Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 10:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 26 September 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

beomedia skrev:
Hej Peter Pan,

Tak for svaret. Jo den er samand fin, men langt dyrere end hvad jeg havde habet pa. Hvad er det billigste man kan fa som samtidig virker?
Har du en god model du kan anbefale?

Tak, BeoMedia

beomedia

Her er DENON AVR-2807 surround receiver med
Pre-out: 8 analog Pre-Out. Og 2 x 12V trigger-udgange Pris 5.999 DKK

Opdateret

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 September 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,
Den kan jeg ogsa godt lide, simpel i designet etc., men har den surround dekoder? For mig ligner det en simpel forforstarker.

Hilsen BeoMedia

beomedia skrev:
Hej Peter Pan,

Tak for svaret. Jo den er samand fin, men langt dyrere end hvad jeg havde habet pa. Hvad er det billigste man kan fa som samtidig virker?
Har du en god model du kan anbefale?

Tak, BeoMedia
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 September 2007 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

En Dolby digital 5.1/7.1 surround forforstærker vil nok altid være kostbar. 

Det vil være billigere at se efter en surround receiver med pre-out, selv om du ikke skal bruge de indbygget forstærkere til noget, når der tilsluttes aktive højttaler.

milan2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 27 September 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Har fuldt dine indlæg et stykke tid som anonym på siden, men stor glæde. Jeg har nu selv et spørgsmål til dig omkring b&o som jeg håber du kan være behjælpelig med?

Jeg har et BeoCenter 1 med 2 BeoLab 6000 højttalere - det hele er placeret i stuen. Jeg har nu købt 2 stk. Beolab 4 højttalere, jeg gerne vil have op i køkkent. Jeg vil slutte dem til mit Beocenter, men der er ikke flere ledige indgange til højttalere. Jeg vil gerne tilslutte dem med kabel og ikke wireless - kan det lade sig gøre?

På forhånd tak.

Til top Vis milan2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af milan2

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 September 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej milan2, og velkommen til hifi4all

Du har 2 muligheder. For at få en ekstra PowerLink udgange, køber du 1 stk. 8 polet DIN T adapter.
Herfra føre du et PowerLink MK III kabel ud i køkkenet til den nærmeste BeoLab 4000. Fra den
føre du endnu et PowerLink MK III kabel til den anden BeoLab 4000. På hver BL 4000 sidder der en
omskifter kontakt, der bestemmer om den skal spille højre eller venstre kanal. Ulempen ved denne måde
er at køkken højttalerne altid spiller med, og samme program som du høre i stuen.

Den dyre løsning er at købe en kontrolboks som hedder BeoLink Activ, og en IR-modtager ( Link øje).
Fra BeoCenter 1 trækkes et MasterLink kabel til BeoLink Activ. Fra BeoLink Activ trækkes et
PowerLink MK III kabel til hver af de to BeoLab 4000. Nu kan du med Beo4 fjernbetjeningen fra køknet
via link øjet, styre om BeoCenter 1 skal spille den ilagte CD eller radio, eller sende TV lyd til BeoLab 4000.

Det hele kan købes hos din B&O forhandler, spørg også der om priser, og om det BeoCenter 1 du har kan
sende 2 ting samtidigt. Eks. TV i stuen og radio i køkkenet.

Der findes også T/Y adapter på dette link.  http://dk.mp3gear.com/news.asp?type=4

For jer der ikke ved det, er BeoCenter 1 et 25" TV med CD/DVD afspiller og FM radio. Stereo NICAM
 + A2 aktiv Basrefleks - Tekst TV -2 x Scartstik - 2 x Power Link - Super VHS - 3 x Phono stik. 99 TV
programmer 8 programgrupper. Master-Link Modul og motorsokkel er ekstra tilbehør. Pris 33.995 DKK.
Da det ikke er med i den nye prisliste bliver det ikke lavet mere, og burde kunne findes billigere.

PC'en som omdrejningspunkt. 

milan2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 September 2007 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hej igen Peter,

Tak skal du have. Har som nævnt fuldt siden, på passiv status med stor fornøjelse. BeoCenter 1 er også lavet som 28" TV. Skulle der være nogen der ønsker at købe et, kan det godt lade sig gøre, og prisen er noget under den pris der er nævnt i indlæget oven over (og som Peter også nævner). Kan også oplyse det er et ganske godt tv!

Har lige sat min forhandler igang med at undersøge den dyre løsning som du nævner.

Har lige et spørgsmål til den første del af svaret:

"Herfra føre du et PowerLink MK III kabel ud i køkkenet til den nærmeste BeoLab 4000. Fra den
føre du endnu et PowerLink MK III kabel til den anden BeoLab 4000."

Forstår godt jeg jeg fører et kabel ud i køkkenet til den nærmeste BeoLab 4 højttaler, men forstår ikke hvordan jeg fra den ene højttaler fører et kabel over i den anden - der er kun en indgang i hver højttaler...

Da jeg ikke er den store tekniker, vil jeg hører hvor stort et projekt det ville være og kaste sig ud i og serieforbinde mine BeoLab 6000 og BeoLab 4. Dvs. at jeg har 1 kabel fra TV - BeoLab 6000, derfra videre til den næste BeoLab 6000. Tilsvarende tilslutning kan gøres til BeoLab 4000. Er noget man selv kan gøre, uden at være en haj til elektronik?

På forhånd tak.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 September 2007 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hej igen milan2

Jeg har taget udgangs punkt i at vi talte om BeoLab 4000 i dit køkken, men ved at gå tilbage kan jeg se at du skriver BeoLab 4. Som du skriver har den kun en PowerLink indgang, og hvis det er PC modellen slet ikke nogen.

Vælger du den "billige løsning" betyder det at du i dit køkken må sætte endnu en 8 polet DIN T adapter (navnet hos B&O) /DIN Y adapter (navnet på det samme, hos andre forhandler) + en hun ---> hun 8 polet DIN adapter, mellem han stik fra stuen, og så et PowerLink MKIII kabel  til hver BeoLab 4, fra de 2 hun bøsning.

Som udgangspunkt har du altid højre og venstre lydsignal med i ET PowerLink kabel, så det burde ikke være svært at finde udad.

Når du køber ind, skal du sikre dig at pin 7 er tilsluttet i alle de dele du køber, fordi BeoLab 4 får stel fra pin 7. Det kan også klares med en lus mellem pin 2 og 7 et sted inden de 2 BeoLab 4, men så skal du nok selv igang med loddekolben.
Jeg har lave en tegning til dig lidt længer nede, og håber det vil fremme  forståelse. 

milan2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Godmorgen Peter,

Tak for dit forslag og din tegning, det giver helt sikkert mening og pludselig ser det meget mere lyst ud (dog med undtagelse af loddekolbe-delen) - den vil blive sprunget over...

Er der en smart og flot måde og få strøm til sine Beolab 4 højttalere - de skal hænge i loftet og den ene hænger et stykke fra en kontakt...

Er det korrekt med ikke kan skille PowerLink MK III kablerne? Jeg skal have dem gennem to mure, og synes det er nogle voldsomme huller og borde, det sker dog et sted, hvor man ikke ser det.

God weekend!

milan2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 September 2007 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

ps. kan Y adapteren gå direkte i power linket på fjernsynet?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 September 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

milan2 skrev:
ps. kan Y adapteren gå direkte i power linket på fjernsynet?

JA, DIN stikket er indgang i Y fordelingen og hun bøsningerne, udgange.

Og JA PowerLink stik er støbte, og kan ikke skilles ad. Brug Polyfilla.

Og her ser du det eneste smarte der findes, ud over en rille freser .

Powerlink + Net Kabel 230V. Smart

Det nye 2 i 1 kabel er Power link 8 leder + 230 V strømkabel.
Kablet fås både i fiksede længder fra 0.3 meter, og op til 10 meter med stik,
og på ruller af 100m, i farverne sort og hvid. Kablerne er svejset sammen
hvilket gør at man kan trække de 2 kabler fra hinanden.
Pris på 10 meter - Sort  497,50 DKK

http://dk.mp3gear.com/product.asp?id=906&m1=&m2=& ; ; ; ; ; ;m3=

Se mere om DIN kabler  TRYK HER.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 September 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Hvis du vil se highend pladespillere så se her:

super-seven.

www.jessen-highend.de/raeke-galerie.htm

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 September 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Meningen med dette er en genopfriskning af gamle dyder.

Hvordan vælger man en pladespiller, hvad skal man fokusere på og hvordan virker den? Hele proceduren omkring hvordan man henter den optimale lyd ud af rillerne er for mange en glemt kunst.

En komplet beskrivelse af alle aspekter ville fylde flere udgaver af high fidelity, så jeg nøjes med en hurtig indføring i den fascinerende verden af analog lyd. De ligger bare og venter på dig - pladerne!

LINK: http://www.soundimage.dk/DANSK/Pladespiller.htm

milan2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej Peter,

Ville du sige jeg var tosset, hvis jeg købte 2 Y adapter kabler og satte i mit tv, og så tilsluttede højttalerne til hver af dem?

På forhånd tak.

milan2
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

ps. Lige for arve prins Knud

Y adapter går i tv'et og højttalerne tilsluttes de to stik i y adapteren? Bliver forvirret fordi din tegning viser en "hun til han" adapter også....

Tak

cavagner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej Milan2 og Peter

Jeg har fulgt jeres snak om BeoCenter1 og linkrum.

Ved en prøveopstilling med BeoCenter1 og BeoLab 3500 koblet til via MasterLink-kabel, kan man aktivere radioen BC1 vha. BL 3500, og samtidig se tv på BC1. Jeg er sikker på at det er det samme med en BeoLink Aktive(jeg har en liggende, men det var nemmere at prøve med BL3500).

Løsningen med at trække PL-kabler direkte fra BeoCenter er en forkølet løsning i forhold til en rigtig linkforbindelse. Pas på du ikke bruger de samme penge på Y-forgreninger, samlestykker m.m.

Vedr. BeoCenter1 så findes det ikke i 28", kun 25" og lillebror er BeoVision1 som er uden radio og DVD. Men rigtigt, det er et flot tv, bare synd det 4:3 format.

P.S. Jeg har begge modeller på lager pt., samt BeoLab3500 og BeoLink Aktive.

mvh

Claus Vagner / beozone

Til top Vis cavagner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cavagner

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

milan2

Nu må du tage dig sammen, der står "hun til hun adapter" på tegningen. Som tidligere beskrevet er det den "billige løsning" og cavagner har ret, det er bestemt ikke den bedste løsning. Men jeg ved ikke om du overhovedet har et MasterLink modul i dit TV. For hvis ikke du har det, må du ud at købe det, før cavagners løsning kan bruges.

milan2, det virker. Hvis det stadig er den løsning du vil have.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Hej cavagner

Det er godt at vide at man kan høre radioen fra BL 3500, og samtidig se tv på BC1 i et linksystem, og at du er sikker på at det er det samme med en BeoLink Aktive, det gør jo den rigtige løsning ennu mere attraktiv.

Tak for det.

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Hej Pan

jeg er lige inde og kigge igen har skrevet med dig før i denne tråd om min lictronic boks,  og kan stadig anbefale denne boks, til folk der har nogle ikke B&O produkter.

Jeg var lige inde og se det nye Beovison 8 i lørdags, er godt nok lidt skuffet over billedet, trode lige jeg skulle have et nyt B&O tv til billige penge, men der er vist ikke andet for end man må op med den store pung hehe

Den er godt nok lækker den nye Beo 5 control. den må jeg bare eje.

Vil lige høre om du selv har købt den nye Beo 5 og hvor god den er?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Hej Nicolaj.b

"Jeg var lige inde og se det nye Beovison 8 i lørdags, er godt nok lidt skuffet over billedet"

Nicolaj, Du skal være opmærksom på at radioforhandlernes antenne anlæg ofte er utroligt dårlige. Jeg kom en dag ind i et BeoCenter, der sad et par i sofaen for at se BeoVision 7-40". Jeg tænkte at med det billede vil de aldrig så solgt et eneste fjernsyn.

Nu ved jeg jo hvordan det ser ud hjemme hos mig selv, og Bang & Olufsen har fabriksjusteret billede indstillingerne. De indstillinger har jeg ikke ændret på, og det tror jeg heller ikke at BeoCenteret havde, og så er det kun et rigtigt dårligt antenne anlæg i butikken, der kan være årsag til så elendige et billede som jeg og det unge par så i den butik. Prøv at se BeoVision 8 i andre butikker, før du beslutter dig.

BeoVision 8. 32"

"Den er godt nok lækker den nye Beo 5 control. den må jeg bare eje. Vil lige høre om du selv har købt den nye Beo 5 og hvor god den er?"

Nicolaj, jeg har bestilt BeoVision 7-40" MK III External, og der følger Beo 5 med, efter de seneste oplysninger. Men der er et MEN. Jeg har et  BeoVision 7-40" MK II Tv som er 17 mdr. gammelt, og hvis min B&O forhandler ikke vil give en fornuftig pris for det, i en bytte handel med MK III, beholder jeg mit udmærkede TV, og min Beo 4 fjernbetjening. 

Mvh Peter Pan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Pick-up:      

Der er tilsyneladende blevet interesse for grammofoner igen. Nok mest de brugte, selv om de fortiden stiger i pris. Man er heldig hvis man finder en brugt vinyl plov, der har en pick-up der er i orden.

Hos Svalander Audio i Sverige har de et stort udvalg, og hvis du er ejer af en Beogram, har de også lidt tilbage. Til de rigtigt gamle modeller kan købes løse nåle.

http://www.svalander.se/pickuper/pickuper.htm

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes