| Forfatter |
|
oscar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et Beo Center2 Dab og BeoLab 8000. og vil gerne have Surround. Jeg har en Yamaha RX-V440RDS Surroundreciver, 4 stk Jamo A330 for og bag højtaler, jamo A4 Subwoofer, jamo center højtaler, Mediacenter og et Philips 37 PF9965 fladskærm. og venter på en fiber forbendelse fra Dansk Bredbånd.
Nu er det jeg gerne vil bruge BeoLab 8000 som for højtaler og de gamle jamo A330 som bag højtaler, så hvis der er nogle der kan hjælpe en lednings tegning.
Jeg kunne også godt tænke mig at styre det hele (fladskærm, Surroundreciver, Mediacenter og fiberbox fra Dansk Berdbånd) fra Beo4, så hvis der er nogle gode forslag er de meget velkommen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej oscar
Her din tegning. Der er mange oplysninger, så se godt på den. Jeg ved ikke om din Yamaha RX-V440RDS Surroundreciver har pre-out ? hvis ikke, kan du ikke bruge den til at trække de 2 Beolab 8000. Din Yamaha Surroundreciver bliver hjerteti dit setup. så det er også den tilhørende fjernbetjening du må benytte til du får købt en Linktronik box.
Hvis du vil kunne fjernbetjene dine ikke B&O A/V apparater med Beo4, er det hver at tænke over hvor ofte du skifter dine A/V apparater, før du beslutter om du skal vælge en integreret løsning i det enkelte apparat, eller en løsning du kan opdatere hver gang du skifter et eller flere af dine A/V apparater.

Find alt om produktet her:
www.lintronic.dk skrev:
|

BEO5 is TradeMark of Bang&Olufsen |
Control your non-B&O devices from the BEO5 by means of our TT455-RT-238
Our TT455-RT-238 and RELAY 108 detect commands from the BEO5 and converts into: - InfraRed, RS232, power line carrier signals (TT455-RT-238) - timer controlled relays (RELAY 108)
for control of:
Amplifiers/Tuners/DAB, CD/DVD players, VCR/HDD players/recorders, etc, etc.
SAT/CABLE decoders, MediaCenters, MP3 players, Soundprocessors, etc, etc.
TVs, Screens, Projectors, etc, etc.
Airconditioners, Fireplaces, Light systems, etc, etc.
Curtains, Blinders, Relays, etc. etc.
X10 Light dimmers and relays
TT455-RT-238 ... read more
RELAY 108 ... read more |
| |
http://www.lintronic.dk/LinTronicTableTopSeries-Danish.pdf
http://www.lintronic.dk/
Eller ring og spørg, det er jo et Dansk produkt. 
Du kan også skrive til Michael Lindgaard på 
Se her indlæg 2 og 7. om en kunde der blev meget tilfreds.
Læs også "Den Store Lintronic tråd"
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3008 2& PN=1 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
oscar Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tussen tak Peter. Jeg har fundet ud at at min Surroundreciver ikke har pre-out, så det må blive en ny Surroundreciver, så hvis der er nogle forslag er de meget velkommen.
Jeg trode man bare kunne sætte højtalerne til Surroundreciveren med en ensretter, og så kun bruge Surroundreciveren til film. og ellers bruge Beocenter 2 til daglig brug. suk.
Og så kan jeg se at jeg skal købe Lintronic modtager
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|

Er du en af dem der har skrevet i min tråd, er du velkommen til at tage en øl, der skulle være nok til alle. 
Med venlig hilsen -  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
oscar Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den ser godt nok lækker ud, men det får jeg ikke konen med til. bliver nødtil at finde noget der ikke koster så meget. trist.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
oscar Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter. jeg tænkte, hvis jeg nu fik fat i en Surroundreciver med pre-out, og tager signalet fra pre-out,og ind i AUX på BeoCenter2. så vil jeg kunne bruge BeoCenteret normalt og når jeg skal se film i Surround, trykker jeg på AUX, og så er det Surroundreciveren der styre det hele. er det ikke rigtig.
henrik
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik
Det skulle kunne lade sig gøre, BeoCenter 2 kan jo ikke sende andre signaler til front højttalerne end hvad den modtager på AUX indgangen. Men du vil jo ikke både kunne bruge BeoCenter2,s DVD afspiller, og sætte den i AUX samtidigt, men du har måske en HD/DVD du kan afvikle filmen på.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
oscar Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. øhhh. æv det hade jeg ikke lige tænkt over. men det er fordi jeg kun ser film en gang imellem,og ikke vil styre mit B&O i gemmem Surroundreciveren. ØV.
men det kan være jeg så skal bruge DVD'en i mit Mediacenter. men men, det var ikke lige det jeg had håbet.
henrik
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyhed: BeoVision 7-40" MK III.

BeoVision 7-40" MK III vil først kunne købe i Europa i Nov./Dec. mdr. 2007.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
oscar Forum Bruger

|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, Nu har jeg fået mit Beocenter2 sat til, og så har jeg lånet en Surroundreciver med Pre-out. Og til min store glæde, man man godt få lyd ud af Line Out, når man spiller DVD på Beocenter2, og så ind i Surroundreciveren. For så tilbage til Beocenter2, via AUX.
PHUA det var triket, men det virker
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej OScar,
Det er korrekt. Fx kan du også se DVD med dit BeoCenter 2 i et rum og lytte til dens radio fra køkkenet - den kan håndtere to lydkilder på en gang.
Hvilken receiver har du lånt og hvad koster den?
Hvorledes håndterer du lyddelen - jeg mener, din receiver er jo master så du bruger vel den til at justere lyden op og ned eller?
Mvh Chris
|
| Til top |
|
| |
oscar Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia.
Jeg har lånt en Denon AVR-1907, og den virker helt fint. Og så har jeg lige set den i HiFi kluben til 3000 kr, så den vil jeg gå ind og købe.
Det er rigtig at receiveren bliver master, men kun så længe jeg ser DVD. Så jeg stiller beocenter2 på ca. 50, og så reguler jeg ellers på receiveren.
Oscar
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oscar
Hvis du får købt Denon AVR-1907 og vil have en adapter fra PowerLink udgangen på BeoCenter 2 til Denon, så du kan volume styrer Denon'en med Beo4, og dermed F eks. en passiv center højttaler og en passiv subwoofer, er her en adapter der er lavet så den passer efter Bang & Olufsens nyeste principper for PowerLink connection.
Nu ved jeg ikke om du selv lodder kabler, men den kan også købes i B&O's butikker. Der ligger også på denne tråd et billede af en 8 polet DIN Y adapter med guld stik, hvis du kommer til at mangle PowerLink udgange.
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Hvorledes vil navnte kabel gore det muligt at styre volumen gennem BC2? BC2 kan jo kun producere et stereosignal, ikke surround. Og, Denon receiveren er implementeret i setup'et for at kunne producere surround sound.
Eller har jeg misforstaet noget? Jeg sporger da jeg selv gerne vil opna surround med et B&O stereoanlag og aktive hojttalere uden at have et B&O tv.
Hilsen Chris
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Chris
En PowerLink udgang levere et pre-out lydsignal, det betyder at volumen kan styres med Beo4. Jeg vil så altid vælge at tilslutte BeoLab højttalerne til Denon surround forstærkerens pre-out bøsninger, med Phono til Phono kabler, der kræves et kabel til hver højttaler. På højttaleren vælges så H eller V kanal. Der udover er det jo muligt at vælge mellem aktiv eller passiv center højttaler og subwoofer, som også tilsluttes Denon'en. Center højttaleren vil jo mangle når man køber en fladskærm.
Når PowerLink adapteren på min tegning tilsluttes PowerLink udgangen på BeoCenter 2, og en af lydindgangene på Denon, vil Denon modtage et lydsignal fra BeoCenter 2, som føres til Denon's surround dekoder, der igen fordeler til højttalerne.
Når det lydsignal som Denon modtager fra BeoCenter 2 DVD-CD-Radio- Evt. DAB, kan styres, vil det være Beo4 du styre volumen med. Om der vil blive problemer med tilpasning af lydstyrke mellem de enkelte højttaler afhænger af, hvad justerings muligheder der er i Dennon forstærkeren. Gå evt. til min tegning øverst op denne side.
Her en ide til et Beocenter 2 set-up med valgfri billedskærm. Højttaler kan også vælges som analog modeller.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan,
OK, så forstår jeg. Men så vidt jeg ser det kommer der et par problemer. P: Mit udstr er BS4, 4*BL8000 og BL2.
Ved CD/radio lytning: Volumen styres med Beo4 via BS4 OG Denon (da Denon er imellem). Lyden på Denon forstærkeren skal da skrues op, samtidig med man justerer input signalet der kommer fra BS4. Det bliver hurgt noget rod og evt. statiske lyde forstærkes hurtigt hvis man fx har lavt input signal fra BS4 og så skruer op på Denon.
Ved DVD lytning: Man skal da huske at justere volumen inden man starter da den højest sandsynligt stadig er på ca. max efter at have lyttet til CD/radio.
Endvidere, hvorledes integrerer man en BL2 i et ikke-B&O setup? Jeg tænker især på den dedikerede sub-kanal der er i surround lydsporet. Hvis man ignorer det kan man selvf. fortsætte med at have BL2 og BL8000 kædet sammen som et stereo setup. Men, det ville være rart hvis man kunne benytte sig af det dedikerede sub-signal når man ser DVD. Problemet med BL2 (og for den sags skyld også BL2500) i forhold til de andre aktive B&O højttalere er at de ikke er designet med en vanlig line indgang (phone).
Og, ved tislutning af de aktive B&O højttalere til Denon så tænder og slukker de lidt uregelmæssigt (min erfaring med line phone indgangen) da de ikke dikteres til at slukke og tænde som med PowerLink tilslutning. Nej de reagerer på en spænding og tænder så. Ser man en film med en meget stille passage lige inden eksplosionen så risikerer man at højttalerne slukker for så at blive tændt af eksplosion lyden/spændingen men relæet er ikke hurtigt nok så man hører kun slutningen af eksplosionen.
Undskyld den lange smøre men det var blot mine tanker. Hvad synes I?
En anden model jeg overvejer er: - de to front højttalere (BL2+BL8000 jeg har opgivet at udnytte det dedikerede sub-signal så jeg indstiller Denon til at der ikke er tilsluttett en sub [OSKAR: KAN MAN DET PÅ AVR-1907?] tilsluttes BS4. - de to baghøjttalere (BL8000 tilsluttes Denon hvis de tænder og slukker meget vil jeg erstatte dem med vanlige passive højttalere)
CD/radio lytning: Da de aktive B&O højttalere er tilsluttet BS4 er dette her normal B&O opstilling - alt fungerer som anvist i brugervejledningerne.
DVD surround lytning: - Denon's uforstærkede liniesignal for de højre og venstre forkanal tilsluttes BS4's AUX indgang [dette burde også være muligt at gøre med en BC2 selv om den får lydkilden fra BC2 og BC2 så skal spille noget andet der kommer fra Denon - de nye B&O stereoanlæg kan nemlig håndtere to lydkilder på en gang] BS4 betragter hermed surround lyden som hvis man tilslutter en iPod eller andet.
BS4 volumen sættest f.eks. fast til "50" og Denons lydsetup justeres passende. Mastervolume er nu styret af Denon. Hvis man gerne vil styre det hele med en Beo4 er det her man får brug for en LinTronic.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 August 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
beomedia
Sub BL2 er det ikke tidligere lykkedes at tilslutte til andet end PowerLink, er det lykkedes for dig ?
Det du beskriver omkring BeoLab HT'er der får et linjesignal via Phono stik kan jeg genkende fra mine BeoLab 4000, når lydsignalet har været for lavt i 3-4 min. går de i standby, så det er næsten ikke til at leve med. Det er også derfor jeg forsøger at lave en PowerLink ---> Phono adapter der virker sådan at BeoLab højttalerne uanset linje ind gang eller ej, skal kunne modtage lydsignaler via PowerLink indgangen fra DIN / RCA kabel, også BeoLab 2.
Det skal kunne lade sig gøre med en nye adapter. Det nye i den adapter ( PowerLink MK III kabel) er en blå ledning der loddes stel ben 7.
Fortæl mig om du kan få sub BL2 til at spille ved at tilslutte den til Denon forstærkeren. Hvis ikke, er du så eventuelt klar til et forsøg, det indbefatter at du gider lodde en adapter. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |