| Forfatter |
|
Jaco89 Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 13:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Apropos pladespiller - hvilken pickup er den bedste: MMC1, MMC2, MMC3, MMC4 eller MMC5?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
UlrikG Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nikolaj
Jeg skal være ærlig og sige, at jeg ikke er kommet så langt endnu 
Men jeg lover at vende tilbage så snart jeg harafprøvet det 
Venligst Ulrik
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MMC4 laves iøvrigt stadig af B&O...Jeg mener nyprisen ligger på omkring 1695 kr. hvis jeg husker rigtig....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco89
Jeg vil være meget forsigtig med at købe en original MMC4 pick- up. Gummi ophænget som holder nålen bliver nemlig mørt med tiden, og der er kun dem tilbage som evt. ligger på lagerne. Sørg for at gemme din kvittering hvis du køber, og håb på at den holder. En evt. ombytter har nemlig ligget lige så længe.
Man er dog bedre stillet med en sådan kvittering (få penge tilbage), end med en pick-up, er købt på kræmmermarkeder.
Det er vigtigt at huske at gummiet i en MMC pick-up bliver motioneret. Det gøres ved at afspille en grammofon plade indimellem. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan man vist godt sige at min MMC2 er i topform...
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco89
Læs evt. denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5615
Det er den som hedder The Voice og kan erstatte alle MMC1 til 5 typer. Prisen er på 1600 $ hvilket svarer til ca 8000 kr ! Endelig en god mulighed for at forbedre B&O´s audiofile pladespillere (tangentiale) , der i forvejen hører til blandt de bedste, - selv idag (også idag) Men det koster. En anmelder skriver

Selvom The Voice ikke er i samme liga som Strain Gauge pickuper, så fortrækker jeg den (the voice , fremfor Moving Coil pickupper til 3 gange prisen.
Steve Kaufman - M.D. Ph.D. Coloradao Audiophile Group __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Jaco89 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver overhovedet ingen mening, at de har destrueret værktøjet... Det er da godt nok lidt søreligt, for man kunne da forstille sig, at markedet for pladeafspiller er voksende - så jeg forstår ikke lige helt, hvorfor de ikke kunne sætte den del af produktionen i standby midlertidigt. 'The Voice' ville da også være en suveræn erstatningsmulighed, hvis det da ikke lige var for prisen
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 06 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan Jeg har postet et par spørgsmål om beogram 4002 i din nostalgiske tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=24970&P N=1&TPN=30passer spørgsmålene bedre her kan jeg jo flytte det jeg har forøvrigt fået en beomaster 5000 fm tuner - den har en rigtig fin modtager
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 07 Februar 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej r-l-b
Når vi taler om nostalgisk B&O har du bestent valgt den rigtige tråd. Tillykke med det nye grej. Der ligger et svar du måske kan bruge her.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 08 Februar 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Illustration af pre-out processer connection til B&O aktive BeoLab højttaler.
Illustration. Det skal forstås sådan at billedet ilustrer hvad for tilslutninger der skal findes på en evt. surround processer/ receiver/ forstærker/ DVD afspiller, for at PowerLink MK III adapterne virker optimalt.
Hvordan slipper man så nemmest om ved at fremstille de 4+2 stk. Phono ---> 8 polet DIN adapter du skal bruge. Da det bestemt ikke er sjovt at lodde i et 8 polet DIN stik, og for at sikre sig mod elektrisk støj skal trænge ind, vil jeg foreslå at man starter med at måle længden ud til de to front højttaler, og derefter ud til de to baghøjttaler. Nu står du med to mål, de to længder vil jeg foreslå at du køber i en B&O butik fordi kun i de nyeste PowerLink MK III kabler findes den nye blå ekster stel ledning fra pin 7, som skal med til B&O højttaler, efter ca.år 2006. PowerLink MK III kabler er konstrueret sådan at stel fra pin 2 er viklet om højre (grøn) og venstre (brun) leder, og herefter isoleret. Bang & Olufsen er nået frem til, at dette er den bedste måde at sikre mod støj indtrængning over lange kabel træk. Når du går igang, klipper du de to længder over på mitten. Nu står du med 4 længder der har et 8 polet DIN stil i den ene ende, og hvor de to af kablerne passer i længden ud til front højttalerne, og de andre to passer ud til dine baghøjttaler.
Til center højttaler eks. BeoLab 7-4, og subwoofer BeoLab 2 , tages både højre og venstre lyd signal med til det 8 polet DIN stik. Altså loddes der 2 stk. Phono stik på adapteren.
Så er det tid at lodde Phono stik på. Se på min tegning, til højttaler der spiller højre lydsignal loddes grøn ledning på + og de to stel og den blå ledning loddes på minus. Du bruger altså kun et Phono stik på hver kabel længde. Til højttaler der spiller venstre lydsignal loddes brun ledning på + , og ellers det samme som før. Så er der den gule ledning som skal sende trigger signaler til pin 4 i DIN stikket. Ved receiveren samles de 4 gule ledninger i et mini Jack stil, hvis det er det stik der bruges i receiveren trigger bøsning. Trigger signalet trækker de 4 højttalerrelæer i ON når du tænder din receiveren, og sætter relæerne i OFF når du slukker. Fra et B&O produkt sendes 2.5 volt til relæerne, men op til max 12 volt er vist OK, men på eget ansvar. Nu håber jeg at dette er forståeligt, når det gøres på denne måde, og med PowerLink MK III kabler, vil BeoLab højttalerne opføre sig nøjagtigt som hvis de var tilsluttet et B&O anlæg, hvad der ikke er tilfældet, hvis man vælger Phono ---> Phono muligheden. God fornøjelse, og husk at det man selv laver, giver den største glæde når det lykkedes.
Mvh. Peter Pan. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JHS-1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan, jeg har fulgt lidt med på sidelinien ang. brug af Beolab 3500 som centerhøjtaler, og har forstået problemet omkring marsterlink, men den er jo kommet med powerlink nu, kan den så ikke anvendes til et ikke B&O system ved at sætte phono stik på powerlinkkablet, som før omtalte, eller er der noger der er smuttet for mig ?
PS. det er et super forum
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 09 Februar 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej JHS-1, og velkommen til hifi4all.dk 
BeoLab 3500 .
Jeg skrev på side 26 at BeoLab 3500 ville få PowerLink tilslutning, og det har den også fået.
Men det er ikke gået helt som jeg havde regnet med. Jeg havde håbet på at det var en
normal PowerLink tilslutning, så den eks. havde kunne fungere som center højttaler.
Den PowerLink tilslutning BeoLab 3500 har fået, er ikke til normal tilslutning som vi kender
det fra andre BeoLab højttaler. Det der her kan tilsluttes er et kabel til det nye
BeoLink Wireless 1 System, som trådløst kan modtage lyd signaler fra hoved anlægget, og
det er i sig selv smart, hvis det ikke var fordi man ikke kan bruge det link øje som sidder i
BeoLab 3500, men må montere et ekstra på væggen.

B&O er bliver trådløs
Bang & Olufsen har klippet ledningerne i sit BeoLink-koncept med en trådløs sender, der kan levere hifi-lyd til 21 forskellige rum på samme tid.
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLink Wireless 1 giver dig musik i CD-kvalitet i hele hjemmet.

Tekniske specifikationer Teknologi: 2,4 GHz DSSS-audiosystem Rækkevidde: Indendørs 30 m, uden hindringer 100 m Dimensioner: L 280 mm x H 121,5 mm x B 50 mm aftagende til 25 mm Vægt: 730 g Materialer: Soft touch-lak Vægbeslag: Standard.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
JHS-1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg siger tak for svaret, men blev ikke meget kloger, jeg har desværre sat mig fast på BeoLab 3500 som centerhøjtaler, så jeg har et problem
Jeg skulle vel ikke være så heldig at der var en som ligger inde med et diagram over BeoLab 3500, det må da være mulig at gå uden om link-delen, eller hvad ?
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
JHS-1 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, jeg skylder vist at fortælle omkring mit system, det består af mediecenter, med Pioneer plasma, to Penta mk ll, som front, to 4500 som bag, Eltax 15,2 sub, og ja.... gerne 3500 som center... måske
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
beomedia Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 10 Februar 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvad er den billigste AV-Receiver med surround sound og pre-amp output og trigger output så den kan tænde for aktive B&O højttalere?
Endvidere, er der et farligt problem i at lave nogle powerlink kabler som kan tilsluttes av-receiveren med trigger signaler og samtidig have disse
aktive B&O højttalere tilsluttet mit b&o stereoanlæg som jo også har trigger signal gennem powerlink?
Håber I kan hjælpe mig, tak!
|
| Til top |
|
| |