| Forfatter |
|
cavagner Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Så er jeg med.
AUX på et BeoVision L/LX har jeg altid kun brugt som sammenkobling med f.eks. BeoCenter 7700, så lyden fra tv kunne høres på stereoanlæg.
Det kan da ikke bruges som "powerlink", det er vel kun en signal-forbindelse uden styrkeregulering eller hva.
mvh Claus
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men det kan jeg jo ikke huske, måske Link på pin 6 var det samme som giver skifte spænding på Scart stikker, for så er det jo en 8 polet "Scart bøsning". __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Cavagner
Nu kan jeg se det for mig! jeg skulle lige tænke lidt før jeg kunne se det stykke plastic du snakkede om - det er efterhånden et stykke tid siden jeg har haft mit display skilt ad.
Hvis jeg husker rigtig, er mit stykke hvidt, med små 'huller' til selve dioderne der lyser 'Source' og 'Volume' op - mens det firkantede hul hvis nok bare er gennemsigtig.
Men jeg synes nu stadig det er meget iøjefaldende på det billede jeg fandt! Man kan slet ikke se de to stykker på samme måde på mine højtalere som på det billede
Jaco
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
"HD READY" ikke godt nok.
ctacta skrev:
|
BeoVision 32" og 40" BS II kan ikke vise native 1080i af flere årsager:
1) LCD er en progressiv skærmteknologi og gengiver derfor ikke interlaced signaler.
2) Scaleren i tv'et konverterer 1080i signalet om til et progressivt 720P (1280 x 720 pixels) som igen af tv's scaler bliver vist i panelets native 1366x768 opløsning.
Man opnår derfor intet ved at banke 1080i ind, man får bedre bevægelser og billede ved at fodre den med 720P. Årsagen er fordelen ved progressiv fremfor interlaced signalbehandling.
Venligst,
| |
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Oktober 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Digitalt TV og DTT nettet – hvad er det, hvad kan det?
Det kan du læse om her.
Vil dit fladskærms TV også virke efter 2010 ?
Fremtidens TV Tuner. DTT nettet - Fase 1- Fase 2 og MUX overblik. Læs mere her.
En DTT tuner kan indbygges i BeoVision 7-40" FULL HD TV __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Oktober 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Oktober 2007 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen har lanceret endnu et nyt TV.
BeoVision 7-40" Full HD kan udstyres med digital tuner for hhv.
DTT nettet og satellit modtagelse.

Beovison 7- 40" LCD Full HD TV Mk III - Læs mere om det her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 November 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyheder fra B&O som vi kan forvente at se 2008.
Den største nyhed i bogstaveligste forstand bliver et fjernsyn kaldet BeoVision 10 , med en 103” skærm. Vægten, - det kommer til at veje ikke mindre end 500 kg!
Det vil blive en såkaldt væg model , ikke at det skal hænges på væggen ,- det er væggen! ;-) med sit eget gulv stativ, hvor i BV.10 kan vippe og dreje. I BeoVision 10 vil (naturligvis) være indbygget DVD og HDD ++
En ny højttaler er konstrueret til 2008, kaldet BeoLab 10, den har en trekantet form, formentligt design ca. som højttaleren til det gamle BeoVision AV 9000 fjernsyn. BeoLab 10 vil også blive solgt som højttaler til BeoVision 4.
BeoVision 4, der fra næste år også vil få et facelift, dvs. at rammen vil blive ændret til samme ramme som på BeoVision 9, foruden at den vil have et nyt målesystem for sort hvid farve, der fra toppen af skærmen automatisk vil komme ud måle, når TVet har kørt i 100 timer.
En anden nyhed er at BeoVision 8 og BeoCenter 6 vil komme i den nye farve hvid , hvilket formentlig hos rigtig mange vil blive hilst med glæde.
Her BeoVision 4 og BeoLab 10, som jeg efter ovenstående beskrivelse, mener det vil se ud.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 November 2007 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 November 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 November 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørgsmål:
Er det muligt at upgrade et BeoVision 7-40 mark II til mark III? Fordi det vil være rigtigt rart at få HDMI tilslutninger og full HD resolution.
Svar:
Nej det kan man ikke, men B&O har en HDMI expander som tilsluttes et Beovision TV med DVI-I indgang, det giver 4 HDMI inputs muligheder.
Nyeste SW firmware upgrade er 7.7, og hvis dit BV7 32 MKIII har type number mellem 9331 - 9339. har du den nyeste SW.
Snup din Beo4 og tryk MENU, tast herefter 00 + GO, under denne menu vælges Monitor, og herinde kan du øverst se dit sw ver. nr. Lad endelig være med at pille ved andet inde i denne menu.
Få flere oplysninger i B&O butikken.
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
BeoFantast Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du næsten vente længere med få din MKIII...
Det er bare for godt, glæd dig ca. 10 dage tilbage __________________ Beovision Avant 55" & en masse B&O grej...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 November 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit nye BeoVision 7-40" Full hd tv, bliver leveret til min B&O butik den 17-11-07. Men hvornår de så levere det til mig er meget spændende.
Så tålmodighed er en dyd.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 November 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2007 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Eftersom vi stort set har samme anlæg, ville jeg hører om det betyder noget når man optager på bånd, at balancen er flyttet til den ene højtaler? Ligeledes ville jeg hører om man kan optage uden lyd i højtalerne? - mener at have læst et sted at man godt kunne!
Ligeledes har jeg prøvet mig frem med at optage på forskellige måder, og jeg er undervejs stødt på forskellige spørgsmål jeg ikke rigtig selv har kunne besvare, håber du kan give mine spørgsmål et svar: I manualen står der, at anlægget ligger en pause ind når der er en passage på under 20 db. - springer den så videre til et 'nyt' nr. lige med det samme, eller først når den rigtig kommer frem til det næste nr.?
Jaco
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 November 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan
Jep, eller med rettelse, Beocenter 9500.
Jeg har siden i går spolede et bånd helt rent, og prøvet mig frem med forskellige ting - pt. er min teori, at anlægget ikke lægger 'numre' ind under selve optagelsen, men derimod pauser. Under selve afspillingen skiller anlægget i så fald imellem to numre når den kommer til en af disse pauser. I manualen står beskrevet at anlægget opfatter en passage på under 20 db som varer længere end 2.5 sek som et nyt nummer - hvilket også stemmer overens med min teori.
Jeg vil gerne høre din mening, enten en bekræftelse eller afkræftelse af 'teorien'!
Jaco
|
| Til top |
|
| |