Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Van Den Hul interconnects (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Bent L skrev:

Så er der lige et spg. om vdh igen.

Nogen der kender Bay 5 vs. d-300 III, de ligger nogenlunde i samme prisklasse og begge kan fåes i en 6 kanaler ver. som jeg skal bruge mellem min DVD afspiller og forstærker.

Jeg mener det var den jeg hørte.
Den var rød i hvert tilfælde.
Jeg ville gå for D300.

Lidt kryptisk mr. Kubik the Bay 5 er rød D-300 er brunlig.

The Bay har fået en test som et godt mid-fi kabel; men da der kun er et par hundrede kr. forskel, kan jeg jo ligesågodt købe D-300 hvis det er en smule bedere.

Yes nemlig!
Det gjorde jeg.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juni 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt D-501 Hybrid, men er lidt i tvivl om hvordan stikkene (RCA) bør monteres, da der er to ledere og en skærm i kablet. Det giver jo både mulighed for at at køre pseudo-balanceret eller at lægge begge ledere sammen til plus. Nogen holdninger til hvad der er at foretrække? - gerne med argumenter.
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 11:56 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:
Jeg overvejer at anskaffe mig et sæt D-501 Hybrid, men er lidt i tvivl om hvordan stikkene (RCA) bør monteres, da der er to ledere og en skærm i kablet. Det giver jo både mulighed for at at køre pseudo-balanceret eller at lægge begge ledere sammen til plus. Nogen holdninger til hvad der er at foretrække? - gerne med argumenter.

Begge ledere sammenlægges, skærm anvendes som retur.
Det giver helt klart den mest naturlige klangballance
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Holmbye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Buch skrev:

Her kan du se hvad Van Den Hul selv anbefaler, man skulle gå ud fra at de har rimligt styr på hvordan deres kabler yder best

http://www.vandenhul.com/artpap/wiring6.htm

Og her er lidt om tone arms kablet du overvejer, som du kan se er det designet specielt med henblik på ikke at være så tykt så det kan løbe langs en tone arm.

http://www.vandenhul.com/cable/d-501-h.htm

Mvh. Holmbye

Til top Vis Holmbye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holmbye

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2005 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Holmbye skrev:

Buch skrev:

Her kan du se hvad Van Den Hul selv anbefaler, man skulle gå ud fra at de har rimligt styr på hvordan deres kabler yder best

http://www.vandenhul.com/artpap/wiring6.htm

Og her er lidt om tone arms kablet du overvejer, som du kan se er det designet specielt med henblik på ikke at være så tykt så det kan løbe langs en tone arm.

http://www.vandenhul.com/cable/d-501-h.htm

Mvh. Holmbye

Jeg vil sige du bør prøve begge dele, det har jeg gjort.
Jeg har mine konfigureret som coax - sikkert pga, at tværsnittet er lidt for lille til linelevel, hvis man bruger det ballanceret.
Der kommer saft og kraft i det og hertil en eventyrlig øvre ende, som ganske enkelt kun er til stede, når der er informationer deroppe. Ellers hører man intet til den - det er bare sejt.

Buch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Tak for input. Der ser ud til at være mulighed for en test med 2 sæt kabler der er konfigureret på hver sin måde. Jeg skal nok melde tilbage her når forsøget er afsluttet.
Til top Vis Buch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buch

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 25 Juni 2005 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Så har jeg fået mit VdH  Jubilee-kabel hjem.

Picture of the product

Det er ofte blevet fremhævet i af mange herinde, at der er stor forskel på de hollandske kabler; det vil jeg gerne skrive under på efter nu at have hørt Integration, The Second og endelig Jubilee.

Jeg havde 2 sæt The Second hjemme og kørte med dem fra CD-pre og pre-power; det´blev lige en kende tilbagelænet efter min smag med al den rene kulfiber i kæden.

Jubilee-kablet blev da bestilt hjem, og jeg er, efter det har spillet i 10 timer nu, helt vild med det. Det gør alt bedre end både Integration og The Second.

Hvor The Second i forhold til Integration er mere detaljeret og mindre kantet, er Jubilee bare endnu mere af samme skuffe; det er mere "up-front" end The Second, men med større detaljeringsgrad og bedre dybde i lydbilledet (det lyder næsten paradoksalt at det skulle være mere "up-front" og samtidigt præstere bedre 3D, men det gør det altså)

Toppen er smoooth, diskant-detaljer uden man hæfter sig ved, at det er diskant man hører (bedre kan jeg ikke formulere det).

I bunden går det dybere end Integration med større detaljeringsgrad til følge.

Det koster ca 300 kroner mere end The Second, men er - i mit setup - et langt bedre kabel.

Nu skal jeg så lige eksperimentere lidt med hhv. Integration og The Second som kildekabel - men The Jubilee er kommet for at blive.

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes