Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. maj 2025 | 08:50   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Pod’s, Bodyshaker’s, H/K & HTPC BIO. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dr0zie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 April 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 November 2005 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ang de der højtaler du har under din sofa.
De er købt i Thansen right? Og de giver en form for bass bare kræftigere dvs, kræftigere rystelser eller hvad? Er ikke specielt meget inde i lyd osv og skulle høre kan jeg sætte sådan nogle til, til min forstærker hvor jeg har  6,1 sat til dvs 2x rear 2x center 2x front det er en sony str-de425 forstærker...

Håber på at du kan hjælpe mig..

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 November 2005 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

dr0zie skrev:
Ang de der højtaler du har under din sofa.

Det er ikke højttalere, men som nævnt tactile transducere.

dr0zie skrev:
De er købt i Thansen right? Og de giver en form for bass bare kræftigere dvs, kræftigere rystelser eller hvad?

Prøv at læs artikelen jeg har linket til på forige side, samt alt det der tidligere er skrevet i tråden om det. Enhederne er ikke konstrueret til at formidle lydbølger.

dr0zie skrev:
Er ikke specielt meget inde i lyd osv og skulle høre kan jeg sætte sådan nogle til, til min forstærker hvor jeg har  6,1 sat til dvs 2x rear 2x center 2x front det er en sony str-de425 forstærker...

De kræver, som tidligere nævnt, egen forstærkning. Det kan du dog læse meget mere om tidligere i tråden, da det efterhånden er beskrevet en del gange. 

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Clifton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 04 December 2005 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Hej du,

Kan du ikke lige fortælle mig lidt om dit lærrede? Hænger det plant af egen vægt? Jeg synes det ser ud til at det bølger lidt på dine billeder på side 1, men det er måske optisk bedrag?

Hejse mekanismen er det et vanligt rullegardin hejs - ala træk og slip - eller er det et rulleophæng med en slags træksnor eller lign.?

mvh Clifton

(Der håber du vil spare mig for en ekstra tur til IKEA )

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 December 2005 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Clifton skrev:
Kan du ikke lige fortælle mig lidt om dit lærrede? Hænger det plant af egen vægt? Jeg synes det ser ud til at det bølger lidt på dine billeder på side 1, men det er måske optisk bedrag?

Det buler en anelse, omend mindre end man skulle tro ud fra billedet. Specielt ved panoreringer synes jeg dog den afledet effekt er synlig og irriterende for øjnene. Ikke desto mindre er jeg alene om problemet, idet andre folk der har oplevet min hjemmebio ikke synes at bemærke det. Oftest er man vel også sit eget gears største kritiker 

Clifton skrev:
Hejse mekanismen er det et vanligt rullegardin hejs - ala træk og slip - eller er det et rulleophæng med en slags træksnor eller lign.?

Det er udstyret med træksnor.

Clifton skrev:
(Der håber du vil spare mig for en ekstra tur til IKEA )

Om det vil spare dig for turen ved jeg ikke, men til prisen er der i hvert fald ikke noget forgjort i invisteringen.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

Ellov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2005
Sendt: 06 December 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret  

Hej Zeroccol.
Jeg har med stor beundren fulgt med i bla. din tråd mht. Ultimativ LCD tv til HTPC og mener at have læst, at du ikke havde problemer med "jutter" ved afspilning af film på din HTPC / LG lcd TV, da dit setup skulle fungere godt sammen.
Jeg har efter dine anbefalinger købt en LG 32LX1R til min HTPC men oplever en del jutter, mest på liveTV i MCE men også på enkelte DVD afspilninger. Hvordan har du reelt undgået dette problem?

Du har tildigere nævnt at du ser tv via en Selector. Det vil sige at du ikke ser tv igennem din HTPC?

Bruger selv MCE 05 med Theatertek 2.2 i en fornuftig opsat HTPC (syntes jeg selv)
Til top Vis Ellov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ellov

Drea
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 August 2007 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

OFF TOPIC!

Zerocool: Lækker Votec gaffel du har dig der, men er den ikke tung at have på en XC? Jeg ville synes det var mærkeligt at kører med så meget vægt i forende!

Til top Vis Drea's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Drea

newbie12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2007
Sendt: 09 August 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
divorcy skrev:

Til per_zk:  Du skal have et y-split, der deler subsignalet ud i 2 ledninger. Den ene kører du som normalt til subben. Den anden kører du til sony'en, og tilslutter den f.eks til cd indgangen. Højre eller venstre, hvilken er ligemeget. Herefter tilslutter du en ell. flere bodyshakers til højttaler udgangen, så kan du justere volumen som en volume på en sub. Husk at stille receiveren på CD

Yes, lige præcis. Brug et phone han til 2x phono hun.

Det ville også være en god idé, at læse nogen af min forgående indlæg vedr. impendans, så du ikke ender med at brænde Sony'en af.

God fornøjelse

Hey

Jeg ved ikke om dette indlæg stadig er aktivt da det er nogle år siden den var oprettet.
Håber det dog
Jeg købte en Bodyshaker hos Thansen og skulle så teste den på min sofa. Først gik det meget fint da den vibrede til Amageddon når der falder meteoer ned i starten af filmen.... Virkede ret nice og mine gæster var da også ret imponeret, men der gik ikke lang tid så brændte Bodyshakeren af :(
Jeg læste man skulle have et mellem stykke i mellem Bodyshakeren og det emne man skulle montere den på så jeg brugte en metal møtrik og spændte den så fast. Min forstærker er en ældre Onkio der giver 80watt i 8ohm så den burde jo ikke være for kraftig eller ??? den fik fuld styrke for ellers synes jeg ikke den gav noget fra sig !!!!

Mvh Kim

Til top Vis newbie12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af newbie12

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Hej Zerocool

Hvis du orker mere, hvar jeg et opklarende spørgsmål ved. bodyshakers.

Kan du huske hvorledes det er m ed de tactile transducers fra Thansen.. har efterhånden fundet ud af at der skal være 1 cm. luft for at de kan bevæge sig..
Hvis det altså er de ssamme som de her (link).

Hvilken side skal kunne bevæge sig - begge 2 eller kun over eller underside?
Og er det hul der skal være lige så stort som "det tykke" på enheden, som må betegnes som svingspole "eller noget"?

Jeg har overvejet at købe 2, og montere dem på en plade der er min. 1 cm. tyk, og så skære hul ud til "det der skal kunne bevæge sig.." Jeg er bare ikke klar over hvor stort hul jeg skal skøre.. har ikke været forbi T-hansen endnu.
På dine pics ser det ud som om den flade "underside" ligger helt op til sofaen... kan de så bevæge sig optimalt, eller vil du også få mer eud af dem, ved at "frigøre" det bevægelige element.?

Kan du ca. huske, hvad og hvor megetaf dem der drøner frem og tilbage og ryster? (Har hørt at de 10mm. luft er rigeligt, at de kun flytter sig nogle mm., men ved ikke om det holder. Må nok give dem 1 cm som beskrevet?!:
Hvis hele enheden er 13. cm i diameter (siger Thansen), er selve "det tykke" stykke så ca. 10 cm eller hvad? (bare ca.). og skal hullet under dem i monteringspladen så også være 10 cm. stort. Så laver jeg bare en kant til at skrue træskruer i monteringspladen, og monterer denne under sofaen - igen med skruer. Mon ikke det holder?

Håber du orker at svare på mere ang. shakers

Mvh. Offcourse.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 11
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes