Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fakta om Linn... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 09:18 | IP-adresse registreret  

Hej

Som udgangspunkt for denne tråd var Ole`s indlæg, der var lavet med henblik på dels, at udrydde misforståelser omkring Linn og dels at fortælle om hans forhold til produktet. Efter min mening er snakken der kører nu, tynget af begrebsforvirring. De fleste af os der sælger specielt Hi Fi er begyndt på det fordi vi brændte for det, at have og sammensætte god lyd, at lytte til og fordybe os i musik. Når man så i en årrække har lyttet og prøvet sig igennem adskillige ting, ja, så opstår der som oftest en forkærlighed for en bestemt type produkter. Som jeg ser det så har Ole, efter mange års prøvelser, kastet sin kærlighed på Linn. Man kan så være uenig med ham omkring kvaliteten, men uanset, hvor meget han tillader sig at rose det, så bør det ikke forveksles med løgn ! Derfor reagerede jeg på Jensens indlæg, hvor han skriver at, hvor der sælges der lyves. Jeg er overbevist om at Ole sælger Linn fordi han synes det er godt, hvilket står i modsætning til den fremherskende mening, at en sælger synes det er godt fordi han sælger det.

Jeg er altså, med andre ord, uenig i det synspunkt der hedder, at man er nød til at lyve for at sælge. At foretrække Linn, hvis man sælger Linn, må, efter min mening, være entydigt posetivt, tænk, hvis Ole stod og solgte noget han dybest set ikke brød sig om. Så når Ole siger at Linn er uovertruffent, så kan han sagtens være ærlig uden at udsagnet nødvendigvis er sandt. 

Der, hvor sandheden er ubøjelig er på spørgsmål som f.eks:

Er dette produkt ved at udgå ?

Er dette produkt mere eller mindre driftsikkert end tilsvarende produkter ?

Er dette produkt ved at blive nedsat ?

Kan jeg, i din butik, finde et bedre eller billigere produkt der dækker mine behov ligeså godt.

Se her byder almindelig anstændighed, at man svarer i overensstemmelse med den viden man har. Det tror jeg at de fleste i branchen gør, derfor var min forundring stor da Jensen, godt nok på andres vegne viste det sig, "indrømmede" at man, når man sælger, lyver for kunden.

Det undre mig, at man så sletter indlæggene ligesom, at man sletter et lille afvæbnende digt der, synes jeg, brød den noget betændte diskussion der fik lov til at kører i dagevis.

venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

PederM
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Udelukket pga. dobbeltprofiler (Groove)

Bruger siden: 13 April 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Kig på brugtmarkedet....der dukker sandheden ofte op, til overraskende priser efter forbløffende kort tid.

Kan man gøre sig fri af nyhedens interesse, modediller, andres mening, prestige...ja, så har man mulighed for et god langvarig investering i noget der virker for en..og tilmed masser af overskud til det vigtigste....pladerne!

Jeg tror ikke sælgere lyver i den forstand. Men når man jobber med salg, vil man gøre meget for at sælge sine produkter, så sandheden strækkes og bøjes. Derfor skal kunden træffe sine valg helt uafhængig af sælgers mening.

En ihærdig sælger er der noget muggent ved...

Hvoffor er der en speciel aura over audiosælgere? Er der også det over en vaskemaskine sælger i punkt 1? De startede nok også med at vaske deres tøj selv da de flyttede hjemmefra, og er derfor brændende vaskemaskinesælgere....

Til top Vis PederM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PederM

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

medlyd

Uagtet om digtet var poetisk lydigt, så var det ikke givende for emnet, derfor burde det, som det blev, slettes.

jeg tror at du overtolker Jensens indlæg, jeg læste det han skrev som om at alle sælgere overdrevent roser deres egne produkter på bekostning af andre produkter og/eller uden objektive hensyn.

Medlyd skrev:
Som udgangspunkt for denne tråd var Ole`s indlæg, der var lavet med henblik på dels, at udrydde misforståelser omkring Linn

Hvis indlæget var for at undgå misforståelser, burde han i mine øjne ikke påstå noget der så let kan modbevises.

Scala Hifi skrev:
Med dette in mente vil jeg såmænd bare sige, at man ikke kan dømme en højttaler ude fordi den måler dårligt (eller for den sags skyld påstå at man her har noget som helst bevis på at den skulle fortolke !).

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Der findes mange brådne kar, også i sælgerbranchen, det tror jeg at alle kan blive enige om. De fleste sælgere, selv i specialbutikker, aner stort set intet om de produkter de sælger, og er dårligt nok villige til at besvare simple spørgsmål, ganske enkelt fordi de ikke kender svarene.
Man kunne så forestille sig at dette skete i for eksempel El-giganten eller Electric City, men det er bestemt ikke altid tilfældet.
En kammerat var på udkig efter en DVD afspiller og gik tilfældigt ind i Hifi Klubben. Der så han en maskine som designmæssigt så pæn ud, men den var ikke sat til, han spurgte så en sælger om han kunne få lov til at se den i funktion, men det synes sælgeren var besværligt, og da min kammerat så spurgte nogen relativt simple spørgsmål omkring produktet, kunne sælgeren heller ikke svare, og så forsvandt kammeraten temmelig hurtigt, uden at købe.

Går man nu ind til Ole, så siger han, jamen tag det med som du vil sammenligne med, og lad os sammenligne. Han kan som regel svare på alt hvad der bliver spurgt om, men først og fremmest lader han -og hans medarbejdere -os (altså kunden) selv høre og selv vurdere. Sjældent ligger han ord i munden på nogen og alting foregår i en fornuftig tone, som bunder ud i en stor forkærlighed til musik, ikke appararter.
En sådan behandling skal man idag desværre lede længe efter, og der findes efterhånden kun få butikker som lever op til det.
Om man så er enig med ham i, hvordan man lytter forskel, det er så en anden snak, han bruger en løsning, som alle kan bruge, og som har nogen rigtige ting i sig, nemlig den omtalte Tune-Dem, hvor man så kan diskutere om denne er nok til at definere om noget er bedre end noget andet.

Det vigtigste når vi taler om sælgere, uanset slags, er at vide, at alting er sandt, set ud fra en bestemt synsvinkel, og som regel roser de produkter fordi de reelt synes at de er bedre end tilsvarende produkter fra andre mærker.

Angående Kurt´s NAD 3020 VS en Linn forstærker, så tror jeg godt jeg kan finde en LK280 med Spark som kan tage kampen op, og sende NAD´en i skammekrogen, sansynligvis selv i Kurt´s ører.

MVH

Jacob V.

Til top Vis Jacob V's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jacob V

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

PederM skrev:

Kig på brugtmarkedet....der dukker sandheden ofte op, til overraskende priser efter forbløffende kort tid.

Kan man gøre sig fri af nyhedens interesse, modediller, andres mening, prestige...ja, så har man mulighed for et god langvarig investering i noget der virker for en..og tilmed masser af overskud til det vigtigste....pladerne!

Jeg tror ikke sælgere lyver i den forstand. Men når man jobber med salg, vil man gøre meget for at sælge sine produkter, så sandheden strækkes og bøjes. Derfor skal kunden træffe sine valg helt uafhængig af sælgers mening.

En ihærdig sælger er der noget muggent ved...

Hvoffor er der en speciel aura over audiosælgere? Er der også det over en vaskemaskine sælger i punkt 1? De startede nok også med at vaske deres tøj selv da de flyttede hjemmefra, og er derfor brændende vaskemaskinesælgere....

Linn markedsføres og sælges ved hjæp af et ganske specielt koncept skabt af producenten. Det er jo ikke den enkelte sælger i den lokale Linn-forretning der planlægger slagets gang.

I hvilket omfang der forligger kontraktlige krav til forretningens "omgang med Linn-produkter" og hvilke produkter der må/ikke må sælges fra samme forretning ved jeg ikke, men forretningskoncepter af den type er bl.a. kendt fra B&O.

Sælgere er ikke neutrale rådgivere, de lever af salg.

Hvornår "lyver" en sælger ?

Ser vi på produkternes målbare data er snyd en overkommelig opgave at afsløre, men forherligelser og lovprisninger er er en langt mere uhåndterlig størrelse uanset hvor absurde påstandene er. Her er snoren meget meget lang. 

Reklamer for hårshampoo og rynkemidler er et godt eksempel på "helt ude i skoven" postulater der uantastet får lov til at trække penge op af lommen på let påvirkelige kunder. Der er vel næppe en branche der idag kan sig fri for det ulla-bulla som amerikanerne kalder bulls*** 

Problemet har efterhåndet et omfang så en professor fra en agtværdigt læreanstalt har skrevet en bog om fænomenet http://www.jelks.nu/misc/articles/bs.html

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

nu er hifiklubben jo nok også mere el-gigangt end specialbutik...

Jeg mener ikke at noget har anfægtet at Ole har stor viden og en super butik, det var påstulatet "at Linn ikke fortolker" der fik folk op af stolene.

Havde "de" blot sagt at det er vores folosifi, sådan syntes vi det skal lyde, så tror jeg debatten var forstummet for længe siden.

spørgsmålet er jo om man kan tillade sig at påråbe sig neutralitet når det ikke er sandt.

jeg har ikke anfægtet at LINN laver produkter som mange vil syntes er perfekte, blot at de ikke er neutrale.

Det "lugter" lidt at Densen, men Densen vil bare gerne stå ved at deres filosofi ikke er korrekt gengivelse(uden det vi nu skal smadre tråden med Densen diskutionen, som også får folk op på træerne) 

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

kyhn skrev:

nu er hifiklubben jo nok også mere el-gigangt end specialbutik...

Jeg mener ikke at noget har anfægtet at Ole har stor viden og en super butik, det var påstulatet "at Linn ikke fortolker" der fik folk op af stolene.

Havde "de" blot sagt at det er vores folosifi, sådan syntes vi det skal lyde, så tror jeg debatten var forstummet for længe siden.

spørgsmålet er jo om man kan tillade sig at påråbe sig neutralitet når det ikke er sandt.

jeg har ikke anfægtet at LINN laver produkter som mange vil syntes er perfekte, blot at de ikke er neutrale.

Det "lugter" lidt at Densen, men Densen vil bare gerne stå ved at deres filosofi ikke er korrekt gengivelse(uden det vi nu skal smadre tråden med Densen diskutionen, som også får folk op på træerne) 

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

kyhn:

Mit eksempel var nu også mere påduttet om man siger noget for at sælge eller ej. Om man reelt lyver når man sælger sine varer, som egentlig udemærket blev udtrykt ved at sælgeren står og sælger et produkt som han rent faktisk synes er dårligt. Jeg er helt sikker på at Ole er overbevist om at Linn reproducerer i stedet for at fortolke, og tager man udgangspunkt i duvednokhvad, så har han ret.

Det som du skal forstå er, at de tager udgangspunkt i Tune-Dem. For at konkludere om de har ret, er du nødt til selv at tage det samme udgangspunkt, for at se sandheden, som de ser den. Jeg har ikke på noget tidspunkt hørt nogen mennesker nogen steder sige at Linn laver frekvensrette højtalere, eller det der ligner, tværtimod. Men tager man udgangspunkt i måden de ser tingene på, som måske ikke er 100% rigtig, men som de nu har valgt at tage, fordi det er en enkelt måde at skelne på, så passer alt hvad der er blevet sagt.

Spørgsmålet du så kan stille, er om udgangspunktet er rigtigt.
Hvis du har et andet udgangspunkt, vil udfaldet næsten også altid blive anderledes.

Det jeg tænkte på med hensyn til sælgere, er også, at der måske findes maks. 5 butikker i Jylland med et serviceniveau og en mulighed for at lytte og sammenligne forskellige produkter, som man kan i Scala Hifi, og det synes jeg er intet mindre end en skandale. Der mangler i høj grad kvalificeret personale rundt omkring, specielt i Hifiklubben, uden at fornærme nogen (håber jeg).

MVH

Jacob V.

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Falken skrev:
Only2channel skrev:

Der lyves ALLE vegne, alle folk er købmænd - jeg selv ville da rose noget jeg gerne ville sælge, mere end det måske havde fortjent.

Jeg kan ikk se noget galt i at man roser det "man selv står inde for" - det man selv sælger ER jo bedre end de andres - sådan tror jeg altid det vil være.

Kan godt se hvad du mener, men der skal være en grænse mellem at rose produkter for sine kvaliteter og til at rose det, bare for at få det over disken.Ja, men den grænse ER der bare ikke. Det er den græse jeg synes tit bliver overskredet, og det gælder vel mange forskellige brancher. Jeg kunne personligt aldrig drømme og at købe noget en sælger har rost til det guddommelige, da det tit siger mere om sælger end om produktet. Og jo, der er naturligvis undtagelser... Ja, men hvorfra ved man at det IKKE er overdrevet det han siger ?

Only2channel skrev:

Har man nu købt en forstærker til 90.000,- - så er der sikkert mange der vil sige: Min er bedre og koster kun 30.000,- - andre vil sige det var mange penge for noget som ikk er mere end 5.000,- værd.

Men har man købt en forstærker til 3.500,- er der modsat nok mange der vil sige: hold kæft den er god til de penge og f.eks: den gør det ligeså godt som min nabo´s til 25.000,-

Kan faktisk ikke se hvad det ene har med det andet at gøre. Det eneste du siger er jo faktisk, at man kun kan købe for dyrt, og det kan man jo næppe bruge som noget holdepunkt.  Det er heller ikk meningen at folk direkte skal kunne se sammenhængen - Det ER bare sådan som jeg skrev.

Og du har sådanset ret i at man kiun kan købe for dyrt - kender DU nogle der vil købe en forstærker til 50.000,- hvis han/hun kan få en til 10.000,- der kan NØJAGTIGT det samme ? - - - Ja, jo, der findes da folk der gør det, men det er folk der har "tingen" stående fremme MED prisen på, så folk kan se hvad det har kostet.

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Mik112 skrev:

Only2channel skrev:

Har man nu købt en forstærker til 90.000,- - så er der sikkert mange der vil sige: Min er bedre og koster kun 30.000,- - andre vil sige det var mange penge for noget som ikk er mere end 5.000,- værd.

Jeg erstort set enig i forholdet 90K vs. 30K, men muligvis forstår jeg ikke den med de 5K;Nej men det er de folk der synes det er dybt hjernedødt at købe et anlæg der komplet koster over 10.000,- - de VIL ikke se/høre forskellen og så er det ALTID åndsvagt at gi mere end 5000,-

Er de "andre" eksv. min gl. halvdøve mor, eller naboens 15 årige teenage datter med fluer i hovedet, og som begge synes at noget lyd til over 5k er noget pjat, - man kan få 10 par SKO og en læbestift, eller er det en nørd som os? Hvis det er det sidste, mener jeg hans/hendes ører skal renses eller misundelsesfaktoren justeres.IGEN - dem der ikke VIL høre/se det

Jeg nægter,- indtil videre, at tro at en amp. til 5k kan noget (alt iberegnet bortset fra kontoen) som en 30k/90k ikke kan!.Du skal ikk se så meget på de 5.000,- (fem), mere se det som mange vil sige: DET DER, det kan da gøres MEGET MEGET billigere !!! Og jeg skrev heller ikk at den KUNNE det samme - der er bare uhyggelig mange der mener at forstærkere til over 4-5K er ren og skær tyveri og at man ikk for noget ekstra for de sidste mange millioner, på nær mindre penge på kontoen - der er nok meget der spiller ind, men sådanne folk VIL ikk købe en forstærker der ligger på 60.000,- det er HELT HGEN I VEJRET for dem - med mindre de kan få den for 5000,- og SÅ er den værd at vise frem for = prøv lige at se hvad jeg har : en forstærker til 60.000,- !!!! Hvis en sådan findes, så send den lige;-) .. og hæhæ.. det skal ikke være en 3020, har haft en for 20-30 år siden , - nu får jeg høvl mindst 1000 steder fra, nå.. alt andet lige: folk VIL bedrages og BLIVER det, jeg tror de kan li' det, måske ligefrem en livsstil/trend - se hvad jeg gav for dyret? Ja DER har du ret

Mvh/Mik112

Til top Vis Only2channel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Only2channel

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej

Som udgangspunkt for denne tråd var Ole`s indlæg, der var lavet med henblik på dels, at udrydde misforståelser omkring Linn og dels at fortælle om hans forhold til produktet. Efter min mening er snakken der kører nu, tynget af begrebsforvirring.JAE De fleste af os der sælger specielt Hi Fi er begyndt på det fordi vi brændte for det,ja at have og sammensætte god lyd, at lytte til og fordybe os i musik. Når man så i en årrække har lyttet og prøvet sig igennem adskillige ting, ja, så opstår der som oftest en forkærlighed for en bestemt type produkter.ja og det er forkert overfor køber, hvis det er EN speciel amp f.eks Som jeg ser det så har Ole, efter mange års prøvelser, kastet sin kærlighed på Linn. Man kan så være uenig med ham omkring kvaliteten, men uanset, hvor meget han tillader sig at rose det, så bør det ikke forveksles med løgn ! Derfor reagerede jeg på Jensens indlæg, hvor han skriver at, hvor der sælges der lyves.Det GØR der også i mere eller mindre grad Jeg er overbevist om at Ole sælger Linn fordi han synes det er godt, hvilket står i modsætning til den fremherskende mening, at en sælger synes det er godt fordi han sælger det.

Jeg er altså, med andre ord, uenig i det synspunkt der hedder, at man er nød til at lyve for at sælge.Det er man ikk NØD til, men det hjælper mange gange  At foretrække Linn, hvis man sælger Linn, må, efter min mening, være entydigt posetivt, tænk, hvis Ole stod og solgte noget han dybest set ikke brød sig om. Så når Ole siger at Linn er uovertruffent, så kan han sagtens være ærlig uden at udsagnet nødvendigvis er sandt. 

Der, hvor sandheden er ubøjelig er på spørgsmål som f.eks:

Er dette produkt ved at udgå ?

Er dette produkt mere eller mindre driftsikkert end tilsvarende produkter ?

Er dette produkt ved at blive nedsat ?

Kan jeg, i din butik, finde et bedre eller billigere produkt der dækker mine behov ligeså godt.

Se her byder almindelig anstændighed, at man svarer i overensstemmelse med den viden man har. Det tror jeg at de fleste i branchen gør, derfor var min forundring stor da Jensen, godt nok på andres vegne viste det sig, "indrømmede" at man, når man sælger, lyver for kunden.kan man sælge en amp der er større fortjeneste på end en anden, så bliver DEN tit solgt, for at den ansatte kan blive betragtet som en "bedre" sælger (af ejeren) Jeg har selv arbejdet "et sted" hvor der kom skrivelser ud om at vi skulle prøve at sælge ht A fremfor ht B - FORDI der blev tjent mere på HT A - DET har intet med kundesrevice at gøre + at samme forretningskæde havde "bonus" på de forskellige app, solgte man DEN fik man SÅ meget, men solgte man DEN så fik man lidt mere og det fik sgu mange til at trække kunden hen til det der gav sælger mest i lommen - og der skal man sgu være heldig for at det sammentidig er DET som kunden for mest ud af - ER DET IKK LIDT AT LYVE ??

Det undre mig, at man så sletter indlæggene ligesom, at man sletter et lille afvæbnende digt der, synes jeg, brød den noget betændte diskussion der fik lov til at kører i dagevis.

Det der er skrevet med blåt, er faktisk hovedårsagen til at JEG ikke står og sælger i den/de forretninger længere, jeg synes det er elendig kunde"service" og sådan er det I DEN GRAD mange steder - så jeg forstår GODT hvorfor folk reagerer som de nu gør i denne tråd

venligst

Bent

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:
kyhn:

Mit eksempel var nu også mere påduttet om man siger noget for at sælge eller ej. Om man reelt lyver når man sælger sine varer, som egentlig udemærket blev udtrykt ved at sælgeren står og sælger et produkt som han rent faktisk synes er dårligt. Jeg er helt sikker på at Ole er overbevist om at Linn reproducerer i stedet for at fortolke, og tager man udgangspunkt i duvednokhvad, så har han ret.

Det som du skal forstå er, at de tager udgangspunkt i Tune-Dem. For at konkludere om de har ret, er du nødt til selv at tage det samme udgangspunkt, for at se sandheden, som de ser den. Jeg har ikke på noget tidspunkt hørt nogen mennesker nogen steder sige at Linn laver frekvensrette højtalere, eller det der ligner, tværtimod. Men tager man udgangspunkt i måden de ser tingene på, som måske ikke er 100% rigtig, men som de nu har valgt at tage, fordi det er en enkelt måde at skelne på, så passer alt hvad der er blevet sagt.

Det var også derfor at diskutionen blev drejet til Tunedem

Jacob V skrev:
Hvis du har et andet udgangspunkt, vil udfaldet næsten også altid blive anderledes.

nemlig, og når Linn påråber sig neutralitet, må det i min verden være i forhold til virkeligheden, ikke i forhold til et opfundet salgsbegreb...

Jacob V skrev:
Det jeg tænkte på med hensyn til sælgere, er også, at der måske findes maks. 5 butikker i Jylland med et serviceniveau og en mulighed for at lytte og sammenligne forskellige produkter, som man kan i Scala Hifi, og det synes jeg er intet mindre end en skandale. Der mangler i høj grad kvalificeret personale rundt omkring, specielt i Hifiklubben, uden at fornærme nogen (håber jeg).

MVH

Jacob V.

fuldstændig enig, men jeg mener ikke at det har nogen relation til emnet.

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:

kyhn:

MVH

Jacob V.

Er fuldstændig enig i dine overvejelser om Linns udgangspunkt. Som jeg læser det skriver du, at fordi de har Tune-dem som udgangspunkt kan de tillade sig at tale om reproduktion. Her skal reproduktion forstås som at man får musikkens udtryk, budskab og sjæl frem via boogie-effekt frem for en lige frekvensgang. Correct me if I'm wrong!

Ang. Hifiklubben: Lad det nu ikke blive til en diskussion om Hifiklubben! Men alligevel vil jeg komme med en lille kommentar Denne forretning er ikke hvad den var for tyve år siden, og det er der, som jeg ser det, mange mennesker der har svært ved at forstå. Problemet med deres sælgere er jo at det i dag er umuligt at opdrive kvalificeret personale til ALLE deres efterhånden mange butikker. Men derfor synes jeg stadig godt man kan tale om at de er en specialbutik hvis man ser på de produkter de fører. Definitionen af en specialbutik er vel at butikken vælger at specialisere sig indenfor ét bestemt område af et givent marked. I Hifiklubben forhandler de lyd og billede, mens de i Elgiganten sælger elkedeler, vaskemaskiner og plasmatv'er + tusinde andre ting. Personalet giver muligvis Hifiklubben et mindre entusiastisk præg end tidligere, men derfor synes jeg nu stadig man kan betegne den som en specialforretning ud fra deres produkter.

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Only2channel skrev:
Falken skrev:
Only2channel skrev:

Der lyves ALLE vegne, alle folk er købmænd - jeg selv ville da rose noget jeg gerne ville sælge, mere end det måske havde fortjent.

Jeg kan ikk se noget galt i at man roser det "man selv står inde for" - det man selv sælger ER jo bedre end de andres - sådan tror jeg altid det vil være.

Kan godt se hvad du mener, men der skal være en grænse mellem at rose produkter for sine kvaliteter og til at rose det, bare for at få det over disken.Ja, men den grænse ER der bare ikke. Det er den græse jeg synes tit bliver overskredet, og det gælder vel mange forskellige brancher. Jeg kunne personligt aldrig drømme og at købe noget en sælger har rost til det guddommelige, da det tit siger mere om sælger end om produktet. Og jo, der er naturligvis undtagelser... Ja, men hvorfra ved man at det IKKE er overdrevet det han siger ?

Only2channel skrev:

Men har man købt en forstærker til 3.500,- er der modsat nok mange der vil sige: hold kæft den er god til de penge og f.eks: den gør det ligeså godt som min nabo´s til 25.000,-

Kan faktisk ikke se hvad det ene har med det andet at gøre. Det eneste du siger er jo faktisk, at man kun kan købe for dyrt, og det kan man jo næppe bruge som noget holdepunkt.  Det er heller ikk meningen at folk direkte skal kunne se sammenhængen - Det ER bare sådan som jeg skrev.

Og du har sådanset ret i at man kiun kan købe for dyrt - kender DU nogle der vil købe en forstærker til 50.000,- hvis han/hun kan få en til 10.000,- der kan NØJAGTIGT det samme ? - - - Ja, jo, der findes da folk der gør det, men det er folk der har "tingen" stående fremme MED prisen på, så folk kan se hvad det har kostet.

Jeg siger ikke at man kun kan købr for dyrt ! Det hører til sjældenhederne, at man kan finde en amp til 10K der klasker en til 50K, og men hvis dette er tilfældet, fint, jeg har bare ikke fundet den endnu. Jeg mener bestemt ,at man ligesom på så mange andre områder får hvad man betaler for.
Mht prisen på grej, så tror jeg du anskuer det meget snævert og kun fra lige din egen synsvinkel. Hvis folk køber noget dyrt grej, du synes er ringere end noget billigere, kan det måske være fordi de ligger vægt på andre kvaliteter? Og køber de bare for at vise det frem, så fred være med, det er jo deres penge...

Only2channel
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

Ja men kan altid dreje den til ens egen fordel eller komme med en grund til at man har købt, netop DEN.

Du siger du ikk har funden den amp til 10K der klasker en til 50K - jeg har endnu ikk funden en der selv siger at de 50K han har givet for sin amp, er totalt hul i hovedet og det skulle han aldrig ha gjort.

Der er så mange muligheder og ting kan vendes og drejes hele tiden, hvem der får mest ud af det, er der nok ingen der ved.

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Falken & Only2channel:

Som jeg ser det, eller hører det, så vil jeg sige sådan at man får meget forstærker for, lad os sige 10.000 kr.
Når man når op i den prisklasse, skal der meget til for at forbedre lyden, altså, en forstærker til 20.000 lyder måske nok bedre end en til 10.000, men ikke markant. De sidste bittesmå ting koster kassen, og sådan er verden nok indrettet, ikke kun når det drejer sig om Hifi, men også generelt.
Dog vil jeg sige forskellen på en forstærker til 1000 kr og en til 3000 kr er langt mere markant end forskellen på en til 10.000 kr og en til 20.000 kr.
Det sjove ved Hifi er jo så evnen til at sætte produkter sammen som understøtter hinanden, som løfter hinanden op, i stedet for at pille hinanden ned.
En forstærker til 20.000 kan godt lyde dårligere på et bestemt sæt højtalere end en forstærker til 10.000 kr, og så bliver den til 10.000 kr vel det bedste køb? Men kun for den person som har det bestemte sæt højtalere.
På et andet sæt højtalere kan det meget vel være modsat, og så kan man vel også konstatere at forstærkeren til 20.000 kr er bedre end den til 10.000?

Hvis vi skal holde os til topic, så er Linn sådan indrettet at deres mindste forstærker lyder godt, men for hvert trin man går op, bliver det bedre og bedre, forskellene er ikke markante, men de er hørbare. Spørgsmålet er så bare hvor den største forskel findes? For der hvor man får mest for pengene, må jo også være det bedste køb?
Personligt synes jeg at det kan være svært at begrunde valg af cd afspiller hvis den ene koster 10.000 og den anden koster 25.000, men der kun er bittesmå forskelle i lyden på de to. Jeg ville som regel altid købe den til 10.000.
Men jo, det er da rigtigt, man får hvad man betaler for.

Fournais:

Jeg vil ikke sige at Linn taler om boogie effekt frem for lige frekvensgang, snarere, det som lyder bedst, når man bruger deres Tune-Dem, er bedst.
Ud fra den betragtning påstår de at deres grej reproducerer.

Nu har jeg hørt Akurate højtalerne med den efterhånden berømte frekvensgang, og jeg vil da blankt erkende at det netop er i det omtalte område hvor højtaleren fejler, og den gør det endda med et brag. Bas og nedre mellemtone er decideret tamt og kedeligt, der er ingen fremdrift, ingen krop, ingen "nosser", og det gælder uanset hvilken musikstil man vælger. Så i sidste ende hænger tingene da sammen, trods alt.

MVH

Jacob V.

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

jeg mener ikke du kan sætte pris=kvalitet, der er meget skrammel til +10.000kr og der kan findes noget godt til 5000.

du har ret i at hvis man holder sig til et mærke, så bliver tingene som regel bedre jo dyere du vælger men prisen stiger markant mere end kvaliteten.

men vi er enige om at dette er ikke et hifi begreb, sådan er det jo generelt, eller fik producenter ikke solgt nok af de gode ting. men husk ingen regel uden undtagelse

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Jacob V skrev:
Det sjove ved Hifi er jo så evnen til at sætte produkter sammen som understøtter hinanden, som løfter hinanden op, i stedet for at pille hinanden ned.
En forstærker til 20.000 kan godt lyde dårligere på et bestemt sæt højtalere end en forstærker til 10.000 kr, og så bliver den til 10.000 kr vel det bedste køb? Men kun for den person som har det bestemte sæt højtalere.
På et andet sæt højtalere kan det meget vel være modsat, og så kan man vel også konstatere at forstærkeren til 20.000 kr er bedre end den til 10.000?

ja det er jo synergi effekten der er det sjove.

Jacob V
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Kyhn:

Ja jeg har brugt mange timer på at eksperimentere må jeg indrømme, og jeg har faktisk oplevet det modsatte, jeg havde et rent Linn setup med aktive højtalere og 2 effektforstærkere med aktive filtre, nu er højtalerne gjort passive og jeg har skiftet effektforstærkerne ud med en billig en til 3000 kr, med bedre lyd til følge.
Sådan er der så meget

MVH

Jacob V.

Laurits
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jeg gad godt vide hvilken Hi-fi skole alle disse profeter har gået på, er det den i Gdansk eller Ouagadougou?.....for den har vist ikke været de 10 år værd.

P.s Det er de to eneste Hi-fi skoler i verden hvor underviserne er døve.

Til top Vis Laurits's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Laurits

<< Forrige Side af 27 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes