| Forfatter |
|
Sool Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 64
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
keibsø skrev:
|
Nej, jeg har kun fundet All-in-one-shop.de/digitalo.de og sam-tec.de har du fundet andre??
Sool er du forøvrigt tilfreds med dit køb og har du haft mulighed for at læse testen i JP??
|
|
|
Jeg har bestilt via Digitalo.de denne gang, og de leverer pr. efterkrav. ---- EDIT ----- så jeg ikke lige selv du havde skrevet i første omgang.... -------
Tidligere har jeg bestilt via mediacheckpoint.de pr. efterkrav, og jeg ved at medianess.de også leverer pr. efterkrav
Og jeg er bestemt tilfreds med mit køb, det er skam en dejlig skærm. Og ja jeg har læst JP - testen.
|
| Til top |
|
| |
Champ_21 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 18 Juli 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil gerne høre fra nogle som har set en fodbold kamp på skærmen, og hvordan det ser ud? Står lidt og er i tvivl om jeg skal investere i en Panasonic TH-42PA50E plasma, en LG 42PX3RV plasma, eller en Samsung LE40R51 lcd skærm...
plus ved plasma skærmene, er at de er 42'', men så bare ikke en særlig god opløsning... Det jeg er lidt bekymret om er at Panasonic'en ikke har DVI eller HDMI, men kun kan tage HD via component indgangen... Det har LG'en dog, men syntes bare ikke at designet er specielt flot...
derimod er LCD skærmen HD ready og i god opløsning, bare ikke så mange tommer, men den kan bruges som pc skærm også...
Vil derfor gerne høre, om fodbold er okay på lcd'en eller..? Da jeg ofte ser fodbold...
|
| Til top |
|
| |
jw27 Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Champ_21
Jeg så Brøndby FCK midtjyderne forleden på 32r51b og var ikke specielt imponeret. Det skal dog siges at jeg "kun" har tdc kabeltv og ikke selector, som mange skriver om er vejen frem. Hvis der er nogle der kender tweaks til at optimere alm. antennesignaler til denne skærm, så lad os endeligt hører fra jer. Jeg har iøvrigt en lille antenneforstærker på :-)
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det sådan en lille hvid en fra harald nyborg er det klart bedre at tage den af....den er skærmet dårligere end dårligt
Du skal anvende produkter fra triax og bruge slutdåser ved hvert udtag. Det er desuden en fordel at anvende det ene udtag på antenneforstærkeren til sit primære udtag og det andet udtag fordeles så til resten af huset. Dog skal man være opmærksom på for stor styrke, hvis man bor i nærheden af sendere, så skal disse kanaler dæmpes til passende niveau fx 80 db
|
| Til top |
|
| |
jw27 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Klabo
Hvad sker der egentligt i slutdåsen ?? Man skulle tro at den bare gav endnu mere støj. Min forstærker er fra Silvan i øvrigt, så det var tæt på :-)
Jeg havde besøg af en tdc tekniker for at måle signalet, han fablede om 28 eller 38 Db og så skulle man være tilfreds hmm.
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 19 Juli 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er vi vist ved at bevæge os væk fra tråden....men alligvel , der sker så lidt så muligt i slutdåsen. når kablet fjernes fra dåsen oprettes en slutmodstand for at eliminere støj udefra. Når kablet er i sker der intet (og dog...r er vist en smule dæmpning på et par Db, mener jeg)I princippet ville det være endnu bedre at kører kablet direkte i tv'et. Men det er noget snavs hvis man en dag ville flytte tv'et for det ville give støj på hele nettet når tv'et afkobles.
Jeg fik da lige læst at det var kabeltv vi snakker og her er det nok korrekt med de noget lavere Db som ham teknikeren snakker om...jeg var lige i den gamle "bunke jernrør" på taget mode. (Antenne )Med kabel tv er der ikke så meget at gøre da det skulle være et optimalt analogt signal.
Prøv at pille alt forstærkning fra og sæt det til "i lige linje" hvis det er muligt??Så kan du ikke gøre mere og forstærke det op forstærker også støjen også er man lige vidt...men der er ikke nogle sikker vej, da det også afhænger af selve tuneren i tv'et (1000'vis af apparater)så det kan stadig være du med fordel kan forstærke med en 10-20 Db....god forstærker vel og mærke
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 01:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er vældig interesseret i denne skærm. Dog har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at i vil være mig behjælpelig med. Jeg har læst tråden på avsforum ( http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=528640&p age=1&pp=30&highlight=lnr328w ) og den giver mig anledning til en smule bekymring.
- Kan det passe at man ikke har mulighed for at indstillle backlight?
- Idet jeg påtænker at bruge skærmen til HTPC vil jeg høre om det kan passe, at billedet bliver interpoleret ved native opløsning(1366x768) over DVI til HDMI? Altså kan man kun opnå 1:1 pixelmapping ved brug af VGA til VGA mellem HTPC og skærm?
Umiddelbart lyder dette til at være tilfældet eller rettere sagt, "native opløsning" kan kun opnås ved VGA til VGA med et signal på 1360x768. De 3 pixellinier på hver side af panelet bliver så slukket. Kan ovenstående be- eller afkræftes?
- Er der individuelle indstillingsmuligheder for ens forskellige signalkilder, således at man for hver indgang (HDMI, VGA, Scart1, Scart2 og intern tuner) kan låse en bestemt indstilling for ex. RGB-balance, kontrast osv?
- Kan TV'et vægmonteres med standard VESA-beslag eller skal der et produktspecifikt-beslag til?
På forhånd tak for hjælpen
|
| Til top |
|
| |
xcomdk Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
(i'm a nobbie)
Samsung LE-32R51B
Hej Hifi-Entusiaster
Er der nogen kan kan svare på hvordan man får fat i den helt sorte model? altså ikke sort/sølv.??
Angående fjernbetjeningen, har læst i artiklen i JP at den ikke var
noget at juble højt over, er det rigtigt til den som har erhveret sig
et eksemplar?
Nu har jeg læst alle 13 sider inlæg i denne tråd, det var noget af en
omgang, men det fastslår med "meget store" søm at det må være dette
fjernsyn jeg skal anskaffe mig!!!
Har besluttet mig at bestille det fra tyskland, vil gerne spare de ca. 4000,-
Iøvrigt tak til alle dem der skriver flittigt herinde og som er til stor hjælp til en som mig.. (nobbie, nobbie, nobbie) :)
|
| Til top |
|
| |
xcomdk Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Orv.
lige en sidste ting:
til dem der har købt det i tyskland?
Printet på fjernbetjeningen og andre steder står vel ikke på tysk , hvis det er købt der?
har det meget skidt med at der står tyske ord på mine elktroniske dimser :)
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 94
|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fj.betjeningen er meget plastic. Til gengæld er den fantastisk omkring pege vinkel. Nærmest som B&O, hvor man kan pege hen hvor det skal være og den reagerer alligevel - stort plus.
Du får den leveret med engelsk mulige tekster på TV-et og Dansk set-up (som dog ikke giver dansk tekst på skærmen, så vidt jeg husker). Jeg har ikke åbnet manualen endnu (den vejer vel 2-3 kg. ) - tv-et var meget nemt at sætte op. __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Juli 2005 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen af de nuværende ejere, som vil være mig behjælpelig med besvarelse af ovenstående spørgsmål (eller blot nogle eller ét af dem)?
zerocool skrev:
|
Jeg er vældig interesseret i denne skærm. Dog har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at i vil være mig behjælpelig med. Jeg har læst tråden på avsforum ( http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=528640&p age=1&pp=30&highlight=lnr328w ) og den giver mig anledning til en smule bekymring.
- Kan det passe at man ikke har mulighed for at indstillle backlight?
- Idet jeg påtænker at bruge skærmen til HTPC vil jeg høre om det kan passe, at billedet bliver interpoleret ved native opløsning(1366x768) over DVI til HDMI? Altså kan man kun opnå 1:1 pixelmapping ved brug af VGA til VGA mellem HTPC og skærm?
Umiddelbart lyder dette til at være tilfældet eller rettere sagt, "native opløsning" kan kun opnås ved VGA til VGA med et signal på 1360x768. De 3 pixellinier på hver side af panelet bliver så slukket. Kan ovenstående be- eller afkræftes?
- Er der individuelle indstillingsmuligheder for ens forskellige signalkilder, således at man for hver indgang (HDMI, VGA, Scart1, Scart2 og intern tuner) kan låse en bestemt indstilling for ex. RGB-balance, kontrast osv?
- Kan TV'et vægmonteres med standard VESA-beslag eller skal der et produktspecifikt-beslag til?
På forhånd tak for hjælpen |
|
|
|
| Til top |
|
| |
keibsø Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 37
|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sool skrev:
keibsø skrev:
|
Nej, jeg har kun fundet All-in-one-shop.de/digitalo.de og sam-tec.de har du fundet andre??
Sool er du forøvrigt tilfreds med dit køb og har du haft mulighed for at læse testen i JP??
|
|
|
Jeg har bestilt via Digitalo.de denne gang, og de leverer pr. efterkrav. ---- EDIT ----- så jeg ikke lige selv du havde skrevet i første omgang.... -------
Tidligere har jeg bestilt via mediacheckpoint.de pr. efterkrav, og jeg ved at medianess.de også leverer pr. efterkrav
Og jeg er bestemt tilfreds med mit køb, det er skam en dejlig skærm. Og ja jeg har læst JP - testen.
|
|
|
Har så efterfølgende fundet ud All-in-one-shop.de ikke leverer pr. efterkrav selv om bestillings fremgangen på deres hjemmeside tillader det, men de tager kun 25 euro i fragt, gad vide om det så bliver forsvarligt sendt??
|
| Til top |
|
| |
jw27 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det passe at man ikke har mulighed for at indstillle backlight?
Ja, desværre :-(
Idet jeg påtænker at bruge skærmen til HTPC vil jeg høre om det kan passe, at billedet bliver interpoleret ved native opløsning(1366x768) over DVI til HDMI? Altså kan man kun opnå 1:1 pixelmapping ved brug af VGA til VGA mellem HTPC og skærm? Umiddelbart lyder dette til at være tilfældet eller rettere sagt, "native opløsning" kan kun opnås ved VGA til VGA med et signal på 1360x768. De 3 pixellinier på hver side af panelet bliver så slukket. Kan ovenstående be- eller afkræftes? næh
Er der individuelle indstillingsmuligheder for ens forskellige signalkilder, således at man for hver indgang (HDMI, VGA, Scart1, Scart2 og intern tuner) kan låse en bestemt indstilling for ex. RGB-balance, kontrast osv?
Heller ikke :-(
Kan TV'et vægmonteres med standard VESA-beslag eller skal der et produktspecifikt-beslag til
Måske. Sælges med specielt samsung beslag og hvis du er heldig får du skruer med der passer til fjernsynet. Jeg gjorde ikke :-(
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2005 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Har så efterfølgende fundet ud All-in-one-shop.de ikke leverer pr. efterkrav selv om bestillings fremgangen på deres hjemmeside tillader det, men de tager kun 25 euro i fragt, gad vide om det så bliver forsvarligt sendt?? |
|
|
Jeg fik leveret via All-in-one-shop.dk (alias Sam-Tec)...de var billigst og det endte med at det blev levereret med UPS. Kassen stod godt nok på den forkerte højkant....men det gør jo ikke noget med LCD og kassen var heller ikke så endtydig, at man 112% sikkert kunne se hvordan den skulle stå.
All-in-one-shop er billige - tilgengæld var de nærmest umulige at få fat i og de svarede meget sent på mails (dog på engelsk)...jeg svedte i et par uger med min forudbetaling, men var glad da det endelig blev leveret.  __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jw27 skrev:
|
Kan det passe at man ikke har mulighed for at indstillle backlight?
Ja, desværre :-(
|
|
|
Hmmm... Det må da siges at være lidt af et minus!
Citér:
|
Idet jeg påtænker at bruge skærmen til HTPC vil jeg høre om det kan passe, at billedet bliver interpoleret ved native opløsning(1366x768) over DVI til HDMI? Altså kan man kun opnå 1:1 pixelmapping ved brug af VGA til VGA mellem HTPC og skærm? Umiddelbart lyder dette til at være tilfældet eller rettere sagt, "native opløsning" kan kun opnås ved VGA til VGA med et signal på 1360x768. De 3 pixellinier på hver side af panelet bliver så slukket. Kan ovenstående be- eller afkræftes? næh
|
|
|
Er der ikke nogen som har haft skærmen koblet op til computer, der kan være mig behjælpelig her?
Citér:
|
Er der individuelle indstillingsmuligheder for ens forskellige signalkilder, således at man for hver indgang (HDMI, VGA, Scart1, Scart2 og intern tuner) kan låse en bestemt indstilling for ex. RGB-balance, kontrast osv?
Heller ikke :-(
|
|
|
Igen et alvorligt minus man dog måske kan slippe omkring ved, såfremt ens signalkilder besidder disse egenskaber.
Citér:
|
Kan TV'et vægmonteres med standard VESA-beslag eller skal der et produktspecifikt-beslag til
Måske. Sælges med specielt samsung beslag og hvis du er heldig får du skruer med der passer til fjernsynet. Jeg gjorde ikke :-(
|
|
|
Jeg har fundet ud af, at det er et standard VESA200-beslag. Der vil derfor nok være en hel del penge at spare hvis man vælger et alternativ til Samsung's. Er det ikke bare 4mm maskinskruer du skal bruge?
|
| Til top |
|
| |
jw27 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey ZeroCool
Mht. beslaget bestilte jeg dette :Samsung wallbracket LCD-TV 23/26/32/40 X99249. Jeg fik en pakke "maskinskruer" med som jeg netop har målt, 4 mm.
Ærgerligt når der står brug 6 mm i instruktionsbogen. I øvrigt er jeg tilfreds med købet, jeg skal bare have styr på mine antenneforhold.
Jeg skal forsøge at koble min pc på, så vidt jeg har hørt er kvaliten der iorden.
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jw27 skrev:
|
Hey ZeroCool
Mht. beslaget bestilte jeg dette :Samsung wallbracket LCD-TV 23/26/32/40 X99249. Jeg fik en pakke "maskinskruer" med som jeg netop har målt, 4 mm.
Ærgerligt når der står brug 6 mm i instruktionsbogen. I øvrigt er jeg tilfreds med købet, jeg skal bare have styr på mine antenneforhold.
|
|
|
Det lyder godt. 4mm maskinskruer plejer bare at være standard ved LDC-montering, men det lader til at Samsung har valgt at divergere lidt på det område.
Citér:
|
Jeg skal forsøge at koble min pc på, så vidt jeg har hørt er kvaliten der iorden.
|
|
|
Tusind tak. Det ville være til stor hjælp. Kunne jeg be dig om at undersøge interpolationsspørgsmålet ved at bruge nedenstående tegning?

|
| Til top |
|
| |
jw27 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen
Ved nærmere eftertanke, kan jeg da vist kun koble PC`en op via vga da jeg ikke har de rigtige kabler konvertere til DVI/HDMI. Jeg tjekkede i øvrigt lige manualen mht. opkobling af PC, her står der "DVI does not support PC function" ??????
Hvad fa..... skal det nu betyde
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med VGA og i så fald bliver billedet der interpoleret?
|
| Til top |
|
| |
BeeVee Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jw27 skrev:
|
|
|
|
Den opdagede jeg også, da jeg skulle hænge det op på væggen i går...det er sq amatøragtigt  __________________ mvh
BeeVee
|
| Til top |
|
| |