| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Januar 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Januar 2008 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pitzi Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har et et spørgsmål ang. køb af en sub b&o eller ej.
Har beosound 4 med beolab 6000 højttalere.
Da jeg var nede og snakke med b&o(hillerød) sagde de at det mest optimale var en beolab 2, fordi den gik ind i mine beolab 6000 og re/deaktiverede feks. bas/mellemtone, det kunne en uoriginal ikke fordi de ikke "kendte" hinanden.??
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej pitzi, og velkommen til hifi4all 
Ja nu ved jeg at Carsten er god til akvariefisk og Stig ved alt om børn mellem 0 og 2 år, så med deres store viden tør jeg ikke mod argumentere deres påstand. 
Men det jeg tror der menes med at de bedre "kender hinanden" er at BeoLab 2 har en frekvensgang der overtager mere præcis, der hvor BeoLab 6000's frekvensgang stopper, og det fordi at Bang & Olufsen jo i produktionen kan tage højde for, at den samlede frekvens skala er bedre tilpasset, end en højttaler producent der ikke fremstiller B&O højttaler. BeoLab 6000 tilsluttes PowerLink bøsningerne på BeoLab 2 højttaleren, så måske.
Min personlige mening er, det er rigtigt vigtigt for at opnå en god lyd, at et sæt BeoLab 6000 højtaler altid bliver suppleret med en subwoofer.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
pitzi Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Nordsjælland
|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret. Hvis man skulle have et godt alternativ til b&o`s sub, er der så noget du kan anbefale, helst ikke kummefryser størrelse;da jeg stadig vil fortrække at forblive gift.
Mvh Peter
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 03 Januar 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 05 Januar 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dreambox DM 8000-S.

Så er der info om de længe ventede nye Dreambox DM8000 modeller, der bl.a. er HDTV klar, samt har dobbelt-tuner, dvdbrænder, HDMI udgang mv.
Her er data.
Allgemeine Infos Name: DreamBox 8000 S HD System Typ: DVB-S Geräte Typ: HDTV Receiver Hersteller: Dream Multimedia Letztes Update: 21.01.2007 Link Datenblatt: nicht vorhanden Aktuelle Firmware: nicht bekannt
Technische Eigenschaften CI Slots: 2 Smartcard Slot: Ja System Smartcard Slot: Firecrypt Twin Tuner: Ja PVR Tauglich: Ja Scart Anschluss: Ja, 2 Stück USB Anschluss: Ja Lan Anschluss: Ja
Beschreibung Die DreamBox 8000 S HD soll irgendwann Mitte 2007 auf den Markt kommen.
Hier mal alle bisher bekannten Fakten: Sie ist HDTV fähig durch 2 DVB-S2 Tuner. 4 CI Slots 2 interne Kartenleser ( Dreamcrypt / Firecrypt ) 2 DVB-S2 Tuner (also Twintuner) + 2 weitere Tunersteckplatze (für DVB-S, DVB-T oder DVB-C) 100 MBit Lan Anschluss 3 x USB 2.0 Linux Betriebssystem zum ersten mal mit USB2.0 Anschluss Hardware MPEG2, MPEG4/H.264 & WM9 (HDTV compliant) 300Mhz MIPS CPU andere Quellen sprechen von einer 733 MHz CPU eventuell mit zusätzlichen DVD Player oder DVD Brenner.
Wenn man nun berücksichtig, wie lange es dauerte, bis die Dreambox 7025 endlich erhältlich war, dann wird die Dreambox 8000 nicht vor Ende 2006 / Anfang 2007 erhältlich sein.
*Update* Das Gerät soll vorraussichtlich April / Mai 2007 im Handel erhältlich sein. Neuen Infos zu folge, soll das Gerät 4 CI Slots besitzen, 2 vorn 2 auf der Rückseite. Neueren Infos (Stand 01.2007) soll die Box im 2. Quartal 2007 erscheinen.
https://secure.olbort.com/dream8000.htm http://www.asikidis.com __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Første specifikationer til trådløs HD er klar
I slutningen af 2006 blev der etableret en organisation, der skulle fastligge en standard for, hvordan man overfører et HD-signal trådløst til f.eks. et HD-fjernsyn. Organisationen hedder WirelessHD, og de har nu frigivet version 1.0 af specifikationerne. WirelessHD-organisationen består af en lang række af de store spillere på markedet for HD-udstyr, det drejer sig blandt andet om Sony, Samsung, Matsush*ta, Intel, NEC og Toshiba, hvorfor specifikationerne allerede har stor opbakning. Wireless HD 1.0 (WiHD) arbejder i 60GHz-området og kan sende video og lyddata ukomprimeret med op til 4Gbps over en afstand på 10 meter. Signalet er krypteret for at sikre, at det ikke kan bruges til at lave kopier, af det som bliver sendt.
Af: Pernicious Kilde: WirelessHD 4. jan. 2008
Wireless HD-konsortiet fortæller at standarden skal indbygges i alt fra fjernsyn og HD-afspillere til spilkonsoller, camcordere og settop-bokse.
Men der er lange udsigter til, at de første produkter med Wireless HD kommer på markedet. Standarden er allerede forsinket med et år, og der er endnu ikke annonceret produkter, som understøtter teknologien.
Den næste version af WirelessHD-standarden skal femdoble hastigheden til 20 gigabit i sekundet.
Se specifikationer
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plasma problemer,
Hej med jer og godt Nytår!
Jeg har for nylig anskaffet mig en plasma skærm og nu kan jeg ikke så godt sende til min Lintronic eller styre mine B&O LC2 lyskontrolenheder.
Er der nogen der kender priser og reservedelsnumre påfølgende:
1) B&O linkøje med ledning til Lintronic med plasmafilter
2) Plasmafilter til B&O LC2 lysenheder (kan man evt. lægge et stykke plast ind under coveret på enheden?
Mvh
Chris
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 06 Januar 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej beomedia, også godt nytår til dig
Ring Tlf 2876 7699 og spørg Michael Lindgaard Lintronic om deres priser på link øjer.
Se også denne tråd hvor der sidst på tråden tales om plasma støj / betjening. "Den Store Lintronic tråd"
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30082& PN=1
Måske det giver en ide til løsning af problemerne.
Mere om Lintronic side 62 på denne tråd. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Januar 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lpetersen05 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2008 Lokalitet: København
|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Tak for linket til lysdæmperen fra Innovus. Jeg har købt den og det virker med min BEO4. Man kan endag dæmpe lyset over ½ time hvis man trykker 2 gange på den.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Januar 2008 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpetersen05
Jeg er glad for din tilbage melding, rigtigt godt at det virker.
Når jeg finder et emne og rykker det ind på denne tråd, er det fordi det ser interessant ud, set med mine øjne. Man kan ikke tilfredsstille alle, men jeg håber at tråden specielt for B&O interesserede er læse værdig. Derfor er det rart med tilbage meldinger, og gode idéer hvis i skulle finde B&O + meget mere nyheder.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 11 Januar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 12 Januar 2008 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beolyse Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 15 Januar 2008 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pitzi.
Det er sådan at netop Beolab 2 har en 3-vejs omskifter til indstilling af hvilke højtalere der tilsluttes.
den ene position er til penta og beolab 1, den næste til alle de melemste højtalere som bl 8000, 6000, 4000, m.fl, og den sidste til bl 2500, og i øvrigt til når subben er i et 5.1 setup.
Det er sådan at tilsluttes f.eks. beolab 6000 subben, filtrerer subben de lavere toner fra ud til bl 6000.- omskifteren stilles i midt position.
- Envidere forefindes en 3-vejs niveau omskifter der regulerer subbens niveau.
Noget i den retning er de fleste forhandlere sikkert også i stand til at forklare dig, hvis der spørges nærmere.
- Min mening..... beolab 2 er en fed sub, og bestemt pengene værd....- har selv sat mange til...
Venlig Hilsen
Flemming
|
| Til top |
|
| |
TBS-HBS Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 16 Januar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har med interesse læst en masse indlæg igennem. Jeg må indrømme at en del røg direkte henover hovedet på mig, men der er ingen tvivl om at I er store B&O entusiaster.
Jeg er selv vild med B&O primært på grund af design. Jeg står overfor et meget svært valg. Jeg har en Avant 32" DVD + Beolab4000. Min plan var at skifte Avant ud med et nyt, men min forhandler mener at jeg vil blive skuffet i ft. billede. derfor overvejer jeg alligevel at skifte noget ud.
Lyden i mit setup er ret godt når jeg er i stuen, men skal jeg spille køkkenet op så er det ikke imponerende. Det klarer jeg med en Beolab3500 i køkkenet, men vurderer samtidig om jeg skal give lyden i stuen en ekstra tand. Jeg vil gerne have min BL4000 på væggen, men vil ikke have ledninger og derfor overvejer jeg BL6000 idet jeg har fået den opfattelse at kvaliteten af 4000 og 6000 er den samme. Er det korrekt? Fungerer Avanten som en slags sub ellers vil det rigtige være at anskaffe sig BL2. Jeg spiller sjældent ret højt, men når det sker må det gerne være godt. Forslag ?
Kan man købe en HD optager (ikke B&O) som er kompatibel. Hvilken?
Min store kæphest er at jeg gerne vil have vores CD´er væk. Jeg kvier mig lidt ved at investere i Beomedia på grund af de dårlige specs. Jeg har Beoport, men netradio derfra virker tilsyneladende ikke med Beosound3000. Jeg har en alm windows server stående, hvor jeg regner med at lægge alt vores musik/billeder på og denne kunne sync´e med Beomedia. Så vidt jeg kan forstå vil det også betyde at jeg skal investere i Beosound4.
Ja, det var en lang tråd, men jeg er også virkeligt på den. Min forhandler ved meget om B&O, men absolut ikke om PC produkterne, og defor er det svært at få god rådgvining.
Kort fortalt ønsker jeg at lagre alt centralt og få adgang alle steder fra:-)
Jeg håber, at ovenstående giver mening og at I har mod på at give et bud.
mvh
TBS
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 Januar 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej TBS-HBS
Du skriver/mit svar med blåt:
Jeg er selv vild med B&O primært på grund af design. Jeg står overfor et meget svært valg. Jeg har en Avant 32" DVD + Beolab4000. Min plan var at skifte Avant ud med et nyt, men min forhandler mener at jeg vil blive skuffet i ft. billede. Her er jeg ikke helt enig med din forhandler, men Avant 32" DVD er et OK TV. derfor overvejer jeg alligevel at skifte noget ud.
Lyden i mit setup er ret godt når jeg er i stuen, men skal jeg spille køkkenet op så er det ikke imponerende. Det klarer jeg med en Beolab3500 i køkkenet, men vurderer samtidig om jeg skal give lyden i stuen en ekstra tand. Jeg vil gerne have min BL4000 på væggen, men vil ikke have ledninger og derfor overvejer jeg BL6000 idet jeg har fået den opfattelse at kvaliteten af 4000 og 6000 er den samme. Er det korrekt? Personligt syntes jeg bedst om BeoLab 4000. Fungerer Avanten som en slags sub ellers vil det rigtige være at anskaffe sig BL2. Jeg spiller sjældent ret højt, men når det sker må det gerne være godt. Forslag ? Nej det gør den ikke. Ved at tilslutte en BeoLab 2, vil du altid få en meget bedre lyd, med dine nuværende højttaler.
Kan man købe en HD optager (ikke B&O) som er kompatibel. Hvilken? Ved at benytte dig af Linktronik,s system vil du kunne vælge den HD der passer dig, og styre den med Beo4. (Se side 62 på denne tråd).
Min store kæphest er at jeg gerne vil have vores CD´er væk. Jeg kvier mig lidt ved at investere i Beomedia på grund af de dårlige specs. Jeg har Beoport, men netradio derfra virker tilsyneladende ikke med Beosound3000. Jeg har en alm windows server stående, hvor jeg regner med at lægge alt vores musik/billeder på og denne kunne sync´e med Beomedia. Så vidt jeg kan forstå vil det også betyde at jeg skal investere i Beosound4. Har du ikke en audio del fra B&O er det en OK løsning.
Ja, det var en lang tråd, men jeg er også virkeligt på den. Min forhandler ved meget om B&O, men absolut ikke om PC produkterne, og defor er det svært at få god rådgivning. Med Linktronik,s system kan du også integrerer din computer med B&O, ved at indsætte et lille print i PC'en.
Kort fortalt ønsker jeg at lagre alt centralt og få adgang alle steder fra:-) Jeg håber, at ovenstående giver mening og at I har mod på at give et bud.
mvh TBS
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |