| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Når AV 8003 er istand til at opskalere alle billedkilder til 1080P, må den være en ideel partner til Samsung HD-digitalmodtager SMT-H3106 da den ikke kan opskalere alle TV signaler til 16:9. 
|
|
|
Måske, måske ikke. Det afhænger lidt af præcist hvilke muligheder der bliver implementeret i den, de fleste scalere integreret i AV-produkter er ren opskalering af opløsningen, ikke nødvendigvis med aspect ratio control, og slet ikke non-linear scaling, som du efterspørger. Desuden er problemet, såvidt jeg har forstået det, at Samsung'en ikke kan opskalere 4:3 så det fylder hele 16:9 feltet, og det kan Marantz'en næppe lave om på. Det kræver temmeligt sikkert en dedikeret scaler. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Alzaree Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan.
Du lyder til at have rigtig meget styr på B&o, så du er lige manden jeg har brug for.
Jeg har 2x Beolap6000 på ønskelisten, men jeg har ikk lyst til at købe anlæget, da jeg synes det hurtigt bliver mange penge. Jeg har ingen forstærker, så det skal jeg os ud og købe. Har du et godt 'set up'?
Mvh Benjamin
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alzaree, og velkommen til hifi4all.dk 
Til et sæt BeoLab 6000 vil jeg anbefale dig også at tilslutte en subwoofer for at få lidt dybde i lydbilledet. Hvis BeoLab 6000 er tilsluttet et ikke Bang & Olufsen produkt, via phono-stikdåsen (LINE), tændes højttaleren når der modtages et signal fra systemet. Højttaleren slukkes igen et par minutter efter at signalet er forsvundet. Du bruger altså Phono til Phono kabler.
Nu skriver du ikke om du ønsker surround eller stereo lyd, men det der er vigtigt for at kunne volumen styre aktive højttaler, er at den valgte forstærker har pre-out udgange, hvor du så kan hente højre og venstre liniesignal til BL 6000's forstærkere.
NAD C325BEE Stereo forstærker som sælges af Hi-Fi klubben har tilsyneladende pre-out og subwoofer output udgange.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 325bee_forstaerker_grafit.htm
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Alzaree Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen peter Pan.
Tak for dit svar. Det er vel ikk muligt at få surround med 2 højtaler kun? Er det ikk smartere, hvis det bliver stereo lyd så?
Nu ved jeg ikk særlig meget om forstærkere, desværre. Hvis jeg er klar til at smide 2000kr til en forstærker, kan jeg så komme langt for den? (Det skal selvfølgelig virke til Beolab 6000). Må nok erkende at jeg ikk ved hvad du mener med phono-stikdåsen. Er det sådan en stikdåse der gør, at du kan switche fra TV/Anlæg/PC fx?
Jeg vil helt sikkert os have købt mig en subwoofer til højtalerne, men det bliver lidt senere, da mine penge også skal række til sommerferien :)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 April 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alzaree skrev:
Tak for dit svar. Det er vel ikk muligt at få surround med 2 højtaler kun? Er det ikk smartere, hvis det bliver stereo lyd så? Man kunne måske forestille sig, at du allerede havde et sæt i forvejen. IK' 
Nu ved jeg ikk særlig meget om forstærkere, desværre. Hvis jeg er klar til at smide 2000kr til en forstærker, kan jeg så komme langt for den? (Det skal selvfølgelig virke til Beolab 6000). Du må se i dette forums "Køb Salg Bytte" der finder du nok noget til prisen.
Må nok erkende at jeg ikk ved hvad du mener med phono-stikdåsen. Er det sådan en stikdåse der gør, at du kan switche fra TV/Anlæg/PC fx? Det finder du udad første gang du ser i manualen til dine nye BeoLab 6000 højttaler, altså at den sidder den i bunden, en på hver højttaler.
Jeg vil helt sikkert os have købt mig en subwoofer til højtalerne, men det bliver lidt senere, da mine penge også skal række til sommerferien :) Ja men det bestemmer du jo selv. Jeg havde jo valgt at blive hjemme fra sommerferie, til fordel for en SUB 
|
|
|
http://abaradiotv.dk/pdf/BeoLab_6000_Danish.pdf __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
iPod connection til B&O master produkter:
Vil du aktivere en IPod til dit ditto B&O systemer med Beo4 remote via AUX IN Tilslut først iPod med en mini jack til DIN adapter i AUX IN på stikpanelet.
For at kunne aktivere indgangen med Beo4 skal fjernbetjeningen sættes op til A.AUX i list menuen.
Hold LIST og RØD sluk knap på beo4 ind samtidigt og tryk på list til. ADD? kommer frem i displayet. Hvis der står noget andet eks. OPTION? for eksempel trykker du op eller ned til du finder ADD?. Tryk GO. Tryk så op eller ned til du ser A.AUX i displayet, og så GO.
Du kan nu vælge A.AUX fra din LIST-knap.
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ved at konfigurere et ældre Beovision LX 2802 N og et Beosystem 3500. Forbindelse er via AUX/TV på Radioen, og via AUX 1 på TV'et. Option på Beomaster 3500 er lige nu på OP2 men det virker også på OP3. Problemet er at når TV'et er Master skifter den kanal 2 gange når jeg kun vil skifte 1 gang, og når TV'et er slave skifter Radioen kanal 2 gange. Håber at der er nogle der kan hjælpe med indstilingerne.
MVH Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Alzaree, og velkommen til hifi4all.dk 
Til et sæt BeoLab 6000 vil jeg anbefale dig også at tilslutte en subwoofer for at få lidt dybde i lydbilledet. Hvis BeoLab 6000 er tilsluttet et ikke Bang & Olufsen produkt, via phono-stikdåsen (LINE), tændes højttaleren når der modtages et signal fra systemet. Højttaleren slukkes igen et par minutter efter at signalet er forsvundet. Du bruger altså Phono til Phono kabler.
Nu skriver du ikke om du ønsker surround eller stereo lyd, men det der er vigtigt for at kunne volumen styre aktive højttaler, er at den valgte forstærker har pre-out udgange, hvor du så kan hente højre og venstre liniesignal til BL 6000's forstærkere.
NAD C325BEE Stereo forstærker som sælges af Hi-Fi klubben har tilsyneladende pre-out og subwoofer output udgange.
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstaerker/nad_c 325bee_forstaerker_grafit.htm
|
|
|
Er det ikke ondssvagt at parre et par så dyre højtalere med en så lille og billig forstærker? Og hvorfor en integreret forstærker når der er tale om aktive højtalere? Det er da at betale for noget unødigt.. Mit råd ville da være at finde en rigtig god forforstærker i stedet, man har alligevel intet at bruge effektdelen til, så spar pengene her og så find en super forforstærker, hvis det skal passe lidt til B&O designet kunne du prøve en Densen B200 så tror jeg du ville opnå et lydmæssigt meget bedre resultat. Den koster 10k, men du burde kunne finde en brugt til en god pris... __________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rune|WildChild
Priserne på gode forforstærkere er oftest meget højere end på en god forstærkere. Der dog NAD C162 Pre-amp forforstærker til en rimelig pris 2.999 DKK.
Det er også en billig og udmærket løsning, hvis det er en forforstærker man ønsker.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker skrev:
|
Hej
Jeg er ved at konfigurere et ældre Beovision LX 2802 N og et Beosystem 3500. Forbindelse er via AUX/TV på Radioen, og via AUX 1 på TV'et. Option på Beomaster 3500 er lige nu på OP2 men det virker også på OP3. Problemet er at når TV'et er Master skifter den kanal 2 gange når jeg kun vil skifte 1 gang, og når TV'et er slave skifter Radioen kanal 2 gange. Håber at der er nogle der kan hjælpe med indstilingerne.
MVH Loudspeaker
|
|
|
Er der ikke nogen der kender løsningen.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Loudspeaker
Jeg havde samme problem efter mit Beocenter 9300 havde været til reparation. Den blev sendt tilbage til værkstedet, og det handlede om en kode som skulle trykkes ind på tastaturet, så var det iorden.
Da jeg ikke har kendskab til hvad koder de bruger til de forskellige modeller må vi se om en læser her på tråden kan hjælpe, ellers må du prøve at ringe til et B&O service værksted. Måske de vil give dig koderne så du selv kan trykke dem ind. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan.
Tak for hurtigt svar. Jeg prøver videre at finde en løsning, og hvis jeg finder en skal jeg nok offentliggøre den.
MVH Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 29 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
TP TUBE. Aktive højttalere

http://www.tpradio.dk/uploads/tptube/pdf/TPTubeBrugervejledn ing.pdf
www.tptube.dk
IP-telefoniselskabet Skype tilbyder nu, at man kan downloade en betaversion af en Java-baseret klient til sin mobiltelefon. Foreløbig er klienten kompatibel med 48 forskellige modeller fra Nokia, Motorola, Samsung og Sony Ericsson, men flere mobiler vil løbende blive understøttet.
Mobiludgaven har meget til fælles med den klient, man kan bruge på sin computer. Således er der mulighed for både chat og gruppechat samt Skype-to-Skype- og SkypeOut-opkald. Denne udgave er dog kun tilgængelig i Brasilien, Danmark, Estland, Finland, Hong Kong, Polen, Sverige og Storbritannien.
En begrænset udgave, som ikke inkluderer Skype-to-Skype og SkypeOut, er tilgængelig i resten af verden.
Mere information og mulighed for download kan findes her.
Af: Nicki Reinhardt, ComOn __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Jeg fandt denne hjemmeside http://www.bang-olufsen.com/graphics/bogo/media/Beolink/prof essionals/ML_Handbook_DK.pdf for 2 dage siden, men først kunne jeg ikke rigtigt indstille det der stod man skulle indstille.
Her idag prøvede jeg så igen at indstille det, og så virkede det . Man skal først indstille TV'et, og så Radioen, og når man så har gjort det skal man indstille TV'et til at være slave. Her er der en kort indstruktion til TV'et og Radionen:
Sæt først TV'et og Radioen i standby. Tryk derefter (PICTURE) (0) (STORE) hurtigt efter hinanden og sluk TV'et igen. Tryk så (SOUND) (2) (STORE) hurtigt efter hinanden.
Tryk (TV) og derefter (MENU) så skulle der gerne stå OPTION 1 eller OPTION 2 tryk så (PLAY) og så skulle der gerne stå SLAVE eller MASTER, brug så piletasterne til at skifte mellem SLAVE og MASTER sæt den på SLAVE og tryk så (STORE) to gange, tryk så (STOP), og så skulle den gerne være der.
Se mere på hjemmesiden.
MVH Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 30 April 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Loudspeaker
Det er godt du har fået det til at virke . Er det dette sæt du har købt hos lauritz.com ?

|
| Til top |
|
| |
Loudspeaker Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan.
Nej det er det ikke. Beosystemet har jeg haft i et stykke tid, men jeg har desværre ikke pladespilleren dertil, og fjernsynet er et jeg har købt fornyligt.
MVH Loudspeaker
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Maj 2008 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|