Forfatter |
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7536
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Signal : Gamut XLR 1 mtr. (forst. - cd)
Signal : Accuphase SL-15 1 mtr. (dvd - forst.)
Optisk : SciTech Coax 85 cm. (dvd - surround)
Signal : Kimber PBJ (rundt omkring hvor der mangler)
Signal : Isoda HA-08PSR, godt kabel jeg ikke nænner at sælge!
Højttaler : Kimber 8TC 2x3 m. vejl. pris 525 kr./mtr. købt for 1200 kr./m. stik
Diverse : S-video - scart, ProfiGold
Diverse : Scart - Ixos
Diverse : S-video - S-video , ProfiGold
Kimber er et ganske godt alternativ som kan findes til fornuftige priser! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Capslock skrev:
Hej alle sammen
Er der nogen af jer der har tænkt på det kabel der er inden i højtaleren. Jeg så engang en Dali grand coupe der var der 0,75 NKT kabel både til bas og diskant. Men det er måske som de sagde i Hi-Fi klubben "lige meget og det vil gøre HTen alt for dyr".
Så er der nogen der ved hvilket kabel der er i evidence eller euphonia serierne jeg er ihvertfald nysgærig
|
|
|
Det virker godt nok noget useriøst i mine øre at anvende nkt kabler inde i højtaleren.
Nu vil man sikkert blive overasket over kabelføringen i div højt. Mine egne Tannoy ved jeg anvender Van der hul og jeg bedømmer tykkeslen til 2,0. Om det er gode eller dårlige kabler aner jeg ikke, men jeg har dog fuld tilid til at Tannoy ved hvad de har med gøre, de har jo trods alt lavet højt. i 75 år. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke desto mindre er det sandt - kabelføringen i højttalere er i de fleste tilfælde generelt elendig. NKT sad også i mine gamle AudioVector M3 Signature, hvorimod der sad Van Den Hul i mine gamle B&W Matrix 804.
Er der forresten, når jeg selv nævner det, nogen der kender det Gamut-kabel jeg nævner, dvs. pris osv? Jeg fik det idag og synes faktisk at der er en rigtig god lyd deri, milevid fra det Kimber PBJ, jeg brugte før! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 10 September 2003 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke desto mindre er det sandt - kabelføringen i højttalere er i de fleste tilfælde generelt elendig. NKT sad også i mine gamle AudioVector M3 Signature, hvorimod der sad Van Den Hul i mine gamle B&W Matrix 804.
Er der forresten, når jeg selv nævner det, nogen der kender det Gamut-kabel jeg nævner, dvs. pris osv? Jeg fik det idag og synes faktisk at der er en rigtig god lyd deri, milevid fra det Kimber PBJ, jeg brugte før!
|
|
|
Ok, Brtitterne bruger Van der Hul og danskerne åbenbart NKT..
de kabler i din B&W var de også brune og blå???....underlige farver __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 10 September 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, ja tror jeg faktisk at de var, hvis jeg ikke husker helt galt! Det er nok standard-til-højttalerproducenterne-farver! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 11 September 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Ikke desto mindre er det sandt - kabelføringen i højttalere er i de fleste tilfælde generelt elendig. NKT sad også i mine gamle AudioVector M3 Signature,
|
|
|
HAHAHA jeg død af grin , det er vel lyv ? , der kan man bare se .
jeg synes nu man ser de MITTY tit også van
|
Til top |
|
|
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
Sendt: 11 September 2003 kl. 00:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argento Copper rca over hele linjen
Black Rhodium 200 højttalerkabel -næste løn (dvs de sørgelige rester) skal helt sikkert bruges på en forbedring her. Har hørt anlægget med bedre ht-kabler og ved der er en væsentlig forbedring at hente her! Har haft kig på det Audioquest Forest kabel der er til salg på markedet -nogen der har erfaringer med dette?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2003 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Hmmm, ja tror jeg faktisk at de var, hvis jeg ikke husker helt galt! Det er nok standard-til-højttalerproducenterne-farver!  |
|
|
Jeg undre mig mest over den der mærkelige lysebrune farve, har jeg sku aldig set før, man er vandt til indre kabelføring i apparater som regel er røde eller blå.......................ligesom i en bombe
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
R.P. Forum Bruger

Status: Offline Indlæg: 972
|
Sendt: 11 September 2003 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at jogge i det, men nkt er da ikke dårligere end så meget andet kabel!
Men hvis det ikke er dyrt er der åbenbart nogen der mener det ikke dur.
Jeg har set/og hørt mange high end kabler der havde den samme dårlige pvc kappe som isolering, og lyden var da også derefter, men prisen den var i top.
Og kobberets renhed er sku da nok heller ikk så ringe på nkt's kabel.
__________________ Med venlig hilsen R.P.
Analoglyd er nu bedst
|
Til top |
|
|
moller Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 64
|
Sendt: 11 September 2003 kl. 05:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Att Jensen
har du et link til en forhandler af Acoustic Research HT130/HT131
der sender til Danmark
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 September 2003 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
R.P. skrev:
Ikke for at jogge i det, men nkt er da ikke dårligere end så meget andet kabel! Men hvis det ikke er dyrt er der åbenbart nogen der mener det ikke dur. Jeg har set/og hørt mange high end kabler der havde den samme dårlige pvc kappe som isolering, og lyden var da også derefter, men prisen den var i top.
Og kobberets renhed er sku da nok heller ikk så ringe på nkt's kabel. |
|
|
For mit vekommene har det nu ikke noget med pris at gøre, jeg forbinder bare ikke umiddelbart NKT navnet med nogen der ligefrem fremstiller kabler til audio brug. 
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
|
Sendt: 11 September 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at vende tilbage til det, da mit spørgsmål vist druknede i mængden af kabelsnak-indlæg - er der nogen der kender Gamut-kablet?
Jeg fik det som sagt igår men kender intet til det hverken prismæssigt eller lydmæssigt jvf. med folks egne oplevelser. Synes det kvitterer med en behagelig og meget åben lyd uden tendenser til øretrættende oplevelser men alligevel i fuldt vigør i hele spektret - gode detaljer, bund og på formidlingen af stemmer! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Sven Palvig Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 14 September 2003 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Duelund kabler som:
Net kabler (lange).
Signal kabler.
Højttaler kabler.
Antenne kabel.
Alle interne kabler i forstærker, cd afspiller, dvd, og højttaler.
Sven Palvig __________________ Mvh. Sven
|
Til top |
|
|
Pihl Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 977
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 07:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
For lige at vende tilbage til det, da mit spørgsmål vist druknede i mængden af kabelsnak-indlæg - er der nogen der kender Gamut-kablet?
Jeg fik det som sagt igår men kender intet til det hverken prismæssigt eller lydmæssigt jvf. med folks egne oplevelser. Synes det kvitterer med en behagelig og meget åben lyd uden tendenser til øretrættende oplevelser men alligevel i fuldt vigør i hele spektret - gode detaljer, bund og på formidlingen af stemmer!
|
|
|
Er det ikke lid "frækt" , at rykke for et svar, når en anden mand har starten en tråd, der går på hvilken kabler folk bruger?
Et svar ville jo flytte trådens retning/ emne, ik´!? __________________ Hilsen Pihl
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja han må vist have en til  ej 2   ka du så snart lære det knægt __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Tonny Branchemedlem

Bruger siden: 06 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 917
|
Sendt: 15 September 2003 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Nørd Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 808
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad er der nu galt med NKT-kabel ?
Hvor mange af de små High-end producenter tror I laver deres egne kabler ? De fleste går til NAKT (Nord Amerikansk Kabel og Tråd) og bestiller et kabel i fancy farve og sælger det til skyhøje priser.
Jeg kender en der ringede til NKT og spurgte om han ikke kunne få en rulle med det der sevennines (99,9999999%) rent kobber - som (vist nok) Ortofon reklamerede med de anvendte i et dyrt kabel. Svaret var: Alt vores kobber er "sevennines" - så det var bare marketingsafdelingen der lige var på spil.
Jeg snakkede for mange år siden med en sælger for Snell. Han sagde, at de anvendte Monster montageledning fordi det var kun marginalt dyrere - og så var der ikke nogen kunder, der brokkede sig.
Jeg anvender NKT 2.5kvt i mine højttalere. Har prøvet alt muligt andet fra singlewire til tykt kabel, der har været ved at rykke terminalerne af enhederne - men det lyder ikke bedre.
Jeg giver Jensen ret - du behøver ikke give mere en 200 - 300 kr. for et rigtig godt kabel.
hilsen
Nørd
|
Til top |
|
|
Richard Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cardas Quad til højttalere og mellem for og effektforstærker.
De er testet i lang tid op mod de dyreste kabler på markedet og forskellige Flat Line kabler mv.
Det er kabler der skal tilspilles, da jeg fik mit eget sæt hjem dansede stereoperspektivet rundt i uger for man lytter jo ikke altid 3 timer om dagen. De driver mine nye Martin Logan Elektrostater som en drøm, men blev købt til B&W 802 og Classé forstærkere. Nul biwiring her!
Prisen ligger omkring 5-6000 for 3m højttaler og 1 m blancerede kabler.
Se mere på www.cardas.com.
__________________ Richard - Mr Music
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 17 September 2003 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger:
Højtalerkabel: MIT 750 Shotgun biwire.
Signal: Madrigal CZ-gel balanceret.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 September 2003 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nørd skrev:
Hej
Hvad er der nu galt med NKT-kabel ?
Hvor mange af de små High-end producenter tror I laver deres egne kabler ? De fleste går til NAKT (Nord Amerikansk Kabel og Tråd) og bestiller et kabel i fancy farve og sælger det til skyhøje priser.
Jeg kender en der ringede til NKT og spurgte om han ikke kunne få en rulle med det der sevennines (99,9999999%) rent kobber - som (vist nok) Ortofon reklamerede med de anvendte i et dyrt kabel. Svaret var: Alt vores kobber er "sevennines" - så det var bare marketingsafdelingen der lige var på spil.
Jeg snakkede for mange år siden med en sælger for Snell. Han sagde, at de anvendte Monster montageledning fordi det var kun marginalt dyrere - og så var der ikke nogen kunder, der brokkede sig.
Jeg anvender NKT 2.5kvt i mine højttalere. Har prøvet alt muligt andet fra singlewire til tykt kabel, der har været ved at rykke terminalerne af enhederne - men det lyder ikke bedre.
Jeg giver Jensen ret - du behøver ikke give mere en 200 - 300 kr. for et rigtig godt kabel.
hilsen
Nørd
|
|
|
Fint nok du har glæde af NKT kalber , men i mine øre lyder de som noget der er gået i stykker. Har du prøvet et rigtig audio kabel til et par tusind kroner meteren???, for så tror jeg du får et kulturchock. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
Til top |
|
|