Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fakta om Linn... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 Maj 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

hvis der findes en barmhjertig sjæl i århusområdet som ejer en Linn amp(det må da kunne lade sig gøre) var det så ikke en ide' at sætte den op mod kubikkens 20 watter med plastic front,det kunne da være sjovt og se om der er hold i hans påstand inden tråden lukkes,jeg er ihvertfal nysgerig
Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Efter nøje overvejelser, har jeg besluttet at genåbne denne tråd, da seriøse debattører ikke kan være tjent med at enkelte ikke kan finde ud af bruge forummet på en fornuftig måde.

Tråden har nu været lukket i godt et ½ døgn, og det har sørme givet tid til at fjerne - hold fast, ikke mindre en 5 sider indlæg, hvilket svarer til godt 100 indlæg. Indlæg, som ikke har biddraget til noget som heltst konstruktiv i debatten.
De er altså røget ud - og vil fremover også ryge. UDEN VARSEL!!!

Ideen med HIFI4ALL.DK er at der skal være plads til alle, uanset holdninger, men der ER altså grænser for hvad man kan tillade sig at smide af ord og nedladenheder i forummet. Af sammeårsag er redaktionen allerede i fuld gang med med at overveje, hvilke personer som skal formenes permanent adgang til forummet fremover.

Jeg vil henstille til at debatten fortsætter i lødig og repsektabel tone - husk det!

- Og sidst men, ikke mindst:
Husk på at de der bidrager gør det gratis og af egen fri vilje - redaktion, såvel som brugere!

Respekter nu hinanden, og værn om stedet - for dævlen da!

God debat!

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Det kunne jo være lidt sjovt om vi kunne have det sjovt på en sjov måde

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Bundgård
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

Det kunne jo være lidt sjovt om vi kunne have det sjovt på en sjov måde

Enig

At tråden er genåbnet skal sikkert ses som et forsøg/sidste chance. For der har jo også været gode indlæg her.

Til top Vis Bundgård's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bundgård

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

Glæder mig at se! Lad os håbe på en debat uden personangreb eller angreb på personers udstyr, UDEN der er nogen konkrete bilag her for.. 
Kritisere man for et og andet, så hav dog noget non-subjektivt at fremvise, så som en decideret måling, så som der tidligere her har været fremvist!..

Men  adm. for tålmodighed! og vilje til en chance mere for denne tråd!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Daw igen!

Nu håber jeg stemningen i den her tråd er ved at blive sådan lidt normal igen igen

Phew

Jeg havde selvfølgelig min andel af, at den kogte lidt over.
Jeg har det bare lidt svært, når nogen blander sig meget højlydt i en tråd, hvor det kun er alt for tydeligt, at de ikke har læst hvad den drejer sig om.
Men selv om du måske er én af dem, så skal jeg nok lade være med at skrive mere om upassende ting.

Så i får lige sådan en her fra mig folks Big Hug

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Maj 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

music 4 all skrev:
hvis der findes en barmhjertig sjæl i århusområdet som ejer en Linn amp(det må da kunne lade sig gøre) var det så ikke en ide' at sætte den op mod kubikkens 20 watter med plastic front,det kunne da være sjovt og se om der er hold i hans påstand inden tråden lukkes,jeg er ihvertfal nysgerig

Jow nemlig!
Lad os få noget gang i den.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Det hele er nu ret let .

Lad dog Linn gøre som de vil og dette gælder også alle de andre mærker .

Men så skal man også huske på der lyves meget når der skal sælges og dette er jo ikke kun indefor hifi .

Brug din fornuft .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Jo da
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2005
Sendt: 11 Maj 2005 kl. 23:50 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
music 4 all skrev:

Jow nemlig!
Lad os få noget gang i den.

Jeg ved ikke om jeg har en sjæl - den er nemlig aldrig konstateret ved en objektiv måling - har jeg en, håber jeg da, i det mindste, den er hjertlig.

Måske kunne vi ved fælles hjælp lave en oplysende lyttetest. Jeg har ganske vist ikke noget dyrt Linn-grej men jeg kan stille med følgenden:

Linn Movie Di + LK85

Linn 5140 - som jeg dog ikke har transport mulighed for.

Og måske en klassisk CD indspiling med to instrumenter - såvidt jeg husker en to-mikrofon optagelse + musikkeren der indspillede det ene instrument + hans instrument der ved lyttetesten i givet fald ville kunne høres live. Klassiske musikkere er vant til lyttetest - det simpelthen grundlaget for deres ansættelse.

Til gengæld vil jeg ved samme lejlighed høre kubiks antikvariske 100 kg amp - og, også gerne hans 20 watter. Samt et par eAR 1001(evt. et par andre velvoksne icepower) 

Til top Vis Jo da's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jo da

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Jeg vidste det! HIFI er en sygdom i stil med ludomani! 2 millioner og ikke tilfreds;-) Hehe... det stopper aldrig, burde være fradragsberettiget og fuld jobfrihed med løn i behandlingsperioden..og den blir lang!

Nå, tilbage til emnet: Linn.. jeg bøjer mig i støvet for deres PR. afdeling - det er proffe folk der kan sælge sand i Sahara og is i Grønland, gad vide hvordan koncernens dækningsbidrag ser ud. De sælger deres produkter uanset vores holdinger til den sound det frembringer, - rigtigt eller forkert kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke er hoppet på limpinden endnu, tråden her' giver i sandhed stof til eftertanke..min nysgerrighed er vakt, jeg er simpelthen nødt til en lytter..

Jeg har en bilmodel som ikke har det bedste ry i pressen (men kører kanon), 25000 andre danskere har også den model, så min glæde er stor; jeg er ikke alene om at have taget fejl;-) kan stadig købe 9 modeller mere før jeg runder de 2 mil. så der er lys forude.. og en del arbejde.

Mvh/Mik112

Til top Vis Mik112's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mik112

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

Så har slettepennen endnu engang været fremme - tag jer nu sammen, venner!

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

Lige et spørgsmål om linearitet på eksv. en HT. Forestil jeg et delefilter med delefrekvens 600Hz/24db på begge sider af delefrekvensen. Vi har lavet en lille fejl i beregningen og får et "hul" på eksv. -12db med de brugte enheder over et område på.. lad os sige 50HZ. Vil vi høre det "hul"uden vi er orienteret om denne fejl? med mindre vi er i besiddelse af en indspilning hvor et bestemt soloinstrument excelerer?..eller tror vi der er mikrofon opsætning, instrument eller ht. der er noget galt med?

Mvh/Mik112

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 01:59 | IP-adresse registreret  

Der lyves ALLE vegne, alle folk er købmænd - jeg selv ville da rose noget jeg gerne ville sælge, mere end det måske havde fortjent.

Jeg kan ikk se noget galt i at man roser det "man selv står inde for" - det man selv sælger ER jo bedre end de andres - sådan tror jeg altid det vil være.

Og når man skal købe, snakker man IKKE så flot om produktet.

Har man nu købt en forstærker til 90.000,- - så er der sikkert mange der vil sige: Min er bedre og koster kun 30.000,- - andre vil sige det var mange penge for noget som ikk er mere end 5.000,- værd.

Men har man købt en forstærker til 3.500,- er der modsat nok mange der vil sige: hold kæft den er god til de penge og f.eks: den gør det ligeså godt som min nabo´s til 25.000,-

Idéen med dette indlæg er = Man kan sgu aldrig gøre ALLE tilfredse -uden at lyve engang imellem - og så er der nogle der ikke er tilfredse med det - og det er der så nogle der ikke er tilfredse med og til sidst havner det i et debatforum, hvor historien egentlig bare kører videre i samme spor.

Bare en kommentar, intet andet.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Der lyves ALLE vegne, alle folk er købmænd - jeg selv ville da rose noget jeg gerne ville sælge, mere end det måske havde fortjent.

Jeg kan ikk se noget galt i at man roser det "man selv står inde for" - det man selv sælger ER jo bedre end de andres - sådan tror jeg altid det vil være.

Og når man skal købe, snakker man IKKE så flot om produktet.

Har man nu købt en forstærker til 90.000,- - så er der sikkert mange der vil sige: Min er bedre og koster kun 30.000,- - andre vil sige det var mange penge for noget som ikk er mere end 5.000,- værd.

Men har man købt en forstærker til 3.500,- er der modsat nok mange der vil sige: hold kæft den er god til de penge og f.eks: den gør det ligeså godt som min nabo´s til 25.000,-

Idéen med dette indlæg er = Man kan sgu aldrig gøre ALLE tilfredse -uden at lyve engang imellem - og så er der nogle der ikke er tilfredse med det - og det er der så nogle der ikke er tilfredse med og til sidst havner det i et debatforum, hvor historien egentlig bare kører videre i samme spor.

Bare en kommentar, intet andet.

Lige nøjagtigt.....

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 02:57 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Kan godt se hvad du mener, men der skal være en grænse mellem at rose produkter for sine kvaliteter og til at rose det, bare for at få det over disken. Det er den græse jeg synes tit bliver overskredet, og det gælder vel mange forskellige brancher. Jeg kunne personligt aldrig drømme og at købe noget en sælger har rost til det guddommelige, da det tit siger mere om sælger end om produktet. Og jo, der er naturligvis undtagelser...

Only2channel skrev:

Kan faktisk ikke se hvad det ene har med det andet at gøre. Det eneste du siger er jo faktisk, at man kun kan købe for dyrt, og det kan man jo næppe bruge som noget holdepunkt.  

Mik112
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 05:29 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:

Jeg erstort set enig i forholdet 90K vs. 30K, men muligvis forstår jeg ikke den med de 5K;

Er de "andre" eksv. min gl. halvdøve mor, eller naboens 15 årige teenage datter med fluer i hovedet, og som begge synes at noget lyd til over 5k er noget pjat, - man kan få 10 par SKO og en læbestift, eller er det en nørd som os? Hvis det er det sidste, mener jeg hans/hendes ører skal renses eller misundelsesfaktoren justeres.

Jeg nægter,- indtil videre, at tro at en amp. til 5k kan noget (alt iberegnet bortset fra kontoen) som en 30k/90k ikke kan!. Hvis en sådan findes, så send den lige;-) .. og hæhæ.. det skal ikke være en 3020, har haft en for 20-30 år siden , - nu får jeg høvl mindst 1000 steder fra, nå.. alt andet lige: folk VIL bedrages og BLIVER det, jeg tror de kan li' det, måske ligefrem en livsstil/trend - se hvad jeg gav for dyret?

Mvh/Mik112

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 06:38 | IP-adresse registreret  

Dav,

man skal sgu holde sig til hvis man vil følge med i denne tråd, der bliver både talt om herpes, og slettet indlæg

Udgangs punktet var Oles indlæg. jeg så det mest som reklame, og påstande om dit og dat. Nogen så det som en objektiv konstatering af at Linn spillede det der er på pladen.

Er Linn og Oles indlæg ikke bare som alle andre der udtaler sig om deres filosofi og hvorfor deres er bedre ? Hvis de målinger der senere i tråden blev vist er rigtige, så kan de fleste da se, at det nok ikke er hele sandheden, men blot en holdning fra en producent og en forhandler.

hvorfor er det man gå i selvsving over Linn Oles udtagelser ? Hvis kæden skulle knække hver gang nogen kommer med noget udokumenteret reklame fis i hifi verden, så fik man da nok at se til.

der er da et hav at både udenlanske og danske firmaer der hævder at deres lyder rigtigst og mest korrekt, sikkert også vores  så slap dog af med at tage det personligt, og se og læs det som reklame, som senere hend, bevises at det er noget sludder.

herpes... hvordan F, kommer det ind i en h4a tråd

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:

Oles indlæg. jeg så det mest som reklame
..

fleste (kan) da se, at det nok ikke er hele sandheden, men blot en holdning fra en producent og en forhandler.
..
se og læs det som reklame, som senere hend, bevises at det er noget sludder.

Og hvad skal sådanne indlæg så bruges til ?

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Jo da skrev:

Jeg ved ikke om jeg har en sjæl - den er nemlig aldrig konstateret ved en objektiv måling - har jeg en, håber jeg da, i det mindste, den er hjertlig.

Måske kunne vi ved fælles hjælp lave en oplysende lyttetest. Jeg har ganske vist ikke noget dyrt Linn-grej men jeg kan stille med følgenden:

Linn Movie Di + LK85

Linn 5140 - som jeg dog ikke har transport mulighed for.

Og måske en klassisk CD indspiling med to instrumenter - såvidt jeg husker en to-mikrofon optagelse + musikkeren der indspillede det ene instrument + hans instrument der ved lyttetesten i givet fald ville kunne høres live. Klassiske musikkere er vant til lyttetest - det simpelthen grundlaget for deres ansættelse.

Til gengæld vil jeg ved samme lejlighed høre kubiks antikvariske 100 kg amp - og, også gerne hans 20 watter. Samt et par eAR 1001(evt. et par andre velvoksne icepower) 

Det lyder da som en utrolig sej idé.
Hvorfor har vi ikke gang i det allerede?

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
3DX skrev:

Oles indlæg. jeg så det mest som reklame
..

fleste (kan) da se, at det nok ikke er hele sandheden, men blot en holdning fra en producent og en forhandler.
..
se og læs det som reklame, som senere hend, bevises at det er noget sludder.

Og hvad skal sådanne indlæg så bruges til ?

mvh

reklamere går jeg ud fra!

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes