| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 August 2007 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 23 August 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter, Jeg er frisk på at afprøve flere ting men det er ikke min ambition at tilslutte min BeoLab 2 til Denon forstærkeren da det vil betyde at den ikke længere er direkte tilsluttet BeoSound 4. Jeg bryder mig ikke om at lyden skal gå igennem en ekstern forstærker inden den når højttalerne når jeg spiller stereo msuik fra B&O anlægget. En idé og spm. Kan een og samme BeoLab højttaler være tilsluttet 2 forskellige lydkilder? (f.eks. BS4 og Denon) Hilsen Chris
Peter Pan skrev:
beomedia
Sub BL2 er det ikke tidligere lykkedes at tilslutte til andet end PowerLink, er det lykkedes for dig ?
Det du beskriver omkring BeoLab HT'er der får et linjesignal via Phono stik kan jeg genkende fra mine BeoLab 4000, når lydsignalet har været for lavt i 3-4 min. går de i standby, så det er næsten ikke til at leve med. Det er også derfor jeg forsøger at lave en PowerLink ---> Phono adapter der virker sådan at BeoLab højttalerne uanset linje ind gang eller ej, skal kunne modtage lydsignaler via PowerLink indgangen fra DIN / RCA kabel, også BeoLab 2.
Det skulle kunne lade sig gøre med den nye adapter på min tegning, og hvis ikke, er der et fif mere jeg beholder i posen til det viser sig ikke at virke. Det nye i den adapter er, at kabel strømpen loddes på ben 7. 0 leder loddes som sædvanligt på ben 2. Før har vi holdt skærmen "svævende" i den ene ende, nu skal den forbindes til metal via en stel skrue på modtager forstærkeren. Dette giver en slags "balanceret" forløb. Nu har jeg ikke en BeoLab 2 sub, og derfor har jeg ikke mulighed for at teste adapteren på en BL 2.
Fortæl mig om du kan få sub BL2 til at spille ved at tilslutte den til Denon forstærkeren. Hvis ikke, er du så eventuelt klar til et forsøg, det indbefatter at du gider lodde en adapter.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 August 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia
Nu er det lykkedes at få en BeoLab 7-1 center højttaler til at virke med et linje signaler fra non B&O via PowerLink indgangen. Men vi mangler at få bekræftet om BeoLab 2 kan fungere med samme tilslutning.
Adapteren er 2 stk. RCA stik til et 8 polet DIN stik. Det forventes at BeoLab 2 skal have et 5 Volt trigger signal fra en trigger udgang på en forstærker, eller fra et batteri, for at starte op. Plus føres til pin 4, og minus føres til pin 7. Pin 5 skal modtage højre lyd kanal plus, og pin 3 venstre lyd kanal plus. Pin 2 skal modtage stel fra højre og venstre lyd kanal. I RCA stikket samles på stel benene, stel fra pin 7 og pin 2. Så skulle BeoLab 2 gerne spille, og hvis det er tilfældet, vil de aktive højttaler som tilsluttes BeoLab 2 også spille. Man vælger så på BeoLab 2 om de skal spille højre eller venstre kanal.
Det der kan være tvivlspørgsmålet er, om BeoLab 2 også skal trigges på pin 1 = Power on/off, eller kun fra pin 4, som normalt trigger højttaler relæ on/off.
beomedia dette er hvad jeg vil bede dig om at forsøge, hvis du gider. Så spørger du om en og samme BeoLab højttaler vil kunne være tilsluttet på 2 forskellige lydkilder? (f.eks. BS4 og Denon)
Hvis eksperimentet lykkedes med at føde BeoLab 2 via PowerLink bøsningen, kan du jo føde den med de lydsignaler du vil. Jeg vil foreslå en omskifter boks, men der kan vel ikke ske andet end at den spiller 2 programmer hvis den får dobbelt lyd signal. Men måske vil den give brum.
Der kan være forskel på hvad de nyeste BeoLab højttaler skal tilføres af signal for at virke. F eks. skal dine BeoLab 4, have et digital stel på pin 7, og analog stel på pin 2, så den vi tidligere har brugt, med at klare det hele med et 5 polet DIN stik går ikke med de nye ICEpower højttaler.
Måske BeoLab 5 giver problemer med at blande stel fra pin 7 og pin 2, som man kan gøre på RCA stik i den anden ende af DIN adapteren. Det er også muligt at der er indbygget et lille print i BeoLab højttalerne, som gør at man uden problemer kan blande de to stel kabler.
En anden mulighed er at føre pin 7 stel signalet til en stel skrue på en pre-amp/ forforstærker / computer, men det skal afprøves da det ikke er alle forstærkere der kan lide det.
Ja det blev en stor mundfuld, jeg håber du kan finde udad det.
Farverne på adapter tegning er som lednings farver i B&O's PowerLink MK III kabel.
Andre med en BeoLab 2 sub er naturligvis også velkommen til at være forsøgs kaniner 
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 August 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 August 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mangler du en service manual til et ældre B&O produkt, må du en tur omkring det "Det nostalgiske B&O hjørne"

Her kan du download B&O's service manualer i pdf filer, ganske gratis.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
mentallapse.... Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan !
Nedenstående switch kræver som du skriver en 12VDC strømforsyning. Du skriver også at den minder om B&O's mains switch.
Men B&O bruger da ikke en 12VDC forsyning til sine aktive højtalere. De har alene 220VAC ind og tænder så når forstærkeren lægger 5VDC på ben 4 ikke?
Ved du hvordan B&O faktisk har løst dette problem? Er der en lille 12VDC sørsyning indbygget i deres højtalere? Eller har de fundet et solid state relæ som kan tænde for 220VAC på 5VDC-signalet og de meget få milliampare som Powerlink signalet kan trække (3-5mA så vidt jeg husker) 
Peter Pan skrev:
|
Her lidt oplysning om opbygning. der minder om B&O's mainsswitch.
-
This circuit is designed to use a non-B&O sub-woofer or amplifier with PowerLink sockets.
It's easy to built and at low cost. In fact that the 5 V DC from the PowerLink socket on
pen 4 can't activate a relay directly you will need a circuit like this. Parts which I've used
are easy to buy at electronic shops. You need in total:
1 AC/DC Adaptor 12 V DC 1 IC LM 7806 2 Caps 100Nf 63V 1 Diode 1N4148 1 Resistor 2K2 1 Transistor BC 338 1 Relay 6V DC
Connection of the circuit is as follows: Connect the adaptor to the 12V and earth of the
circuit, connect pin 4 from the PowerLink to the 5V DC PowerLink in of the circuit.
When switching on the B&O the relays will switch and connect the 230V AC line into
the amp you use. That's it. For heavy amps you can let the relay switch on a second
heavy-duty relay, which will switch on the power line.
|
|
|
__________________ mentallapse....
|
| Til top |
|
| |
mentallapse.... Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jaco89
Du kan sagtens bruge Beo4 til dit Beocenter 9500. Jeg gør det selv med stor fornøjelse. BC9500 er dog et to-vejs system og det betyder at du ikke kan benytte disse funktioner. Mener at huske at du f.eks kan timer-programmere båndoptagelser fra f.eks radioen vha to-vejs programmering. Bruger dog aldrig selv dette...
Jaco89 skrev:
|
Hej Peter
Kan en Beo 4 anvendes til et BC9500? Beo 4 er jo envejs, mens BC9500 var tovejs?!
Vifa |
|
|
__________________ mentallapse....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 August 2007 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mentallapse.
Med hensyn til, On/OFF Relais Switch for non B&O Subwoofer or Amplifier.
På dette link ligger en email adrasse, hvor du måske kan få de rigtige svar, (det er jo længe siden inlæget er skrevet).
http://www.beoworld.org/beotech/circuit.htm
Du vil også kunne bruge en USB EL spareskinne, hvor du klipper USB stikket af, og istedet aktivere fra pin 4.(PowerLink). 
Mvh Peter Pan
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 August 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beobuddy's første Avant RF-DVD-HDR-projekt
Efter en lang periode med at spekulerer på hvordan man opbygger en HDR i en Avant, begyndte jeg at måle, save og mere for at opnå dette. Fordi dette Avant tv ikke har en indbygget VCR, bør der være plads til venstre for en harddisk recorder (HDR).
Så efter flere forsøg på at måle den frie plads der er tilbage var det tydeligt, at HDR'en ikke kunne placeres på den plads der er til rådighed.
Så jeg begyndte at lave et kabinet, som var egnet til at placere i Avant. Ideen var at ændre Avant uden at beskadige det.
Hvis du er interesseret ligger der nogle billeder taget under processen. Tanken bag dette projekt var at forbedre kvaliteten af billedet og spare en del plads i det skab hvor harddisk recorderen oprindeligt er placere, sammen med et Scart kabel på 10 meter. At kabel længden nu bliver reduceret må klart forbedre billede kvaliteten.
"My first Avant RF-DVD-HDR project"

Se Beobuddy's billede serie af ombygning. Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 September 2007 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
niller87 Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej peter pan 
Lækkert med alt den hjælp som du/i giver i dette forum..
Nu er det så min tur til at stille en masse spørgsmål 
Jeg vil ud og invistere i b&o, men har brug for hjælp. Det skal være sådan at jeg kun skal bruge beo4 til at styre alt med inkl. tv (ikke b&o). Havde tænkt mig at jeg godt ville have 4 stk beolab 8000 stående og en beolab 2. Og til at samle "master funktionen" skal jeg jo nok bruge et b&o tv?? (skal lige siges at jeg ikke har så meget forstand på det selvom jeg har læst og læst ) men da jeg syntes at et b&o lcd tv i den størrelse som jeg godt ville have det er alt alt for dyrt så jeg i et af dine tidligere indlæg at man kunne få et NAD lcd tv som man kunne styre med beo4?? (måske der også var andre flotte lcd tv man kunne vælge imellem???) Men så mangler vi jo stadig noget at samle hele "masterlink funktionen" med!!! Måske man kunne gøre det med beosound 3200 eller andet??
Håber at du kan hjælpe eller komme med nogle gode forslag.. Håber ikke det virker alt for rodet..
På forhånd tak, Morten
|
| Til top |
|
| |
Phil Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
doman Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2007 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter och alla andra!
I min setup har jag idag två BL8000 som front och 2 BL4 som bakhögtalare och en DeToma x501 som digitial surroundprocessor.
Jag vill nu skaffa mig en centerhögalare och här funderar jag på en B&W XTC aluminium/silver. Denna är passiv.
Den går då bra att driva med en MCL för passiva högtalare. Men jag vill helst prova med ICE-power i samma prisklass, runt 3500kr. Den skall aktiveras med vanlig signal via powerlink. Dock har jag problem att hitta konkreta alternativ.
Har ni tips en-kanals ICE-förstärkare för runt 3500kr? Det är en hel djungel!
Tack!
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Phil.
Masser af nye billeder og information om Beo5 er lagt frem på B&O´s Hjemmside. Jeg har ringet til min lokale B&O forretning og de oplyser at prisen bliver kr 4195,- inklusiv den nødvendig bordlader, og kr 3595,- uden bordlader (hvis du har flere beo5 )
En demo model levereres til forretningen i slutningen af denne månede (d. 17) hvor den herefter kan bestilles..
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej doman, og velkommen til hifi4all 
Her kan du læse en hel masse om ICEpower, før du beslutter dig.
Tryk på animationen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej niller87
Tryk her DIN kabler. og gå til det sidste billede på side 4. Der finder du mit foreslag til hvordan det kan lade sig gøre. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
niller87 Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 05 September 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen Peter..
tak for det hurtige svar.. Tænkte på om der slet ikke er andet at gøre end at skulle have en surrond forstærker med i sit sætup?? Hvad hvis nu at jeg alligevel købte et b&o tv, så behøver man ikke en surrond forstærker??
|
| Til top |
|
| |