| Forfatter |
|
-jol Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu vil jeg prøve med "et" spørgsmål i dette spændende forum.
Jeg har BeoSound Ouverture med Beo4 + 2stk. BeoLap 8000 samt et billigt 26” alm tv.
Jeg vil gerne til at udvide lidt og tænker lidt i følgende rækkefølge:
Mere lyd (tænker på Sub men ikke den dyr B&O)
Evt. Lyd fra PC ud over anlægget.
DAB
Harddiskoptager, skal have digital tuner måske Blu-ray? (evt. Sony RDR-HXD970)
Fladskærm 40” ? ( evt. Samsung el. Nad )
Nu skulle jeg gerne kunne styre det hele med min Beo4 det er en model uden DVD knap.
Er der nogen der kan hjælpe med et godt forslag her.
Med venlig hilsen
Johnny
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 19 Januar 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej -jol og velkommen til hifi4all. 
Ved at benytte dig af Linktronik,s system vil du kunne vælge stort set de produkter der passer dig, og styre dem med Beo4. (Se side 62 på denne tråd).
Lyd fra PC ud over anlægget, klare du med et Phono kabel H. V. til AUX IN på BeoSound Ouverture.
På side 73 kan du læse et foreslag til Audio Pro ACE-BASS 2 som alternativ til BeoLab2. Ved at læse lidt tilbage i denne tråd finder du også et forslag til DAB radio tilsluttet B&O.
Johnny, herunder ser du 3 link, prøv også at aktiver dem, og find mange svar på NON B&O fladskærm til aktive BeoLab højttaler, det ser du også på side 62 på denne tråd.
God fornøjelse Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Frank G. Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jeg har med interesse læst dine mange indlæg - som du skal have rigtig mange tak for!
Jeg vil vil indrette en hjemmebiograf med B&O højtalere. Eftersom beosystem 3 er ret dyrt og vi ikke skal have en B&O fjernsyn har jeg set på en for-forstærker NAD T175.
Jeg vil gerne til slutte (front) 2 styk beolab 8000 (center) beolab 7-2 (bag) 2 styk beolab 8000 (sub) beolab 2
Jeg har også været inde over din B&O DIN Adapter Kabler tråd. Der er dog nogle ting, som jeg ikke helt forstå - det skyldes, at jeg ikke lige frem er det mest teknisk begavede menneske :-)
NAD T175 har pre-out tilslutninger og 12 V trigger. Når jeg ser på tegningerne (i tråden) vedr. DIN RCA adapterne så har adapterne både en ledning til venstre og et højre signal. NAD T175 har dog kun én indgang per højtaler. Betyder det så, at jeg bare skal nøjes med at bruge den ene ledning i adapteren (alt afhængig af, om det er til højre / venstre højtaler) - eller misforstår jeg noget?
En anden ting er, at jeg - som sagt - ikke er særlig teknisk begaver. Jeg har set, at AV - Connection tilbyder DIN RCA adaptere (se links forneden).
Vil jeg kunne bruge disse adaptere til at tilsutte højtalerne? Hvis ja, kan du så også fortælle mig, hvilke, jeg skal bruge? Hvis nej, hvordan kan jeg så tilslutte højtalerne?
Du skal på forhånd have mange tak for hjælpen - det er helt kanon at du gider bruge tid på "andre B&O entusiaster" :-)
mvh
Frank
----------------------
(a) PowerLInk til mono line adaptor til B&O
http://www.av-connection.dk/?PGr=1645&SPage=Bang-Olufsen _PowerLink_Kabler
(b) PowerLInk til stereo line adapter bael til B&O
http://www.av-connection.dk/?PGr=1646&SPage=Bang-Olufsen _PowerLink_Kabler
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frank G.
Først tak for roserne.
4 stk. BeoLab 8000 er ok sålænge du også tilslutter en subwoofer, og vælger du BeoLab 2 passer det sammen. Så vil du have en center højttaler, og her er det altså BeoLab 7-4 der er deres center højttaler. BeoLab 7-2 bruges til TV lyd i stereo, og ikke i et surround set-up.
På forforstærker NAD T175 har du Pre out: 7.2 (2 subwoofere) http://www.nadelectronics.com/img/datasheets/NAD_T175.pdf
Når man går ind på AV-connection skriver de at det kabel du skal bruge der skulle svare til B&O's PowerLink MKIII, kun har 4 ledere, og det tyder dermed på at de stadig kun sælger den gamle type PL. kabler. Det kan være at jeg tager fejl, men spørg før du køber. Det det handler om er at de nye PowerLink MKIII har en blå ledning til pin 7 som loddes sammen (lus) med Pin 2 der også er stel, så vil adapteren passe til alle B&O højttaler.
Mit forslag er at du bruger de PowerLink MKIII kabler der følger med når du køber BeoLab 8000 højttalerne.
På hver BeoLab 8000 sidder en lille omskifter der bestemmer om den skal spille højre eller venstre kanal, det bestemmer DU.

Jeg vil IKKE anbefale at du bruge Phono stikdåsen, da det medføre at højttaleren slukker ved lav musik/tale og de klik der høres er generende + at der går lidt tid før de tænder igen når den til sendte lyd er i den rette styrke.
Altså du skal bruge PowerLink MKIII stikdåserne. Som du ser på billedet er der kun en 8 polet stikdåse på hver BL 8000. Du er derfor nødt til at lave en adapter ud til hver højttaler, og han IKKE nøjes med at bruge et PowerLink MKIII mellem de 2 front højttaler.
De fleste andre aktive BeoLab højttaler har 2 stk. 8 pol DIN bøsninger, en til at modtage H/V lydsignal, og en til at videresende H/V lydsignal til den næste front højttaler.
Frank, stil dine 4 BeoLab 8000 op hvor de skal stå. Tilslut det ene 8 polet DIN stik fra hver af de 4 medfølgende PowerLink MKIII kablet i hver BeoLab 8000. Træk så de 4 kabler frem til din NAD T175 Pre-out stik panel.

Klip her de 4 stk. 8 polede DIN stik af, og lod Phono og 3,5 mini Jack (trigger signal) stik på istedet. Her ser du hvordan, og farverne på ledningerne passer med tegningen. Du lodder kun et Phono stik på alt efter om det er til højre eller venster højttaler.

3 steder har jeg skrevet mono signal, ved sub 1 sub 2 og Center. Her lodder du kun venstre (brun + og blå/og stel ) på et Phono stik.
Jeg ved ikke hvordan NAD T175 køre trigger signalerne UD til front/ bag/center/sub. det må du finde ud af, men du skal nok også lodde et Jack stik på alle 6 adapter.
Ps. Jeg kommer i tanke om at når BeoLab 2 er tilsluttet kan man herfra trække to normale PowerLink MKIII kabler til højre og venstre front BeoLab 8000. Hvis du vælger denne løsning skal du lave en adapter som på tegningen og tilslut det 8 pol DIN stik i BeoLab 2, og Phono stikkene til bøsningerne højre og venstre front på NAD.
Mvh Peter Pan __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Frank G. Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Ritgtig mange tak for det hurtige svar!
Jeg tror, at jeg er med...det kan dog godt være, at jeg lige vender tilbage med et spørgsmål, når jeg har fået købt "det hele" og står med alle ledningerne i hånden :-)
mvh
Frank
|
| Til top |
|
| |
-jol Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Tak for din hurtige reaktion, hvilket du er flink til.
Det jeg ikke helt er klar over nu er om jeg kan få et fordelerkabel til at sætte i Aux in på Ouverturen så jeg kan tilslutte TV-DAB-Hdd.optager.
Mvh. Johnny
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 Januar 2008 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
UlrikG Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 08:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Ved du hvad de forskellige ledere er til i et masterlink kabel?
Har en ide om at kunne bruge lederne fra beolab 3500´s IR transmitter, og forbinde dem til Lintronic RT-238, og måske fordele lydsignalerne ud på mit lydkort på pcén.
Det har du vidst vist hvordan man gør med et powerlink kabel?
Venligst
UlrikG
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej UlrikG
Jeg har gennem tiden fået spørgsmål til hvordan man eks. kan bruge BeoLab 3500 link højttaler som center højttaler. Her findes en løsning.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
UlrikG Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 21 Januar 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg tror at jeg har fundet en løsning.
Jeg ved at IR signalet som sendes på Masterlink kabel, ledning 1,2 og 3
er de samme spændinger og strømstyrker som Lintronic bruger på deres TT455-RT-238 system.
Derfor splitter jeg kablet i computer enden. Hvor jeg samler ledningerne 1-3 i et jack stik ledning og derefter i Lintronic converteren.
Så kan jeg bruge IR funktionerne på beolab 3500.
Lyd signalerne går jeg ud fra er nemme nok. -V og +V i et mini jack og -H og +H i et andet.
Jeg er så ikke helt sikker på + og - forsynings spændingen , om den kan undværes. Det vil tiden jo vise 
Tak for hjælpen
Venligst
UlrikG
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 22 Januar 2008 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frank G. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 04:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter
Jeg havde alligevel lige et ekstra spørgsmål.
I forskellige indslag står der, at det trigger signal som sendes til B&O højtalere mindst skal være 2.5 Volt. Er det også en øvre grænse? M.a.o. resikerer jeg at ødelægger Beolab 8000, Beolab 2 hhv Beolab 7-4 ved at bruge et 12V trigger signal?
Endnu en gang (på forhånd) tak for hjælpen
Mvh
Frank
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frank
Der står : Pin 4 PL Speaker on = > 2.5 V, OFF = < 0.5 V.
Jeg tør ikke sige om det vil give problemer med 12 V, men på et tidspunkt skrev en at det fungerede fint med et trigger signal fra en NAD forstærker, og det mener jeg ligger på 12 V.
Altså ingen garantier her fra, så vil du sikre dig er her en løsning.
12 Volt til 4.7 Volt step-down af trigger signalet: Gør-det-selv.
Kredsløbet skulle virke med følgende komponenter, dog endnu ikke afprøvet. Komponenter kan få i diverse løsdele butikker. Komponenter er så små at de kan være i DIN stikket. Stregen på zener dioden skal vende mod modstanden. Loddes dette ind på et PowerLink Mk III kabel er ledningen til trigger plus til pin 4 GUL og minus er BLÅ / samt de to stel ledninger der er viklet omkring grøn = H. signal og brun = V. signal
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Frank G. Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Endnu en gang tak!
mvh
Frank
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 Januar 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
HJÆLP TIL CD i Beocenter 9300 & Beosound Ouverture.

Inden du begynder at skifte dyre ting, så få mål laserstrømmen. I mange tilfælde er den drænet for strøm pga. fejl i laser-kredsløbet, typisk C2103 som skal skiftes med en ny blå Philips som den originale. I sjældne tilfælde er transistoren defekt.
Martin __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 Januar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 31 Januar 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Februar 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 02 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Nicolaj.b Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 03 Februar 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
UlrikG skrev:
|
Hej igen
Jeg tror at jeg har fundet en løsning.
Jeg ved at IR signalet som sendes på Masterlink kabel, ledning 1,2 og 3
er de samme spændinger og strømstyrker som Lintronic bruger på deres TT455-RT-238 system.
Derfor splitter jeg kablet i computer enden. Hvor jeg samler ledningerne 1-3 i et jack stik ledning og derefter i Lintronic converteren.
Så kan jeg bruge IR funktionerne på beolab 3500.
Lyd signalerne går jeg ud fra er nemme nok. -V og +V i et mini jack og -H og +H i et andet.
Jeg er så ikke helt sikker på + og - forsynings spændingen , om den kan undværes. Det vil tiden jo vise 
Tak for hjælpen
Venligst
UlrikG
|
|
|
Har du fået det til og virke må du gerne lige skrive, vi er jo andre der os roder lidt  __________________ Mvh Nicolaj
|
| Til top |
|
| |