis af andet hi-fi udstyr.
Nogle ting har bare en blivende værdi.
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var der ellers andet, der kunne interessere mig
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 25 Februar 2018 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
millemis Forum Bruger


Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan - du drømmer
Hvad med at se en af John fra Manchester/B&O’s nyeste videoer i stedet for:
https://youtu.be/U3ngVtyf25o
MM __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto


Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 26 Februar 2018 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ millemis
Fri mig for BeoPlay,
Og hvad er B&O egentlgt idag, ud over de lægger navn til andres produkter __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |