Forfatter |
|
happy Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 505
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højttalerkabler - Nordost Flatline Blue Heaven
Interconnect - Nordost Flatline Blue Heaven (balanceret)
Valgt på grund af fed mellemtone/diskant og så er de til at betale. Bassen gør ikke så meget væsen af sig, men det passer perfekt ind i mit system.
Har haft kabler fra MIT, Audio Note, Kimber, Monster, Tara Labs, AudioQuest, Supra osv.
|
Til top |
|
|
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pihl skrev:
Hvor meget betalte du ud over fabriksprisen (told, moms og andet), de ser lækre ud!, såå måske skulle man.... |
|
|
Hej Pihl.
Forhåbentlig har de stadig 30% rabat på deres produkter!
Udover selve kablerne betalte jeg ca. 800,- for WBT'erne (Incl. montering) + ca. 1.000,- i moms (Dette kan undgås ved at de sender kablerne som gave, men det har jeg ALDRIG nogensinde sagt!!).
Så 2 X 2,5 m. 'true external bi-wire' (4 X 2,5 m. kabel) = 3.200,-. Kablerne er 'født' med spader, af en ikke imponerende type - prisen er incl. forsendelse 'worldwide'!!
Og de ER lækre. Man ved man har et godt produkt i hånden! Og så kommer HT-kablerne i en lækker dyb bordeaux farve...
VAR der nogen der lå inde med nogle dejligt dyre kabler i KBH, så vi kunne få TMC'erne testet imod dem??? Så kunne vi jo evt. lægge vores oplevelser ind her.
__________________ MvH. Dolkin.
|
Til top |
|
|
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MHP74...
Mener Tape Connection tager dem hjem (fra Tekni-Fi/Lydbutikken)... Måske du kan finde dem i UK..??! evt. direkte hos Nottingham Analogue: (http://www.aslgroup.com/nottingham/)
Priser:
HTkabel F300, 2x3m termineret 2300.-. (forlang det som løsmeter: ca. 350.-/m).
Signal F200, 2x0,5m termineret 795.- (løsmeter: ca. 260.-/monometer)
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
BKS Dignity 4 sølvkabel lagt dobbelt i 1x1 meter bi-wire, så det nok mere er en Dignity 8 i bi-wire (havde 2x2 meter, men købte monoblokke). I "speciel" bi-wire. Ja jeg ved ikke om det er særlig specielt, men i stedet for at køre det fra udgang til diskant/udgang til bas/mellemtone, ja så er det her valgt at køre fra minus på udgang til alle minus på indgang/plus på udgang til alle plus på indgang. Det kan godt være lidt svært at forklare, men spørg endelig hvis der er tvivl.
Silk MK II signalkabler. Har prøvet en del sølvkabler, men har det svært med sølv i signalkabler. Til gengæld kan jeg da absolut ikke undvære det i højttalerkablerne.
Mvh.
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund-kabler de fleste steder dog med undtagelse at lidt netkabel,men det kommer hen ad vejen
Mvh.Jens/Modifix, -der_har_husket at lytte til en sand underskov af plasticisolerede kabelrædsler med en yderst fantasifuld prissætning! __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
MHP74 Forum Bruger

Bruger siden: 20 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej MHP74...
Mener Tape Connection tager dem hjem (fra Tekni-Fi/Lydbutikken)... Måske du kan finde dem i UK..??! evt. direkte hos Nottingham Analogue: (http://www.aslgroup.com/nottingham/)
Priser:
HTkabel F300, 2x3m termineret 2300.-. (forlang det som løsmeter: ca. 350.-/m).
Signal F200, 2x0,5m termineret 795.- (løsmeter: ca. 260.-/monometer)
Tak Skal du have Schelde
Mvh
Martin __________________ Mvh
Martin
|
Til top |
|
|
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silk-MST mk.2. ( balanceret ) mellem dc & pre. amp.
Taralabs RSC. Reference. ( balanceret ) mellem pre. amp & effekttrin.
Taralabs RSC. Reference. ( balanceret ) højtaler kabler til diskant & mid ( biwire. )
Taralabs RSC. Prime 500. højtaler kabler til bas systemer.
Taralabs RSC. Prime 500. "strippede" højtaler kabler internt i højtalerne.
Furukawa FA11s & Stripline2000/WBT. ( ubalanceret ) til andet grej.
mvh.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
hvad har du selv? jeg har lyst til at prøve nogle nye ht-kabler...
- Witzel
|
|
|
Dali Viper.
Jeg er bare ikke sikker på at de er gode nok til mine Evidence. Jeg har læst på HK's hjemmeside at taralabs Prism er velegnet til Evidence, desværre koster de bare 250kr. meteren, og jeg er lidt i vildrede om jeg vil give så meget for nogle kabler. Jeg skal have pænt mange meter.. 
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Højt. MIT MH750 BI-wire 2x4,5 m.
Signal Nordost Red Dawn (balanceret)
Har også nogle forskellige gamle kabler, bl.a. Monster og DNM.
Er generelt godt tilfreds - indtil jeg finder noget andet - køber brugt og billigt.
SATMIT
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argento silver balanceret + Argento silver bi-wire.
Utrolig kontrol på bassen, lækker mellemtone og en detaljeret diskant uden sssss.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2003 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
Utrolig kontrol på bassen, lækker mellemtone og en detaljeret diskant uden sssss.
|
|
|
Prisen?
|
Til top |
|
|
Aksa Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
God tråd - godt initiativ
Fletcher - både højttaler- og signalkabler. Fint pris/kvalitetsforhold, dvs. rigtigt god lyd til pengene - efter min mening.
Men - jeg kører biamping, og højttalerkablet til diskant/mellemtone er netop blevet udskiftet til et Synergistic Research Signature Ten (dyr sag - købt brugt). Hold da op! Der skete noget. En utrolig klarhed og rumgengivelse m.m.
Synergistic kablet gør ikke rigtigt noget for bassen i forhold til Fletcher, så derfor kom det på diskant/mellemtone. I bassen bliver Fletcher på sin plads.
Fletcher signalkablerne er helt geniale, og de bliver væsentligt bedre, hvis man sætter Bullet Plugs på i stedet for de originale Monacor stik. Igen mere hul igennem. Men selv uden Bullet Plugs tæver dette kabel adskillige mange gange dyrere kabler!
På det seneste har jeg haft lånt et Eichmann Express 6 signalkabel, som på visse punkter er lidt bedre end Fletcher. F.eks. opleves det som lidt mere velopløst glat, især opefter. Til gengæld kan man af og til god savne en smule krop. Jeg skal dog gøre opmærksom på, at der er tale om små forskelle i forhold til Fletcher (med Bullet Plugs). Eichmann-kablet har også en rimelig pris (omkring kr. 1500).
mvh
AKSA
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Rasmus S skrev:
|
|
|
Prisen?
|
|
|
Kan se Tapeconnection kører med tilbud på balanceret silver.
Silver balanceret 0,5 m. som mit: 1899,50,- ... vejl. 3799,-
2x4 m. silver bi-wire 20900,-
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Nordost Flatline mkll, Black knight på CD og Magic-one på tuner. Magic-one er udgået af produktion og var entry-level signalkabel indtil 1999. Kablerne er valgt efter mange forsøg og dyrekøbte lærepenge. Jeg måtte ty til hjælp hos KT-radio, som jo bruger de lilla Nordost til snart sagt alle anlæg, men dem havde jeg sgu´ikke råd til. Derfor købte jeg de "billigste" og jeg er ikke utilfreds, nej. Jeg har før prøvet Audioquest type 4, type 6 og crystal, men de var for varme/fyldige/bastunge. Kimber 4tc og pbj gjorde meget rigtigt, men først da jeg fik Nordost faldt det hele på plads!!! Supra ply3.4 og Straight Wire Harmony er også prøvet, men de var for lukkede i lyden.
Arcam Alpha 5 og Mission 752 F
|
Til top |
|
|
moller Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att Jensen
kunne også godt tænke mig at prøve Acoustic Research HT130/HT131 ,
har du evt et link til en forhandler der sender til Danmark.
|
Til top |
|
|
MOUSEL Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 175
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn29
Taralabs kablerne skal sættes til således (Ifølge fabrikkens bsm terminering).
Rød og Blå er HF (diskant), blå er minus og rød er plus.
Hvid og Sort er LF (bas), sort er minus og hvid er plus
Mousel __________________ Mvh Mousel
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
[QUOTE=witzel]
- Witzel
|
|
|
Dali Viper.
Jeg er bare ikke sikker på at de er gode nok til mine Evidence. Jeg har læst på HK's hjemmeside at taralabs Prism er velegnet til Evidence, desværre koster de bare 250kr. meteren, og jeg er lidt i vildrede om jeg vil give så meget for nogle kabler. Jeg skal have pænt mange meter.. 
Hej Kim F.
Jeg har selv Tara Lab Prism bi-w.på mine evidence(870 og c70).
Før havde jeg dali blue bi-w. De sidder nu på mine baght(evi470) indtil jeg får råd til T.L til dem også. Men med T.L er der kommet meget mere hul igennem. Specielt i top og mellemtone. Bassen kan jeg ikke klage over, sidder lige hvor den skal. Så dem kan jeg varmt anbefale selvom prisen måske ikke tiltaler dig så meget.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2003 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Kim F. skrev:
[QUOTE=witzel]
- Witzel
|
|
|
Dali Viper.
Hej Kim F.
Jeg har selv Tara Lab Prism bi-w.på mine evidence(870 og c70).
Før havde jeg dali blue bi-w. De sidder nu på mine baght(evi470) indtil jeg får råd til T.L til dem også. Men med T.L er der kommet meget mere hul igennem. Specielt i top og mellemtone. Bassen kan jeg ikke klage over, sidder lige hvor den skal. Så dem kan jeg varmt anbefale selvom prisen måske ikke tiltaler dig så meget.
|
|
|
Hvad kan man sige...?!?! Når der kommer sådan et guldkorn - ja så må man bide i det sure og indse at prisen må tilsidesættes så der kan komme god lyd! 
Jeg må hive fat i chefen og forlange nogle flere timer! 
Forresten et drømmeanlæg du har dig! Hvad kører du dem over?
|
Til top |
|
|
Capslock Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 416
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Er der nogen af jer der har tænkt på det kabel der er inden i højtaleren. Jeg så engang en Dali grand coupe der var der 0,75 NKT kabel både til bas og diskant. Men det er måske som de sagde i Hi-Fi klubben "lige meget og det vil gøre HTen alt for dyr".
Så er der nogen der ved hvilket kabel der er i evidence eller euphonia serierne jeg er ihvertfald nysgærig __________________ I reject your reality and substitute my own
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

|
Sendt: 10 September 2003 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Capslock skrev:
Hej alle sammen
Er der nogen af jer der har tænkt på det kabel der er inden i højtaleren. Jeg så engang en Dali grand coupe der var der 0,75 NKT kabel både til bas og diskant. Men det er måske som de sagde i Hi-Fi klubben "lige meget og det vil gøre HTen alt for dyr".
Så er der nogen der ved hvilket kabel der er i evidence eller euphonia serierne jeg er ihvertfald nysgærig
|
|
|
Jeg har faktisk tænkt på at undersøge det på et tidspunkt , men jeg tror det bliver et for stort projekt.. Jeg synes jeg har rimelig mange jern i ilden for tiden.. Jeg ved det ikke, men jeg stoler på Dali og håber det er noget ok de har smidt i.. 
|
Til top |
|
|