Forfatter |
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 20 April 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hallå da!
Jeg må kende mig skyldig i, at have lyttet igennem Vdh kabler i mere end 20 år . Jeg har tilmed prøvet rigtig mange forskellige typer. D102, D202, D102MKII, D102MKIII, MCGold, MCSilver, MCSilverMKII, D300, D300MKII, D300MKIII, D300MKIII hybrid, D501/502, D501Hybrid Silver, Integration, D300S, The Well, The First - og nu husker jeg ikke flere.
Der sidder D501 overalt i mit line-up. På digisiden sidder der D300MKII.
Hvis jeg skulle udpege nogle af kablerne som vindere, så bliver det naturligt nok D501. Men der er altså en del gode kabler i hans program. D300 f.eks. er altså et tilbagevendende ganske rimeligt kabel. Det exellerer ved, at være neutralt og særdeles homogent. Mange vil sikkert også sige wow til MCSilver, mens andre finder Thunderline vildt underholdende. Jeg siger dog, at D501 er det der spiller renest af dem alle. |
|
|
Nu må det være tid til lidt numerologi
Kurt von Kubik alias Kurt von den Hulk
Med brummen og bjørneånde
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jamen så belæres jeg da ganske ekstremt gerne. Du inviteres hermed .
|
|
|
Tak for det... Får du lyst til at forlade residensen, og køre en tur op i den nordjyske nationalpark er du bestemt også velkommen på disse kanter! Jeg skriver en pb når vi når over denne weekend, så kan vi aftale nærmere... 
|
|
|
Hejsa
Har I fået sammenlignet de to kabler - og hvis ja; hvad var resultatet da??
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejen skrev:
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Jamen så belæres jeg da ganske ekstremt gerne. Du inviteres hermed .
|
|
|
Tak for det... Får du lyst til at forlade residensen, og køre en tur op i den nordjyske nationalpark er du bestemt også velkommen på disse kanter! Jeg skriver en pb når vi når over denne weekend, så kan vi aftale nærmere... 
|
|
|
Hejsa
Har I fået sammenlignet de to kabler - og hvis ja; hvad var resultatet da??
MVH
|
|
|
Nope... Vi har endnu ikke haft mulighed for en tur til Århus (og Kurt åbentbart ikke til det nordjyske), så der er intet sket. __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Nope... Vi har endnu ikke haft mulighed for en tur til Århus (og Kurt åbentbart ikke til det nordjyske), så der er intet sket. |
|
|
Den gode Kubik får jo også mange invitationer i denne tid... der
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
shras skrev:
Nope... Vi har endnu ikke haft mulighed for en tur til Århus (og Kurt åbentbart ikke til det nordjyske), så der er intet sket. |
|
|
Den gode Kubik får jo også mange invitationer i denne tid... der |
|
|
Ja det gør han - der  Men man er da velkommen til at stikke hovedet ind hos mig - der. Modsat så kunne jeg naturligvis også stikke hovedet ind i det nordjyske, men der er jeg ikke så tit, så det skal lige times og tilrettelægges - der.
|
Til top |
|
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
shras skrev:
|
|
|
|
|
Ja det gør han - der
Men man er da velkommen til at stikke hovedet ind hos mig - der. Modsat så kunne jeg naturligvis også stikke hovedet ind i det nordjyske, men der er jeg ikke så tit, så det skal lige times og tilrettelægges - der.
|
|
|
Lyder godt! Det handler ikke på nogen måde om modvilje fra min side, men liver byder jo på andet end hifi, og det 'andet' synes at ramle sammen her i foråret. Jeg har dog hørt at du, Kubik, er ganske habil inden for den klassiske musik En lille introduktion til samlingen ville ikke være af vejen hvis dette kunne presses ind sammen med kablelytningen? __________________ MVH Søren
Sonus faber Club International
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
shras skrev:
Kurt von Kubik skrev:
L.B. skrev:
shras skrev:
|
|
|
|
|
Ja det gør han - der
Men man er da velkommen til at stikke hovedet ind hos mig - der. Modsat så kunne jeg naturligvis også stikke hovedet ind i det nordjyske, men der er jeg ikke så tit, så det skal lige times og tilrettelægges - der.
|
|
|
Lyder godt! Det handler ikke på nogen måde om modvilje fra min side, men liver byder jo på andet end hifi, og det 'andet' synes at ramle sammen her i foråret. Jeg har dog hørt at du, Kubik, er ganske habil inden for den klassiske musik En lille introduktion til samlingen ville ikke være af vejen hvis dette kunne presses ind sammen med kablelytningen? |
|
|
Det gør vi da!
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de nulevende v.d.h. kabler ... hvad er så det bedste efter Hr. Von der Kubes mening?
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen Kurt, skal det forståes sådan at D-501/502 er ude af produktion?
Og at den næstbedste er D-300?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Jamen Kurt, skal det forståes sådan at D-501/502 er ude af produktion?
Og at den næstbedste er D-300?
|
|
|
De hedder D501/502 Hybrid nu
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Af de nulevende v.d.h. kabler ... hvad er så det bedste efter Hr. Von der Kubes mening?
SATMIT |
|
|
Hmm! Hvad slags kabler tænker du på? Der findes jo korte kabler, lange kabler, længere kabler og meget lange kabler, så der er jo en hel del at vælge mellem  . Jeg tror der er flere gode bud på signalkablerne. D501 Hybrid er et bud. Jeg har selv 501 Hybrid silver på lager, som er særdeles behageligt. Men jeg tror den alm. giver væsentlig bedre valuta for knasterne. Men jeg mener der kan være flere fornuftige alternativer, hvis man gerne vil have lidt mere tilgivende lyd.
|
Til top |
|
|
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, well, jeg sidder med deres minikatalog her og kan kun se (!) en silverting der hedder THE MC_SILVER IT 65G. Og så en ekstrem dyr ting: THE SILVER IT MkII til 10.200,- kr for 80 cm. Fy for den!!
Hvor er den omtalte D501 hybridting at se?
Vil du sælge af din beholdning af silver eller hür? Und was kostet das?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
Well, well, jeg sidder med deres minikatalog her og kan kun se (!) en silverting der hedder THE MC_SILVER IT 65G. Og så en ekstrem dyr ting: THE SILVER IT MkII til 10.200,- kr for 80 cm. Fy for den!!
Hvor er den omtalte D501 hybridting at se?
Vil du sælge af din beholdning af silver eller hür? Und was kostet das?
|
|
|
Prøv at kigge på www.vandenhul.com Var det ikke en idé at få lyttet lidt til MC silver IT, før du begynder at byde på det. Du skal være velkommen.
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 18 Juni 2005 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor er der ingen som anbefaler et kabel fra VdH som ligger imelem Integration og Clearwater? Findes det ikke i "stalden"? Jeg har hørt C122 og det var ikke vildt godt.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 02:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Hvorfor er der ingen som anbefaler et kabel fra VdH som ligger imelem Integration og Clearwater? Findes det ikke i "stalden"? Jeg har hørt C122 og det var ikke vildt godt. |
|
|
Den største hurdle i den problemstilling du påpeger er, at Integration er et signalkabel, resten du nævner er højttalerkabler. Hvad er det præcist du er interesseret i?
|
Til top |
|
|
kontrast Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 13 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 558
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mente HT-kabler. Kan se af deres katalog at de har en biwired clearwater, der hedder cleartrack i den billigere ende. Så er der nogle store nogle - i tværsnit - der hedder D-352 til 145,- kr mtr og Magnum til 275,- kr mtr. De er meget tykke. Og et der hedder Royal Jade til 85,- kr mtrsom de selv skriver meget positivt om. Og så er der ellers et ordentligt spring op til Inspiration til godt 650,- kr mtr. Jeg kender ikke piserne på breeze og wind, men der er osse bare singlewired.
1) Kender I andre til tests eller eget lyt på de nævnte?
2 I hvilket kabel tror I man får mest for pengene?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kontrast skrev:
Jeg mente HT-kabler. Kan se af deres katalog at de har en biwired clearwater, der hedder cleartrack i den billigere ende. Så er der nogle store nogle - i tværsnit - der hedder D-352 til 145,- kr mtr og Magnum til 275,- kr mtr. De er meget tykke. Og et der hedder Royal Jade til 85,- kr mtrsom de selv skriver meget positivt om. Og så er der ellers et ordentligt spring op til Inspiration til godt 650,- kr mtr. Jeg kender ikke piserne på breeze og wind, men der er osse bare singlewired.
1) Kender I andre til tests eller eget lyt på de nævnte?
2 I hvilket kabel tror I man får mest for pengene? |
|
|
Jeg har prøvet CS12, SCS12, SCS6, SCS18, Clearwater, Cleartrack, D300S og lyttet lidt til D352. Der sidder dobbelt Clearwater på mit line-up.
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lige et spg. om vdh igen.
Nogen der kender Bay 5 vs. d-300 III, de ligger nogenlunde i samme prisklasse og begge kan fåes i en 6 kanaler ver. som jeg skal bruge mellem min DVD afspiller og forstærker. __________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bent L skrev:
Nogen der kender Bay 5 vs. d-300 III, de ligger nogenlunde i samme prisklasse og begge kan fåes i en 6 kanaler ver. som jeg skal bruge mellem min DVD afspiller og forstærker. |
|
|
Jeg mener det var den jeg hørte. Den var rød i hvert tilfælde. Jeg ville gå for D300.
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 19 Juni 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Bent L skrev:
Nogen der kender Bay 5 vs. d-300 III, de ligger nogenlunde i samme prisklasse og begge kan fåes i en 6 kanaler ver. som jeg skal bruge mellem min DVD afspiller og forstærker.
|
|
|
Jeg mener det var den jeg hørte. Den var rød i hvert tilfælde. Jeg ville gå for D300. |
|
|
Lidt kryptisk mr. Kubik the Bay 5 er rød D-300 er brunlig.
The Bay har fået en test som et godt mid-fi kabel; men da der kun er et par hundrede kr. forskel, kan jeg jo ligesågodt købe D-300 hvis det er en smule bedere.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|