Forfatter |
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beosound 5/Master 5 har da SPDIF ud.
Så der er da både højttalere og Anlæg med digital ud.
Men enig vi må væbne os med tålmodighed.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Dr. G Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1016
|
Sendt: 25 Oktober 2012 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nu en CD 50, men der er også en Bochord 5000 
Ja det er de muligheder der er 
Havde næsten glemt det projekt 
Det er "B&O" computeren.....
Og den er Beo4 kompatibel, så jo jeg laver hvad jeg har brug for - griner....
Indbygget blue ray, HDMI osv. Den vil/er god til netflix !
Og 2 TB disk.
/Dr. G
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mentallapse Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ mvh
mental
|
Til top |
|
|
mentallapse Forum Bruger

|
Sendt: 28 Oktober 2012 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter !!
Måske kan du hjælpe med dette.
Jeg har købt en Playmaker og har forbundet udgangen (det ene RJ45 stik) til min Beosound 4 enheds AUX.IN.
Når jeg vælger A.AUX på Beosound 4'en kan jeg nu streame mit musik på min iPhone via Airplay. Cool.
Jeg har linket huset op og på badeværelset har jeg en Beolab 3500. Når jeg vælger A.AUX her aktiveres enheden og jeg kan
streame fint her. Det er som det skal være, men i soveværelset har jeg et sæt Beolab 8000 som er linket op via en Beolink
Aktiv enhed med IR øje. Jeg kan frit vælge alle kilder på nær A.AUX. Højtalerne aktiverer simpelthen ikke og nu er
spørgsmålet hvad der er galt. Kunne det være en forkert Options opsætning.
__________________ mvh
mental
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mentallapse
Har du prøvet at lege med Options indstillingen på din Beolink Aktiv. Eller måske er en opdatering er nødvendig.
Download "Bang & Olufsens Master Link Håndbogen" i PDF file. Tryk her.
Til top |
|
|
Mark holmer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter Pan
Jeg er den lykkelige ejer af en Beovision 7-40 MKII uden HDMI Jeg har dog fået opdateret mit tv via B&O så der nu sidder en (Yousee box Samsung) på, den er monteret via DVI og lyden er via SPDIF(Coax) det virker fint, STB tabellen er også ok så det køre bare. Men nu ønsker jeg at tilføje et (Apple tv2) og så ser jeg dit inlæg omkring (Atlona AT-HD4-V41) hvad skal der fysisk til for at tilslutte denne enhed og virker de bare eller halter det ? Skal B&O ud og opdatere min 7-40 for at den automatisk skifter kanal ????. HELP.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mark holmer
Desværre skal der være USB indgang før du kan gøre brug af Atlona AT-HD4-V41. Jeg skiftede mit BeoVision 7-40" Mk II ud til Mk III efter bare 18 måneder for at få HDMI indgange, som tiden også har vist er uundværlige. Idag findes Mk III til en rimelig pris, og det er jo kun skærmpanelet du behøver at skifte. Udover USB indgange er MK III også det første BeoVision 7 med indbygget BeoSystem 3. Du får bedre farver, og bedre lyd med Dolby digital 7.1 dekoderen i BeoSystem 3.
Mit råd er, ofre ikke flere penge på opdateringer af Mk II, men finder et MK III, eller nyere. - Mit set-up. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Mark holmer Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tak, for hurtig respons. Yes jeg stopper her med min 7- 40 og går i tænke box. Beovision 11 46" er super fed, dyr hobby
 tak for hjælpen.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 7748
|
Sendt: 29 Oktober 2012 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
BV7-40 MK2 har en analog component indgang samt analog lydindgang.
Jeg er ikke helt klar på om man på MK2 kan bruge den samtidig med at man bruger DVI-indgangen.
Det burde kunne afklares.
I så fald vil du kunne tilslutte en appletv-boks med en konverter som denne:
http://www.atlona.com/Atlona-HDMI-to-VGA-Component-Stereo-Au dio-Format-Converter.html
Den kan købes her:
http://www.av-connection.dk/?PNo=AT-HD420
Hvis en scartindgang skal bruges, vil dette være en mulighed:
http://www.avxperten.dk/hdmi-tilbehoer/hdmi-til-scart/hdmi-t il-scart-adapter-(hdmi-til-s-video)-med-lyd.asp
Hilsen Millemissen
P.S. BV7-40 MK2  - BV7-40 MK3 og opad __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mentallapse skrev:
Jeg har købt en Playmaker og har forbundet udgangen (det ene RJ45 stik) til min Beosound 4 enheds AUX.IN.
Når jeg vælger A.AUX på Beosound 4'en kan jeg nu streame mit musik på min iPhone via Airplay. Cool.
Jeg har linket huset op og på badeværelset har jeg en Beolab 3500. Når jeg vælger A.AUX her aktiveres enheden og jeg kan
streame fint her. Det er som det skal være, men i soveværelset har jeg et sæt Beolab 8000 som er linket op via en Beolink
Aktiv enhed med IR øje. Jeg kan frit vælge alle kilder på nær A.AUX. Højtalerne aktiverer simpelthen ikke og nu er
spørgsmålet hvad der er galt. Kunne det være en forkert Options opsætning. |
|
|
Hej mentallapse,
jeg tror ikke det har med optionen at gøre!
Min Playmaker sidder på en BM4500 via A-Tape-indgangen, og tænder ved den kommando uden videre op i alle linkrum
(jeg har bl.a 2 ActiveLink-rum).
Bruger jeg derimod kommandoen A-Aux i ActiveLinkrummene, sker der ingenting - måske kan den boks bare ikke!
Melder tilbage, hvis jeg erfarer mere.
Hilsen Millemissen __________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
mentallapse Forum Bruger

|
Sendt: 30 Oktober 2012 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Millemis !
Tak for hintet. Problemet med BeoSound 4 er at der kun er AUX-IN for tilslutning af eksterne
enhederjavascript:AddSmileyIcon('  ')
Jeg arbejder lige lidt videre med løsningsmulighederne.
Er der nogen der har erfaring med at tilslutte Playmaker til Beolink Active's PC indgang og derefter distribuere lyden til resten af
huset vial linksystemet. __________________ mvh
mental
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 01 November 2012 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej mentallapse,
her er lidt nyt:
Opdater til softwareversion 1.5 eller nyere.
Kig efter på din Active-boks - kontakt en forhandler for opdatering (de bør vide hvordan).
Alternativt: køb en (ny) brugt med en software over 1.5.
N.B. Du kan ikke tilslutte en enhed til PC-indgangen på en Active-boks OG fordele derfra i linksystemet.
Du kan kun bruge den tilsluttede enhed i det lokale rum.
Virker fint - har jeg nu gennem længere tid haft hos mig.
Hilsen Millemissen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 November 2012 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 November 2012 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verdens Mindste FULL HD Media Player. Dune HD Connect giver smarte tv til eksisterende tv, via media streaming og Wi-Fi-forbindelse.
IFA, Berlin, 2012 annoncerede Dune HD Connect, verdens mindste Full HD Media Player. I en micro SD-slot og en USB-port, kan Dune HD Connect også forbindes direkte med lokalt indhold, hvilket gør det til det perfekte valg for dem, der søger en prismæssig rimelig, effektiv og enkel metode at bruge til visning af medieindhold på eksisterende tv med HDMI indgang, men som mangler en USB indgang.

Læs mere her -
http://dune-hd.com/eng/news/detail/64-dune-hd-announces-worl ds-smallest-full-hd-media-player-at-ifa

DUNE HD Connect er fastgjort via HDMI, og takket være processoren Sigma Designs 8670/8671 byder på funktionaliteten som en fuld størrelse spiller. Spesification :
● Processor: Sigma Designs SMP8674 ● RAM: 512 MB ● Flash memory: 4 GB ● Media sources: microSD card, external HDD (USB), external optical drive (USB), USB devices (USB flash drive, USB card reader, etc), PC and NAS in local network (SMB, NFS, UPnP, HTTP), other Internet and local network media sources (HTTP, multicast UDP/RTP), premium streaming video services are fully supported ● A/V interfaces: HDMI output; analogue A/V output via micro USB connector (cable adapter required) ● Web Browser: Opera, WebKit ● Hardware 3D Graphics acceleration: OpenGL and WebGL ● DLNA: Full DLNA (1.5 or 2.0) standard support ● Adobe Flash: 3.1 (Lite, standalone) ● DRM options: Microsoft DRM10 and PlayReady, Verimatrix, Secure Media. Additional DRM’s available by request ● Video codecs: MPEG2, MPEG4, XVID, WMV9, VC1, H.264; support for very high bitrate video (up to 50 MBit/s and higher) ● Video file formats: MKV, MPEG-TS, MPEG-PS, M2TS, VOB, AVI, MOV, MP4, QT, ASF, WMV, DVD-ISO, VIDEO_TS ● 3D Video Support: Side-by-side, Top/Bottom ● Video output modes: wide range of supported output resolutions (up to 1080p) and framerates (including 23.976p, 24p, PAL, NTSC) ● Video output framerate: automatic (according to the played content) and manual ● Audio codecs: AC3 (Dolby Digital), MPEG, AAC, LPCM, WMA, WMAPro, FLAC, multichannel FLAC, Ogg/Vorbis; support for very high quality audio (up to 192 kHz / 24-bit) ● Audio file formats: MP3, MPA, M4A, WMA, FLAC, APE (Monkey’s Audio), Ogg/Vorbis, WAV, AC3, AAC ● Subtitle formats: SRT (external), SUB (MicroDVD) (external), text (MKV), SSA/ASS (MKV, external), VobSub (MP4, MKV, external SUB/IDX), PGS (TS, MKV) ● Picture file formats: JPEG, PNG, BMP, GIF ● Playlist file formats: M3U, PLS ● Photo viewer functions: slideshow, transition effects, picture rotation, zoom, browse playlist, repeat, shuffle ● Audio playback functions: browse playlist, repeat, shuffle, ID3 tags ● Filesystems: FAT16/FAT32 (read-write), EXT2/EXT3 (read-write), NTFS (read-write) ● Wireless network protocols: Internal Wi-Fi (b/g/n), Bluetooth module (optional) ● DVB: optional cable or terrestrial DVB tuner ● RF Remote Control Unit: bundled ● Home Automation: internal Z-Wave module (optional)
HDI Dune havde præstation af Dune HD Connect som håndtere Full HD 1080p og understøtter selv det mest krævende videoformater, og tabsfrie lydformater såsom FLAC og ALAC.
DUNE HD CONNECT kom i slutningen af oktober, og vil have samme interface som de nuværende 301 & 101 afspillere fra DUNE http://store.duneplayer.com/shop/category.aspx?catid=14 . Prisen er endnu ukendt.

Hjemmeside - http://dune-hd.com/eng/
Se Dune HD Connect har
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=42140&P N=1&TPN=36 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
millemis Forum Bruger

|
Sendt: 13 November 2012 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smart lille tingest, men....
....størrelsen betyder nu nok noget alligevel.
Vil man have understøttelse af Bluray-iso-filer, HD-lydformater og dts - også ved netværksstreamet indhold,
må man gribe lidt dybere i foret.
Man kan dog blive ved Dune - se: http://dune-hd.com/eng/products/full_hd_media_players/11
DYNE HA Max har så også et bluray-drev indbygget, og mulighed for en harddisk, m.m.
Dens WebMedia-funktioner ser ud til at være laaangt mere omfattende, end ved f.eks OPPO'en - hvis man lige ser bort fra Netflix.
Den tror jeg da jeg skal kigge lidt nærmere på - mon der eksisterer en PUC til den? ;-)
Der findes forøvrigt flere YouTube-film om den!
Kenneth fra Living Smart TV har også anmeldt den!
P.S. Det her skulle vel egentlig over på "ikke100%-tråden"?
Hilsen Dyne-missen
__________________ Missekatten - B&O-ambassadør uden vederlag
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 14 November 2012 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
SpinX Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 18 November 2012 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Dr. G og andre.
Nu har jeg læst lidt om jeres idéer til en powerlink switch boks, jeg har også kigget lidt på Bosscom og Almando.
Jeg har følgende setup og mangler derfor en switch boks.
BeoPlay V1, Beosound 4 og Beolab 6000
Indtil nu har højtalerne været koblet til Beosound4, men vil gerne kunne dele dem med Tvet.
Jeg overvejer at lave en boks selv (er elektriker, så det med at lodde går nok) har lavet følgende skitse:

Vil den ikk´virke??
Beosound4 kobles på PL1
Beoplay V1 kobles på PL2, når denne tændes og sender strøm på pin4 skifter relæet.
Jeg skal vel bare have fat i et 3polet 5VDC skifte-relæ
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 18 November 2012 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej SpinX
Jeg er ikke sikker på at relæet kan trækkes på den måde, når relæets plusstrøm ikke kan skiftes mellem både PL1& PL 2. Men går relæet selv tilbage til udgangs position virker det måske.
OBS !  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|