Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2025 | 07:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nokia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Jeg har prøvet det det står med at slette plasering af cd´er, men uden held. Jeg har prøvet med forskellige cd´er, med samme resultat.

Hvis jeg slukker anlæget og starter op med cd, køre cd´en et øjeblik, for derefter at stoppe og gå i pause...

Mvh

Lars

P.S Der er i manualen omtalt en opstillingsvejledning.. Ved du om den findes på nettet..? Jeg har søgt, men uden resultat.

Til top Vis Nokia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nokia

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Lars, desværre har jeg aldrig fundet en opsætningsvejledning på nettet, og tror også (efter at have søgt) det er der fabriks indstillingerne skal findes. Jeg har ikke selv en BS9000 så der kan jeg ikke hjælpe dig. Måske andre kan ?

Der er en mulighed du må lege lidt med. Før du sætter BS9000 i option 0 må du sikre dig at fastlåste indstillinger på BS9000 er sat rigtigt op, for når option 0 er aktiveret, er det jo dit Avant TV der styre. Et eks. kan være. Den lydstyrke radioen starter op med når anlægget tændes, skal reguleres medens den står i option 1, for senere kan du ikke ændre den højden ved opstart, og må så hver gang du aktivere radio over Avant TV'et, regulere volumen op eller ned med Beo4. Sådan kan det tænkes at der også er andre ting, du skal have sikkerhed for virker i option 1 før du låser med option 0.

Lars jeg er ked af der ikke ligger en løsning lige for højre fod. Og så til det sure, måske skal BS9000 til 1000 km. service.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Her et gratis tweak

Her et gratis tweak, som du kan tro på eller ej. Da det er gratis vil jeg anbefale dig at starte med at prøve at vende netstikket/strømmen til din forstærkeren.

Efter en fasevending via netstikket, lytte efter om rumperpektivet, og lyd ud til siderne ændre sig.

Lyt så til forskellige lydkilder, og beslut dig for hvad der er den korrekt fase på netup dit setup.

Det kan måske giver dig et bedre lydbillede.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Her følger et lille spørgsmål jeg har angående mit BeoCenter 9500:

"Når jeg programmere en afspillingsrækkgefølge på en CD, eksempelvis 1 - 3 - 5 - 4 - 2, og så vælger nr. 3 mens den eventuelt er ved at afspille, ved enten at benytte fjernbetjeningen eller selve BeoCenter'eret - begynder den at kludre i afspillingsrækkefølgen, men hvorfor? Lad os sige jeg har valgt nr. 3, når den er færdig med nr. 3 går den numerisk videre til næste nummer - nr. 4 (selv om det ikke er den afspillingsrækkefølge jeg har programmeret). Det sjove er så, at når den er færdig med at afspille nr. 4 forsætter den med den rigtige afspillingsrækkefølge - det vil sige at når den har afspillet nr. 4 går den videre til nr. 2. Hvorfor??? "

Jeg fik en tilbage melding på, at det måske var en software fejl i processoren - det er måske ikke utænkelig, idet jeg fik af vide inden jeg købte den, at 'værket' lige var blevet udskiftet. (Jeg formoder 'værket' er det samme som processoren?!)

En anden ting der måske kunne tyde på, at der var tale om en software fejl er, at jeg skal trykke 'search' og så >> før jeg kan bladre i CD'ens numre. P.t. har jeg kun fået fat i instruktionsbogen til 9300, men deraf kan jeg læse at det er lige omvendt end på min 9500.

Det forekommer måske som en mindre detajle, men jeg har det sådan at den mindste detajle gør den største forskel. Så jeg venter - og håber - på at nogle kan give en diagnose.

M.V.H. Jaco

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco

Efter min BeoCenter 9300 havde fået skifter tuner kort, var det nødvendigt at gendannet fabriksindstillingerne. Dette gøres ved først at tage strømmen et 2 min. Strømmen tilsluttes igen, og i standby på BeoCenter, trykkes først på Programming.

En talrække kommer frem og en kode indtastes 2 5 1 6. Oppe i højre hjørne vises D 7, som betyder at fabriksindstillingerne er gendannet.

Hvis det viser sig at det er en anden kode der bruges på BeoCenter 9500, må du prøve at lokke koden ud af en der reparere B&O.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Jaco.

Her en BeoCenter9500 UK tillægsmanual. 

Den rigtige manualen kan ikke mere downloade nogen steder i PDF format,
heller ikke på B&O's hjemmeside. Men du kan flere steder finde den mod betaling.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige prøvet to gange at slukke for strømmen - men jeg får desværre ikke en talrække frem når jeg efterfølgende trykker PROGRAMMERING....

Jeg kigger lige i manualen... TAK for den!

M.V.H. Jaco

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Der står desværre ingenting om det du nævner med, at gendanne fabriksindstillingerne

Men er det ikke lidt underligt, at man også først skal trykke 'search' og så >> før man kan bladre i CD'ens numre?? jeg troede, at 'search' var til, når man skulle søge igennem et specifik nummer?!

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Der sker en del mærkelige ting, når et BeoCenter har været åbnet, og har fået skiftet dele, til du får gendannet fabriksindstillingerne.

Kan du ikke få lavet arbejdet færdigt der hvor værket er blevet skiftet, må du prøve om du kan få koden hos B&O's forbruger service på tlf. 96844525.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Jo tak... Jeg ringer i morgen, så må vi se hvad der sker.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

Jaco

Jeg har fået nogle nye oplysninger, som du kan afprøve. Det er type nr. der bestemmer koden. Prøv med : Først 2507 så 2508-2509-2510. et af dem er det rigtige kodetal for gendannelse af fabriksindstillingen for BeoCenter 9500. 

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hvor skal indtaste det henne?

Jeg får nemlig ikke nogle talrække frem - når jeg tilslutter strømen igen efter ½ min. - ved at trykke på PROGRAMMERING? 

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Så prøv at tage strømmen i længere tid, og trykke på tasten "Programming", og tryk koden.

Jeg kan desværre ikke komme det nærmere, du må prøve B&O serviceafdeling, hvis det ikke lykkedes denne gang. 

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige snakket med dem....Desværre ville de ikke hjælpe mig!!

Jeg fik af vide at det ikke var noget der kunne ordnes over telefonen, men det undre mig nu, idet at du kan gendanne fabriksindstillingerne på en BC9300 så nemt som du (Peter Pan) beskriver det.

Jaco

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil lige høre om der er nogle der kan downloade manualen fra B&O's hjemmeside til BC9500? For jeg kan nemli ik!

Jeg vil også gerne høre fra folk hvis der er nogle der eventuelt selv ligger inde med manualen!!

Jaco

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hvis der er tale om en software fejl kan jeg få det bekræftet vha. manualen, idet jeg formoder man ikke først skal trykke 'search' og så >> for at bladre igennem numre - men derimod kun >>. ovennævnte rækkefølge burde være den der anvendes når man skal søge et specifik numre igennem.

Jaco

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Juni 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Stereo pladespiller til Beosound.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Juni 2007 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

En sjov tendens når kvinder har overstået den første forelskelse.

Kæresten/konen har netop brokket sig over din alt for store højttaler, der er årsag til at i aldrig ser dagens lys, fordi de fylder hele vinduespartiet. Hun fortæller dig hun syntes at B&O ser godt ud. Du står der med din fordom, men tager dig sammen, og i går hånden i hånden til det lokale BeoCenter. Nu ved du jo at hun syntes om B&O, men det er jo ikke nok for dig. I BeoCenteret oplever du nu at B&O's produkter egentligt lyder meget godt, og i hjem bringer det i er blevet enige om. Der bliver ro, og god musik opstår i det lille hjem.

Så er der jo lige det, at selv om de store højttaler er blevet bortvist, har du nok noget grej stående, du godt kunne tænke dig at få tilsluttet. Nu er gode dyr rådne, for din generation har kun set RCA/Phono stik, og nu ser du nogle runde sorte bøsninger med op til 8 huller, hvad er dog det ??.

Spørgsmål om DIN adapter som er en forudsætning for tilslutning til Bang & Olufsens produkter, ja dem kan du stille her. Du kan også se masse billeder og tegninger om emnet her.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Jaco89 skrev:

Hej Peter Pan

Jeg vil bare lige sige tak for hjælpen - jeg har fået fat i en manual, og så vidt jeg kan læse mig frem til, så er nogle af de ting jeg spurgte om ikke helt usædvanlige. Jeg fandt dog aldrig ud af det med at gendanne fabriksindstillingerne

Da du selv har en BC9300, håber jeg du kan svare mig på følgende spørgsmål (Alle spørgsmålene drejer sig om optagning på bånd fra en tilfældig kilde):

1: Jeg får vist en lille rød pil under volume indstillingerne når den står i optagerpause. Hvad er det for en pil?`

2: Når den står i optagerpause eller under en optagelse er et skilt med 'Auto' tændt. Hvad betyder den?

3: Og sidst men ikke mindst! Hvad er 'Den automatiske niveauregulering'?

M.V.H. Jaco

Hej igen Jaco

3: Og sidst men ikke mindst! Hvad er 'Den automatiske niveauregulering'? At du ikke behøver at tænk på om båndet bliver overstyret, fordi det styres automatisk.

2: Når den står i optagerpause eller under en optagelse er et skilt med 'Auto' tændt. Hvad betyder den? At ovenstående er slået til.

1: Jeg får vist en lille rød pil under volume indstillingerne når den står i optagerpause. Hvad er det for en pil?` Formodentligt indikator for valg mellem manuel eller automatisk optagelse.

Jeg har en Beocord 9000, B&O's kassettebåndoptager flagskib. Den har fint virkene spidsvisende lysindikator, bånd kalibrering, finder selv ud af om det ilagte båndet er af type: Ferro-Chrom-Metal. På 10 sek. udmåles båndets egenskaber, og Beocord 9000 indstiller sine optagefunktioner til de værdier, der giver det bedste resultat for optimal bias / formagnetisering/equalizing og HX = udnyttelse af båndets dynamikområde. Der findes også en Dolby nr on/off omskifter.

På BC 9500 mangler det meste dette, og den indbyggede spidsvisende lysindikator er ikke ledt at se, optager du for kraftigt sker der en overstyrings forvrængning, et overstyret bånd lyder bestemt ikke godt, så mit råd brug automatiske niveauregulering.

Muligheden for manuel betjening er af samme grund fjernet på BC9300.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret!

Jaco

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne