Forfatter |
|
Mads Preetzmann Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke det er et stort problem, så længe man holder sig til de "store" sites. Der skal alligevel ret meget til før et firma bliver erklæret konkurs.
Vær lidt kritisk i det valg af leverandør, fx ved at søge på dette forum, så vil jeg ikke være urolig
|
Til top |
|
|
YenZ Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
 sToR respekt for jer, som deler jeres erfaringer med os
'forsigtige':
jeg er også glubsk på Samsung LE 32 R 51 B Schwarz-Silber ;-)
- at få svar på det med told og moms var TOPS (thanx V). Held+lykk
til jer som har bestilt: har i betalt med kort -- eller efterkrav?!?
(Har i øvrigt selv lige bestilt en DABradio på www.thiecom.de:
http://www.sangean.nl/English/Products/pict.php?
type=large&file=dabr_DDR-203_pict_large.pjpeg
RET spændt....)
|
Til top |
|
|
Anders Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er selv ret lun på samsungs model le-32r51b, men dog jeg synes også, at den sorte model er flottere.
le-32r53b fremgår bare ikke af Samsung´s officielle hjemmeside, og Samsung´s support-linie kender heller ikke til modellen..
Er der nogen der ved, om le-32r53b-modellen er magen til le-32r51b bortset fra farven, eller om det er den amerikanske pendent til modellen?
For den har vist nok nogle andre udgange end den europæiske model?? __________________ Anders
|
Til top |
|
|
polypop Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her lyder jo som det helt rigtige LCD for mig, men hvordan er det nu lige at PIP virker med kun 1 tuner ??
|
Til top |
|
|
miro Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PIP med 1 tuner virker ved at du skal have en ander tuner ex. video eller dvdoptager
jeg kan ikke anbefale PIP med 1 tuner (du skal have fat i 2 forskellige fjernbetjeninger når du zapper )
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 02 Juni 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mads Preetzmann skrev:
Jeg tror ikke det er et stort problem, så længe man holder sig til de "store" sites. Der skal alligevel ret meget til før et firma bliver erklæret konkurs.
Vær lidt kritisk i det valg af leverandør, fx ved at søge på dette forum, så vil jeg ikke være urolig
|
|
|
Lige netop DEN holdning er farlig og helt forkert. www.harburi.com var også stor og ingen drømte om at de fik i betalingsstandsning og derefter konkurs. Mange kunder mistede deres penge.
|
Til top |
|
|
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Lige netop DEN holdning er farlig og helt forkert. www.harburi.com var også stor og ingen drømte om at de fik i betalingsstandsning og derefter konkurs. Mange kunder mistede deres penge.
|
|
|
Nu vil jeg ikke afspore debatten, men harburi.com var efter min opfattelse resultatet af "internetboblen der sprang"... et koncept der blev markedsført helt sindssygt uden at have fundamentet i orden. Og så "glemte" man lige at det altså drejer sig om at tjene penge...
Mange af de tyske internetshops udspringer derimod fra den gamle tyske tradition for postordresalg - noget der aldrig slog igennem herhjemme, men som var en stor ting i Tyskland. De har med andre ord været vant til at balancere indtægter og udgifter - og internettet er for dem blot et nyt medie/værktøj - ikke selve konceptet.... __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
Til top |
|
|
jfinderup Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom den 
Nøj den er lækker. Meget anbefalelsesværdig.
Dette indlæg jeg skriver p.t. er med samsungen som pc-monitor gennem VGA, og alt står bare kniv-skarpt. Syntes faktisk billedet er bedre end på min alm. pc-skærm (Xerox XL-775), men det kræver selvfølgelig man holde lidt afstand, men selv hvis man går tæt på er der ikke den mindste antydning af noget udtværring omkring tekster, ikoner o.l.
TV-billedet er også super godt, og farverne er helt i top.
Også DVD-billedet står kniv-skarpt skønt jeg ikke har prøvet med component endnu, kun s-video.
Lyden fra panelets egne højtalere er ikke overvældende, men heller ikke total ringe, men tilpas til lidt alm. fjernsynskigning.
Eneste minus jeg umiddelbart kan finde, er remoten som man skal sigte rimlig præcis med, og trykke lidt hårdt på, men ikke noget der generer, syntes jeg.
Nu vil jeg lige bruge dagen på at gennemteste panelet, og loade nogle billeder herind.
og jeg kan ikke sige det nok gange... NØJ DEN ER LÆKKER!!! __________________ /Jfinderup
|
Til top |
|
|
Kim Frede Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 43
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 16:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jfinderup
Det lyder sq godt. Når du vender tilbage gider du fortælle lidt mere om tv-signalet, og hvilke opsætning du bruger (TDC/STOFA, med eller uden selector osv.)
Venter i spænding  __________________ /Kim Frede
"Everybody needs money... that's why they call it money"
|
Til top |
|
|
sjussen Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er den bestilt - www.digitalo.de til 1.399 € 
Næste saga er åbenbart kabler - er det nødvendigt at have specielle forgyldte kabler eller er et normalt scart kabel ok?
Jeg ser nogle tilbyder et scart/cinch kabel, som kan gå fra min Toshiba Video scart stik til det nye supermoderne Samsung TV med cinch? er det sådan det skal forståes eller det bare add-on sales som de tjener styrtende på?
Jeg har endnu ikke nogen high-tech DVD recorder, nu skal dette TV først betales.
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi glæder os til billeder! Jeg går selv med tanker om samme skærm. Du skulle ikke tilfældigvis bo i Århus Jesper?
|
Til top |
|
|
Stoff Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej..
Jeg ved ikke om spørgsnålet er stillet før, men nu tager jeg chancen. Jeg har også selv kig på modellen her, og jeg har så overvejet om jeg skulle købe den i tyskland, og spare et par kroner!
MEN! når jeg kigger på de tyske sider, ser jeg ikke se samme specifikationer som her i Danmark. I tyskland ser modellens specifikationer således ud:
Breitbild LCD Fernseher - Format 16:9 - Bildschirmdiagonale 81 cm - Kontrast 800:1 - Helligkeit 500 cd/m² - 1 Tuner - Progressive Scan, SRS Tru Surround XT Soundsystem, PiP (Bild in Bild) - HDMI-Schnittstelle
Er det noget der gør den dårligede end den i Danmark, eller?
Men det er der samtidig undrer mig er, at deres 26" model har 3000:1 kontrast som her hjemme. Får den så et flottere billede end 32"'eren?
Håber på nogle gode svar 
hyg jer __________________ -Stoff
|
Til top |
|
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næ nej du, det skyldes ene og at angivelsen på de 3000:1 i konstrast er en DYNAMISK af slagsen og derfor ikke har meget med virkeligheden at gøre. Det er præcis samme model der sælges i EU.
|
Til top |
|
|
Stoff Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Mange tak 
Men så skulle man da tro, at det ville blive bedre reklame med 3000:1 i kontrast, istedet for 800:1. __________________ -Stoff
|
Til top |
|
|
jfinderup Forum Bruger

|
Sendt: 05 Juni 2005 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja der kom lige lidt på tværs, så jag fik ikke lavet billeder m.m. d. 3/6 som skrevet, men nu har jeg en hel fridag i morgen jeg skal spendere på et eller andet (weekendarbejde).
Pascal, nej desværre, jeg bor ikke i århus/omegn men på jyllands vestlige næse  __________________ /Jfinderup
|
Til top |
|
|
jfinderup Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det helt store nåede jeg ikke at få lavet, men her er da lige et par billeder til at starte på:
Som ikke gad virke, men som kan ses på www.jfinderup.webbyen.dk
Og lige HTPC'en der kører Windows XP Media Edition. (som heller ikke gad virke) Kabinettet er et Big ATX fra tyske NoiseControl, med alulak. Se evt.
http://asp.webconsult.dk/privat/ShowProds.asp?c=25&f=66

__________________ /Jfinderup
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine billeder virker desværre ikke. Jeg kan kun se det nederste fra din HTPC.
|
Til top |
|
|
jfinderup Forum Bruger

|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
wave Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg får mit Samsung på onsdag og glæder mig og Pascal jeg bor i Århus
Per
|
Til top |
|
|
keyser soze Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tidligere stillede "sjussen" et spørgsmål angående NICAM-stereo, der jo ikke bruges i Tyskland. Det blev aldrig besvaret...
Nogen - måske "jfinderup" - må kunne svare på, hvad der sker mht. Samsung-fjernsynet i den henseende??? Er fjernsynet uden NICAM-stereo, eller får man en "anderledes" europæisk udgave, hvor der er NICAM-stereo i???
http://www.pixmania.com har tilsyneladende modellen til 11.659,- lige pt. + 95,- i porto såvidt jeg lige kan se. Bliver så leveret med DHL og tager under normale omstændigheder 48 timer. Har nogen erfaringer med pixmania - gode som dårlige??
|
Til top |
|
|