Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
oscar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Hej, var nede i det lokale B&O center, for at kikke på den nye Beo5 fjernbetjeningen,
og der er da godt nok lækker.

MEN det er da ikke særlig smart at det er B&O centeret der skal ligge alle logoerne ind.
og at man ikke selv kan gøre det.
Der hvor jeg var, sage de, at de kun sætter 9 kanaler med logoer ind.

Så hvad gør man så, når man har Tv, Radio, Medie center, surround receiver, sat decoder.

Suk

Til top Vis oscar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oscar

Nicolaj.b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

ja men mon ikke man kan købe det program så man selv kan, kan godt li og selv lege med tingene, og jeg er lidt af en pc nørd, så jeg vil nu selv kunne lave om i den

oscar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Jo, det trode jeg også at man kunne. MEN NEJ, man skal være logget på B&O's system med
forhandler kode. P.S. jeg har det lide som dig, lidt en pc nød og vil også selv lave om når jeg vil.

Det var bl.a også et problem, som ham forhandleren sage, at når eks. Canal digital laver om på deres kanaler, ja så skal man ned til forhandleren igen. Og som han sage, "der skal ikke komme ret mange før vi bliver nødt til at tage betaling for det"

Til top Vis oscar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oscar

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

BeoVision 7-40" TV/ DVD/ CD/ Forforstærker / 5.1 Dolby digital Surround dekoder.
5 stk. ASP 500 Watt ICEpower moduler, under TV opsatsen.
4 stk. Dali Ikon 6 Front højttaler.
1 stk. Dali Ikon vokal 2 Center højttaler.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

7 x 100 watt pr. kanal effektforstærker - kunne også være en ide. - Læs om  Rotels RMB1077.
Pris er 19.999,- kr. og det er lidt billigere end prisen på BeoLab 7-4 centerhøjttaleren, som jo
er sparet på ovenstående foreslag.

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?art icleid=1245&zoneid=3

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Her et weekend projekt til BeoLab Penta ejere.

Anders fra familien-poulsen.com skriver:

Jeg bliver nødt til at nævne mine Beolab Penta højtalere her.

De er flotte og mægtigt velspillende. Jeg har selv købt dem brugt sidste efterår, til en rimelig pris. BeoVox Penta, som er samme højtaler, bare uden den 150W effektforstærker, som Beolab’en har indbygget i bunden. Den forstærker kunne i øvrigt købes separat og bruges med andre højtalere.

Der findes flere produkt detaljer om Beovox/Beolab Penta på Beocentral.

Mine Penta’er har orange display og klemterminaler til højtalerkablet og er derfor den første type, som blev lavet fra 1986-1988.

Det har dog det problem at den ene højtaler summer lidt, når den er tændt. Samtidig bliver effektforstærkeren meget hurtigt meget varm. Det er nok et tegn på at den er slidt efter 20 års brug. Jeg pusler derfor med tanken om at droppe den indbyggede effektforstærker til fordel for klasse-D,  ligesom B&O's egen ICEpower baseret forstærker moduler. Dette nummer skulle give en ganske betydelig forbedring af den i forvejen gode lyd fra Penta’erne.

Dette projekt er nøje beskrevet af Peter Pan på denne side.

Beolab Penta forvandet til Beovox Penta ved at bypass’e forstærkeren Som jeg skrev om Penta’erne, så trængte de snart 20 år gamle indbyggede effektforstærkere til at komme på pension. 

Bevæbnet med stjerneskruetrækker og svensknøgle gik jeg så i gang, og resultatet blev ganske fint. 

En billedserie af hele min operationen kan ses her.

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 Oktober 2007 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Her er en ting jeg altid har undrede mig over: Hvorfor skal jeg slutte min Beolab Penta højtaler til 'Passive Speaker' på Becoenter 9500??

Jaco

Til top Vis Jaco89's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jaco89

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Hej,
Vedrorende vores lange diskussion om at lose problemet med at implemente surround sound i et B&O setup der ikke indeholder et B&O tv.

Det er tidligere blevet navnt at bruge Denon AVR-1907 som jeg ogsa synes ser god ud. Den koster cirka kr. 3.000,-

I dag faldt jeg over Sony Blu-Ray afspiller BDPS300B med indbygget surround dekoder.
Denne afspiller koster cirka det samme som Denon AVR-1907. Fordelen er at man sa ogsa far en Blu-ray afspiller og surround dekoder uden forstarker, kun linie signal - men det er jo ok til BeoLab hojttalere.

Problemet er nu, kan man kobe noget som kan regulere et 6 kanals liniesignal? I sa fald hvad koster sadan en enhed? Hvis man ikke loser den del spiller alle hojttalere jo pa fuld max...

Lad mig hore om I har gode forslag. Jeg synes det er vard at spekulere over hvis man kan fa Blu-Ray og surround sound for cirka kr. 3.000,-

Kan man maske bygge/lodde en enhed der kan justere volumen for 6 kanaler ad gangen?

Mvh
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia

Froggen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 Oktober 2007 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Hej Beomedia

Prøve at se dette link: http://www.dact.com/html/attenuators.html

Mvh

Rasmus

Til top Vis Froggen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Froggen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Hej beomedia

Jeg er netop hjemvendt fra det dejligt varme Tyrkiet, og ser dit spørgsmål. Alle restauranter hvor jeg var, afviklede deres musik fra PC'er via mixerepult/ effektprocessorer til deres højttaler, og tænker derfor på om ikke det er muligt at finde noget du kan bruge på dette link: http://www.aage.dk/ 

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Hej igen, og velkommen hjem fra Tyrkiet Peter Pan.

Jeg har måske i sinde at købe en Beolink 7000 - men hvad skal jeg være opmærksom på ved sådan et køb? Kan det passe der er noget med softwaren der ikke spiller sammen med BS9500? Hvilke andre tekniske faldgrupper kan der eventuelt forekommer?

På forhånd tak!

Jaco89

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Jaco89 skrev:

Her er en ting jeg altid har undrede mig over: Hvorfor skal jeg slutte min Beolab Penta højtaler til 'Passive Speaker' på Becoenter 9500??

Jaco

Tak for det Jaco 

Forskellen på de 3 BeoLab Penta modeller er i store træk den måde de tilsluttes på. MK I  tilsluttes med DIN højttaler stik 3 eller 4 polet efter det gamle MCL system. og MK II har både 4 polet og PowerLink. BeoLab Penta MK III har tilslutning for 8 polet DIN MKII det fuld loddet PowerLink kabel, som også har datelink indbygget for styring af display. Her et link se side 4, med billeder og forklaring på de forskellige tilslutnings muligheder af BeoLab Penta:   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32157&P N=1

Beolink 7000 har jeg aldrig selv haft, så der må du må prøve dig frem.

beomedia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Velkommen hjem fra ferie Peter Pan.
Jeg har set pa linket men er ikke helt sikker pa hvad du mener jeg skal se efter. Mit spm. gik pa om man kunne finde en made at regulere flere kanalers liniesignal med en enhed.

De fleste ting jeg ser pa www.aage.dk er ret dyre og dermed odelagger de mit projekt.

Har du mulighed for at uddybe?

Hilsen BeoMedia
Til top Vis beomedia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beomedia

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Tak for svar PP.

Ang. Beolink 7000 må jeg faktisk indrømme jeg er blevet mere i tvivl efter jeg fandt denne gamle tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49259&K W=Jaco89

Nu kan jeg huske hvorfor jeg ikke købte en sidste gang jeg havde muligheden - jeg fandt nemlig aldrig ud af, om den lige pludselig ikke er 'up to date' mere. Det er jo bare en uhyggelig fed fjernbetjening!

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Oktober 2007 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej beomedia

Det jeg tænker på er at en mixerepult må kunne indsættes mellem lydsignal udgangene på Sony Blu-Ray afspiller BDPS300B med indbygget surround dekoder og aktive BeoLab højttaler eller ICEpower modulerne og passive højttaler. 1 stk. til front og 1 stk. til bag højttaler, og så en aktiv sub.

Du får selvfølgeligt ikke brug for at mixe mellem kanalerne, men du kan styre volumen og der med tilpasse hver enkelt kanal med volume kontrollerne.
Om man så også kan finde noget med tilhørende fjernbetjening, må du finde udad.

http://www.showtech.dk/mixer.htm her et eks. 895,00 kr. pr. 2 kanaler.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

"En sjov gimmick"

Det er skam ikke kun i Audi A6 man kan få Bang & Olufsens bil stereo.

http://www.bang-olufsen.com/Community/photos/photo-thumbnail s.asp?albumid=153&useralbum=-1

Jaco89
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Hej PP

Det er jo en DMC Tja hvorfor ik! Det var blandt andet bilen der var med i filem 'Tilbage til Fremtiden' med Michael J. Fox - manden bag DMC døde desværre sidste år

Nå...Eftersom du også ejer et par Penta højtaler, syntes jeg lige du skulle kaste et blik på de her (jaja...jeg ved godt det er et sindsygt langt link!): http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1114418&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26 CPIn%3d0%26ISz%3d2%26PSz%3d30%26PSzG%3d90%26SO%3d3%26ST%3d0% 26IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26F Text%3d%26LLan%3dFalse%231114418

Læg mærke til selve displayet! Jeg har aldrig set sådan en form for display på et par penta højtaler før! Det forekommer mig, at der er en form for firkant i selve displayet! Har du set dem før?

Jaco

cavagner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Hej Jaco89

Vedr. Pentadisplay

Det er et stykke sort plastic med firkantet hul, der ligger bag det gule glas, som gør at man ikke kan se omridset af displayet. Problemet er løst på BeoLab Penta MKIII ved at glasset er grønt og ikke så gennemsigtigt.

Vedr. tidligere indlæg om tilslutninger, så er det kun Penta MKI der kun har speakerlink, har lige tjekket på mine MKII (type 6621), de har både speakerlink og powerlink 1 + 2 og line in.

Til top Vis cavagner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cavagner

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 Oktober 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej cavagner

Er DIN bøsningen på MKII så 8 polet, som passede til DIN udgangen på BeoVision LX modellerne. ? For det var ennu en mellem fase før det nuværende PL 8 pol.

cavagner
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005
Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Jeg har lige vendt bunden i vejret på både MKII og III, og tilslutningerne er ens, 2 x 8-polet DIN, speakerlink og line-in.

Den mellem fase mellem speaker- og powerlink har jeg aldrig hørt om, og hvad er en BeoVision XL og DIN AV?

mvh Claus

Til top Vis cavagner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cavagner

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum