| Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du virkeligt ønsker dig et nyt design, er her et Diy projekt, til juledagene.
En lille plade på toppen, + lidt sort lak, + ombygning. Så er den hjemme.
|
| |
Hede98 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt et Samsung LCD 32" TV til stuen, hvor mit HTPC projekt skal gøre på, bliver fedt. Men i vores køkken vil jeg gerne have en Beolab 3500, kan jeg bruge den sammen med mit ny TV eller min PC på en eller anden måde....
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 17 December 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hede98
BeoLab 3500 er en aktiv stereo højttaler med indbygger linkpanel, men når du ikke har et B&O TV, eller B&O musikanlæg er der jo ikke meget at linke til, så der er jo et problem. Jeg syntes også at BeoLab 3500 er meget flot, men det er kun en del af et B&O set-up.
Jeg har set i betjeningsvejledningen, b&o er ikke flinke til at sende billede af tilslutningspanelet med i deres manualer, og det er også tilfældet med BeoLab 3500. Nårmalt tilsluttes den det Master Link stik som kommer fra et b&o anlæg, og i det kabel er liniesignalet til højre og venstre forstærker ført til 3500.
Det må så være muligt at give den dette liniesignal fra en anden forstærker med pre-out liniesignal udgangs bøsninger. Jeg vedlægger et par billeder, og hvis andre har gode ider, evt. et billede af tilslutnings panelet, så kom med det. 
Du kan sende din e-mail til mig på privat, så sender jeg manualen i pdf fil til dig.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Hede98 Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2005 Lokalitet: Sønderjylland
|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg til stuen køber et par Beolab 6000 højttaler, kan de så sættes sammen med mit Samsung TV.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 18 December 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kan du uden problemer, de har udover PowerLink tilslutning også Phono tilslutning. Du skal så købe et phono til phono kabel til hver højttaler, og tilslutte dem på lyd udgangs bøsningerne på dit Samsung TV.
Tillykke med det , jeg håber det lever op til dine forventninger ??. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Glen Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jeg er ved at købe et par Beolab 3 som jeg gerne vil havde til at spille på min PC. Jeg har været nede ved den lokale B&O butik for at købe nogle stik fra jack til din, men han blev åbenbart lidt fornærmet over at jeg ville bruge et par Beolab 3 som pc højtaler. Han mente det var et tivoli projekt jeg havde gang i ?
Kan jeg spille på beolab 3 over min PC, mit lydkort er et ProDigy 7 LT. Håber du kan hjælpe mig, jeg har dem kun på prøve og er ikke interesseret i at brænde dem af.
Til sidst er det åndsvag at spille med dem over en PC - kan man overhovedt udnytte højtalernes potentiale ?
På forhånd tak - Glen
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Glen
Jeg har fundet den side i BeoLab 3 manualen, hvor der skrives om stik tilslutninger.
Det er ikke noget problem med tilslutning til andre pre-out lydsignal udgange end
b&0's Powerlink.
Selv bruger jeg et sæt Beolab 4000 ved min PC, jeg måtte dog lave et dæmpe-led
for at få liniesignalet fra mit lydkort lavt nok til at styre volumen på Pc'en.
Har du mod på at lodde kablet selv ???
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Og så syntes at du skal vise din B&O forhandler dette billede
som kommer fra et af B&O's kataloger.
|
| Til top |
|
| |
Glen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, jeg fandt manualen og fandt selv områdem omkring andet tilslutning, jeg vil vil nu kontakte Audiotrack og høre hvor meget Vrms lydkortet går ud med. Tilsidst - tror du jeg kan udnyttet højtalernes potentiale via min PC ?
Hilsen Glen
Jeg skal nok vende tilbage når jeg finder en løsning :o)
|
| Til top |
|
| |
Glen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil helst købe et færdig kabel hvis det findes, men ellers har jeg mod på at lodde, mit tidligere højtaler var HF275, selvbygger som jeg selv loddede lidt i engang imellem :o)
Har du ef forslag til hvordan jeg laver sådan et kabel.
Peter Pan skrev:
|
Hej Glen
Jeg har fundet den side i BeoLad 3 manualen, hvor der skrives om stik tilslutninger.
Det er ikke noget problem med tilslutning til andre pre-out lydsignal udgange end
b&0's Powerlink.
Selv bruger jeg et sæt Beolab 4000 ved min PC, jeg måtte dog lave et dæmpe-led
for at få liniesignalet fra mit lydkort lavt nok til at styre volumen på Pc'en.
Har du mod på at lodde kablet selv ???
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her mit foreslag til kabler. Når du aktivere link til DIN kabler nederst ,
er det først, en adrasse til et firma der lodder kabler efter dit ønske.

|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 20 December 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene at der skal et kabel til hver højttaler.
med gode hardware. Og det behøver ikke være Lo-Fi med et godt lydkort. Jeg ved jo ikke om din pc
bruges som HTPC, eller blot til alm.brug.
Glen du skal forbinde højttalerne, lytte og selv bestemme dig, uafhængigt af B&O forhandleren, og
mig. Det er dit valg. Højttalerne brænder man ikke af medmindre man virkelig anstrenger sig for det.
Hvis du vælger at købe BeoLab 3 højttalerne, kan du altid senere købe noget bedre grej, der er intet
forgjort i at købe et sæt højttaler som kan placeres alle steder, og som har så god lyd kvalitet.
Du skal betragte det som en langtids investering. 
Så lige et spørgsmål: Glen, når du sætter position- kontakten i LINE, kan du så på setup-kontakten vælge om den ene af de to BeoLab 3 højttaler skal spille venstre/højre kanal som du kan med PowerLink tilslutningen ???? . Gider du svare på det, så snart du ved om det kan lade sig gøre ?? Det tror jeg nemlig ikke de kan i LINE, derfor har jeg også fjernet den første tegning, og sat to nye ind.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Adapter kan købse her, men kvaliteten er ikke den bedste. Pris 50. DKK.
http://www.sandberg.it/products.aspx?id=5&subid=182
Hvad er formålet med lånet, siger han så,
jo jeg har planlagt at anskaffe et sæt kabler
til mit stereo-anlæg, får jeg fremmumlet.
" Han fik et hjerteanfald ". Morale byg dine adapter selv. 
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Glen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hel Peter Pan
Du har ret. Man kan ikke vælge Højre/Venstre når den står i Line.
Peter Pan skrev:
|
Jeg vil mene at der skal et kabel til hver højttaler.
med gode hardware. Og det behøver ikke være Lo-Fi med et godt lydkort. Jeg ved jo ikke om din pc
bruges som HTPC, eller blot til alm.brug.
Glen du skal forbinde højttalerne, lytte og selv bestemme dig, uafhængigt af B&O forhandleren, og
mig. Det er dit valg. Højttalerne brænder man ikke af medmindre man virkelig anstrenger sig for det.
Hvis du vælger at købe BeoLab 3 højttalerne, kan du altid senere købe noget bedre grej, der er intet
forgjort i at købe et sæt højttaler som kan placeres alle steder, og som har så god lyd kvalitet.
Du skal betragte det som en langtids investering. 
Så lige et spørgsmål: Glen, når du sætter position- kontakten i LINE, kan du så på setup-kontakten vælge om den ene af de to BeoLab 3 højttaler skal spille venstre/højre kanal som du kan med PowerLink tilslutningen ???? . Gider du svare på det, så snart du ved om det kan lade sig gøre ?? Det tror jeg nemlig ikke de kan i LINE, derfor har jeg også fjernet den første tegning, og sat to nye ind.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Glen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2005 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Mange tak for alle de gode råd. Jeg forventer at modtage et kabel imorgen. Nu kan jeg med en god fornemmelse i maven tilslutte højtalerne til lydkortet, uden at være bange for at de futter af :o)
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 26 December 2005 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 01 Januar 2006 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|

Hvis du overvejer at skille dig af med dit b&o tv der giver dig mulighed for surround lyd, fordi du har lyst til en fladskærm af et andet mærke, er der mulighed med en DeToma Dolby Digital Ac3® og Dolby Pro Logic® 5 dekoder. Med den kan du stadig styre din lyd på dine aktive højttaler med din Beo4 fjernbetjening.
Der er dog visse tekniske problemer. Følg debatten på denne tråd.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=20679&P N=1&TPN=18 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
| Til top |
|
| |
Peter Pan Lukket konto

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|

B&O's LCD - fladskærm til 80.000 kroner godt modtaget.
Hardware: Bang & Olufsens har haft stor succes med lanceringen af sit eksklusive fladskærms-tv BeoVision 7 i en 40 tommers udgave.
Lanceringen af high-end fladskærms-tv'et BeoVision 7 i en 40-tommers udgave er gået over al forventning. Den eksklusive fladskærm til en markedspris på omkring 80.000 kroner kom på markedet i starten af november, og kunderne har modtaget det nye produkt med begejstring.
»Lillebroren på 32 tommer er stadig enormt populær, og det gav os grund til at have store forventninger til 40'eren også. Og jeg må sige, at de store forventninger indtil videre er blevet indfriet,« siger informationschef i B&O, Thomas Reil, til ComON.
Siden BeVision 7 sidste år i december kom i en 32-tommers udgave er den gået som varmt brød, og nu ser det altså ud som om, at storebroren bliver et lige så stort hit.
En af forbedringerne i den 40 tommer store BeoVision 7 er et nyt højtalersystem.
S.M.Berg. December 2005.
|
| Til top |
|
| |
ravsted Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
for de knapt så B&O inkarnerede skylder du måske at skrive at prisen også inkluderer den aktive centerhøjttaler BeoLab 7-4 med 2x250W IcePower og at tv'en har en integreret DVD-afspiller der som en fortryllelse åbner sig midt under skærmen.
LCD-panelet har Samsung mig bekendt lavet og B&O har som de eneste fået lov til at modificere panelet med deres billedforbedringsteknologier.
På Bang & Olufsens hjemmeside kan man desuden se film med udviklingen af deres produkter. Klik f.eks. på Mechanics og derefter Subassembly of BeoVision 7.
http://www.bang-olufsen.com/web2/factorytour/default.asp?sec tion=competences&sub=ft
|
| Til top |
|
| |