Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Fakta om Linn... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 27
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk haft lejlighed for at høre pågældende Linn højtaler og andre af deres modeller!

Jeg kan kun sige at de lyder faktisk ganske godt!.. jeg har ikke noget at udsætte her på!..

Subjektivt set er de fremragende!..

Korekte og reproducerende er de dog IKKE! og heller ikke helt i tråd med det der bevæger og griber mig!...

Men DÅRLIGT! lydende er de da ikke!.. og jeg kan da sagtens over en kop øl lade mig gribe af musikken og glemme alt om korekthed mm... og bare nyde musikken! ( hvilket jeg jo dog iøvrigt også kan over en transistor radio for den sags skyld! dette er så bare en bedre af slagsen   ) og så er de jo ik helt så ringe endda!!

Jeg kan da også godt se hvorfor nogle finder dem gode! DER ER! fodstamp!!   og finish og kvalitet, udseende mm er lækker og gennemført!...

Det er der dog også i andre gode højtalere og FOR MIG! endnu mere når det hele gengives en smule mere "korekt"  men det er jo smag & behag!!..

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

Luffe-7500 skrev:

Det står efterhånden klart, at hr. Kubik udelukkende har ”oplevet” de lydmæssige kvaliteter af Linn højttalerne via målinger. Det virker en anelse pauvert for nu ikke at sige ensporet udelukkende at henholde sig til små spidser i en af andre foretaget måling af en højttaler man ikke kender endsige har hørt, men meget gerne vil kritisere. Man kunne vel som et minimum benytte sig af Scalas lokaler, når man nu alligevel er bosat i Århus området. Eller havde Linn sin besøgelsestid midt i halvfemserne?

Hvis det er sådan du ser på dette, så er du ikke et hak bedre end Linn. Jeg tror personligt, at de i deres egen selvfede virkelighed stoppede med at lytte til konkurrenternes produkter i starten af halvfemserne. De har bedraget sig selv så meget, at de er sikre på, at de er de bedste til det med lyd, at der nu end ikke er grund til at kikke ud af vinduerne på elfenbenstårnet, for at se hvad der sker. Måske de endda tænkte på samme måde som hr. Kubik; det er nok at kikke på streger og så benægte at andre skulle være gode eller bedre end de tror. Om ikke andet, så finder man blot de rette målinger frem for at understøtte det ønskede resultat.  

Det kan godt være, at hr. Kubik er træt af hr. Sillesen, men førstnævntes stil er også ved at være noget af en pestilens at lægge øjne til. På samme måde som inden advarslen blev langet ud, er det åbenbart stadig nødvendigt at komme med den ene eller anden personlige mishagsytring for at understrege sin holdning. Er målet at køre andre træt? For det lader til, at hr. Kubik absolut vil have det sidste ord, og fornærmelser synes at være en af metoderne. Det seneste indlæg holder stilen; en barnagtig pegefinger på et yderst relevant spørgsmål; buhu, du har heller ikke svaret på mit, så vil jeg i hvert fald heller ikke svare på dit, buhu. Voks dog op menneske og vis lidt format.

Hr. Sillesen derimod gør en ihærdig indsats for at holde tonen, på trods af alle de angreb som Tordenskjolds soldater sætter ind fra alle sider.

Båt Luffe!

Flot skrevet
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

Jeg har faktisk haft lejlighed for at høre pågældende Linn højtaler og andre af deres modeller!

Jeg kan kun sige at de lyder faktisk ganske godt!.. jeg har ikke noget at udsætte her på!..

Subjektivt set er de fremragende!..

Korekte og reproducerende er de dog IKKE! og heller ikke helt i tråd med det der bevæger og griber mig!...

Men DÅRLIGT! lydende er de da ikke!.. og jeg kan da sagtens over en kop øl lade mig gribe af musikken og glemme alt om korekthed mm... og bare nyde musikken! ( hvilket jeg jo dog iøvrigt også kan over en transistor radio for den sags skyld! dette er så bare en bedre af slagsen   ) og så er de jo ik helt så ringe endda!!

Jeg kan da også godt se hvorfor nogle finder dem gode! DER ER! fodstamp!!   og finish og kvalitet, udseende mm er lækker og gennemført!...

Det er der dog også i andre gode højtalere og FOR MIG! endnu mere når det hele gengives en smule mere "korekt"  men det er jo smag & behag!!..

mvh.

Båt Miju!
Hvad serverede de ved demoén?
Er det noget en gammel drukmås som mig burde smage?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

Luffe-7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2005
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:

Båt Luffe!

Det ser da ud til, at dit allerførste indlæg i denne tråd skal være en fornærmelse mod undertegnede.
For dig hedder jeg von Kubik - så vi lige har styr over det.
Men udover at forklare den ventende pøbel, at du holder med Sillemand, hvad har du så egentlig på hjerte?
Sillesen holder den bedste tone, han formår at bruge Gigabyte på falske påstande og anden Ekstrabladsjournalistik.
Lad os da skovle sammen til en "Sildescawligpris" til ham.

PS!
Hvis det virkelig forholder sig sådan, at du overhovedet ikke har læst tråden, kunne du så ikke bare starte en ny, før dy fylder denneher med OT snask. Det er der 25 der er begyndt på før dig, hvilket har gjort den til det den er.

Hr. Kubik fortsætter sin dejligt forudsigelige stil. Hr. Kubik lader til at være uden for pædagoisk rækkevidde og ser sig i øvrigt ikke i stand til at forstå andre afsnit end det sidste. Hans gensvar er derfor uden reel værdi.

Men mon ikke hr. Kubik vil kommentere dette indlæg på sin sædvanlige facon.

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Luffe-7500 skrev:

Hr. Kubik fortsætter sin dejligt forudsigelige stil. Hr. Kubik lader til at være uden for pædagoisk rækkevidde og ser sig i øvrigt ikke i stand til at forstå andre afsnit end det sidste. Hans gensvar er derfor uden reel værdi.

Men mon ikke hr. Kubik vil kommentere dette indlæg på sin sædvanlige facon.

Von Hinterrrad zum Auspuff Kubik.
Hvad skal jeg sige?
B. F. K

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

[[/QUOTE]
Båt Miju!
[/QUOTE]

Helt sikkert!! Newcastle Brown Ale

The best!!! nothing but the best!!

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

hifiigen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Nogle indlæg er interessante, selvfølgelig ikke for alle, fordi de bidrager med faglige synspunkter. Andre fordi de derudover, er krydret med en del personlig iscenesættelse. Det skal der være plads til. Jeg synes dog det er lidt ynkeligt, hvis denne iscenesættelse bliver for dominerende, og samtidig indeholder mange udmeldinger,  som sikkert er ment som værende morsomt, men som i hvert fald af mig læses som værende flabede. Denne her er et tydeligt eksempel på det sidste:

Citat (kurt von Kubik):

Båt Luffe!

Det ser da ud til, at dit allerførste indlæg i denne tråd skal være en fornærmelse mod undertegnede.
Men udover at forklare den ventende pøbel, at du holder med Sillemand, hvad har du så egentlig på hjerte?
Sillesen holder den bedste tone, han formår at bruge Gigabyte på falske påstande og anden Ekstrabladsjournalistik.

Jeg synes administrator i al hemmelighed bør melde Hr. Kurt von Kubik, at tonen bør blive en smule mindre flabet fra hans pen. Men dog ikke mindre morsom, synes jeg. Jeg håber at Hr. Kurt von Kubik mestrer begge dele.  Behold det morsomme, dæmp det flabede. Tak.

mvh

Til top Vis hifiigen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hifiigen

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

miju skrev:

[[/QUOTE]
Båt Miju!

Helt sikkert!! Newcastle Brown Ale

Engelsk øl ? Det er s'gu dér hunden ligger begravet

The best!!! nothing but the best!!

mvh.

[/QUOTE]
Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

Nogle indlæg er interessante, selvfølgelig ikke for alle, fordi de bidrager med faglige synspunkter. Andre fordi de derudover, er krydret med en del personlig iscenesættelse. Det skal der være plads til. Jeg synes dog det er lidt ynkeligt, hvis denne iscenesættelse bliver for dominerende, og samtidig indeholder mange udmeldinger,  som sikkert er ment som værende morsomt, men som i hvert fald af mig læses som værende flabede. Denne her er et tydeligt eksempel på det sidste:

Citat (kurt von Kubik):

Båt Luffe!

Jeg synes administrator i al hemmelighed bør melde Hr. Kurt von Kubik, at tonen bør blive en smule mindre flabet fra hans pen. Men dog ikke mindre morsom, synes jeg. Jeg håber at Hr. Kurt von Kubik mestrer begge dele.  Behold det morsomme, dæmp det flabede. Tak.

mvh

Nu må du ikke være urimelig, Dr.von Kubikskaja's fornærmelser er ikke pakket så pænt ind som mine og fred være med det,  ja man kan næsten sige det er en erhversbetinget skade på grund af al den 2t-olie han hælder indenbords. På gode dage er han næsten lige så slem som en brugtvognsforhander.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Maj 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

hifiigen skrev:

mvh

Jeg skal se om jeg kan få stillet dysen!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Tjaa, i forstod ikke ret meget af den første opfordring til at dæmpe charmen og slappe lidt af, så til "ære" for de rigtigt "dygtige" debattører, lukkes hermed endnu en tråd!

Det var det...!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 27
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes