...Så har der været lidt omrokering og udskiftning!
Setuppet består nu af følgende:

Afspiller: NAD T585 (Cd, SACD osv.) Nyligt inkøbt, den gør det kanon godt. Fast bas, lækker sprød mellemtone og diskant.

Siganalkabel fra T585 til Pre: 99,9 % solid core 1 mm Sølvkabel fra HGC (Home grown cables), PTFE isolering, monteret på gulbelagte rca stik. De spiller rigtig godt, dejligt neutralt kabel.

Forforstærker: Passiv pre med Alps 27 pot og guld rca stik, internkabel 0,75mm solid core kobberkabel.. Denne er under udvikling, og skal udbygges med fjernbetjent volumen. Attenuator, så jeg kan vælge lydkilde. Sølvkabler fra HGC, kabinet der matcher min T585 i look. Og så vil jeg forsøge mig med Shunt regulering. Er meget begejstret for denne lille sag. Der er virkelig kommet hul igennem efter jeg har sat passiv forforstærker til istedet for min Nad T753v2 receiver(som fungerede som pre ved stereo). Der er kommet total ro og kontrol i lydbilledet, perspektivet er blevet rigtig rigtig godt, stor bredde og dybde som jeg ikke har hørt før. Flot detaljeret lyd med dejligt klar og sprød diskant, uden den er agressiv, fantastisk mellemtone, og dejlig slagkraftig men fast bas.
Signalkabel: fra pre til Effekt trin: Audiquest Ruby. Dette vil jeg udskifte med et hjemmelavet magen til det ovenstående.

Effektforstærker: Kenwood L 1000 M, Dual mono effekttrin på beskedne 2x125 w i 8 Ohm.
Højtalerkabel: Dali Blue wave, Biwiring kabel.

Højtalere: MAYA (DIY), Designet af Troels Gravesen. 2½ vejs, bestykket med Vifa D27TG-05-0 diskanter, og Vifa MG18WK01 6½" Bas/mellemtoner. Var meget overrasket over hvor meget vellyd man kan få til de få penge de har kostet.

Billede af Rack
Vælger at beskrive det samlede lytte indtryk, da jeg mener jeg kun reelt kan sammenligne de enkelte enheder i mit anlæg i forhold til hvad jeg har ejet tidligere.
Lyden: total ro og kontrol i lydbilledet, perspektivet er rigtig rigtig godt, Fantastisk bredde og dybde. Flot detaljeret lyd med dejligt klar og sprød diskant, uden den er agressiv, fantastisk mellemtone, og dejlig slagkraftig men fast bas.
Til sidst et lille oversigts billede:

...ja der er en del kabelrod, da der er meget udskiftning og prøvelytning for tiden. I hullet under Tv'et har min centerhøjtaler stået, men den er solgt, og jeg skal til at bygge en "Maya" i center version, samt matchende baghøjtalere. Min Nad T753v2 er til rep. for tiden, den har normalt plads der hvor min Rotel og min Pasive Pre står. Måtte improvisere da den T753'eren skulle til rep. så for at jeg havde noget at lytte til, fandt jeg først Rotelen frem af gemmerne, men havde glemt at Pot'en knaste, så jeg endte efter 2 dage med at bygge en Passiv pre, det skulle jeg have gjort for længst.