| Forfatter |
|
geezer Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 Juli 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for hjælpen, det hjalp.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 15 Juli 2007 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Juli 2007 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny MP3 afspiller fra B&O
B&0 afslører overfor Avisen.dk, at firmaet er klar med ny MP3-afspiller til efteråret.Beosound 6 skal tage kampen op mod Apples iPod Nano. Umiddelbart har Apple dog intet at frygte.
Bang & Olufsen er på vej med en ny MP3-afspiller. Det bekræfter B&O overfor Avisen.dk. B&O er meget hemmelighedsfulde omkring produktet, og det var ikke meningen nyheden skulle ud allerede nu. Derfor vil B&O kun bekræfte, at afspilleren kommer og offentliggøre tre produktbilleder her på siden.
MP3-afspilleren bærer tydeligt præg af B&O's karakteristiske underspillede design og minimalistiske linjer, og skal i høj grad ses som et (livsstilsprodukt). Rygter vil vide, at afspilleren er på 4GB flashram.
Teknisk set er den nye BeoSound rent faktisk en Samsung YP-Z5 Mp3-afspiller, men B&O har pakket den ind i sort og stål elegance. Som man kan se er afspilleren med farveskærm. Afspilleren forventes at koste omkring 4400 kroner og kommer med et læderetui og earplugs.
Ud fra de offentliggjorte billeder og prisen behøver Apple chefen Steve Jobs ikke at vågne badet i angstens sved. Den nye afspiller er umiddelbart designmæssigt flere generationer efter iPod Nano, som en del analytikere mener, Apple er ved at trække fra markedet for at forvandle til en iPhone Nano i stedet.
På diverse B&O fan-fora på nettet er begejstringen temmelig afdæmpet og krænger næsten over i skuffelse. 13. juli 2007 Profil | Artikler | Blog. Af: Rasmus Karkov (Journalist)
Kritik af B&O's musikafspiller
B&Os musikafspiller har fire gigabyte hukommelse, er på størrelsen med en mobiltelefon - og så er den dyr.
Bang & Olufsens kommende konkurrent til de små musikafspillere, Beosound 6, er ikke noget særligt, og så er den alt for dyr. Det mener flere netsteder, der omtaler nye gadgets, skriver borsen.dk.
"Alt taget i betragtning, så er B&O's forsøg på at 'gå nano-vejen', ikke andet end en forsøg på at kopiere andre, og så med en fuldstændigt latterlig prisseddel rettet mod rige, men hjernedøde kunder," skrev Gadgetsnews i fredags ifølge borsen.dk
Eller som en læser på engadget.com bemærkede, da han så prisen: "Jeg ved at kløjs i min drøbel, da jeg så prisen på denne lille perle." I USA vil butiksprisen på Beosound 6 komme til at ligge på 862 dollar. I Europa vil prisen ligge på 25 euro. Det svarer til omkring 4.650 danske kroner. En iPod Nano koster ca. 1.000 kr.
Ifølge B & O har Beosound 6 en batteritid på et døgn, 4 GB hukommelse og kan afspille formaterne mp3 og wma. Den leveres med et læderetui og hovedtelefoner. Du kan læse mere om Beosound 6 på Beoworld.
På internetadressen:
kan du kommentere på den nye gadget og læse gadget-folkets kommentarer på Beosound 6.
Offentliggjort 16.07.07 Af JP. chbr __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Juli 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hjælp til dine tegninger.
PhotoFiltre: 
Er et billede program du kan få glæde af når du laver din tegninger. Du kan indlægge Dansk tekst i programmet, og det er gratis.
Læs og download her:
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoCenter 2 leveres nu også i en ny version !
BeoCenter 2 AUDIO kaldes den. Den fremstilles nu i en light version med en ren CD afspiller, men UDEN DVD afspiller og det oplyses at den derudover har præcis somme funktioner som storebroderen og den kan også leveres med DAB modul hvis ønskes.
Den fysiske fremtoning har ikke ændre sig væsentlig, da forskellen alene består i en anden overflade finish. Den nye BeoCenter 2 AUDIO har overflade i børstet rustfrit stål, modsat den gamle version, der har overflade i børste aluminium. Det er i praksis svært at se forskellen.
Vi skal frem over være mere opmærksomme, hvis vi køber et brugt BeoCenter 2. DVD modellen og koster i dag 28.995 kr.
Det nyeste skud på Bang & Olufsens stamme af BeoCentre 2. Audio, koster 24.995kr. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 19 Juli 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor kan mine B&O produkter ikke forstå de kommandoer jeg sender via Beo4 ?
Få en forklaring her, måske er det din OPTION indstilling der er forkert sat op.
MASTER LINK. MCL LINK. OPTION SETUP GUIDE.
Tryk billede frem HER. Gør billedet stort nederst i højre hjørne.
Du kan også download "Bang & Olufsens Master Link Håndbogen" i PDF file HER.
Her kan man læse stort set alt om påsætning af B&O's produkter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal man vælge ?. Jeg har valgt lidt af hvert.
I forbindelse med indkøb af stikpropper til mit projekt, hvor jeg vil have jord forbindelse i mine stikkontakter, ved mit Hi-Fi- A/V anlæg, støtte jeg på dette eksempel, som direkte vildfører køberen, da det ikke er rigtigt. Dette eksempel er desværre ikke egenstående.
" Bemærk at Schuko stik kun må bruges under specielle forhold i Danmark."
Her følger breve fra folketinget. _________________________
2004-05, 2. samling - Svar på § 20-spørgsmål: Om det tyske Schuko-stik Folketingets Lovsekretariat Vedlagt fremsender jeg i 80 eksemplarer min foreløbige besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005.
Med venlig hilsen Flemming Hansen ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN 21. april 2005 ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET Slotsholmsgade 10-12 1216 København K Tlf. 33 92 33 50 Fax 33 12 37 78 CVR-nr.10 09 24 85 oem@oem.dk www.oem.dk Besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005. Spørgsmål :
Vil ministeren i forlængelse af sit svar på spørgsmål nr. S 537 redegøre for, hvad der oprindeligt var argumenterne for at tillade det tyske Schuko- stik, herunder om lovliggørelsen af dette stik skete på baggrund af forslag fra erhvervslivet, og hvilke dele af erhvervslivet der stod bag dette foreslag ? Svar: Jeg har bedt Sikkerhedsstyrelsen om at undersøge de oprindelige argumenter for at tillade Schuko-stikpropper (Schuko-stikpropper er identiske med det i spørgsmålet benævnte Schuko -stik). Schuko-stikpropperne har været lovlige siden midten af 1940erne op til sidst i 1970erne, hvor der blev indført et forbud imod stikproppen, dog med adgang til dispensation. I midten af 1980erne blev Schuko-stikproppen igen lovliggjort. Argumenterne for en lovliggørelse af stikproppen kræver dog en nærmere undersøgelser i Rigsarkivets materialer. Jeg vil derfor vende tilbage med et uddybende svar herom. ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN 21. april 2005 Ø KONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET Slotsholmsgade 10-12 1216 København K Tlf. 33 92 33 50 Fax 33 12 37 78 oem@oem.dk www.oem.dk _________________ 16. juni 2005 Vedlagt fremsender jeg i 80 eksemplarer af min endelig besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005. Endelig besvarelse af spørgsmål S 757 stillet af Per Clausen (EL) den 13. april 2005.
Med venlig hilsen Bendt Bendtsen. Svar: Jeg har, som nævnt i mit foreløbige svar på spørgsmålet, bedt Sikkerhedsstyrelsen om at undersøge de oprindelige argumenter for Schuko-stikpropper i Rigsarkivet. Der findes referencer til Schuko-standarden i Stærkstrømsreglementet fra den 1. oktober 1946. Sikkerhedsstyrelsen har søgt i Rigsarkivet og kan ikke fremskaffe dokumentation for argumenterne bag accepten af Schuko-stikproppen i disse referencer. Dette skyldes, at den procedure udarbejdelsen af Stærkstrømsreglementet fulgte i 1945 -1946 ikke medførte registrering af disse argumenter. Accepten af Schuko-stikproppen skyldes formentlig, at der tidligere sjældent var jordforbindelse i danske stikkontakter, og typen af beskyttelsesjord i stikproppen var derfor mindre væsentlig. Der blev sidst i 1970erne indført et for bud mod Schuko-stikproppen i Stærkstrømsreglementet, men indførelsen af forbuddet blev aldrig endelig gennemført. Der blev dels givet dispensationer fra bestemmelsen, og inden overgangsfasen var forbi, blev forbuddet trukket tilbage. Schuko- stikpropper har derfor i praksis været lovlige i Danmark i en lang årrække. I forbindelse med ændringen af Stærkstrømsreglementet af den 1. april 1985 blev Schuko-stikproppen igen formelt accepteret i Danmark. Denne ændring blev besluttet på et møde den 10. april 1984 med deltagere fra ministeriet. DEMKO, Elektricitetsrådet og FEHA (Foreningen af fabrikanter og importører af elektriske husholdningsapparater), og ændringer blev godkendt ved ministeriets brev af den 9. juli 1984.
ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTEREN 16. juni 2005 ØKONOMI- OG ERHVERVSMINISTERIET Slotsholmsgade 10-12 1216 København K Tlf. 33 92 33 50 Fax 33 12 37 78 oem@oem.dk www.oem.dk 2/2 FEHAs Argumenter for fortsat accept af Schuko - stikpropper var henholdsvis risikoen for ulykker, hvis brugerne selv udskiftede deres Schuko-stikpropper, og da kun en begrænset del af boligmassen havde en dansk jordforbindelse, ville forbrugernes sikkerhed ikke blive forbedret ved indførslen af et krav om danske stikpropper.
Der har hidtil været monopol på udformningen af stikkontakter til installation i danske hjem, men Den danske Sikkerhedsstyrelse har besluttet, at der pr. 1. juli 2008 kan installeres stikkontakter produceret efter fransk-belgisk standard i danske ejendomme. Hidtil har firmaet Lauritz Knudsen domineret det danske marked med en andel på over 60 %.
Henvisninger til stærkstrømsbekendtgørelsen, afsnit 107-2-D1.
Husk arbejde med 230 volt er forbundet med livsfare.

Her kan du se hvordan jeg har opbygget mit EL system til mine HI-FI apparater. Tryk her.
Mvh Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slut med dansk monopol på stikkontakter
De nye Franske stikdåser giver mange muligheder.
Pris eksempler.
Her kan du se hvad der også findes i Europa.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Ugh! Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav Peter
Kan du hjælpe mig med at finde to beslag eller sådan noget, til en gammel Beovox S45 højtaler? Der er altså tale om de små metal beslag, der holder højtaleren oppe, og de skruer der skulle være til.
Hilsen Tobias.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ugh! Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay takker.
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver nødt til at forklare mig hvad automatisk niveuaregulering er!!
Hænger det sammen med hvilken lydstyrke jeg optager med?
Jeg har prøvet mig lidt frem, og kan sagtens hører at et overstyret bånd bestemt ikke lyder godt, men du bliver nok nød til at skære det ud i pap for mig!
Kan der iøvrigt sættes en uoriginal processor i et BeoCenter (9500/9300)?
Jaco
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jaco89
"Automatisk niveauregulering " Betyder at en indbygget elektronik automatisk sørger for at indspilningen ikke bliver overstyret.
Det betyder også at dynamikken ikke altid bliver lige så optimal, som hvis man selv styre efter voumeter.
Uoriginal processor til BeoCenter serien har jeg ikke hørt om.  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så trænger den bare som du tidligere har forslået til, at blive gendannet til fabriksindstilling.
Men har 'automatisk niveauregulering' noget at gøre med hvilken lydstyrke jeg optager ved? Lad os sige jeg optager på et bånd hvor jeg har skruet lyden næsten helt op - ville det så være anderledes end hvis jeg optog ved normal lydstyrke?
Jeg har muligheden for, at justerer niveauet manuelt - men hvornår ville man eksempelvis gøre det??
Jaco
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco
Ved automatisk niveauregulering kan du sætte volumen så højt du vil, og dine optagelser vil ikke blive overstyret.
Når du justerer niveauet manuelt, vil du kunne udnytte båndet bedre = bedre dynamik, men hvis du over styre mere end 3 %, ( ses på voumeteret når det går i rødt fælt) er der du får forvrængning/ overstyring/ du tilføre for høj lydstyrke. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 Juli 2007 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Kan en Beo 4 anvendes til et BC9500? Beo 4 er jo envejs, mens BC9500 var tovejs?!
Vifa
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco
Beocenter 9500 Fra år 1983 til 1993.Remote Control: 5000/ Remote Control: BeoLink 1000. Beocenter 9300 fra år 1993 til 2000. Remote Control: Beo4.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|