Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 07:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Er du til B&O, men ikke 100%? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 443
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Bang & Olufsen's ultimative underholdnings system til hjemmet.

B&O's lille film om BeoVision 7

Se filmen HER.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 28 November 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

For at et firma må mærke et produkt med EICTA's officielle "HD ready 1080p" logo, skal skærmen have en opløsning på mindst 1.920 x 1.080 pixel.

Det lille "p" efter 1080 står for progressiv, og det vil sige at skærm billedet skal optegnes i én arbejdsgang. - Modsat står "i" for interlace teknologi, hvor kun halvdelen af de vandrette linier optegnes i hver proces.

Herudover skal en "HD redy 1080p" skærm ikke blot kunne gengive de gængse 50 Hz og 60 Hz signalformater, men også 24 Hz billede frekvensen, som bruges i film industrien og kan overføres til High Definition spille film på Blu-rey Disc og/ eller HD DVD.

Oplyst af Magasinet Digital.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 November 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Her julegaven til svigermors!      Surround baghøjttaler.

http://www.gnr8.biz/product_info.php?products_id=626

Boen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har et bang og olufsen surroundsaet, bestaende af et 26-6 lcd, beolab 1 front samt beolab 4 baghoejttalere, og et beocenter 2.

jeg er lidt ked af min 26 tommer skaerm og vil gerne koebe sonys nye bravia 40 tommer.

er der nogen maade at jeg kan skifte min skaerm uden at det koster en formue , og stadig bruge mit eksisterende anlaeg og evt kun koebe en surround dekoder el lign.

hilsen boen

Til top Vis Boen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 29 November 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Hej Boen

Her et foreslag til hvordan det kan gøres. Se andre foreslag på denne tråd.

Og her finder du flere + kabler.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23818&P N=1

Boen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2007 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

hej igen.

kan hoejtalerne kobles direkte til den surround forstaerker fra denon?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 30 November 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Ja med denne adapter.

Et stk. adapter fra hver pre-out bøsning, til hver aktiv BeoLab højttaler.

Center- SUB - Front H. V. Bag højttaler H. V.

Boen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2007 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

tak for dine gode svar.

den adapter, er det en man kan købe for jeg maa indrømme at jeg ikke er den store el haj...

haha.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 December 2007 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej igen Boen

Læs "Gør det selv DIN ---> Phono kabel / adapter"

Kan du læse hvordan du laver adapter kablerne selv. På samme tråd på side 1 er der beskrevet øverst, hvem du kan ringe til og lave en aftale om at få dem lavet.

Endnu en mulighed. Efter at have hørt på at det ikke kan lade sig gøre, i din B&O butik, kan du give værkstedet et print af min adapter tegning, og bestille det antal du skal bruge, for værkstederne kan nemlig godt finde udaf hvad du mener, for de er ikke på provision.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 01 December 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Sirius 4 på vej 36.000 km ud i rummet for at give dig bedre tv-modtagelse.

Jyllands-Posten skrev:

Sverige sender HDTV-satellit ud i rummet 

Sirius 4 på vej fra Californien til Kazakstan før opsendelsen, der skal imødekomme bl.a. nordiske forbrugeres øgede krav om HDTV

Milliardsatsningen Sirius 4 er nu færdigbygget. Planen er, at satellitten den 18. november skal sendes op mod sin omløbsbane i rummet. Den skal tilgodese forbrugernes voksende krav til de båndbredder, som blandt andet de fremtidige HDTV-udsendelser stiller.

Sirius 4 har klaret alle de omfattende test hos Lockheed Martin i Californien, hvor den blev udsat for ekstreme forhold svarende til dem, der opstår ved opsendelse og drift. Nu er satelitten blevet fragtet fra Californien på USA's vestkyst til kosmodromen Baikonur i Kazakstan i Centralasien, hvor den skal sammenkobles med den Proton-raket, der skal bære satellitten op i rummet.

Serius 4 er noget større end de "tændstik- og skotøjsæsker", som danske producenter hidtil har fået fyret ud i rummet med f.eks. meteorologisk udstyr. Den svenske satellit oplyses at veje hele 4,6 tons.

36.000 km væk
Sirius 4 vil komme til at ligge i en geostationær bane 36.000 km over jordens overflade. I den højde er omløbstiden 24 timer, hvilket medfører, at satellitten står stille i forhold til jorden.

Sirius 4 vil være virksom i mindst 15 år og skal forsyne Norden, Baltikum, Central- og Østeuropa samt Sydafrika med tv-, radio- og bredbåndskommunikation. Den daglige drift varetages af Rymdbolaget (Swedish Space Corporation), som også ejer 25 procent af SES Sirius.

Baggrunden for milliardsatsningen med Sirius 4 er, at tv-markedet gennemgår en omvæltning i forbindelse med overgangen til HD-udsendelser. På grund af dette stiger kravene til båndbredde voldsomt.

”Efterspørgslen på HD-kanaler vil stige kraftigt i de nærmeste år, og så gælder det for os operatører om at være forberedt kapacitetsmæssigt. En HD-udsendelse kræver 16 Mbit/s i båndbredde sammenlignet med 4 Mbit/s for en ”normal” udsendelse. Sirius 4 betyder også, at vi får en større geografisk dækning mod øst, hvilket indebærer nye forretningsmuligheder på nye markeder,” siger Håkan Sjödin, adm.dir. hos SES Sirius i en pressemeddelelse.

SES Sirius har i dag to kommunikationssatellitter – Sirius 2 og Sirius 3 – som allerede har en rækkevidde, der dækker hele Europa. Milliardprojektet Sirius 4 er en meget stærkt tilvækst til denne familie med en kapacitet, som er ti gange så stor som hele det svenske jordsendenet.

Sirius-satellitter leverer allerede i dag bl.a. Viasat-kanaler bl.a. TV3 og TV3+ til danske parabolmodtagere.

-ms.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 December 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Af Mads Nygaard Folkmann: Interview med prismodtagerne David Lewis. 

En pris kan være en milepæl på vidt forskellige måder. Dansk Designråds Årspris, 2004 blev tildelt designeren David Lewis, kaster lys over et langt og produktivt virke på designscenen. Den gives som en anerkendelse til en person, der i mange år har været med til at sætte dagsordenen inden for design. 

Nutid møder fremtid – eller umiddelbart virker det bare sådan. David Lewis vil givetvis også komme til at præge designscenen  fremover.Vi inviterede prismodtageren til en snak om det, der gør en forskel inden for design, om arbejdet med design – og om fremtiden for dansk design.

David Lewis, du har jo som chefdesigner for Bang & Olufsen været med til at skabe virksomhedens designprofil og en række produkter, der har sat en designmæssig standard. Hvad handler design om for dig?

“Design handler først og fremmest om den arbejdsproces, der fører til det færdige produkt. Og her er det især vigtigt, at du kan gå i dialog med de forskellige andre faggrupper, der er med. Det er f eks væsentligt at du, selvom du ikke er ingeniør, alligevel kan tale samme sprog som ingeniører – og at du også kan motivere dem til at gå over egne grænser. Dét er for mig at se den virkelige designproces. I bund og grund handler det om tillid. Og design handler jo også om komponenter og pris, så det skal man som designer også tage stilling til.”

“Bang & Olufsen har meget tidligt været designbevidste, og der er også i dag en meget konsekvent holdning til anvendelsen af design. Derfor er jeg f eks altid med på de møder, der ligger før den egentlige produktudvikling. Men når først produktudviklingen er sat i gang, fungerer jeg som en slags “dirigent”. Alle vores møder er på en eller anden måde centreret omkring design og et designmæssigt problem, der skal løses – hvis der ikke er noget problem, holder vi ikke møde! Og min erfaring er, at det ofte kan betale sig at insistere på sit synspunkt, at det f eks skal kunne lade sig gøre at have lige netop den bestemte overflade eller lade sig gøre at indarbejde teknologien på en bestemt måde. Oftest lykkes det da også at finde en løsning, der tager højde for alle hensyn. Design er et puslespil med mange vidt forskellige og ofte modsatrettede faktorer, som til sidst skal samles i én løsning.”

Det handler om, at vi skal blive bedre til det, vi allerede gør. Fremtiden for dansk design ligger i, at det er nødvendigt med mere konkurrence mellem designerne. Det gælder om at arbejde med lidenskab – at gå fuldt ind i det, man er god til. Og så sørge for, at lidenskaben kommer ud som energi.

Se små film ved at aktivere link : HER

BeoAarhus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2007 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hejsa

3 spørgsmål ang. BV7.

1: Er der nogle af Jer der ved om man kan eftermontere en digitalkabel modtager, DBT-C i et BV7, MK3 ?
Alternativt er en set-top-boks, hvordan håndteres det af B&O at nye set-top-bokse bliver supporteret i BV7, kommer de med opdatering af software eller er det bare ærgeligt?

Hvad med den nuværende modtager fra TDC pt - virker den med BV7 og Beo4?

2: Er der nogle der ved hvornår B&O vil lancere et BV7 med BlueRay / HD DVD afspiller? - f.eks i en MK4? andre informationer om MK4?

3: Hvilken fjernbetjening følger med idag et BV7, MK3 ? - Jeg havde læst 1 sted at man mente det var den nye Beo5 ?

Mvh
Jesper
Til top Vis BeoAarhus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoAarhus

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 December 2007 kl. 12:45 | IP-adresse registreret  

Hej Jesper.

3 spørgsmål ang. BV7.

1: Er der nogle af Jer der ved om man kan eftermontere en digitalkabel modtager, DBT-C i et BV7, MK3 ?

For ca. 3600 kr. kan en DVB T/S tuner indbygges. Men ind til videre ikke en DBT-C, dem sidder udbyderne på.

Alternativt er en set-top-boks, hvordan håndteres det af B&O at nye set-top-bokse bliver supporteret i BV7, kommer de med opdatering af software eller er det bare ærgerligt?

Set-top-boks controleren til styring af div. NON B&O set-top boks med Beo4/Beo5 er allerede indbygget. Opdatering af software sker ved at kontakte din lokale B&O forhandler, hvorefter en teknikker kommer med en PC, og opdatere set-top boks controleren på dit BV7 TV.

Bang & Olufsen arbejder hele tiden med at lave opdateringer, da der hele tiden kommer nye enheder der skal styres med Beo4 eller Beo5. Når de har en vis mængde opdateringer, oplyses dette til forhandlerene, som så giver dig besked hvis netop koderne til din nyervervelse er med. 

Hvad med den nuværende modtager fra TDC pt. - virker den med BV7 og Beo4?

Sagem 60 og Sagem HD 81 Selector mm. understødtes.Man får utroligt flotte billeder i HD og Dolby digital lyd, når det sendes til HD 81. SD TV er en blandet oplevelse, grundet at der sendes rigtigt mange gamle film, og med BV7-40 FULL HD ser du alle fejlene.

2: Er der nogle der ved hvornår B&O vil lancere et BV7 med BlueRay / HD DVD afspiller? - f.eks i en MK4? andre informationer om MK4?

Man kan kun spå om fremtiden, men når format krigen er slut, vil vinderen naturligvis også være at finde på Bang & Olufsen produkter.

3: Hvilken fjernbetjening følger med idag et BV7, MK3 ? - Jeg havde læst 1 sted at man mente det var den nye Beo5 ?

Beo5 følger med BeoVieion 7-40 Full HD MKIII modellen.

Mvh Peter Pan

Se link: Mit set-up.  På de sidste sider står rigtigt mange oplysninger om MK III.

BeoAarhus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 02 December 2007 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Hej Peter

Tak for dit svar Peter.

Ok ved du om man et sted på f.eks B&O´s hjemmeside kan se hvilke boxe der er supporteret, som STB?

Ang. DVB-C tuneren, så kræver det blot et CAM kort - og det kan fungere uden probkemer med f.eks TDC og BV7 ?

Er BV7 Full HD specielt følsomt overfor alm. tv programmer? f.eks ift. en alm BV7 Mk2 eller et plasma?

Jeg fandt en række blue-ray afspillere på nettet, men ville jo gerne være sikker på at den kan fungere sammen med BV7 samt betjenes med Beo5

Kanon lækkert at det er Beo5 der følger med

Mvh
Jesper

Til top Vis BeoAarhus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoAarhus

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 02 December 2007 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

BeoAarhus, blot en lille rettelse - du kan ikke få DVB-C indbygget i din BV7-40.

Det er kun DVB T/S der kan indbygges.

Men for at få fuld glæde af enten Stofa eller TDC via en DVB-C, skal du anskaffe deres respektive set-top-boxe som næsten alle kan styres med Beo4 el. Beo5.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 December 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Jesper

Jeg har ikke fundet en B&O hjemmeside hvor man kan se hvilke produkter der er supportet. Jeg kan tænke mig det er fordi STB-tabel versionen på de forskellige BeoVision TV jo ikke er ens, når så Bang & Olufsens koncept er at en teknikker klare den slags, så er de også fri for at lægge det på nettet.

Man kan jo altid ringe til B&O og spørge om den ene eller anden boks understøttes i set-top-box controllerens menu,  eller om den understøttes i en nyere STB-tabel.

Du spørger: Er BV7 Full HD specielt følsomt overfor alm tv programmer.

Det vil nok altid være sådan at jo beder opløsning  et tv har jo flere detaljer kan man se, og så er det lige meget hvad for et mærke og system det er. Gamle film og Engelske serier er ofte dårlige kopier, og det ses. En HD film er mega dyr at lave fordi der lægges vægt på billede kvaliteten.

Så kan man måske også forstå hvis der MÅSKE ikke er lagt så meget energi i analog tuneren, som i de til købte digital tuneren, nu hvor de analoge signaler snart lukkes ned. Dette er bare en tanke.

Mvh Peter Pan

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 02 December 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

BeoFantast

På side 23 i BV 7 MK III manualen findes dette billede.
Adgang til enheden når den er monteret er via den klap
der findes på bag panelet.

Da der er mulighed for indstiks kort, mente jeg at en
DVB-C tuner også en dag vil kunne placeres her.
Hvis ikke det bliver muligt syntes jeg da det er en skam.

Men samtidigt vil jeg heller ikke bruge penge på en
indbygget tuner før markedet er blevet stabilt omkring
hvad for tv signaler vi skal modtage fremover.

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Hej PP,

Jep kiggede selv i min manual - men er stadig kun til DVB S/T.

Det fulde udbytte vil næsten altid kræve køb af en STB fra det enkelte teleselskab man nu ønsker at bruge (Stofa el. TDC).

En alm. indbygget DVB-C kan jo ikke heller ikke modtage HD kanaler, så det ville være lidt surt at give Kr. 3.600,- for en sådan til en BV7-40 MKIII...

BeoFantast
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 December 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

BeoAarhus skrev:

Hej Peter

Tak for dit svar Peter.

Ok ved du om man et sted på f.eks B&O´s hjemmeside kan se hvilke boxe der er supporteret, som STB?

Ang. DVB-C tuneren, så kræver det blot et CAM kort - og det kan fungere uden probkemer med f.eks TDC og BV7 ?

Er BV7 Full HD specielt følsomt overfor alm. tv programmer? f.eks ift. en alm BV7 Mk2 eller et plasma?

Jeg fandt en række blue-ray afspillere på nettet, men ville jo gerne være sikker på at den kan fungere sammen med BV7 samt betjenes med Beo5

Kanon lækkert at det er Beo5 der følger med

Mvh
Jesper

Jeg har også den nye BV7-40 MKIII og hos mig står det alm. analoge signal faktisk ret godt, men ser heller det digitale spejl via Stofa.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 03 December 2007 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

TDC har ombyggede antenne anlægget hvor jeg bor, fordi et flertal vil kunne modtage TDC's high speed. Efter ombygningen af antenne anlægget, syntes jeg vores TV billede kvalitet blevet dårligere.

Så det skylles IKKE at BeoVision 7-40 MKIII er dårligt, men at antenne anlægget ikke er godt nok til at vise analog signaler, og at det problem ikke var så tydeligt på BV 7-40 .MKII.

Derimod står de TV billeder jeg modtager fra almindelige SD TV stationer efter at Selector Sagem HD 81 har digitaliseret signalerne udmærket, og fra HD TV kanalerne super fantastisk. Så hvis jeg lade min Selector stå tændt hele tiden, har jeg heller ingen problemer.

Dette svare også godt til, at du BeoFantast hellere vil se tv på det digitale Stofa spejl.

<< Forrige Side af 443 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes