Forfatter |
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 20 August 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Deathie. Dit budget skal mindst fordobles og skal du have fodskamlen med koster det lidt ekstra. Eksempelvis mener jeg, at den vejl. udsalgspris på skamlen til OX-Chair'en ligger lidt over kr. 10.000,-. Du kan dog, som Clifton nævner, engang imellem være heldig at finde gode tilbud. Jeg ser da i hvert fald engang fra tid til anden en udstillingsmodel af OX-Chair'en sat godt ned. Mht. gode priser skal du vogte dig for replica'er. Specielt Eames har været udsat for dette. Vi DJØF'er kan, som du sikkert er bekendt med, blive medlem af LIC, hvor Lounge Chair'en kan købes for ca. kr. 15.000,-. Umiddelbart skulle man tro det er noget af et kup, men den er ikke produceret på orginalfabrikken Herman Miller, hvorfor afskrivningen på den vil løbe meget hurtigt. Køber du derimod de "rigtige" stole vil de holde særdels godt i værdi og enda for nogles vedkommende stige ved brug.
Hvis dit budget er begrænset til ca. kr. 15.000,- ville jeg opfordre dig til at se på Jetson'en. Bedre stol fåes ikke til så små penge. Den opfylder også lidt bedre dit krav om en stol, der ikke fylder så meget.
Når alt kommer til alt kender jeg dog, kun alt for godt, de økonomiske kvaler der hører med til at være studerende. For os er alting selvfølgelig en afvejning og prioritering, men vil man ha' råd til noget, skal man også nok få det. Benyt, som du selv nævner, eventuelt din fødelsdagssituation. Forældre plejer, at være lidt bløde i knæene når det kommer til deres børns økonomiske studiesituation. Jeg har i hvert fald, i den anledning, selv lige fået bestilt en ny sofa
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 21 August 2005 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Desværre har jeg langt fra de 15.000 kr. Det var bare et gæt.
Jeg vil i næste uge ind i århus og så skal jeg på en lille tur rundt og
se på stole. Nok ikke lige for at købe en, men det skader aldrig at
kigge (indtil man vil købe).
Jeg tog en tur i Ikea for at se om de havde nogle møbler der var
ordentlige at sidde i (her tænker jeg læderlænestole). Jeg fandt ingen
som jeg vil have. Så jeg drømmer stadig
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
God jagt, men husk hvad jeg sagde... Det kan langt bedre betale sig, at købe noget ordenligt. Det gælder såvel sidekomfortmæssigt, som med det økonomiske for øje
En god stol er en invistering, én fra Ikea er en udgift.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 21 August 2005 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg i øvrigt også fået nyt fjernsyn. Jeg har gået et stykke tid nu og ledt efter et, der kan opfylde følgende krav:
- Et uinterpoleret billede ved et signal der i opløsning svarer til panelets fysiske opløsning, gennem DVI/HDMI.
- HDCP-dekodning.
- Helst manuel instilling for backlight.
- Helst individuelle indstillingsmuligheder for ens forskellige signalkilder, således at man for hver indgang (HDMI, VGA, Scart1, Scart2 og intern tuner) kan låse en bestemt indstilling for ex. RGB-balance, kontrast osv.
- Helst 32".
Det der på markedet tilsyneladende bedst opfyldte disse krav var Alfa View 32" Deluxe LCD. Angående det svære valg og hvorfor disse krav, kan jeg henvise til denne tråd - http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&P N=2.

Det er så selve Tv'et. Indtil videre har jeg dog, som nævnt i ovennævnte tråd, ikke fået det op at køre smertefrit med min HTPC. Et af kravene er at det kan vise 1:1 pixelmapping, men jeg har dog nogle sync-problemer hermed. Håber på det er en børnesygdom, som jeg hurtigt kan få bugt med
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 23 August 2005 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre ikke fået Alfa View'en til at køre problemfrit 1:1 pixelmapping, så det er røget på porten. Nu er jeg på udkig efter næste offer og det mest lovende bud er nok LG RZ-32LX2R. Efter at have læst manualen (på http://gb.lgservice.com/index_b2c.jsp) ser alt i hvert fald ud som om det opfylder mine krav til det ultimative LCD-TV til HTPC.
|
Til top |
|
|
splatteman Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 01 September 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har købt Bodyshakers lige som dem du købte ved T-Hansen dog kun 2 stk, men jeg kan ikke finde ud af at sætte dem til, kan du komme ned en fyldig forklaring på hvordan det skal gøres.
Jeg vil blive meget glad hvis du ville tage nogle billeder og sende til mig, du kan fange mig på sj@pq.dk
Jeg er meget interesseret i hvad du har gjort for at få det til at fungere, men er nok hvad man kan kalde en newbie inden for HI-FI.
Mit Setup er:
Onkyo TX-DS575X
manualen ligger her på Onkyo'en.
http://www.intl.onkyo.com/downloads/manuals/pdf/tx-ds575x_ma nual_e.pdf
SONY TA-F310R (som er den som kan trække bodyshakerne) alm stereo forstærker. kunne desværre ikke finde en manual på den, men det er også en gl. sag.
Men jeg kan simpelhen ikke finde ud af at koble det sammen, altså hvilke udgange og indgange, stik osv jeg skal bruge.
Håber virkelig at du kan hjælpe mig med mit problem.
Venligst
Splatterman alias Søren Jensen.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 01 September 2005 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
splatteman skrev:
Hej.
Jeg har købt Bodyshakers lige som dem du købte ved T-Hansen dog kun 2 stk, men jeg kan ikke finde ud af at sætte dem til, kan du komme ned en fyldig forklaring på hvordan det skal gøres.
Jeg vil blive meget glad hvis du ville tage nogle billeder og sende til mig, du kan fange mig på sj@pq.dk
Jeg er meget interesseret i hvad du har gjort for at få det til at fungere, men er nok hvad man kan kalde en newbie inden for HI-FI.
Mit Setup er:
Onkyo TX-DS575X
manualen ligger her på Onkyo'en.
http://www.intl.onkyo.com/downloads/manuals/pdf/tx-ds575x_ma nual_e.pdf
SONY TA-F310R (som er den som kan trække bodyshakerne) alm stereo forstærker. kunne desværre ikke finde en manual på den, men det er også en gl. sag.
Men jeg kan simpelhen ikke finde ud af at koble det sammen, altså hvilke udgange og indgange, stik osv jeg skal bruge.
Håber virkelig at du kan hjælpe mig med mit problem.
Venligst
Splatterman alias Søren Jensen.
|
|
|
Hej Splatterman,
Har du overhovedet læst tråden. Der er det forklaret ned i mindste detalje, men for at tage det én gang til for prins Knud:
Du skal tilslutte din Sony (ligemeget hvilken indgang) til Onkyo'ens LFE-udgang. Hvis sony'en har monoknap kan du bruge den ellers brug et Phono y-split, som vist på forrige side. Bodyshakerne skal tilsluttes til Sony'ens højttalerterminaler og vær her opmærksom på evt. impendansproblemer. Husk også at montere Bodyshakerne med et afstandsstykke, således at de ikke kommer i direkte kontakt med den flade du placerer dem på. Tænd for grejet og sæt Sony'en over på det input du har valgt at tilslutte BS'erne til... and your off.
Skulle du stadig være i tvivl om noget, så prøv at kigge tidligere i tråden.
|
Til top |
|
|
splatteman Forum Bruger

|
Sendt: 02 September 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Zerocool
Hvilken udgang på Onkyo'en er LFE udgangen ?
Det er en af de ting jeg er i tvivl om, jeg har prøvet at tilslutte det, og der kom da også en del rystelser, men de var der hele tiden, så jeg tror bare at det var noget skrat den rystede til.
Tak for dit tidligere svar, jeg skulle mene at jeg har været igennem hele tråden, men jeg er somsagt newbie i HI-FI verdenen.
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 04 September 2005 kl. 01:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det står faktisk i din manual.... Men det er udgangen hvor Suben også tilsluttes, da du jo kun vil have de lave frekvenser ud til dine bodyshakers....
LFE = Low Frequency Effect
Læs i den manual du selv linker til, der står måske lidt mere om det....
// ouT
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
splatteman skrev:
Hvilken udgang på Onkyo'en er LFE udgangen ?
|
|
|
Den her:

splatterman skrev:
Det er en af de ting jeg er i tvivl om, jeg har prøvet at tilslutte det, og der kom da også en del rystelser, men de var der hele tiden, så jeg tror bare at det var noget skrat den rystede til.
|
|
|
Hvordan havde du tilsluttet den? Brugte du ægte surround-matriale? Og hvad har du indstillet din delefrekvens til?
|
Til top |
|
|
splatteman Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og 1000 tak for svarene
Jeg har brugt en Y Splitter som du tidligere har skrevet, sat den i SUB Pre out udgangen på Onkyoen og sat den i AUX indgangen på SONY'en, der kommer kun støj som den da også ryster veldig til, det ved da jeg da jeg har prøvet at sætte en højtaler til og der var kun skratten altså støj.
Jeg ved intet om det her, anden hvad du har skrevet, så jeg ved ikke hvor jeg skal indstille min delefrekvens henne.
Skal siges at jeg ikke bruger en aktiv sub, så sub pre out udgangen på onkoyen skal ikke bruges til andet end til sonyen som skal trække bodyshakers.
jeg bruger en JAMO passiv sub som er koblet sammen med mine front h+v, ved ikke om det er derfor, men jeg vil meget gerne have jeres expertise, så jeg kan få det til at fungere.
|
Til top |
|
|
splatteman Forum Bruger

|
Sendt: 05 September 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det var alm Phonostik i den Y Splitter som jeg brugte, ved ikke om det skal være andet ?
|
Til top |
|
|
McAllan Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1279
|
Sendt: 05 September 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang. tilslutningen...
Hvorfor ikke bare bruge SUB-adgangen på DVD-afspilleren, for så er
effekt af shakerne da helt uafhængig af hvor højt der spilles på resten
af anlægget. Har den brugte forstærker ingen fjernbetjening, sætter man
den i umiddelbar nærhed af sofaen, så kan man nemt nå den hvis man
synes der skal justeres lidt.
Grunden til at der skal skrues meget op (på integreret forstærer) hvis
man bruger LFE udgangen på surround receivere er at det er et PRE
signal (som fra en forforstærker) og det er meget svagere end et alm.
liniesignal. Dette er intet problem heller hvis man bruger SUB adgangen
på DVD'en, for det er ikke en udgang tiltænkt en effektforstærker, men
derimod et alm. linie-signal. Styrken af rysteriet styres så på den
forstærker der driver shakerne.
EDIT:
Tænkte selvfølgelig ikke lige over at det sikkert kun virker med DD.
Har ikke lige kendskab til nogen DVD-afspillere med indbygget DTS
dekoder (men kan omvendt ikke heller ikke udelukke det).
__________________ (\_/) Mvh Morten
(O.o) Se mit HiFi & Snurre her! (ej opdateret)
(> < ) PPAv2 - DIY bøf-forst.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2005 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
splatteman skrev:
Hej og 1000 tak for svarene
Jeg har brugt en Y Splitter som du tidligere har skrevet, sat den i SUB Pre out udgangen på Onkyoen og sat den i AUX indgangen på SONY'en, der kommer kun støj som den da også ryster veldig til, det ved da jeg da jeg har prøvet at sætte en højtaler til og der var kun skratten altså støj.
|
|
|
Hmmm... Lyder mærkeligt. Er støjen der kun når du afspiller noget lyd eller er den ubetinget af om der er et signal? Er LFE-udgangen aktiveret på Onkyo'en?
splatterman skrev:
Jeg ved intet om det her, anden hvad du har skrevet, så jeg ved ikke hvor jeg skal indstille min delefrekvens henne.
|
|
|
Prøv at læs manualen.
|
Til top |
|
|
splatteman Forum Bruger

|
Sendt: 06 September 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
endnu engang tak for det gode råd, det vil jeg prøve imorgen. skriver tilbage om det kom til at fungere.
|
Til top |
|
|
splatteman Forum Bruger

|
Sendt: 08 September 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Støjen var der kun når jeg afspillede lyd.
Men efter at have fulgt dit råd fik jeg det til at spille.
SUBwooferen var skruet ned på -10 og LFE stod også til -10.
Derfor var der ikke noget lyd, ang at der var støj på den før, forsvandt dette da jeg skruede op for LFE signalet.
1000 tak for din/andres hjælp i denne sag.
Jeg er en glad mand, som vil se T3 med DTS og bodyshakers.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 09 September 2005 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
splatteman skrev:
1000 tak for din/andres hjælp i denne sag.
Jeg er en glad mand, som vil se T3 med DTS og bodyshakers.
|
|
|
God førnøjelse og husk at holde godt fast i dine popcorn
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået bugt med børnesygdommene ved din alfa view?
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 14 September 2005 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek evt. Sony's nye serie af fladskærme (Bravia hedder serien vist nok)...kunne være at du fandt hvad du søgte efter mht. specs __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 14 September 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deathie skrev:
Har du fået bugt med børnesygdommene ved din alfa view? |
|
|
Hej Tue,
Nej Alfa View'et er som sagt røget i skraldespanden, men jeg har et andet og superfrækt LG LCD-Tv på vej fra Tyskland Det skulle kunne det som Alfa View'et og ingen andre fladskærme evner. Har mailet forhandlere, LG Nordic og undersøgt det på udenlandske fora'er. Alle steder har jeg fået bekræftelse herpå.
Hattori Hanzo skrev:
Tjek evt. Sony's nye serie af fladskærme (Bravia hedder serien vist nok)...kunne være at du fandt hvad du søgte efter mht. specs
|
|
|
Har undersøgt dem og de kan desværre ikke levere 1:1 pixelmapping. Ellers tak for forslaget
|
Til top |
|
|