Forfatter |
|
simon2k Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs: Ja, LG Danmark kan ikke nægte at tage den ind til lokal rep ? Mon ovenstående også gælder ved evt. døde pixels udover det tilladte ?
/Simon
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 22 September 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har snakket om at skærer frekvensen på dine bodyshakers så de kun
får under 50 Hz. Har selv lige siddet og kigget lidt omkring og sørme
om www.thansen.dk ikke har en sådan
http://thansen.dk/product.asp?c=588432727&n=1200267218 &pn=1220423678
Om det kan gøres billigere og kønnere på en anden måde ved jeg ikke.
Efter min ringe viden om emnet vil jeg da smide sådan en ind mellem sub
pre-out (evt efter split) og så videre til shakernes forstærker. Det
giver vel også lidt ekstra kraft til shakerne hvis det er et problem da
de så skal arbejde med lidt mindre.
__________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 23 September 2005 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
simon2k skrev:
Dvs: Ja, LG Danmark kan ikke nægte at tage den ind til lokal rep ?
|
|
|
Nej, du har 2 års reklamationsret hos den butik du køber den ved.
Deathie skrev:
Du har snakket om at skærer frekvensen på dine bodyshakers så de kun får under 50 Hz. Har selv lige siddet og kigget lidt omkring og sørme om www.thansen.dk ikke har en sådan http://thansen.dk/product.asp?c=588432727&n=1200267218 &pn=1220423678
Om det kan gøres billigere og kønnere på en anden måde ved jeg ikke. Efter min ringe viden om emnet vil jeg da smide sådan en ind mellem sub pre-out (evt efter split) og så videre til shakernes forstærker. Det giver vel også lidt ekstra kraft til shakerne hvis det er et problem da de så skal arbejde med lidt mindre.
|
|
|
Spændende... Meget spændende. Hvad det er, kan jeg dog ikke sige. Ligner mest et aktivt delefilter, men det synes nu meget billigt. Jeg har lige startet en undersøgende tråd her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29377&P N=1&TPN=1
|
Til top |
|
|
Deathie Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 269
|
Sendt: 24 September 2005 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde så ikke ret kan jeg se på din tråd. Har du fundet en løsning? Synes umiddelbart alternative (den fra biltema) kan blive en dyr fornøjelse hvis en strømforsyning er så dyr som du siger.
Har du fundet en løsning? __________________ Tak for et godt forum og god stemning
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 24 September 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deathie skrev:
Jeg havde så ikke ret kan jeg se på din tråd. Har du fundet en løsning? Synes umiddelbart alternative (den fra biltema) kan blive en dyr fornøjelse hvis en strømforsyning er så dyr som du siger.
Har du fundet en løsning?
|
|
|
Undersøger det lige nærmere, men skal nok vende tilbage her i tråden.
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg fra den anden tråd:
"Jeg har kigget lidt på dine billeder i den anden tråd (øhm den her). Det ser jo smukt ud. Jeg ved godt at 1:1 pixelmapping er en ret stor del af dit valg for skærm, men hvordan klarer skærmen sig udover det? Er lysfodelingen homogen, hvordan er sort niveauet? osv."

|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 25 September 2005 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
"Jeg har kigget lidt på dine billeder i den anden tråd (øhm den her). Det ser jo smukt ud. Jeg ved godt at 1:1 pixelmapping er en ret stor del af dit valg for skærm, men hvordan klarer skærmen sig udover det? Er lysfodelingen homogen, hvordan er sort niveauet? osv."
|
|
|
Lysfordelingen er meget homogen, hvilket jeg mener at ha' læst andesteds skyldes en ny teknik LG anvender, hvor baggrundsbelyningen distribueres mere inddirekte. I hvert fald er der ingen tendens til "lyse hjørner", som man oplever det på de fleste LCD-Tv. Kontrastniveauet er udmærket og på højde med de bedste andre LCD-Tv i kr. 20.000's klassen. Det er dog stadig noget af et spring, når man er vant til en gammel CRT-kasse Betragtningsvinklen er den absolutte bedste jeg har set på nogen fladskærm. Uden forbehold! Farvegengivelsen er fornuftig, men det er umiddelbart forholdsvis svært at få et godt resultat. Det har i hvert fald på nuværende stade taget mig mange timers justering og jeg forventer at bruge en del tid på det endnu. Der er i hvert fald riglig med indstillingsmuligheder, også flere end jeg har set på nogen anden fladskærm. Noget af det bedste i det henseende er, at man kan lave individuelle instillinger for hver enkelt indgang (og intern tuner) og på den måde slippe for at gå på kompromis.
Jeg har endnu ikke haft mulighed for, at prøve den interne tuner - da jeg bruger Selector -, men det er noget som snart skal prøves.
|
Til top |
|
|
Ugge Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 25 September 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej zerocool
Tillykke med dit ultimative htpc lcd-tv 
Ville høre om det er muligt at få denne skærm du valgte, LG 32LX2R, i en mindre model, f.eks. 26" eller 27"?
Ugge. Out __________________ AWESOME!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ugge skrev:
Ville høre om det er muligt at få denne skærm du valgte, LG 32LX2R, i en mindre model, f.eks. 26" eller 27"?
|
|
|
Ja, det kan du tro - LG 26LX2R - og som navnet antyder er det nøjagtig samme Tv, bare i en 26" udgave.
|
Til top |
|
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder jo til du har fået de væsentligste ting, både mulighed for at køre i native opløsning og separate indstillingsmuligheder for hver del i skærmen =)
Betragtningsvinklerne var noget jeg havde forventet du havde pointeret. Skærmen må være baseret på LG.Philips S-IPS paneler og her er det jo en typisk egenskab pga. pixelcellestrukturen.
Når du får leget lidt mere med apparatet, vil jeg gerne høre nærmere. F.eks. når du får prøvet den indbyggede tuner. Hvordan håndterer skærmen for resten opskalering af signaler? Er stairstepping eksempelvis tydeligt og i så fald ligner det præcision eller noget, som er forsaget af en ringe opskalering? (hvis du forstår hvad jeg prøver at sige)
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
Betragtningsvinklerne var noget jeg havde forventet du havde pointeret. Skærmen må være baseret på LG.Philips S-IPS paneler og her er det jo en typisk egenskab pga. pixelcellestrukturen.
|
|
|
Ja, et 8 bit S-IPS panel. Jeg er 99% sikker på, at det er det her:

Det er helt utroligt hvad S-IPS gør for betragtningsvinklen. Specielt når vi snakker om skærme i 32"-størrelsen.
Rasmus Larsen skrev:
Når du får leget lidt mere med apparatet, vil jeg gerne høre nærmere. F.eks. når du får prøvet den indbyggede tuner.
|
|
|
Vender tilbage, så snart jeg får taget mig sammen til at købe noget ordentligt kabel.
Rasmus Larsen skrev:
Hvordan håndterer skærmen for resten opskalering af signaler? Er stairstepping eksempelvis tydeligt og i så fald ligner det præcision eller noget, som er forsaget af en ringe opskalering? (hvis du forstår hvad jeg prøver at sige)
|
|
|
Den skalerer nu meget hædeligt op. Det er ikke helt på allerbedste Faroudja-niveau, men resultatet med almindeligt PAL er rigtigt godt. Algoritmerene, der benyttes, er i hvert fald vel-gennemtænkte og stairstepping er ikke et synligt problem.
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 147
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
@zerocool: Lige et par spørgsmål vedrørende dine Micropods SE:
Jeg skal have anskaffet mig et sæt til mine Minipods så jeg kan få lidt snurrerundt igen. Kan man montere de små pods vha. brackets i loftet? Jeg har i min nye stue ikke mulighed for at lave et setup, hvor de kommer til at hænge på væggen (den ene kan, men det vil se tåbeligt ud, hvis der ikke var symmetri i setuppet).
Ville en micropod kunne anvendes som center eller er den for tynd til opgaven?
På forhånd tak!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
nimand skrev:
Jeg skal have anskaffet mig et sæt til mine Minipods så jeg kan få lidt snurrerundt igen. Kan man montere de små pods vha. brackets i loftet? Jeg har i min nye stue ikke mulighed for at lave et setup, hvor de kommer til at hænge på væggen (den ene kan, men det vil se tåbeligt ud, hvis der ikke var symmetri i setuppet).
|
|
|
Tjah, men så kræver det nok lidt DIY-øvelser på beslaget. Du vil altså skulle bøje rundingen endnu mere skarp en den er i forvejen ellers kommer den bare til at pege lige ned i jorden. Alternativet er, at starte helt fra scratch og lade en smed tilvirke et beslag til dig.
nimand skrev:
Ville en micropod kunne anvendes som center eller er den for tynd til opgaven?
|
|
|
En Micropod er helt sikkert og en Micropod SE vil også have temlig svært ved at magte opgaven. Min anbefaling vil helt klart være - som jeg -, at køre uden center og istedet vælge et par MiniPod's som fronter.
|
Til top |
|
|
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Farvegengivelsen er fornuftig, men det er
umiddelbart forholdsvis svært at få et godt resultat. Det har i hvert
fald på nuværende stade taget mig mange timers justering og jeg
forventer at bruge en del tid på det endnu.
|
|
|
Hvad anvender du til kalibrering?
Så i følgende tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29295& ;KW=Otto%2C+TC
..at Otto henviser www.accucal.org. Er det det du anvender?
- i så fald har du vel kun mulighed for at kalibrere den kilde som din PC er koblet op til.
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
En Micropod er helt sikkert og en Micropod SE vil også have temlig svært ved at magte opgaven. Min anbefaling vil helt klart være - som jeg -, at køre uden center og istedet vælge et på MiniPod's som fronter.
|
|
|
Mener du, at jeg skal vælge en minipod som center? Det markede ovenfor gav ikke lige mening ;)
Ærgeligt med brackets - at få en smed til at producere nogle koster nok :)
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
sn1009 skrev:
zerocool skrev:
Farvegengivelsen er fornuftig, men det er umiddelbart forholdsvis svært at få et godt resultat. Det har i hvert fald på nuværende stade taget mig mange timers justering og jeg forventer at bruge en del tid på det endnu.
|
|
|
Hvad anvender du til kalibrering?
Så i følgende tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=29295&% 20;KW=Otto%2C+TC
..at Otto henviser www.accucal.org. Er det det du anvender? - i så fald har du vel kun mulighed for at kalibrere den kilde som din PC er koblet op til.
|
|
|
Nej, det ville vist kræve en ekstra-invistering på kr. 30.000-50.000,- bare i kalebreringsudstyr Jeg bruger diverse test-DVD'er, min erfaring og mine unge øjne.
nimand skrev:
Mener du, at jeg skal vælge en minipod som center? Det markede ovenfor gav ikke lige mening ;)
Ærgeligt med brackets - at få en smed til at producere nogle koster nok :)
|
|
|
Var lidt hurtig på mine kafferamte fingre... Undskyld. Der skulle ha' stået "par" ikke "på" - er rettet nu. Ja, nu når du siger det kunne du også vælge en MiniPod som Center, men jeg er nu stadig overbevist om, at det bedste resultat opnåes ved 2 Minipods som fronter og så helt undlade en centerhøjttaler.
|
Til top |
|
|
Cpede Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej.
Jeg går oz og overvejer og sætte et par Bodyshakere til mit anlæg!
Men jeg vil bare lige høre om hvor mange y-splittere man kan sætte til sub udgangen, før man brænder det hele af, eller signalet bilver for dårligt.
For jeg har i forvejen sat 3 y-splittere til sub udgangen, fordi jeg har 4 aktive subwoofere. Så der skal jo en y-splitter mere på, hvis det skal lade sig gøre 
(Ikke sådan at jeg lige mangler bas/rystelser det lyder bare spændende med de der shakere)
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Var lidt hurtig på mine kafferamte fingre... Undskyld. Der skulle ha' stået "par" ikke "på" - er rettet nu. Ja, nu når du siger det kunne du også vælge en MiniPod som Center, men jeg er nu stadig overbevist om, at det bedste resultat opnåes ved 2 Minipods som fronter og så helt undlade en centerhøjttaler.
|
|
|
Godt så ;) Da jeg har 2 minipods som fronter i dag er jeg jo set to go. Tror jeg render ned efter et par Micropods SE i morgen og kigger mig om efter en sub der kan supplere setuppet. Måske jeg kan anvende højtaleren i mit TV som center (Samsung L32R41B)?! Tak for rådet!
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cpede skrev:
hej.
Jeg går oz og overvejer og sætte et par Bodyshakere til mit anlæg!
Men jeg vil bare lige høre om hvor mange y-splittere man kan sætte til sub udgangen, før man brænder det hele af, eller signalet bilver for dårligt.
For jeg har i forvejen sat 3 y-splittere til sub udgangen, fordi jeg har 4 aktive subwoofere. Så der skal jo en y-splitter mere på, hvis det skal lade sig gøre 
(Ikke sådan at jeg lige mangler bas/rystelser det lyder bare spændende med de der shakere)
|
|
|
Du er jo skør menneske... 
Måske burde du bare nøjes med nogle få men store subwoofere og så bodyshakere. Du brænder ikke noget af, men hver gang du splitter et signal, på den måde, mister du lidt kvalitet og en minutiøs grad af signalstyrke.
nimand skrev:
Godt så ;) Da jeg har 2 minipods som fronter i dag er jeg jo set to go. Tror jeg render ned efter et par Micropods SE i morgen og kigger mig om efter en sub der kan supplere setuppet. Måske jeg kan anvende højtaleren i mit TV som center (Samsung L32R41B)?! Tak for rådet!
|
|
|
Hvis du virkelig insisterer på, at have centerhøjttaler så kig hellere på CinePod'en. Den er jo lavet til formålet og matcher resten af dit setup's lydmæssige karakteristika. Under ingen omstændigheder bør du begynde, at eksperimentere med Tv som center. Det kommer der helt sikkert ikke noget godt ud af.
|
Til top |
|
|
nimand Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
Hvis du virkelig insisterer på, at have centerhøjttaler så kig hellere på CinePod'en. Den er jo lavet til formålet og matcher resten af dit setup's lydmæssige karakteristika. Under ingen omstændigheder bør du begynde, at eksperimentere med Tv som center. Det kommer der helt sikkert ikke noget godt ud af.
|
|
|
Det forlyder (fra en sælger i Hifiklubben!), at kvaliteten ikke helt står mål med prisen :-/ Desuden synes jeg formen er lidt "underlig" (ved godt det er samme stil som de øvrige pods men prøv at følg min tankegang i det følgende) og vil bryde det overordnede look omkring TV'et. Kald mig underlig, men de øverste bølgede former på cinepoden vil ikke se godt ud lige under/over mit Samsung som har nogle pæne linier.
Jeg tror jeg lever uden - indtil videre ihvertfald.
I øvrigt et lille ekstra spørgsmål - jeg overvejer at skifte mit Cambridge system (Azur 540R) ud med H/K. Dels for at prøve noget nyt og fordi jeg synes rigtig godt om designet. Jeg kan se du har 430'eren i dit setup, men ville en af de mindre modeller ikke kunne gøre det, til disse forholdsvist små pods?!
|
Til top |
|
|