Emne: Van Den Hul interconnects ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har købt 2 sæt VdH Integration - og jeg er meget imponeret af dem. Før spillede jeg med Taralabs Prism 2200i og 3300i i nogenlunde samme prisklasse som Integration (der koster 1300 for et sæt), men dette kabel er da så meget bedre.
Bassen synes umiddelbart at være lidt mere tilbagetrukket, men som kablet åbner op (mindst 25 timer anbefales) sker der virkeligt noget her; den er meget nuanceret, går dybt, er tør og hurtig. Mellemtonen har fået mere glød, mens diskant og detaljerigdom er sprunget ud af højttalerne uden at blive aggressiv.
Ud fra hvad der kan læses herinde - og jeg ved denne tråd måske overlapper adskillige andre om VdH - er der ret stor forskel på kablerne fra denne producent.
Er der nogen af jer der har erfaringer med andre interconnects fra det hollandske firma - og måske vil dele dem her? Det kunne være interessant i forhold til hvad der ellers var spændende at prøve. I forhold til den pris, jeg har betalt for de nye slanger, er jeg meget positivt overrasket.
MVH
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ser med her, er helt vild for at høre noget om kabeltyper. Nyt for mig, at også kabler skal tilspilles!
__________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får et sæt VdH the Integration samt et sæt VdH the Second på prøve en gang efter påske. Efter sigende skulle the Second være en smule mere nutrale at lytte på i forhold til the Integration, men det må jo komme an på en prøve..  __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Marts 2005 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej shras
Det lyder interessant - post endelig dine indtryk her i tråden. Jeg har ikke selv hørt The Second, men har læst meget godt om kablet. Jeg har til gengæld læst en del steder, at Integratiion skulle være et nøk bedre i bassen - men jeg glæder mig til at høre om der er den forskel
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 26 Marts 2005 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke flere, der har erfaringer med VdH signalkabler, de vil dele med vi andre?
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 06 April 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Er der ikke flere, der har erfaringer med VdH signalkabler, de vil dele med vi andre? |
|
|
Ikke endnu, men får det forhåbentligt snart. Jeg har netop bestilt 2 sæt VdH D-102 V Special 
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Hej shras
Det lyder interessant - post endelig dine indtryk her i tråden. Jeg har ikke selv hørt The Second, men har læst meget godt om kablet. Jeg har til gengæld læst en del steder, at Integratiion skulle være et nøk bedre i bassen - men jeg glæder mig til at høre om der er den forskel
MVH |
|
|
Efter LANG tids venten lykkedes det endeligt at få lyttet på hhv. Integration samt The Second. Begge kabler er en del af VdH's serie af kulkabler som jo har vist sig at skille vandene her på forumet. Mit overordnede indtryk af dem begge er at disse kabler er virkeligt leverer super 'hul igennem', og oplever man lyden som kedelig bør man nok lede efter fejlen andetsteds i setupet... 
Lydmæssigt præsenterer de to kabler sig ganske forskelligt. Integration vinder ved første lytning ved at være det mest iørefaldende. Lyden er meget sprød, og udladningerne i musikken får lige et ekstra løft. De overordnede linier i musikken pensles kraftigt ud, hvilket umiddelbart virker ganske engagerende.
Modsat Integration fremstår The Second langt mere anonymt. Første reaktion er at der på én eller anden måde mangler noget, men efter kort tids lytning bliver det klart at tingene bare får lov at flyde: Intet lægges til og intet tages fra!
Efter længere tids lytning tegner der sig dog et klart billede: Integration leverer 'peaket', men udelader alle de små mikrodetaljer i musikken, hvorimod The Second leverer en silkeblød gengivelse, hvor alle små detaljer får lov at myldre frem. En sjov iagttagelse er at The Second formidler de bitte små niveauforskelle i vokalen. ALT kommer med, inklusive den lette udånding i mikrofonen, afrundingen af vokalen etc., hvilket gør vokalen enormt spændende at lytte til. Sammenlignes dette med Integration formidles vokalen her langt mere 'fladt' og til tider kedeligt.
At betegne Integration som et nøk bedre i bassen tror jeg beror på en misforståelse. At udladningerne får et løft kan nemt forveksles med et større 'attack' i basområdet, men realiteten er at The Second til forskel fra Integration formidler detaljerne i basområdet, uden at denne på nogen måde bliver slasket. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 20 April 2005 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Hejsa
Jeg har købt 2 sæt VdH Integration - og jeg er meget imponeret af dem. Før spillede jeg med Taralabs Prism 2200i og 3300i i nogenlunde samme prisklasse som Integration (der koster 1300 for et sæt), men dette kabel er da så meget bedre.
Bassen synes umiddelbart at være lidt mere tilbagetrukket, men som kablet åbner op (mindst 25 timer anbefales) sker der virkeligt noget her; den er meget nuanceret, går dybt, er tør og hurtig. Mellemtonen har fået mere glød, mens diskant og detaljerigdom er sprunget ud af højttalerne uden at blive aggressiv.
Ud fra hvad der kan læses herinde - og jeg ved denne tråd måske overlapper adskillige andre om VdH - er der ret stor forskel på kablerne fra denne producent.
Er der nogen af jer der har erfaringer med andre interconnects fra det hollandske firma - og måske vil dele dem her? Det kunne være interessant i forhold til hvad der ellers var spændende at prøve. I forhold til den pris, jeg har betalt for de nye slanger, er jeg meget positivt overrasket.
MVH
|
|
|
Jeg hægter mig lidt på her, da jeg er ved at undersøge, hvilke VDH modeller der er interessante for mig. Hvor meget koster dine højttalerkabler egentlig? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 20 April 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallå da! Jeg må kende mig skyldig i, at have lyttet igennem Vdh kabler i mere end 20 år  . Jeg har tilmed prøvet rigtig mange forskellige typer. D102, D202, D102MKII, D102MKIII, MCGold, MCSilver, MCSilverMKII, D300, D300MKII, D300MKIII, D300MKIII hybrid, D501/502, D501Hybrid Silver, Integration, D300S, The Well, The First - og nu husker jeg ikke flere. Der sidder D501 overalt i mit line-up. På digisiden sidder der D300MKII. Hvis jeg skulle udpege nogle af kablerne som vindere, så bliver det naturligt nok D501. Men der er altså en del gode kabler i hans program. D300 f.eks. er altså et tilbagevendende ganske rimeligt kabel. Det exellerer ved, at være neutralt og særdeles homogent. Mange vil sikkert også sige wow til MCSilver, mens andre finder Thunderline vildt underholdende. Jeg siger dog, at D501 er det der spiller renest af dem alle.
|
Til top |
|
|
Oluf Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 257
|
Sendt: 20 April 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må give kurt ret. D 501 af den gamle skuffe er en helt
horribel ener blandt signalkabler. Det eneste man kan ryste lidt
på hovedet af er at den kære van den hul lader sådan et
superkabel gå ud af produktion. Han skulle skamme sig! Om
ikke andet skulle han være blevet ved med at producere det for
at give hans børnebørn nogle ordentlige kabler :-) Hybrid er da
også fremragende til prisen men den gamle kvæler det noget så
nederdrægtigt ved direkte sammenligning.
Jeg havde engang Argento silver ref. men så hørte jeg det op
mod D 501, og så havde jeg mest lyst til at lave smykker til min
kæreste :-))
D 300 mk2 som signalkabel er også ret godt (det jeg selv
bruger) men der er ikke helt så meget hul igennem, og det er
ikke helt så krystalklart som D 501. Hvis du er heldig, kan du
stadig falde over D 300 mk 2 til en meget fornuftig pris.
vh Oluf
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Dejen skrev:
Hej shras
MVH |
|
|
Efter LANG tids venten lykkedes det endeligt at få lyttet på hhv. Integration samt The Second. Begge kabler er en del af VdH's serie af kulkabler som jo har vist sig at skille vandene her på forumet. Mit overordnede indtryk af dem begge er at disse kabler er virkeligt leverer super 'hul igennem', og oplever man lyden som kedelig bør man nok lede efter fejlen andetsteds i setupet... 
Lydmæssigt præsenterer de to kabler sig ganske forskelligt. Integration vinder ved første lytning ved at være det mest iørefaldende. Lyden er meget sprød, og udladningerne i musikken får lige et ekstra løft. De overordnede linier i musikken pensles kraftigt ud, hvilket umiddelbart virker ganske engagerende.
Modsat Integration fremstår The Second langt mere anonymt. Første reaktion er at der på én eller anden måde mangler noget, men efter kort tids lytning bliver det klart at tingene bare får lov at flyde: Intet lægges til og intet tages fra!
Efter længere tids lytning tegner der sig dog et klart billede: Integration leverer 'peaket', men udelader alle de små mikrodetaljer i musikken, hvorimod The Second leverer en silkeblød gengivelse, hvor alle små detaljer får lov at myldre frem. En sjov iagttagelse er at The Second formidler de bitte små niveauforskelle i vokalen. ALT kommer med, inklusive den lette udånding i mikrofonen, afrundingen af vokalen etc., hvilket gør vokalen enormt spændende at lytte til. Sammenlignes dette med Integration formidles vokalen her langt mere 'fladt' og til tider kedeligt.
At betegne Integration som et nøk bedre i bassen tror jeg beror på en misforståelse. At udladningerne får et løft kan nemt forveksles med et større 'attack' i basområdet, men realiteten er at The Second til forskel fra Integration formidler detaljerne i basområdet, uden at denne på nogen måde bliver slasket.
|
|
|
Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at høre The Second i eget setup - men i og med jeg står og mangler et interconnect til min DVD-afspiller, overvejer jeg at købe The Second. Er det bedre end Integration er det virkeligt i orden - og så må jeg bare have det!
Jeg synes bestemt ikke at Integration er slasket i bassen, hvis det er det du mener....?? I forhold til homogenitet er det ret suverænt i mine ører.
Jeg er helt enig med dig i forhold til Integrations sprødhed og attack. Kablet bliver i mit setup en kende hidsigt når jeg spiller virkeligt højt (en meget, meget lille kende ganske vist) - lytterummet tror jeg nu spiller en ganske stor rolle i forhold hertil.
"Men man kan vel ikke få det hele" har jeg indtil nu tænkt. Med The Second er det måske muligt...
Måske mangler Integration også en anelse engagement i forhold til vokalgengivelsen, sagt i samme åndedræt... - jeg er dog ganske godt tilfreds. På din beskrivelse af The Second kunne det godt lyde på mig som om baggrunden står mørkere - uden at fordrive detaljen fra lydbilledet; er det det, du mener?
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Jeg har ikke selv haft fornøjelsen af at høre The Second i eget setup - men i og med jeg står og mangler et interconnect til min DVD-afspiller, overvejer jeg at købe The Second. Er det bedre end Integration er det virkeligt i orden - og så må jeg bare have det!
Jeg synes bestemt ikke at Integration er slasket i bassen, hvis det er det du mener....?? I forhold til homogenitet er det ret suverænt i mine ører.
Jeg er helt enig med dig i forhold til Integrations sprødhed og attack. Kablet bliver i mit setup en kende hidsigt når jeg spiller virkeligt højt (en meget, meget lille kende ganske vist) - lytterummet tror jeg nu spiller en ganske stor rolle i forhold hertil.
"Men man kan vel ikke få det hele" har jeg indtil nu tænkt. Med The Second er det måske muligt...
Måske mangler Integration også en anelse engagement i forhold til vokalgengivelsen, sagt i samme åndedræt... - jeg er dog ganske godt tilfreds. På din beskrivelse af The Second kunne det godt lyde på mig som om baggrunden står mørkere - uden at fordrive detaljen fra lydbilledet; er det det, du mener?
MVH |
|
|
Først vil jeg lige endnu engang understrege at jeg ser begge kabler som nogle fremragende kabler, og at de beskrevne kritikpunkter er ud fra en indbyrdes vurdering imellem disse to kabler! Det er således ikke på nogen måde for at nedgøre dit køb; Du har anskaffet dig et rigtigt godt kabel! 
Integration er heller ikke slasket i bassen (hvilket jeg heller ikke skrev). Ville sådan set bare understrege at selvom bassen (for The Seconds vedkommende) gengives blødt og nuanceret, virker bassen aldrig slasket.
Overvejer du at anskaffe endnu et kabel synes jeg da helt sikkert det ville være på sin plads at låne et sæt The Second med hjem, for herefter at teste kablerne over for hinanden. Prisforskellen ligger inden for ca. 300,-, penge som efter min vurdering er givet rigtigt godt ud. The Second er et helt andet kabel. Dets force er helt klart den suveræne opløsning fra de nederste til de øverste oktaver, samt at musikken gengives med en utrolig ro og ballance.
Med hensyn til om baggrunden står mørkere, så tror jeg ikke rigtigt jeg forstår hvad du lægger i den formulering? __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld hvis jeg lød "fortørnet" - det er jeg slet ikke.
Jeg er glad for mine kabelkøb, men jeg overvejede nemlig selv The Second - og skal bruge et sæt mere, så....
Det jeg mente med "mørkere" var: Du skriver at åndedræt, afrunding af vokalen er bedre defineret med The Second. Altså at der simpelthen er flere detaljer og at detaljerne står klarere (det kalder jeg så "med mørkere baggrund" med mine let misforståelige ord, beklager ). Det lyder sgu godt - og er måske også den ene, mindrre anke jeg har overfor Integration: At det er lidt "kantet" og har en del attack, der nok kan drukne de mikroskopiske detaljer en kende.
Men hvor kan man låne kablerne med hjem????? Jeg ville gerne have lånt inden jeg købte Integration, men importøren Comix ligger desværre på Sjælland.
MVh - og beklager at jeg var så let at misforstå.
__________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
Von Schweikert VR2
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
Undskyld hvis jeg lød "fortørnet" - det er jeg slet ikke.
Jeg er glad for mine kabelkøb, men jeg overvejede nemlig selv The Second - og skal bruge et sæt mere, så....
Det jeg mente med "mørkere" var: Du skriver at åndedræt, afrunding af vokalen er bedre defineret med The Second. Altså at der simpelthen er flere detaljer og at detaljerne står klarere (det kalder jeg så "med mørkere baggrund" med mine let misforståelige ord, beklager ). Det lyder sgu godt - og er måske også den ene, mindrre anke jeg har overfor Integration: At det er lidt "kantet" og har en del attack, der nok kan drukne de mikroskopiske detaljer en kende.
Men hvor kan man låne kablerne med hjem????? Jeg ville gerne have lånt inden jeg købte Integration, men importøren Comix ligger desværre på Sjælland.
MVh - og beklager at jeg var så let at misforstå. |
|
|
Det er helt i orden. At skulle formulere hvorledes man opfatter en given lydgengivelse er faktisk en ganske svær manøvre, så jeg ville egentlig bare sikre mig at vi ikke gik forbi hinanden. 
Hvad angår kablerne har jeg efterhånden fået det "billede" at de virker som en slags filtre for lyden. At et kabel skærper fokus på eksempelvis udladningerne i musikken behøver ikke nødvendigvis betyde at mikro-detaljerne forsvinder. Forskellige kabler har det dog med at betone visse dele af lydbilledet, samt at dæmpe andre (klangkarakteristik). Uden at have været hifi-guru i de sidste 25år vil jeg (med min begrænsede erfaring) vove den påstand at The Second er et af de kabler som filtrerer lyden minimalt. -Det er her forcen ligger.
Jeg har lånt kablerne hos ArtSound i Viborg. -Prøv eventuelt at ringe til ham (Hans). Han er altid meget hjælpsom.  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hallå da!
Jeg må kende mig skyldig i, at have lyttet igennem Vdh kabler i mere end 20 år . Jeg har tilmed prøvet rigtig mange forskellige typer. D102, D202, D102MKII, D102MKIII, MCGold, MCSilver, MCSilverMKII, D300, D300MKII, D300MKIII, D300MKIII hybrid, D501/502, D501Hybrid Silver, Integration, D300S, The Well, The First - og nu husker jeg ikke flere.
Der sidder D501 overalt i mit line-up. På digisiden sidder der D300MKII.
Hvis jeg skulle udpege nogle af kablerne som vindere, så bliver det naturligt nok D501. Men der er altså en del gode kabler i hans program. D300 f.eks. er altså et tilbagevendende ganske rimeligt kabel. Det exellerer ved, at være neutralt og særdeles homogent. Mange vil sikkert også sige wow til MCSilver, mens andre finder Thunderline vildt underholdende. Jeg siger dog, at D501 er det der spiller renest af dem alle. |
|
|
Mojn Kurt!
Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed at du sværger til rene kobberkabler (med VdH påtrykt, gerne op til flere steder på kablet) som D501 da også er. Jeg har aldrig lyttet til det pågældende kabel, men har den kraftigt generaliserede opfattelse at rene kobberkabler (specielt med store tværsnit) har en tendens til at "fede" lyden lidt op. -Kunne det eventuelt være derfor du karakteriserer VdH's kulkabler som "lidt kedelige" i lyden? __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
oluf skrev:
Jeg må give kurt ret. D 501 af den gamle skuffe er en helt horribel ener blandt signalkabler. Det eneste man kan ryste lidt på hovedet af er at den kære van den hul lader sådan et superkabel gå ud af produktion. Han skulle skamme sig! Om ikke andet skulle han være blevet ved med at producere det for at give hans børnebørn nogle ordentlige kabler :-) Hybrid er da også fremragende til prisen men den gamle kvæler det noget så nederdrægtigt ved direkte sammenligning.
Jeg havde engang Argento silver ref. men så hørte jeg det op mod D 501, og så havde jeg mest lyst til at lave smykker til min kæreste :-))
D 300 mk2 som signalkabel er også ret godt (det jeg selv bruger) men der er ikke helt så meget hul igennem, og det er ikke helt så krystalklart som D 501. Hvis du er heldig, kan du stadig falde over D 300 mk 2 til en meget fornuftig pris.
vh Oluf |
|
|
Hæ hæ! Så sandt så sandt. Det der er det sværeste og nok værste er, at anskueliggøre hvor vildt det egentlig forholder sig. 501 er en sand killer. Jeg har aldrig i mine dage hørt noget, der blot fragmentarisk havde reminicenser af 501. Det er kort og godt rent - længere er den ikke - og det er Argento ref. overhovedet ikke. Det er et skodkabel, som exellerer i alt det et kabel i bund og grund kan gøre helt forkert. D501 kan som det eneste kabel jeg nogensinde har hørt, gengive informationer ved svage niveauer ved reelt svage niveauer. Det giver dynamik og en helt naturlig detaljering, som bare er stærkt vanedannende. Argento drukner i snavs og sjask længe før ligesom så mange andre.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Mojn Kurt!
Det er efterhånden ikke nogen hemmelighed at du sværger til rene kobberkabler (med VdH påtrykt, gerne op til flere steder på kablet) som D501 da også er. Jeg har aldrig lyttet til det pågældende kabel, men har den kraftigt generaliserede opfattelse at rene kobberkabler (specielt med store tværsnit) har en tendens til at "fede" lyden lidt op. -Kunne det eventuelt være derfor du karakteriserer VdH's kulkabler som "lidt kedelige" i lyden? |
|
|
Jamen båt Skrats  ! Desværre lyder det til, at dine kabler er med XLR banditter på. Det gør at vi ikke kan sammenligne direkte. Ellers må du da gerne høre mine 501 op mod dine integration fiduser. Bare fortæl mig hvorledes det kunne blive muligt.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jamen båt Skrats !
Desværre lyder det til, at dine kabler er med XLR banditter på. Det gør at vi ikke kan sammenligne direkte. Ellers må du da gerne høre mine 501 op mod dine integration fiduser. Bare fortæl mig hvorledes det kunne blive muligt. |
|
|
Nope... Det er såmænd med goj' gammeldaws RCA fiduser, på begge sider endda! En sammenligning er derfor bestemt mulig. __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jamen båt Skrats !
Desværre lyder det til, at dine kabler er med XLR banditter på. Det gør at vi ikke kan sammenligne direkte. Ellers må du da gerne høre mine 501 op mod dine integration fiduser. Bare fortæl mig hvorledes det kunne blive muligt. |
|
|
Nope... Det er såmænd med goj' gammeldaws RCA fiduser, på begge sider endda! En sammenligning er derfor bestemt mulig. |
|
|
Jamen så belæres jeg da ganske ekstremt gerne. Du inviteres hermed  .
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

|
Sendt: 20 April 2005 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Jamen så belæres jeg da ganske ekstremt gerne. Du inviteres hermed .
|
|
|
Tak for det... Får du lyst til at forlade residensen, og køre en tur op i den nordjyske nationalpark er du bestemt også velkommen på disse kanter! Jeg skriver en pb når vi når over denne weekend, så kan vi aftale nærmere...  __________________ MVH Søren
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|