Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 13:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ÅstedTossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 09 April 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej Allesammen

Ja jeg har været lidt hængt op pga. arbejde, Men jeg skylder naturligvis at sige, at jeg nu har afsluttet mit mediacenter projekt med god success.

Jeg har koblet mit beovision 4 sammen med min pc via VGA og så sat det til en USB strømskinne herved slukker tv'et når jeg slukker mit media center. Herudover har jeg koblet 2 beolab 8000 ti min pc, der så driver lyden, uden problemer. Igen har jeg sat to hauppauge USB 2.0 tunere samt 2 x WD Mybook 500 GB.

Jeg har for at kunne aktivere mit beovision hvis nu strømskinnen skulle svigte brugt min MCE remote og så LEARN funktionen til at lærer tænd sluk signalet til den indbyggede IR port i beocentret. DEnne sidde umidelbart under alurammen i venstreside. Det skal lige siges at det er en Panasonic IR port, s man skal have en original panasonic remote, der kan tænde og slukke plasmet.

Hvis der er yderlige omkring setuppet, må I meget gerne skrive.

venligst

ÅstedTossen

Til top Vis ÅstedTossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ÅstedTossen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

ÅstedTossen skrev indlæg på side 43 og 44, hvis der er interesse for at se spørgsmålene.

PDA1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 09 April 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hej allesammen, og tak for alle de gode indlæg.

Jeg har et 23" Beocenter 6 hvor jeg har tilsluttet 2 stk Beolab 8000 med hjemmelavede tynde powerlink kabler, men når jeg sætter mine Beolab Pentaer til får jeg ingen lyd, hvad kan det skyldes, og vil jeg få samme problem hvis jeg sætter 2 beolab 5 til ?

Er der andet jeg skal være opmærksom på hvis jeg skal opgradere til Beolab 5.

MVH

Til top Vis PDA1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PDA1

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 10 April 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

At tilslutte Beolab 5 med powerlink ville være synd, de lyder meget bedre med digital tilslutning. Der er vist lagt en del ressourcer i digitaldelen.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 April 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

PDA1 skrev:

Hej allesammen, og tak for alle de gode indlæg.

Jeg har et 23" Beocenter 6 hvor jeg har tilsluttet 2 stk Beolab 8000 med hjemmelavede tynde powerlink kabler, men når jeg sætter mine Beolab Pentaer til får jeg ingen lyd, hvad kan det skyldes, og vil jeg få samme problem hvis jeg sætter 2 beolab 5 til ?

Er der andet jeg skal være opmærksom på hvis jeg skal opgradere til Beolab 5.

Hej PDA1

Du skriver du ikke kan få lyd i dine BeoLab Penta. Er det BeoLab 1/ 2 eller 3 du har ?.

BeoLab 1 og BeoLab 2 har 4 polet DIN tilsutnings bøsninger. Kun BeoLab Penta 3 har PowerLink tilsutnings bøsninger, og her vil du kunne bruge samme adapter du bruger til Beolab 8000. Hvis display'et på BeoLab Penta 3 også skal virke, må du købe et PowerLink kabel hvor alle ben er fuld loddet. 

Hvis du en dag vil opgradere til Beolab 5, følger der de rigtige PowerLink kabler med til analog tilslutning via de 8 polede DIN bøsninger på eks. dit Beocenter 6.

Har du eks. CD-DVD-iPod vil disse digitale produkter kunne tilsluttes diregte til BeoLab 5 med et Phono kabel af god kvalitet. Her styres BeoLab5, diregte med Beo4 fjernbetjeningen. 

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 April 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Beocenter 2 kan også tilsluttes Beolab 5 digitalt - og det er altså bedre.

PDA1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan og tak for dine altid fyldestgørende besvarelser.

Jeg er ikke sikker på hvad model mine Pentaer er, men de har Powerlink, jeg har i mine kabler dog kun monteret gul og grøn.

Jeg kan læse på B&O forum at jeg skal køre med fuldt monteret Powerlink kabel på Beolab 5 ellers får jeg ingen lyd, mon ikke det samme er gældende på mine Pentaer.

Mit Setup er følgende : Stue Beovision Avant 32 med Video (softwareopgraderet) DVD1, Beocenter 2500, Beolab Penta.  Soveværelse Beovision 6 22".  Alrum : Beocenter 6 22" Beolab 8000

Det hele er koblet op med Masterlink.

Det er mit ønske at opgradere Alrummet (beolab 8000) med Beolab 5, men signalet vil jo komme fra enten min DVD1 eller fra min Beocenter 2500 via Masterlink, vil jeg ikke få det jeg ønsker ud af de ret så dyre højtalere ?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 April 2007 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

PDA1

Kaber til dine aktive Pentaer: Spørg dit Beocenter, eller BeoFan, som tidligere kørte aktive Pentaer til Avant TV, for at få de rigtige PowerLink kabler. 

Beocenter 2500 til BeoLab 5 via Powerlink. "Du skriver Masterlink, men mener forhåbentligt Powerlink".

DVD1, kan med et Coax Phono kabel tilsluttes BeoLab 5 for digitalt input.

Mvh.

PDA1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Hej Peter.

Nej jeg mener Masterlink, jeg har mit Beocenter 6 stående i linkrum og der vil jeg også stille Beolab 5 højtalerne. (monteret til Powerlink i i Beovision 6)

Det er Avanten der er min master og det er den der er koblet DVD1 og Beocenter 2500 og Pentaer til.

Derfor kommer signalet jo igennem Masterlink. Det jeg er bange for, er om signalet i mit linkrum ikke er godt nok til at udnytte Beolab 5erne, eller er det ubetydeligt ? Jeg ved det ville være bedre rent digitalt men det er pt ikke en mulighed.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 April 2007 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Nej jeg mener Masterlink, jeg har mit Beocenter 6 stående i linkrum og der vil jeg også stille Beolab 5 højtalerne. (monteret til Powerlink i i Beovision 6)

OK. Ja det kan du, når du acceptere et analog lyd signal til BeoLab 5, og styring af  BeoLab 5 med Beo4 via dit Beocenter 6 TV.

MrSB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 11 April 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Halløjsa B&O genier..

Et friskt spørgsmål... Jeg har et Beovision 3-32, Beosound 9000 og HDR 1 i stuen. Dette vil jeg gerne kunne gøre brug af i soveværelset hvor jeg har en projektor.. Kan det på nogen måder kobles sammen med projektoren?? Så jeg kan høre musik i højttalerne og se HDR optagelser på lærredet??

Jeg har en ML/MCL kan den evt. bruges til noget i den forbindelse?? Eller er det bedre med Beolink active og Beolab højttalere..

Mvh Søren

Til top Vis MrSB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrSB

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 April 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Forslag 1:
På Scart 2 vil være det samme som vises på dit tv her og nu. Composite video gul og analog lyd grøn & blå, trækkes så til din projector. Du må så affinde dig med at dit tv i stuen står og køre det du vil se på din projector. Det må være muligt med en B&O IR modtager i sovevælelset at styre dit Avant tv i stuen med Beo4.

Har du Masterlink imellem Beovision 3-32, og Beosound 9000 vil du selv kunne bestemme fra soveværelset hvad der skal sendes videre fra Avant tv'et.

Forslag 2:
Som du ser her, er der på mit BeoVision 7-40" mulighed for ditregte tilslutning og styring af en projector. Du han jo spørge B&O om et sådan modul kan momteres i dit Beovision 3-32.

Du har fået to muligheder, så må du prøve dig frem.
Jeg har ikke selv nogen erfaring med dette. 

Har andre gode forslag til Søren så kom med dem.

Mvh Peter Pan 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 April 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

MasterLink og TV antenne tilslutnings væg kontakt,

er skabt for at slippe af med kabelrod på gulvet. Forhandles af Bosscom Danmark. Brugsvejledning medfølger.

http://dk.bosscom.dk

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 April 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Til ovenstående kan købes et kombineret

Masterlink og antennekabel i ét og samme kabel.

http://dk.bosscom.dk/product.asp?id=550&m1=89&m2=90& amp;m3=

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 April 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Powerlink + 230V Net kabel.

Ligesom med ML + Antenne har Bosscom nu lanceret et produkt det nye BOSSCOM 2 i 1 kabel. Powerlink og strømkabel løber parallelt i samme kabel. Kablet er f. eks ideelt til brug fra vægdåser til aktive højtalere. Kablet fås i farverne sort og hvid og kan leveres i 8 forskellige længder, eller på 100m rulle.

BOSSCOM, Oldenvej 21, 3490 Kvistgård, CVR: 25307755
Support: support@bosscom.dk , Salg: salg@bosscom.dk
Tlf. (+45) 70 20 00 45 , Fax (+45) 45 94 06 69

http://dk.bosscom.dk/products.asp?m1=89

Dansk forhandler af ovenstående produkter.

MP3gear.com, Oldenvej 21, 3490 Kvistgård, CVR: 25307755
Support: support@mp3gear.com, Salg: salg@mp3gear.com
Tlf. (+45) 45 94 06 60, Fax (+45) 45 94 06 69

http://dk.mp3gear.com/search.asp?q=Powerlink

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 April 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Læs meget mere om Bang & Olufsens produkter.

MrPumba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2007 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har tilsluttet en mp3 afspiller til mit Beovision 4 37" i video indgangen. Det fungere fint, men jeg kan ikke hører musik uden at tv'et er tændt. Er der nogen måde jeg kan slukke for skærmen eller aktiver min højttaler uden at tænde for tv'et? Min højttaler er en Beolab 7-1.

Til top Vis MrPumba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrPumba

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 April 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

Hej MrPumba og velkommen til hifi4all

På mit BeoVision 7-40" har jeg som du ser på billedet tilsluttet en Scart adapter i bøsning AV2.
I mit setup kommer lyden fra min PC, men det er jo lige meget hvor lyden kommer fra.

Under OPSÆTNING i tv'et finder du AV2 og her skal stå DVD2. Du kommer derind via menu
på Beo4, efter du har tændt dit tv i DVD.

Herefter skal du ind i Beo4 via LIST og finde A-DVD2. Når du senere trykker A-DVD2 på Beo4
vil TV skærmen forblive sort, og musik som tilføres AV2 vil blive gengivet i dine front højttaler i stereo.

MrPumba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 April 2007 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Hej Peter Pan

Jo tak og tak for løsningen.

Jeg fik endelig fundet scart adaptor. Fik det sat op og det virker, men Fjernbetjeningen siger en skrat lyd når jeg skuer op eller ned og hvis jeg skifter direkte fra TV til A-DVD2 så har jeg noget lyd fra den kanal jeg var på. Det sker ikke hvis jeg skifter fra dvd til A-DVD2. Men skrat lyden fra volume knappen er der stadig. Iøvrigt hedder mine scart indgange v.tape, av og dekoder, hvis det har nogen betydning?

Til top Vis MrPumba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrPumba

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 April 2007 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

MrPumba

Der er ingen tvivl om at BeoVision 7-32" & 7-40" ikke er helt ens, så opsætningen kan godt være anderledes. På min Beo4 har hvor der før stod SAT nu DTV, og hvor der stod AV står der nu DVD, så hvis det ikke er den samme fjernbetjening, kan det også være her der er en forskel.

Men hvis du er nået til at du kan tænde for lyden uden skærmen tænder , så er du da på vej. Du må så læse manualen og se om du kan få rettet de sidste fejl.

Hvad sker der hvis du bare tilslutter lyden ved at trykke A-DVD2 , fra udgangs punktet, at dit tv er slukket ?.

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes