Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. maj 2025 | 12:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-32R51B (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 34
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mads Preetzmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Status: Offline
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

... jeg har så lige afbestilt mit SHARP LC32GA5ES LCD TV fra Tyskland da jeg så anmeldelsen. 

Godt nok kunne man få sharp for 10200 inkl. fragt, men jeg vil heller ofre 1500 mere og så få et som jeg med sikkerhed bliver glad for.

Moviedude, hvilken ekspert har du set det i.  Jeg har været i en her århus.  han sagde at ikke kunne få det før om en måned!

Til top Vis Mads Preetzmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads Preetzmann

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

det bliver også helt sikkert mit nye TV dog bare i LE-32R53B udgaven i helt sort  - er ik så vild med de sølv højtalere men det er jo en smagssag
Til top Vis oo27's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af oo27

Madz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

moviedude skrev:

Det har lige "vundet" en test i JP..

http://www.jp.dk/login?url=indland/artikel:aid=3044116

Står til 19.000,- i Expert

Jeg tror også jeg køber et til soveværelset.

Er der et godt sted i Tyskland hvor de har det på lager, evt. lige ved grænsen så man kan hente selv?

Redigeret d. 13.05.2005
Linket til PDF artikel i dette indlæg er fjernet på opfording fra Jyllands Posten, da materialet er beskytte af ophavsretten!

Husk at alle indlæg til en hver tid skal være i overensstemmelse med forummets regler og retningsliner!!!

-ADMIN-

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Hej til alle

Rigtigt lækkert ser det jo ud - I kan finde flere private fotos og en svensk debat om "dyret" her: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?f=30847]

Gismo987
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2005
Sendt: 13 Maj 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret  

Var der nogen der havde købt det her Samsung tv (LE - 32R51B), eller den sorte tilsvarende model ??

Og i så tilfælde hvorfra ??

Jeg overvejer nemlig selv at investere i det.. Har fundet det her sted hvor leveringen tilsyneladende er gratis, havde så tænkt at købe per efterkrav.. Nogen der kender til det her sted ?

https://ssl.kundenserver.de/s26412026.einsundeinsshop.de/ses s/utn;jsessionid=1542851b3613216/shopdata/0210_Samsung/0020_ LCD-TV/product_details.shopscript?article=0020_Samsung%3D3AL E-32%2BR%2B51%2B%3D28SAMLE32R51%3D29

Til top Vis Gismo987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gismo987

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Hej Gismo

Jeg tror du har midforstået noget. redcoon har ikke "gratis levering" - de har faktisk en hel side med alle mulige former for leveringsformer - hver med sin egen pris - kig under "Versandkosten" - i menu til venstre.

Derudover mener jeg at kunne huske fra tidligere at redcoon ikke levere til DK... og efter lidt nærlæsning bekræftes det under "AGB"'s §4. AGB (almindelig forretningsbetingelser) finder du også i menuen til venstre.

Gismo987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har da også rettet linket ??

Ved godt at jeg linkede og skrev om redcoon, men jeg opdagede godt at de ikke sendte til DK.. nu har jeg så fundet det her sted, prøv at kig på linket...

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Maj 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Ups... sorry Gizmo

Jeg reagerede på den mail jeg fik (åbenbart fra dit oprindelige indlæg), og der linkede du til redcoon... Jeg beklager.

Madz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Hvis der var nogle der så det Xbox360 Revealed som blev sendt på MTV der brugte de også det her nye samsung.. og WOW det så fed ud sammen med den nye xbox hvor alle spil er i HD så man virkelig kan få noget ud af sit tv..

kun en ting at sige.. at vi går en rigtig fed efterår/vinter imøde..

Til top Vis Madz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madz

moviedude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Februar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Maj 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

Madz skrev:

Hvis der var nogle der så det Xbox360 Revealed som blev sendt på MTV der brugte de også det her nye samsung

Ja, jeg spottede den også i showet.. fedt!

Microsoft har købt 25.000 stk. af 23" modellen til at lave demo setups af Xbox 360 i butikker rundt om i USA.

Til top Vis moviedude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af moviedude

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Ikke fordi jeg skal skyde begejstringen i stykker men Samsungs specifikationer skal tages med en god portion salt til ægget.

Samsung Electronics producerer ikke paneler der har en konstrast på 3000:1. 1200:1 er det højeste der er i produktion og det er udelukkende til pc-anvendelse i 5:4 format og op til 19". De paneler som anvendes til tv, som i dette tilfælde, går kun op til 800:1 !!!

Når Samsung så hævder at der er tale om 3000:1 så er det som sagt en sandhed med modifikationer. Det er en dynamisk angivelse og noget man "snyder" sig til. Det reele tal er 800:1. Den dynamiske angivelse står også på Samsungs hjemmeside, dog uden nogen nærmere forklaring.

LCD TV LE-32R51B

Billedstørrelse 32"
Billedformat 16:9
Opløsning 1366 x 768
Lysstyrke 500 cd/m2
Dynamisk kontrast 3000:1
Betragtningsvinkel 170°/170°

Tager vi den tidligere models specifikationer så ser de således ud:

LCD TV LW-32A33W

Billedstørrelse 32"
Billedformat 16:9
Opløsning 1280x768 pixel
Lysstyrke 500 cd/m2
Kontrast 600:1
Synsvinkel 170°/170°

Det ændrer dog ikke ved at skærmen er genial og står meget flot og skarpt. P.t. det bedste lcd-tv man kan købe, har selv bestilt et eksemplar i Tyskland da prisen der er i bund i modsætning til herhjemme.

En stor fordel i de nye modeller, i modsætning til de gamle, er at man anvende 10-bit farverum, således at farvegenvivelsen er bedre og teoretisk de 3,2 milliarder farver, dog holder det ikke i praksis, men sådan er der så meget
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Gismo987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Np Kim, jeg blev bare helt i tvivl om jeg havde fået rettet linket ;)

ctacta - Hvor købte du det henne i tyskland, afhentede du eller blev det sendt ??

Kim Frede
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Maj 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Gizmo: Det er ikke mit TV - men en svensk fyr der har købt den... jeg kigger stadig, og har besluttet mig for at ville se den "i drift", inden jeg køber.

Jeg har dog handlet flere gange fra tyske shops: http://www.technikdirekt.de/main/page.xp,  http://www.mediacheckpoint.de/ og http://www.digitalo.de/index.php og kun ved sidstnævnte har jeg tidligere haft mindre problemer, men mange andre i dette forum er ret begejstret for digitalo.de.

Man kan sige, at finder du en tysk shop der modtager VISA er du godt sikret (imod problemer med betaling, levering osv.), men generelt har tyske internetshops et godt ry... og Samsungs garanti dækker også minimum et år i DK selvom udstyret er købt i Tyskland. Jeg har spurgt Samsung.dk om samme og her er deres svar:

"Ved køb af produkter udenfor Danmark medfører der en Europa garanti som er gældende for 1 år. For produkter købt i Danmark medfølger der 2 års garanti.

Så længe du køber et produkt i udlandet som også bliver indført på det danske marked, skal der ikke være nogen problemer med service og reservedele."

Så det er jo godt nok. Håber du kan bruge svaret til noget...

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 Maj 2005 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Købte mit hos http://www.digitalo.de sammen med 2 Sanyo Z3 projektorer til min Playstation2 legeplads herhjemme samt Vogel loftbeslag.

Kom med UPS og jeg betalte ved modtagelsen.

Så vidt jeg husker, så er den ændring der skete angående garanti og reklamation et EU direktiv der blev indført (ratificeret i dansk lovgivning). Ergo har man i ALLE eu medlemdslande mindst 2 års reklamationsret, og ikke det sludder som Samsung DK/SE forsøger at bilde os ind.

De er nok ikke særlig glade for at man kan købe et produkt i tyskland for 11K og som koster 19K herhjemme. But thats life...
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Superflyver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2005
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tænker også på at købe en LE32R51B, men vil også gerne se den i live, men har ikke fundet den i Århus endnu, så hvis der er en der ser din omkring Århus så sig da lige til.

Er også ved at høre www.d4you.de om de kan skaffe den, og hvad den skal koste, så er man da sikker på den danske reklamationsret.

Men nu må vi jo se hvad de siger...

Til top Vis Superflyver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Superflyver

Graa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

For lige at kommentere den tidligere forvirring omkring PIP.

PIP (picture In Picture) kræver kun 1 tuner. Her kan du fx. se et lille tv-billede samtidig med, at du bruger skærmen med DVI-indgang/vga-indgang. Du kan således sidde og skrive en tekstbesked via tilsluttet computer, samtidig med at du kan følge med i nyhederne.

PAP (Picture And Picture) kræver derimod 2 tunere. Her kan vises 2 tv-billeder (hvad man ellers skal bruge det til??????) Du kan jo kun bruge lyden fra det ene program. En fordel ved dette kunne være, at man kan se et program, og et andet programs text-tv samtidig....

Til top Vis Graa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Graa

miro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Maj 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

For lige at kommentere den tidligere forvirring omkring PIP & PAP !!!!!!!

jeg har de sidste 13 år haft PIP med 2 tuner indbygget på mine tv og ville ikke undværer det idag.

mange tv har PIP & PAP med 1 tuner. Men jeg vil altid vælge et tv med 2 tuner da man ellers skal zappe med en anden fjernbetjening (extern tuner ) og så er det smarte væk !!

så til jer som er i tvivl vælg et tv med PIP / PAP med 2 tuner indbygget.

Til top Vis miro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miro

Gismo987
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Maj 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Argh ja det er typisk.. Samsungen har alt hvad jeg skal bruge... undtagen 2 tunere... hvad skal man så gå efter ????

js52
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Har ingen tænkt på at købe den i Sverige fx. Malmø. Den svenske krone står i 80 % af den danske.
Til top Vis js52's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af js52

sjussen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 01:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er næsten sikker på at dette Samsung LE 32R51B bliver mit valg, og jeg har ligeledes kig på de tyske hjemmesider; der er dog et spørgsmål som brænder sig på: Hvad med vores NICAM system som ikke anvendes i Tyskland? Har Samsung den samme model i hele Europa, eller vil jeg få en non-Nicam model når jeg bestiller den i Tyskland?

Til top Vis sjussen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjussen

<< Forrige Side af 34 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes