Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. maj 2025 | 00:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilke kabler har i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kim F.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 September 2003 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Tja.. Overskriften siger sig selv!

Engang om mange mange mange solnedgange skal jeg vel have fat i noget andet højtalerkabel, så bare for nysgerrigheds skyld, hvad bruger i selv af kabler?

Det er ikke nødvendigt med 1000 liniers forklaring, bare navnet på kablet kort og kontant, med mindre i selvfølgelig insisterer på at beskrive det lidt..

Og pris pr. m. gerne!

Til top Vis Kim F.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim F.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Engang om mange mange mange solnedgange skal jeg vel have fat i noget andet højtalerkabel, så bare for nysgerrigheds skyld, hvad bruger i selv af kabler?

Det er ikke nødvendigt med 1000 liniers forklaring, bare navnet på kablet kort og kontant, med mindre i selvfølgelig insisterer på at beskrive det lidt..

Og pris pr. m. gerne!

Acoustic Research HT130/HT131 til 20$ haha de styrer for vild

Og hvorfor dem , jeg har solgt alle de andre kabler jeg havde med stort tab , da disse styrer for vildt , meget fast bund og toppen er nam nam de skal prøvet .

Jeg giver intet for max dyre kabler selvom man har for mange penge i andet udstyr den holder ikke , om det koster 1000$ eller 20$ har intet at sige .

kan huske i 1993 købte jeg 2x2m højtaler kabel for 29000kr og det var så dårligt jeg solgte det for 5000kr 4 uger efter og jeg havde ventet i godt et ½ år på det .

Så kabler er spas som alt andet hifi

hov kan lige tilføje at det kabler blev valgt frem for valle , hos en jeg kender derfor skulle det prøves  , og ja det er godt alt for godt .

har haft dem oppe mod

MIT;cardas,nordost RED/BLU,artsound,gryphone,arc,

så prøve dem .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

MOUSEL
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg kører biwire med tara labs RSC prime (termineret fra fabrikken).

Mousel

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Til alle mine HT i mit surround setup, har jeg Dali Viper Biwire, og da mine BagHT ikke kan æde Biwire så har disse ekstre meget kobber at lege med.

Mellem CD-Afspiller og A/V forstærker har jeg et TeraLabs Prism. 55 0.6m

Mellem DVD-afspiller og A/V forstærker har jeg et Argento Cobber Digital. 0.5m

Mellem DVD-afspiller og TV har jeg et Vivanco Scart kabel. 3m

Det skulle vist være det...

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

Ikke Slipsefyr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

MIT Kabler over hele linien. Yderligere oplysninger kan findes under "Mit Anlæg".

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Højttalerkabel 2 x 2,65 meter: Renaissance Audio Silver Blue m/ WBT spade/banan

Signalkabel: Renaissance Audio Silver Blue m/RCA

Renaissance Blue Standard

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

højttaler kablet: Nordost Superflatline 2x3m pretermineret ... købt brugt for 900kr, nyprisen kender jeg desværre ikke. det er super, jeg får meget ud af mine bånddiskanter. og en stram bas

signal: (cd-forst.) nordost Solar Wind - (Tv-forst.) Ixos ? - (dvd-forst.) ixos 1081-3 skod-dvd=skod-kabel.

scart: Ixos XHT611 - det er jeg fandme glad for, gode farver og væsentlig bedre end harald nyborgs bedste til 14,95.

hvad har du selv? jeg har lyst til at prøve nogle nye ht-kabler...

- Witzel

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Falken
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Århus
Sendt: 09 September 2003 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

Højtalerkabel er 2x3m Black Rhodium S300x2

Signelkabel er Argento Silver m/RCA

Mellem dvd og flimmer benyttes et bandridge scartkabel... model unknown

solu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 10 September 2003 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Kim F. skrev:

Og pris pr. m. gerne!

Acoustic Research HT130/HT131 til 20$ haha de styrer for vild

Og hvorfor dem , jeg har solgt alle de andre kabler jeg havde med stort tab , da disse styrer for vildt , meget fast bund og toppen er nam nam de skal prøvet .

Jeg giver intet for max dyre kabler selvom man har for mange penge i andet udstyr den holder ikke , om det koster 1000$ eller 20$ har intet at sige .

kan huske i 1993 købte jeg 2x2m højtaler kabel for 29000kr og det var så dårligt jeg solgte det for 5000kr 4 uger efter og jeg havde ventet i godt et ½ år på det .

Så kabler er spas som alt andet hifi

hov kan lige tilføje at det kabler blev valgt frem for valle , hos en jeg kender derfor skulle det prøves  , og ja det er godt alt for godt .

har haft dem oppe mod

MIT;cardas,nordost RED/BLU,artsound,gryphone,arc,

så prøve dem .

Hej jensen

Fandt du nogensinde et sted i Danmark hvor de kan købes? Bruger du dem både som signal- og højttalerkabel?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 September 2003 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej jensen

Fandt du nogensinde et sted i Danmark hvor de kan købes? Bruger du dem både som signal- og højttalerkabel?

[/QUOTE]

næ køber dem i us , jeg bruger dem kun til signal .

købte 5 par , har tre par tilbage , men alle vil gerne have dem , såå man skal nok op i 30$ nu

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2003 kl. 01:54 | IP-adresse registreret  

Hej alle i gæve hifi-riddere!!

Jeg har TMC (The Music Cable) både som interconnects (White Label) og til HT (Gold Label Reference).

Jeg synes det er fantastiske kabler, men jeg må jo indrømme at det også meget, er på grund af anmeldelserne på audioreview.com at jeg har købt dem.

De sælges kun på nettet - direkte fra fabrikken - og produceres i Australien.

De er kobberafskærmede og derfor lidt stive i det, hvilket kan være et problem med f.eks. vægmonterede hylder. Men det må siges at være et mindre problem i.fht. prisen!!

Jeg har f.eks. købt 4 X 2,5 meter højttalerkabel (Til hvad de kalder 'true external bi-wiring'), termineret med WBT-0645 guldstik (8 stk. ialt) i forstærkerenden, for ca. 5.000,- incl. moms.

Når man læser i anmeldelserne, hvor mange der har udskiftet deres flere gange dyrere kabler med disse (MIT, Kimber, Transparent m.fl.), var jeg ikke bange for at tage chancen, med deres interconnects for et par år siden (Fik dem billigt på Ebay - TMCs måde at promovere sig selv på), og jeg blev ikke skuffet. Derfor valgte jeg også TMC, da HT'kablerne stod for tur her i foråret. (Prisen for dem er ved direkte køb hos TMC)

Jeg har dog endnu ikke selv haft chancen, for at sammenligne dem med kabler i den dyrere ende, så hvis nogen i KHBs området skulle have lyst til et prøvelyt, kommer jeg meget gerne forbi med dem til en 'cable'talk'!!

En sidste kommentar herfra sku' lige være den... at TMC har en utrolig venlig og engageret service. Jeg har sjældent stillet SÅ mange spørgsmål til en forhandler (Det er sgu sin sag at smide 4 k over på den anden side af jorden!), uden at møde en smule irritation - det skete ikke her! 5 stjerner for deres service alene!!

PYYYHA - det blev sgu lidt langt, men jeg har ikke rigtig kunne dele det med andre, end de mennesker som ikke forstår denne lidelse. Det har dog ikke skortet på intelligent humor i den forbindelse - så fred være med alle jer uoplyste sjæle derude...

Pihl
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 September 2003 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

Hej Dolkin

Hvor meget betalte du ud over fabriksprisen (told, moms og andet), de ser lækre ud!, såå måske skulle man....

Tonny
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 September 2003 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Artsound Extreme Silver hele vejen igennem !!
Til top Vis Tonny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tonny Besøg Tonny's Websted

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 10 September 2003 kl. 08:16 | IP-adresse registreret  

Taralabs prism 200Digital DVD

Taralabs prism 500Subwoffer SUB

Taralabs prism RSC CD

Taralabs prism 500 ALLE ANDRE STEDER

Taralabs prism 1000 bi-wier HØJTTALER

Er det foresten ligemeget hvilken farve (rød-sort-blå-hvid) man bruger til bas/diskant, de ser ens ud 

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2003 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

Jensen har fat i det rigtige. Fup og Fiduser florere jo mere det koster. Har udskiftet great names med Fletcher overalt. Det betød: Mere energi, musikalsk timing, mere dynamik, ingen begrænsninger i top og bund og intet rod i stereoperspektiv.

Det farlige er at intet er skjult, ingen farvning af dårlige optagelser og ingen camouflage af dårlig eller mangelfuld elektronik. Kablet giver lidt varme/sødme.

Prøvede også med stor succes DNM som HT-kabel, dette skal nu strippes til singlewire, et fint alternativ til Flecther, så er der hul og smæld uden sødemiddel til de dage man kan klare det.

Hele Flecher sættet (1sæt HT + 3 sæt interconnect) koster mindre end et af dem jeg har sat til salg. Dem skal I ikke købe medmindre I gerne vil gøre samme erfaringer som jeg (og erfaringen koster nu kun det halve), eller har elektronik der gerne skal eller burde camoufleres. En ærgerlig erfaring, man kan få meget musik for 15tkr. Men endnu mere ærgerligt hvis jeg ikke havde prøvet at skifte. Nu spiller det. Dolkin's og Jensen's kabler lyder spændende.

PS: Glemte lige at nævne at kabler der koster mere end 500kr/m, fremover er bandlyst. 300kr er nok til highend. 

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2003 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg kører med Duelund til min fronter, Tara Labs Prime 1000 biwire til center. Harald Nyborg til bag. Monster M1000i som signal kabel, og Tara Labs The One som digital kabel.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 10 September 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

Fletcher Űber Alles...

SES - du skriver der tilføres lidt varme/sødme. Er det signal- eller HTkabler ?

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2003 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

til ovenstående: Min fornemmelse for varme kommer fra skiftet fra DNM som er køligt og rent. Desværre har jeg ikke kunnet skifte frem og tilbage. Så det er pr husker men også fra en anden oplevelse hvor der blev skiftet mellem de to kabler.

Det er en forkert måde jeg skriver det på, det lyder som om Fletcher er et farveladekabel – og det er det ikke. Det er varmen og gløden fra træinstrumenterne der varmer og forsøder. Som f.eks. i går hvor den gamle hæderkronede Ansermet spillede DeFalla med mezzosopran, kastagnetter og kontrabasser. Og der er og skal være naturlig varmt i de erotiske spanske nætter. Med Fletcher er du med i løjerne, med DNM er du en kølig nordisk betragter der nok lader sig forføre til sidst, og med MIT er det en dansk opførelse af MC Donalds piger i 10g varme på Nørrebro eller hvor som helst.

Da jeg ikke kan biwire nu kan jeg indtil videre ikke sammenligne direkte med DNM og for den sags skyld MIT. Glæder mig til engang at lade Steve Ray Vaugn duellere med Fletcher og DNM i Tin Pan Alley. Du må gerne være dommer.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

MHP74
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 September 2003 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Fletcher?

Fås det andre steder end i Lydbutikken?

Mvh

Martin

frederik