Emne: Fakta om Linn... ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
MGPProjectS skrev:
Kurt von Kubik skrev:
MGPProjectS skrev:
|
Kære Hi-Fi interesserede
Hvis jeg skulle citére alle indlæg i denne tråd, der ikke lever op til foraets retningslinjer, ville jeg jo få betændelse i håndleddet...
Jeg mener at administratorernes håndhævelse af nogle ret simple, men alligevel fair retningslinjer, glimrer ved deres fravær! (Jeg ved godt, I ikke kan følge med i det hele og I som admins skal være tålmodige).
Jeg bliver, som Ole, også nødt til at gentage mig selv fra side 3
[Tag nu og indse, at en højtalers amplitude vs. frekvenskurve ikke er den endegyldige sandhed. Man skal se hele sit system som en kontekst - sammenhæng - og ikke som enkeltstående komponenter. Alle disse indlæg om kurver nævner ikke en, for højtalere især, ekstrem vigtig parameter: Akustisk Impedans. Hvad er koblingen mellem højtaleren og rummet og hvilken indflydelse har det. Det er da næppe dit alvor. Mener du, at du kan indbygge alle rums akustiske udfasninger og reflektioner ind i frekvensgangen på en HT. Det bliver Lyngdorf ked af at høre, for så er det da slut med TACT RCS og hans nye firma også. Nej, det siger jeg heller ikke, men når du sidder i lyttepositionen, høre du hele anlæggets samlede frekvenskarakteristik + rummets indvirken på denne. Hvad er ideen i af have en ultra lige kurve, hvis dit lyttereum alligevel smadrer den? Du bør have fokus på det samlede produkt - evt. krydret med Lyngdorfs Tact, når nu du selv nævner ham. 
Jeg kan ikke begribe, hvorfor det skal være så svært? Det er faktisk svært. Fair nok...
Nuvel, Linn's tidligere omtalte højtaler har et dyk et sted i mellemtonen - totalt ligegyldigt hvis lytterummet har en tilsvarende resonans. Måske udfaser de hinanden, måske gør de ikke. Klart nok er der nogle standarder, fra den tid, hvor man troede det var tal der fik udstyret til at lyde godt, der skal overholdes. Det er fuldstændig irrelevant udelukkende at se på en kurve uden at se kurven i den sammenhæng hvori den indgår. Just my humble opinion... Som udgangspunkt har du jo ret i at man skal se det hele i en sammenhæng Takker!, meen mirakler til morgenkaffen er nu sjældne. Nope, enig...
Iøvrigt kunne det jo være interessant at lave et lyttepanel af Linn/Kubik-neutrale personer, der kunne lægge øre til Scala's Linn-setup hos Scala samt Kubik's Dali-setup hos Kubik, for efterfølgende at vurdere de to anlæg. Neutrale lyttere på kombattanternes hjemmebane - var det en idé? Alt kan lade sig gøre i en gasovn. Så vil du alligevel flytte dit setup :-? |
|
|
|
|
|
|
|
|
__________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Jo da Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det handler om lyd, det handler om at lytte, det handler om et setups evne til at leverer lyd - dette uanset Linns salgsgejl og filosofi eller andres mærkers salgsgejl - for alle mærker og setups må det handler om hvilken oplevelse man får af at lytte. Derfor er en lyttetest både nærliggende og relevant.
Og det der med, at den ene rums akustik er bedre til det ene anlæg frem for det andet, har kun teoretiske argumenter for sig, når det handler om at sammmenligne anlæg på et ens grundlag.
|
| Til top |
|
| |
Jacob V Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
David:
Du og jeg har vist samme smag, kan kun sige at jeg er 100% enig med dig. Musik er ikke noget som i den forstand skal lyttes til, det skal mærkes, opleves. Jeg kunne godt forestille mig at vi kunne få nogen sjove aftener til at gå med at lytte til hinandens anlæg, men mest at lytte til musik, jeg hører selv til dem som ikke køber musik for anlæggets skyld, men køber musik fordi jeg elsker det. Anlægget skal bare formidle musikken videre til mig, få mig til at føle at både musikken og jeg selv lever. Det synes jeg ikke at det nye Linn gør i nær så stor en grad som det lidt ældre, ja faktisk synes jeg idag at der er meget som gør det bedre end Linn, bare man ikke bruger Tune-Dem til at vurdere med.
Så er vi jo tilbage til Ole.
Ole, vi to har haft diskussionen længe, og jeg er ikke sikker på at det er gået op for dig at vi to ikke er helt enige om hvordan og hvorledes tingene hænger sammen. At man ikke har nogen anelse om hvad der er på pladen er en ting. En anden ting er om man har nogen form for kendskab til musikalske instrumenter uanset slags, og hvordan disse lyder når der rent faktisk bliver spillet på dem, altså hvis du går ind i en musikbutik og griber den første og bedste basguitar, slutter den til, og begynder at spille på den. Det kan i givet fald også være en kontrabas, det er for såvidt ligegyldigt, eller en akustisk guitar eller et trommesæt, eller hvad nu. Derfor siger jeg til dig, at jo, man ved rent faktisk en hel del om hvad der er på pladen, hvis ellers man nogensinde kommer ud, og nogensinde lytter til rigtige instrumenter. Det andet er at simplificere noget som er alt andet end simpelt. Eller sagt på en anden måde, grunden til at der ikke har eksisteret noget som f.eks. Tune-Dem før, er at det er en løsning som kun delvist fortæller sandheden, der er langt mere til musikken end det, det må jeg nok give både Kurt og andre som har nævnt det, ret i.
Personligt har jeg prøvet noget af det nye Linn. De første dage var jeg imponeret over de detaljer der kom frem, men når jeg egentlig hørte musik, virkede det kedeligt. Når noget virker kedeligt, så slukker jeg. Problemet er bare at det på andre anlæg IKKE virker kedeligt. Så kan der være nok så meget "liv" som du kalder det, eller sjæl. Hvis ikke der er krop på musikken, virker den hurtigt død og kedelig, selvom der er nok så mange detaljer at lytte til, så det du forstår ved "liv" i musikken, bliver rent faktisk dødt og kedeligt hvis det andet mangler, og det gør det.
Hvis man kunne tage et sæt Akurate og give dem de nosser og den krop som et sæt Keilidh kan levere, så begynder det at ligne noget, og så er der sansynlighed for at jeg ville købe Linn igen, men som det er idag, må det afgjort blive brugt Linn, eller andet interessant grej, dog må jeg sige at Classik produkterne fra Linn er ganske overraskende gode, og specielt til prisen, det samme med Katan højtalerne, så længe de ikke skal spille i for store rum.
At lave en dag hvor vi forskellige kunne høre vores grej op imod Linn kunne såmænd være meget interessant, men det er vigtigt at kunne acceptere at andre mennesker måske har en anden opfattelse af tingene, og derfor er vi nok nødt til at udelukke at lytte med Tune-Dem metoden, og så tror jeg det kan blive svært. At høre kubikkens grej op imod et Linn system kunne også være interessant, vel at mærke hvis han er med på den, men så tog jeg gerne turen fra det nordjyske for at deltage da.
MVH
Jacob V.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiophile skrev:
|
Nu må I stoppe med snakken om den sammenlignende test. Ole har jo bestemt sig og vil ikke acceptere andre udfald. Testen skal foregå på hans præmisser og med udgangspunkt i "Tune-dem" filosofien - det viser hans svar til David:
"Vi har lavet sammenligningen - mange gange - og der er ingen tvivl om at det nye Linn spiller bedre end det gamle, hvis bare vi er enige om at det er indholdet på pladen vi gerne vil have gengivet."
David er åbenbart ikke enig med Ole, men det er Ole fløjtende ligeglad med! Hvorfor skulle udfaldet af andre test være anderledes - Ole vil naturligvis aldrig indrømme, at der er noget der spiller bedre end Linn - han lever jo for helvede fedt af at importere og sælge skidtet. Derfor er hele denne diskussion jo også fuldstændig meningsløs. Det er logik for stegte perlehøns. Ligegyldigt hvad, så vil Ole stå og sige, at det line-up der kan trække den enkleste melodilinie ud af selv den mest komplicerede symfoni er det bedtse og det der kommer tættest på virkeligheden. Og sådan er virkeligheden bare slet ikke. En symfoni er ikke et enkelt og overskueligt sanseindtryk, som man kan sidde og betragte akustisk på lang afstand. Rigtigt optaget er det en smashing pågående oplevelse, der bevæger dig vildt og voldsomt og graver sig langt ned under huden. Overraskelsesmomentet er næsten skræmmende, når nogen går til vaflerne - pyhha siger man, når det er overstået. Og så er det bare på med den næste. Jeg har flere gange overværet hvordan Linninister langt foretrækker det fjerne og tågede, der ikke forstyrrer så voldsomt. Hvis Brahms virkelig mente at det skulle være sådan, hvorfor dælen skrev han så noder til alle de instrumenter?? De kunne jo bare få de samme og køre den af i kor. Med andre ord, kan man overhovedet ikke simplificere budskabet på den måde Ole vil uden, at der er tale om vild fortolkning - og det er så det. Det må man jo gerne, men så sig det dog i stedet.
Iøvrigt forstår jeg ikke, at advarslen til Ole er trukket tilbage Det blev den heller ikke, den blev bare omfordelt. Den ligger hos mig nu, fordi jeg er så ustyrligt næsvis at nævne lidt kløeproblemer i en hifitråd. .Han startede selv denne tråd med at sige, at der skrives meget fejlagtigt om Linn i dette Forum og det ville han gerne svare på. Han har aldrig påpeget hvad der er fejlagtigt og han således heller ikke svaret Det passer. Og der skal man altid grave i en uendelighed, for som regel dækker røgsløret over, at man jo inderst inde godt ved, at en ikke liniær HT umuligt kan reproducere det signal der kommer ind på klemmerne korrekt, at bestride det er jo lidt det samme som at påstå at Jesus lever. Det er mao en påstand mod bedre vidende. Og så bevæger vi os ud på et skråplan med helt forskellige referenceramer, og så kan der slet ikke udveksles synspunkter mere. Sådan er min oplevelse med Linninisterne i hvert tilfælde. Et eksempel herpå kan jeg da lige nævne med f.eks. CD12, som jeg har hørt på slottet her. Forventningerne var bestemt store. Men sagen er simpelthen den, at de nederste og svageste informationer ganske enkelt forsvinder - de er pist væk i elektroniklyd. Linninisterne siger: jamen den spiller musik. Det gør den ikke ifølge mine begreber. Alt det der gør, at en optagelse er levende og autentisk og får følelsen af tilstedeværlese frem og involverer dig i scenariet forsvinder som dug for solen. I stedet sidder du overfor en lind strøm af lyd, som er ultra behagelig og som du så kan sidde og summe med på, læse avis eller pille næse til. Sådan er Shumann bare ikke endda i særdeleshed ikke - punktum. Man kalder det også FET lyd her på borgen. Fjernvirkningen er altså en kvalitet i Linninisternes øjne, hvor jeg helt klart har den modsatte ambition. Mine referencer er 2 mikrofonoptagelser, som jeg rent faktisk ved noget om. Linninisterne ved bare ingeting om optageserne, hvorfor der er frit slag til hvad som helst, inkl grov forsimpling. Tværtimod har han tværet flere sider til med markinggøjl og salgsgas om Linn. Eksempelvis følgende udsagn fra hans første indlæg:
- Linn har haft samme mål for deres produkter siden starten i 1972; at opsamle så meget information fra mediet som muligt og herefter gengive det - ikke fortolke det - så præcist som muligt.
- Linn tænker frem i tiden og tilbyder ofte opgraderinger til eksisterende kunder, når produkter bliver forbedret.
- Linn stiller helt specifikke krav til os som forhandler. Vi skal kunne demonstrere Linn's systemer i velindrettede demorum. Vi skal have Single Speaker-demorum, fordi andre højttalere i samme rum farver lyden. Vi skal levere, tilslutte og optimere et Linn-system for at sikre, det spiller optimalt o.m.m.
- Når de starter på udvikling af et produkt, så er målet er at lave det bedst mulige med den viden og ekspertise, som Linn har. Når dette mål er nået, kommer der ofte efterfølgende mindre produkter, som nyder godt af den samme teknologi
- Linn udvikler, producerer og samler selv alle produkter på de to fabrikker i Glasgow (med få undtagelser)
- Linn har "Single Stage Built" af alle produkter. Det betyder, at et Linn produkt samles, testes og pakkes af én og samme person. Hver medarbejder er typisk uddannet til at kunne samle tre eller fire forskellige produkter.
- Linn tilbyder 5 års garanti på alle produkter
- I udviklingsafdelingen hos Linn sidder der - afhængigt af de projekter, der er igang - mellem 45 og 65 mand.
- Linn laver hele afspillekæden; signalkilder, forstærkere og højttalere. De optager, producerer og udgiver musik på deres eget pladeselskab Linn Records
Ovenstående er jo ren marketingævl og ikke et seriøst forsøg på at svare på noget som helst Det er rigtigt. En højtaler bliver jo ikke bedre af at blive solgt af forhandlere med "Single Speaker demorum". Det lyder nærmest som et argument konstrueret til at tale ondt om konkurrenterne. At udstyret samles af en person og i Skotland er vel heller ikke indlysende kvalitetsstempler. Linn laver hele afspillekæden - ja, hvem gør ikke det - Philips, Sony, Denon, Merdian, Arcam osv. Flere af dem har forøvrigt også pladeselskaber og meget store udviklingsafdelinger - faktisk så store, at de rent faktisk opfinder ting i modsætning til Linn, der vel hovedsagligt bruger licenserede teknologier. Som mindre producent er man stort set altid henvist til at bruge halvfabrikata, kun de store har mulighed for at udvikle selv, eller få custom udviklet hos underleverandører. Dog er kvalitetsenheder til højttalere lidt en særlig historie.
Alt i alt står der vel tilbage, at Ole nødig snakker substans, fordi så er Linn jo ikke andet end alle de andre! Han snakker om underlige begreber, der ikke rigtig kan defineres. Han sælger livsstil og drømme! Det er det.
I øvrigt synes jeg det var alt for nemt bare at foreslå en sammenligning - Ole vidste jo godt, at det aldrig ville blive til noget. Han ville blive så lang i ansigtet, at han kunne passe en følgrime, såfremt jeg stod der i døren med alt under armen.
I min verden er Linn "yet another overpricec product". Jeg har selv et par udmærkede Linn-effektrin (LK-140), der er købt brugt. De spiller fint - hverken værre eller bedre end så meget andet. Hvis man åbner dem, vil man se komponenter for nogle få hundrede kroner - en rigkernetrafo, et lille printkort, nogle transistorer og et chasis i bukket metal - ganske som alt mulgit andet. Bortset fra at nyprisen er langt højere! På tide nogen bare lukker øjnene op. Det er jo ikke særligt svært. Hvis det var en cykel, så kunne alle være med, men nu er det en lukket kasse med nogle pastiller og lidt i, der larmer når den er tændt - hvilket mysterium? Kig dog ærligt på det folks. F.eks. en effektforstærker SKAL gribe meget hårdt fat om højttalerne og bare levere strøm i lange baner på anfordring. Hvis alle skal bruge store strømforsyninger og rimeligt mange udgangstransistorer, forklar mig så hvorfor, at f.eks. Linn skulle kunne omgå disse naturlove, og erstatte det hele med en omgang SMPSér og et par udgangsbolcher, som alle andre også kunne bruge, hvis de ville. Det er gjort som det er, fordi det i lighed med vor egen B&O skal passe ned i et smykkeskrin, der matcher med Audien eller Bimmeren i garagen, længere er den da ikke. Som Salvatore så rigtigt skriver, kig på hvad det er og ikke på hvad det gerne vil være. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
miju Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 31 Oktober 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 2652
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes hele denne debat spore lidt af!..
Det hele startede med at Ole kom med en "forsvarstale" for Linn, der minder mest om en gang reklame, og forhærligelse af dette.
Det er så for min del ok! og kan ikke bringe mit pis i kog!!
Det der har draget mig ind i debatten her er ganske enkelt, den påstand der fremføres af Linn her :
- Linn har haft samme mål for deres produkter siden starten i 1972; at opsamle så meget information fra mediet som muligt og herefter gengive det - ikke fortolke det - så præcist som muligt.
Når man så tager et kik på deres højtaleres frekvensgang er det tydeligt og derfor beviseligt at de ikke lever op til dette!..
Det da de ikke er liniære og har nogle alvorlige afvigelser der bevirker at der farves i hvisse frekvens områder!!
Hvilket jeg så har påpeget og forsvaret mm. på en sagelig måde.
Man kan konstatere at det er en gang B.S. Linn lukker ud!.. og at de IKKE! reproducere men FORTOLKER!...
DET ER IKKE NEUTRALT UDSTYR! de har en lyd filosofi og egen måde at fortolke det der er på mediet på!..
Det er så det!...
Og det er så ok! da der er meget andet udstyr der mere eller mindre gør dette også!.. ( langt det meste!!)
Linn er da ganske udemærket udstyr i en ok kvalitet, og kan man lide netop den lyd / fortolkning er det sikkert et godt valg..
Kvaliteten, designet mm er da fint!.. man er tilbøjlig til at kalde det hifi verdens B&O ( og ikke ment som noget negativ i dette!!)
De levere komplette løsninger ( det er der dog også andre der gør!) og man kan sige at der er lidt livsstil i det!
Hvor vidt det er mere eller mindre musikalsk end andet og eller om det er troværdigt og godt mm.. er en subjektiv bedømmelse!..
Det er beviseligt at det fortolker / farver.. om man så kan lide denne fortolkning eller ej??? er smag og behag og ganske subjektivt!..
Som sagt, hvad og hvor meget der skal til for den enkelte opfatter noget som troværdigt og rigtigt samt godt og her igennem musikalsk er forskelligt og op til den enkeltes opfattelse!.. derfor ganske subjektivt!..
Linn'inisterne har så blot den opfattelse af virkligheden og hvordan noget skal lyde for at være rigtigt, musikalsk og troværdigt, der harmonere med den fortolkning Linn tilbyder!..
Dette er da fair nok!..
Der er så mange mærker og deres tilhængere der hver har deres måde at fortolke på!..
Det der kan bringe folk ( mit inc.) pis i kog er hvis de ophøjer denne fortolkning til sandheden over alle, og det mest rigtige og musikalske! når det nu rent faktisk beviseligt ikke er det!!.. og herved skyder folk der ikke har Linn i "skoene" at de så ikke kan lytte "rigtigt" eller ved hvad der er musikalitet, og ikke kan lytte melodi mm..
Det er en selv god og bedrevidende holdning! der strider stik i mod det bevislige og videnskabligt underbyggede!..
Når subjektivitet og smag & behag ophøjes til endegyldig sandhed er det det går galt!..
Her spore det af og det bliver en gang muder kastning! parterne i mellem! for man diskutere faktsik smag & behag!..
Og her er ingen enighed opnålig!..
At flytte udstyr frem og tilbage og lave lytte sessions, ( battle) mellem Linn, densen og andet grej vil være ganske omsonst! og spild af tid og energi mm. samt næppe flytte nogen meninger!..
De der er til det ene eller det andet vil nok, bare holde fast i dette og måslke bare blive bestyrket i deres forskellige holdninger.
Der er endnu INGEN! demo der nogensinde har kunne flytte min mening og opfattelse af hvordan det skal og bør lyde for at for mig være korekt og troværdigt samt der igennem godt og musikalsk!...
Og jeg regner heller ikke med at andre Linn'inisterne inc. skulle haved det væsentlig anderledes!!..
mvh.
__________________ M.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Til Densen og Jo da!
Jamen nu siger jeg det igen, om det ikke skulle være sagt før.
NIXEN BIXEN!
Jeg slæber 0,00 line-up væk fra mit lytterum.
Jeg har begrundet hvorfor. Jeg gider ikke skulle til at sætte det op igen - no nix og nej. Jeg slæber lykkelig min 3020 med, hvilket vil være langt mere interessant for alle, idet den stadig er aktuel som brugt eller næsten ny i et antal, som ikke gør den esoterisk. Og om de herrer synes det er tyndt, er overhovedet ikke nok til at provokere cm3 væk fra slottet. Faktisk så er effekten nok mere i retning af, at jo tyndere i synes det er, jo mere bliver jeg på egen ager.
Hvis det overhovedet nogensinde i en anden galaxe i en anden tidsalder, skulle finde sted, på en måde så jeg også ville nikke anerkendende til både den ene og den anden, så skulle BEGGE stille med et line-up i nye og ukendte omgivelser, som beviseligt er rimeligt ens akustisk set. Så kunne der være en idé i det. Ellers drop det. Jeg foreslår da heller ikke at Ole skal kunne levere varen hos mig, det ved jeg han får biks med,. Til gengæld ved jeg så, hvad det er jeg blot skal lytte forbi eller abstrahere fra, men det kan andre jo ikke vide noget om.
|
|
|
Selvom i så fandt et helt tredie sted og køre denne "test", ville du nok alligevel ikke stille op. Folk skal komme rendende med deres grej til dig, men ikke overhovedet om du kunne drømme om at gøre det samme, vel?
Det er desværre som det plejer at være - de rapkæftede er som regel dem der trækker i land når alvoren pludselig kommer og så skynder de sig at grave sig ned istedet. Se sådan på det - det kunne være lærerigt for begge parter, og i kunne måske endda få en god oplevelse ud af det på begge sider.
Al hjælp er tilbudt, og så er det da bare med at få fundet et helt tredie sted og se hvad der kan komme ud af det - der er ingen pointe i at sidde og være så kæphøj og påståelig, hvis præmisserne bag udelukkende er tasterne på tastaturet. Der er en mulighed for at bakke påstandene op, og det gælder skam begge parter, så hvorfor ikke bare springe ud i det?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Selvom i så fandt et helt tredie sted og køre denne "test", ville du nok alligevel ikke stille op. Folk skal komme rendende med deres grej til dig, men ikke overhovedet om du kunne drømme om at gøre det samme, vel?
Det er desværre som det plejer at være - de rapkæftede er som regel dem der trækker i land når alvoren pludselig kommer og så skynder de sig at grave sig ned istedet. Se sådan på det - det kunne være lærerigt for begge parter, og i kunne måske endda få en god oplevelse ud af det på begge sider.
Al hjælp er tilbudt, og så er det da bare med at få fundet et helt tredie sted og se hvad der kan komme ud af det - der er ingen pointe i at sidde og være så kæphøj og påståelig, hvis præmisserne bag udelukkende er tasterne på tastaturet. Der er en mulighed for at bakke påstandene op, og det gælder skam begge parter, så hvorfor ikke bare springe ud i det??
|
|
|
Sikke dog en omgang tomt bavl! Jeg har for længst begrundet hvorfor jeg ikke vil. Og hvad skulle det altsammen overhovedet nytte? Ole vil have det simpelt, så han kan nynne med. Jeg vil sgu høre alle de instrumenter som Brahms skrev ind sin 4. symfoni. Tilgangen til emnet er totalt forskellig. Det eneste der for alvor er flyttet på er, at nu er det 100% ubestrideligt bevist, at Ole ikke har ret i, at Akurat spiller det der er på skiven, men i stedet fortolker indholdet. Og at Linn dermed slet ikke har det mål at komme ind til det der er på pladen, hvilket overhovedet ikke kan undre, når man så også lytter til Linn´s indspilninger. Udfaldet af den shoot out som der er foreslået, vil interessere mig nogenlunde lige så meget som den vil interessere Ole. Dvs. slet ikke. Hvis Ole skulle indrømme noget som helst, så ville det under tortur måske kunne lykkes at få ham til at sige: "jeg hører ganske vist flere informationer, men de kan ikke være på skiven, fordi jeg kan ikke nynne med på dem eller fodstampe til dem. Og en musikker lægger kun fodstamp og nynnemed informationer ned på CDén" Hvad i alverden skulle han bruge det til? Han skal jo også sælge Linn i morgen. Og han vidste 100% sikkert, at det var gratis at foreslå det, fordi han var 110% sikker på, at svaret var nej - det skal utrættelige JOBO nok have instrueret ham i.  Næh den der ganske gratis sidder kæphøj og påståelig bag tasterne sidder ikke her, ved du hvor han er?
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiophile skrev:
| Nu må I stoppe med snakken om den sammenlignende test. Ole har jo bestemt sig og vil ikke acceptere andre udfald. Testen skal foregå på hans præmisser og med udgangspunkt i "Tune-dem" filosofien |
|
|

der syntes jeg du rammer plet, en test er ikke uvildig hvis den foregår på den ene parts premisser.
I øvrigt tror jeg at linns produkter er bedre til tunedem end Kurt "beskedne" anlæg, men er det ikke mere relevant at se på hvad der gengiver mest korrekt.
Kvk er en herre der kan få folk op at stolene, men jeg syntes at det er påfaldende som hans anlæg skal have på puklen altid.
jeg vil meget gerne se der hvor han siger at "hans er større/bedre end din"
faktisk så syntes jeg kun at have læst at han som så mange andre mener at linn med deres nye højttalere har skabt en højttaler der ikke kan gengive 100% korrekt. filosofi eller ej så er det ikke korrekt....
Jeg syntes ikke det er alle indlæg i denne tråd der er berettiget og/eller stue rene, men det er Kvk ikke alene om.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Til Densen og Jo da!
NIXEN BIXEN!
Jeg har begrundet hvorfor. Jeg gider ikke skulle til at sætte det op igen - no nix og nej. Jeg
slæber lykkelig min 3020 med, hvilket vil være langt mere interessant
for alle, idet den stadig er aktuel som brugt eller næsten ny i et
antal, som ikke gør den esoterisk. Og om de herrer synes det er
tyndt, er overhovedet ikke nok til at provokere cm3 væk fra slottet.
Faktisk så er effekten nok mere i retning af, at jo tyndere i synes det
er, jo mere bliver jeg på egen ager.
Hvis det overhovedet
nogensinde i en anden galaxe i en anden tidsalder, skulle finde sted,
på en måde så jeg også ville nikke anerkendende til både den ene og den
anden, så skulle BEGGE stille med et line-up i nye og ukendte
omgivelser, som beviseligt er rimeligt ens akustisk set. Så kunne der være en idé i det. Ellers drop det. Jeg
foreslår da heller ikke at Ole skal kunne levere varen hos mig, det ved
jeg han får biks med,. Til gengæld ved jeg så, hvad det er jeg blot
skal lytte forbi eller abstrahere fra, men det kan andre jo ikke vide
noget om.
|
|
|
Selvom i så fandt et helt tredie sted og køre denne "test", ville du
nok alligevel ikke stille op. Folk skal komme rendende med deres grej
til dig, men ikke overhovedet om du kunne drømme om at gøre det samme,
vel?
Det er desværre som det plejer at være - de rapkæftede er som regel
dem der trækker i land når alvoren pludselig kommer og så skynder de
sig at grave sig ned istedet. Se sådan på det - det kunne være lærerigt
for begge parter, og i kunne måske endda få en god oplevelse ud af det
på begge sider.
Al hjælp er tilbudt, og så er det da bare med at få fundet et helt
tredie sted og se hvad der kan komme ud af det - der er ingen pointe i
at sidde og være så kæphøj og påståelig, hvis præmisserne bag
udelukkende er tasterne på tastaturet. Der er en mulighed for at bakke
påstandene op, og det gælder skam begge parter, så hvorfor ikke bare
springe ud i det?? |
|
|
Hej,
cm3 har selv været så venlig at opsummere hans påstande om Linn:
- LP12 er noget billigt skrammel, der er havnet i den gale ende af prislisten.
- Akurat 242 kan IKKE reproducere som følge af en krøllet frekvensgang og en af historiens ringeste powerresponse målinger.
- Silent power i Linns strømforsyninger burde hedde "noisy power".
- CD12 gengiver meget lidt af det der er på skiverne.
- Priserne er vildt overdrevne.
(Fra side 14)
Har Ole svaret direkte på nogle af påstandende? Jeg har ikke set et
svar endnu (med forbehold - jeg kan jo have overset noget). Hermed en
opfordring til Ole om at svare direkte på ovenstående påstande.
I stedet bliver der udfordret til drabelig duel på Ole's hjemmebane.
Hvis nu Linn setupet spiller bedre end cm3's - har Ole så tilbagevist
nogle af cm3's påstande? Ikke i min bog.
Hvad er formålet med en duel andet end muligheden for at få den
allermest højrøvede, selvhøjtidelige og skråsikre ned med nakken?
Hvorfor spiller en forum moderator aktivt med i sådan noget? Det er i mine øjne ikke specielt klædeligt.
Med venlig og høflig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
...men som ivrig læser af denne tråd kunne det sgu da være sjovt at få alt ordkløveriet bakket op af lidt håndgribeligt empiri!!
"Ole vil have det simpelt, så han kan nynne med. Jeg vil sgu høre alle de instrumenter som Brahms skrev ind sin 4. symfoni." Kubikken
Til Kubikken
Hvis lige præcis dét bliver resultatet af en A/B lyttetest, jamen, Kubik, så får du jo ret (og dermed forhåbentlig ro!). Hvis Linn ikke spiller "hvad der er på kildematerialet", men ligefrem udelader informationer, så er debatten jo ovre.
Ole vil jo ikke ifølge eget udsagn "have det simpelt" - han vil som du "høre alle de instrumenter som Brahms skrev ind i sin 4. symfoni."
Så find da for søren ud af det ad empirisk vej! Find en neutral zone, så hverken Ole eller du er bag "fjendens linier" i testen.
Gør I ikke det, så kommer I ikke videre - og man skal jo ikke læse mellem linierne for at se, at både du og Ole forfægter jeres holdninger lidenskabeligt; fordi I begge mener at have ret.
Men det kan I altså ikke begge have. Til gengæld skulle det være rimeligt overkommeligt at finde ud af, hvem der har. Men det bliver ikke herinde.
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kyhn skrev:
Audiophile skrev:
| Nu må I stoppe med snakken om den sammenlignende test. Ole har jo bestemt sig og vil ikke acceptere andre udfald. Testen skal foregå på hans præmisser og med udgangspunkt i "Tune-dem" filosofien |
|
|

der syntes jeg du rammer plet, en test er ikke uvildig hvis den foregår på den ene parts premisser. Nemlig!
I øvrigt tror jeg at linns produkter er bedre til tunedem end Kurt "beskedne" anlæg, men er det ikke mere relevant at se på hvad der gengiver mest korrekt. Now we are talking, men du skal vide, at hos Linn er"tunedem" det korrekte. Læs lidt om beskrivelserne af princippet i de forrige indlæg, meget af det er ret rammende. En nedkogning og forsimpling, som kun kan ske fordi der er nogen der ikke åbner øjnene.
Kvk er en herre der kan få folk op at stolene, men jeg syntes at det er påfaldende som hans anlæg skal have på puklen altid. Øhh få folk op af stolene? Det må jeg have uddybet. Jeg kan næsten umuligt få min ældste søn ud af sengen, og jeg kan da have ufatteligt svært ved, at få mig selv op af stolen Mit line-up er der jo ikke nogen der kender anyway. Tingene er der fordi de i mine øjne besidder unikke egenskaber, og for nogle af tingenes vedkommende er der bare gået til stålet i en cost no object rus. Grunden til at der ikke findes så mange andre er, at CNO er selvmord, hvis man gør det for tit.
jeg vil meget gerne se der hvor han siger at "hans er større/bedre end din" Det har du ret i, men hvis folk ikke læser hvad man skriver, men alligevel hyler op herinde, så kommer det jo til at syne sådan.
faktisk så syntes jeg kun at have læst at han som så mange andre mener at linn med deres nye højttalere har skabt en højttaler der ikke kan gengive 100% korrekt. filosofi eller ej så er det ikke korrekt.... Ja! Men det bestrides mod bedre vidende. De påstår tilmed på et tidspunkt, at jeg har sagt man kan måle hvorledes en højttaler lyder. Det har jeg aldrig sagt, for det ved jeg man ikke kan. Men jeg ved også, at med en sådan måling, så er den gal og tilmed er der ikke tale om én måling men rigtig rigtig mange, tilmed fra uafhængige instanser. Så beviset er hævet over enhver tvivl.
Jeg syntes ikke det er alle indlæg i denne tråd der er berettiget og/eller stue rene, men det er Kvk ikke alene om. Det kan jo løbe af med de fleste i ny og næ, og nu har jeg jo altid været uartig og næsvis.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jo da Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
|
Al hjælp er tilbudt, og så er det da bare med at få fundet et helt tredie sted og se hvad der kan komme ud af det - der er ingen pointe i at sidde og være så kæphøj og påståelig, hvis præmisserne bag udelukkende er tasterne på tastaturet. Der er en mulighed for at bakke påstandene op, og det gælder skam begge parter, så hvorfor ikke bare springe ud i det??
|
|
|
Sikke dog en omgang tomt bavl! Jeg har for længst begrundet hvorfor jeg ikke vil. Og hvad skulle det altsammen overhovedet nytte? Ole vil have det simpelt, så han kan nynne med. Jeg vil sgu høre alle de instrumenter som Brahms skrev ind sin 4. symfoni. Tilgangen til emnet er totalt forskellig. Det eneste der for alvor er flyttet på er, at nu er det 100% ubestrideligt bevist, at Ole ikke har ret i, at Akurat spiller det der er på skiven, men i stedet fortolker indholdet. Og at Linn dermed slet ikke har det mål at komme ind til det der er på pladen, hvilket overhovedet ikke kan undre, når man så også lytter til Linn´s indspilninger.
Udfaldet af den shoot out som der er foreslået, vil interessere mig nogenlunde lige så meget som den vil interessere Ole. Dvs. slet ikke. Hvis Ole skulle indrømme noget som helst, så ville det under tortur måske kunne lykkes at få ham til at sige: "jeg hører ganske vist flere informationer, men de kan ikke være på skiven, fordi jeg kan ikke nynne med på dem eller fodstampe til dem. Og en musikker lægger kun fodstamp og nynnemed informationer ned på CDén" Hvad i alverden skulle han bruge det til? Han skal jo også sælge Linn i morgen. Og han vidste 100% sikkert, at det var gratis at foreslå det, fordi han var 110% sikker på, at svaret var nej - det skal utrættelige JOBO nok have instrueret ham i.
Næh den der ganske gratis sidder kæphøj og påståelig bag tasterne sidder ikke her, ved du hvor han er?
|
|
|
Du skriver og tasterne går men det der blaffre i vinden er ikke Brahms 4. symfoni - alle vil som dig høre alle instrumenterne.
I min stue kommer ofte to proffesionelle klassiske musikker - de interessere sig overhovedet ikke for HIFI - men de havde fornyeligt indspillet en Cd og kom for lytte til resultatet. De er meget høflige og måske derfor sagde de, at det lød godt. De sagde også det var lidt træls at man kunne hører fejlene. Næste gang tror jeg, jeg vil gå dem lidt mere på klingen i forhold til hvordan det lyde deres perfomance taget i betragtning.
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem siger hifi nørder ikke kan være underholdene  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dejen!
Overkommeligt - nix! Og jeg har jo lyttet til det allerede. Der kommer ikke mere ud af det for mig, så skal der da ske et mirakel eller springe ét eller andet i luften.
Men nu syner det altså til, at du har fået fuldstændigt galt fat i denne tråd.
Udgangspunktet var at Ole siger Linn gerne vil reproducere. Jeg siger det vil de ikke, fordi så ville deres HTér måle anderledes. Den måling eller de målinger der findes offentligt på dem umuliggør Oles påstand.
Hvad er det så du vil bevise med en shoot out?
Jeg kan sige dig præcist hvad der ville ske, om det var et helt andet mærke end Linn vi tænkte på. Her vil den person der hurtigst og mest effektivt får line-uppet indpasset i rummet stå ufatteligt stærkt. Mange ville kunne sidde samtidig og have flot flot 3D og en god klangballance.
Når det nu er Linn man har i tankerne, så er målet et helt andet. Det ser man bl.a. på målingerne.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
Ronin skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Til Densen og Jo da!
NIXEN BIXEN!
Jeg har begrundet hvorfor. Jeg gider ikke skulle til at sætte det op igen - no nix og nej. Jeg slæber lykkelig min 3020 med, hvilket vil være langt mere interessant for alle, idet den stadig er aktuel som brugt eller næsten ny i et antal, som ikke gør den esoterisk. Og om de herrer synes det er tyndt, er overhovedet ikke nok til at provokere cm3 væk fra slottet. Faktisk så er effekten nok mere i retning af, at jo tyndere i synes det er, jo mere bliver jeg på egen ager.
Hvis det overhovedet nogensinde i en anden galaxe i en anden tidsalder, skulle finde sted, på en måde så jeg også ville nikke anerkendende til både den ene og den anden, så skulle BEGGE stille med et line-up i nye og ukendte omgivelser, som beviseligt er rimeligt ens akustisk set. Så kunne der være en idé i det. Ellers drop det. Jeg foreslår da heller ikke at Ole skal kunne levere varen hos mig, det ved jeg han får biks med,. Til gengæld ved jeg så, hvad det er jeg blot skal lytte forbi eller abstrahere fra, men det kan andre jo ikke vide noget om.
|
|
|
Al hjælp er tilbudt, og så er det da bare med at få fundet et helt tredie sted og se hvad der kan komme ud af det - der er ingen pointe i at sidde og være så kæphøj og påståelig, hvis præmisserne bag udelukkende er tasterne på tastaturet. Der er en mulighed for at bakke påstandene op, og det gælder skam begge parter, så hvorfor ikke bare springe ud i det?? |
|
|
Hej,
cm3 har selv været så venlig at opsummere hans påstande om Linn:
- LP12 er noget billigt skrammel, der er havnet i den gale ende af prislisten.
- Akurat 242 kan IKKE reproducere som følge af en krøllet frekvensgang og en af historiens ringeste powerresponse målinger.
- Silent power i Linns strømforsyninger burde hedde "noisy power".
- CD12 gengiver meget lidt af det der er på skiverne.
- Priserne er vildt overdrevne.
(Fra side 14)
Har Ole svaret direkte på nogle af påstandende? Jeg har ikke set et svar endnu (med forbehold - jeg kan jo have overset noget). Hermed en opfordring til Ole om at svare direkte på ovenstående påstande.
I stedet bliver der udfordret til drabelig duel på Ole's hjemmebane. Hvis nu Linn setupet spiller bedre end cm3's - har Ole så tilbagevist nogle af cm3's påstande? Ikke i min bog.
Hvad er formålet med en duel andet end muligheden for at få den allermest højrøvede, selvhøjtidelige og skråsikre ned med nakken?
Hvorfor spiller en forum moderator aktivt med i sådan noget? Det er i mine øjne ikke specielt klædeligt.
Med venlig og høflig hilsen
|
|
|
Om jeg så skrev "bøøh", så ville der være nogle der mente at det ikke var klædeligt - det er snart ikke muligt at foretage sig noget som helst eller give sit besyv med på noget, før der er en eller anden der er utilfreds over et eller andet, og står der en "titel" ude i siden er man bare endnu mere udsat! Jeg vælger hverken side eller har til hensigt at svine nogen til, så tag den bare helt med ro....
Formålet med "duellen" er da på ingen måder at få en eller anden ned med nakken - læg mærke til at jeg skriver at de måske begge kunne på noget brugbart ud af det - ingen side valgt. Læg også mærke til at jeg skrev "find et tredie sted", nøjagtigt som Kubikken selv skrev ville være det eneste brugbare alternativ - her er jeg fuldstændig enig. Foregår det hele på den ene eller anden parts hjemmebane er der en klar fordel for den ene part og det ville bestemt ikke være hensigtsmæssigt - det kunne jeg heller ikke selv drømme om at gå med til.
Et akustisk hensigtsmæssigt lokale, som Kubikken skriver, er klart at foretrække - det vil give fair præmisser for begge og så kunne Gravity rigtig komme til at spille med musklerne...
Nogle af de såkaldte "påstande" er dog allerede kommenteret, men om det så er på en brugbar måde, må være op til dem der læser dem... __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
Hvem siger hifi nørder ikke kan være underholdene  |
|
|
Ja, hold da op! Der er snart gået helt reality-show i den. Med ø-råd hvor folk bliver stemt hjem og det hele der.
Antallet af sider og hits viser da, at der er en masse der følger med, men har Kubikkens lydfilosofi og set-up ikke været oppe og vende 100 gange før og er det ikke uddebateret - eller skal vi lige ha' en nyt afsnit i serien?
For mig at se står vi i en situation hvor den ene siger "sort" og den anden siger "hvid". Sådanne er mange diskussioner (næsten alle) og hvor tit er der en der giver sig - meget sjældent. Og det hænger sammen med folks opfattelse af "emnet". Der gør hifi så dejligt sjovt og samtidig fustrerende.
Det er ikke matematik det her hvor 1+1=2. Man er selv med til at sætte standarden - men kun for sig selv. Det har man lov til! At man ikke er enig i den enkeltes filosofi, ja det sker hele tiden. Man kan teoretisk bevise nogle ting, men som så meget andet er der "part art, part science" og det er denne kombination der skal gå op i en højere enhed.
Hvis Ole's mål er musikalsk-formåen (frit oversat) har han lov til at ha' den mening. Men jeg behøver ikke være enig...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Om jeg så skrev "bøøh", så ville der være nogle der mente at det ikke var klædeligt - det er snart ikke muligt at foretage sig noget som helst eller give sit besyv med på noget, før der er en eller anden der er utilfreds over et eller andet, og står der en "titel" ude i siden er man bare endnu mere udsat! Jeg vælger hverken side eller har til hensigt at svine nogen til, så tag den bare helt med ro.... Stakkels dig
Formålet med "duellen" er da på ingen måder at få en eller anden ned med nakken - læg mærke til at jeg skriver at de måske begge kunne på noget brugbart ud af det - ingen side valgt. Læg også mærke til at jeg skrev "find et tredie sted", nøjagtigt som Kubikken selv skrev ville være det eneste brugbare alternativ - her er jeg fuldstændig enig. Foregår det hele på den ene eller anden parts hjemmebane er der en klar fordel for den ene part og det ville bestemt ikke være hensigtsmæssigt - det kunne jeg heller ikke selv drømme om at gå med til. Hvordan ville du få noget brugbart ud af det, hvis du slet ikke er interesseret at få ødelagt din levevej. Det er altså logik for grillkyllinger, at en sådan shootout ikke vil føre til noget brugbart. Jow hvis nogen gerne ville forbi og lytte med, kunne der være idé i det som en service, der kostede mig en hel week-end.
Et akustisk hensigtsmæssigt lokale, som Kubikken skriver, er klart at foretrække - det vil give fair præmisser for begge og så kunne Gravity rigtig komme til at spille med musklerne... Jamen det kunne da være frygteligt skægt, hvis der er nogen der gider køre deres line-up i stilling, så skal jeg gerne lytte på tingene  Opgaven kunne lyde på, "klø et hvilket som helst Linn line-up med hifi for maks 15.000 kr."
Nogle af de såkaldte "påstande" er dog allerede kommenteret, men om det så er på en brugbar måde, må være op til dem der læser dem... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
3DX skrev:
Hvem siger hifi nørder ikke kan være underholdene  |
|
|
Ja, hold da op! Der er snart gået helt reality-show i den. Med ø-råd hvor folk bliver stemt hjem og det hele der.
Antallet af sider og hits viser da, at der er en masse der følger med, men har Kubikkens lydfilosofi og set-up ikke været oppe og vende 100 gange før og er det ikke uddebateret - eller skal vi lige ha' en nyt afsnit i serien?
For mig at se står vi i en situation hvor den ene siger "sort" og den anden siger "hvid". Sådanne er mange diskussioner (næsten alle) og hvor tit er der en der giver sig - meget sjældent. Og det hænger jo sammen med folks opfattelse af "emnet". Der gør jo hifi så dejligt sjovt og samtidig fustrerende.
Det er ikke matematik det her hvor 1+1=2. Man er selv med til at sætte standarden - men kun for sig selv. Det har man lov til! At man ikke er enig i den enkeltes filosofi, ja det sker hele tiden. Man kan teoretisk bevise nogle ting, men som så meget andet er der "part art, part science" og det er denne kombination der skal gå op i en højere enhed.
Hvis Ole's mål er musikalsk-formåen (frit oversat) har han lov til at ha' den mening. Men jeg behøver ikke være enig...
|
|
|

nej, jeg fatter heller ikke folk gider disse gentagelser. er der nogen der har et eksemple på at en har skrevet "nej du har ret, jeg var helt galt på den" ? ikke mig bekendt. derfor fatter jeg ikke hvad det er nogen vil ha' ud af sådan en tråd.
da den gik fra fakta, til opfattelse, blev det mudder kast igen igen, guderne må vide for hvilken gang.
der er et par, naive efter min opfattelse, der mener der kan komme et facit ud at en højtaler. men bortset fra dem. er de fleste jo enige i at hvad der er bedst og rigtigst for cm3 næpper er det for Ole. ellers ville de vel for fanden ha' valgt anderledes.
hvad det så er de diskutere er jeg ikke helt med på. det er jo påstand mod påstand. __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Ronin skrev:
|
Om jeg så skrev "bøøh", så ville der være nogle der mente at det ikke var klædeligt - det er snart ikke muligt at foretage sig noget som helst eller give sit besyv med på noget, før der er en eller anden der er utilfreds over et eller andet, og står der en "titel" ude i siden er man bare endnu mere udsat! Jeg vælger hverken side eller har til hensigt at svine nogen til, så tag den bare helt med ro.... Stakkels dig
Hehe, jeg overlever...
Formålet med "duellen" er da på ingen måder at få en eller anden ned med nakken - læg mærke til at jeg skriver at de måske begge kunne på noget brugbart ud af det - ingen side valgt. Læg også mærke til at jeg skrev "find et tredie sted", nøjagtigt som Kubikken selv skrev ville være det eneste brugbare alternativ - her er jeg fuldstændig enig. Foregår det hele på den ene eller anden parts hjemmebane er der en klar fordel for den ene part og det ville bestemt ikke være hensigtsmæssigt - det kunne jeg heller ikke selv drømme om at gå med til. Hvordan ville du få noget brugbart ud af det, hvis du slet ikke er interesseret at få ødelagt din levevej. Det er altså logik for grillkyllinger, at en sådan shootout ikke vil føre til noget brugbart. Jow hvis nogen gerne ville forbi og lytte med, kunne der være idé i det som en service, der kostede mig en hel week-end.
Jeg er sikker på at der ville være mange der gerne ville lytte med....
Jeg kan godt se din pointe, men nu var det jo Scala der foreslog det - om det så falder i god jord med et helt tredie sted, er så en helt anden side af sagen!
Et akustisk hensigtsmæssigt lokale, som Kubikken skriver, er klart at foretrække - det vil give fair præmisser for begge og så kunne Gravity rigtig komme til at spille med musklerne... Jamen det kunne da være frygteligt skægt, hvis der er nogen der gider køre deres line-up i stilling, så skal jeg gerne lytte på tingene  Opgaven kunne lyde på, "klø et hvilket som helst Linn line-up med hifi for maks 15.000 kr."
Nogle af de såkaldte "påstande" er dog allerede kommenteret, men om det så er på en brugbar måde, må være op til dem der læser dem... |
|
|
|
|
|
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Maj 2005 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
|

nej, jeg fatter heller ikke folk gider disse gentagelser. er der nogen der har et eksemple på at en har skrevet "nej du har ret, jeg var helt galt på den" ? ikke mig bekendt. derfor fatter jeg ikke hvad det er nogen vil ha' ud af sådan en tråd.
da den gik fra fakta, til opfattelse, blev det mudder kast igen igen, guderne må vide for hvilken gang.
der er et par, naive efter min opfattelse, der mener der kan komme et facit ud at en højtaler. men bortset fra dem. er de fleste jo enige i at hvad der er bedst og rigtigst for cm3 næpper er det for Ole. ellers ville de vel for fanden ha' valgt anderledes.
hvad det så er de diskutere er jeg ikke helt med på. det er jo påstand mod påstand. |
|
|
Nu er læsepligten vel egentlig afskaffet i DK!  . Så man kan da bare læse udenom, hvis det bliver et problem. Tråden her fører 0,00 vegne bortset fra, at det nu med al ønskelig tydelighed står klart for enhver der gider vide det, at når Ole og band påstår at Linn kun spiller det der er på pladen, så taler han imod bedre vidende. Det er et uigendriveligt faktum, som selv helt og aldeles (Linn)ukritiske personer har fastslået i et målelaboratorium i flere omgange. Det er lige så nemt at benægte det, som det er at benægte eksistensen af atomer. Atombomber og atomkraft er ligesom håndgribelige beviser på det modsatte. Så vi er da kommet dertil, at nu kan det kun påstås med dårlig samvittighed, at Linn er reproducerende i ordets egentligste forstand. Samtidig får tunedem en ordentlig én på skallen. Egentlig sker dette kun fordi nogen vha hype, vil gøre noget til noget andet end det er.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|