Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Så kom mit plasma s.. jubii (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friendship
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Hej igen..

hvad koster det for dig for at købe hos Digitalo.de ? inclusiv fragt, efterkrav...

Er det nemt at bestille? Mit problem er at jeg kan ikke tysk.

Hvad med hvis der er fejle, hvordan sender man tilbage? eller de kommer og henter.. det er lidt prolbem hvis der opstår fejl.. hvem betale fragt for at sende tilbage.

Jeg siger mange tak for hurtigt svar

Til top Vis Friendship's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Friendship

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Tja gav selv små 14500 inkl en Pananasonic DVD afspiller, betalt pr efterkrav. Prisens er faldet endnu mere sidenhen.

De snakker/skriver fint engelsk dernede, så ingen problemer med dette. Dog kan du kun lave en ordre med en tung genstand per fax/mail, og det kan godt betalte sig at ringe i forvejen, men fungere helt fint på engelsk...

Med hensyn til fejl, tænker du da på fejllevering, eller fejlbehæftiget produkter??

Ved fejl levering, nægter du bare at modtage, altså ingen probs i dette.

Hvis der opstår en fejl, retter du henvedelse til Panasonic Danmark, da de så tager af garanti sagerne, nemt... Med hensyn til fragt, vil jeg regne med du selv betaler, men jeg ved det ikke, synes dog stadig at prisbesparelsen er meget større end hvad fragtprisen er.

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Godt at høre at apparatet kom sikkert i hus, Jakob. Jeg må sige, Panasonicfætteren lyder interessant.

Så du det i aktion i en butik her i Århus, inden du slog til?

Og var der noget med, at du bare har almindeligt kabel-tv signal (og ikke fra f.eks. selectorboks), og at tv-billedet står fint på plasmaet? Det har ellers været et stort minus for mig, at jeg ville skulle ud og investere i selector el.lign. for at få et ordentligt tv-billede.

MVH/Kasper

Til top Vis Kasper Bang's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper Bang

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hej Kasper

Dyret står udstillet ude i Bilka Tilst, kunne aldrig finde på at købe noget så dyrt uden at se det i aktion først.

TV'et fodres med et alm antenne signal fra TDC, og står perfekt, på alle kanaler, så vil i hvert fald ikke mene at en selector er en nødvendighed for at få et ordenlig billede. Hvordan det står til med Stofa signaler skal jeg ikke udtale mig om, men har læst bl.a herinde, at der generelt er problemer med deres signaler, på alle typer TV

Til top Vis jakobskovgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jakobskovgaard

Friendship
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

uha...jeg har stofa...

håber det giver ingen problem..

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

Prøv at læse følgende tråd, der er også løsninger på problemet, den er godt nok lidt lang

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Friendship skrev:

uha...jeg har stofa...

håber det giver ingen problem..

Så vidt jeg ved går det bare på, at kvaliteten af Stofas signaler varierer lige lovlig meget. De steder i Århus, jeg har haft det, har kvaliteten virkelig også været ringe, men måske er du mere heldig, hvor du bor.

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Friendship
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i hirtshals i lejlighed.

signal på tysk, norsk, svensk næsten altid god, ingen problem.. (jeg giver 8 tal)

men signal på dr1, tv2, tv2zulu, viasatsport1, eurosport er som vejret skifter, nogle dag giver det perfekt billede (karakter 7), andre dage giver det med striber (karater 5)....

Jeg tror at det er sådan jeg må live med..

så det er ikke så rar at se stofasignal på en 42'' plasma panasonic vel?

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg lige husker fra tråden omkring stofa signalet, var en god antenneforstærker løsningen på problemet.

Striber der løber diagonalt hen over skærmen kan altså også være et signal der er for kraftigt, og derfor bør dæmpes, dette gøres let med et dæmpeled til 30 kr.

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Phew, har heldigvis TDC. Vil se om Pana'en er udstillet et sted her i downtown Århus (måske Expert i Bruun's) - selv om de måske snart har bleer på tilbud i Bilka?

Lige et par hurtige ekstraspørgsmål:

1) Det ser ud til, at der er indbyggede højttalere:  http://www.panasonic.dk/servlet/PB/menu/1114553_l14/index.ht ml. Er de nogenlunde til at holde ud at høre på i første omgang? (kan se at du også har suppleret med ekstrahøjttalere) - og er tuneren indbygget? På Panas danske hjemmeside kan man nemlig købe en tuner som ekstraudstyr. Men det er måske til perfektionisterne?

2) Det ser ikke ud til, at Digitalo kan levere en stander/fod til tv'et: "Standfuß nicht im Lieferumfang" - har du undersøgt markedet (også herhjemme) eller lagde du dig bare helt fast på vægophæng?

3) Garanti: Pana skriver på den danske hjemmeside, at "Hvis produktet er under garantien, vil vi henvise til den oprindelige forhandler for reperation". Var der ellers ikke noget med, at du sikrede dig, at de ville tage det ind til reparation her i DK?

MVH/Kasper

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Synes ikke et plasma har noget at gøre på en fod, så kunne jeg jo lige så godt have valgt et stort CRT

Derfor skulle den selvfølgelig op på væggen, en beslutning jeg over hovedet ikke har fortrudt, der til kommer fordelene at de små 9 måneder gamle finger der er overalt derhjemme ikke kan nå på væggen.....he, he. Så ingen fedtede finger på fars nye flimmer. Synes endvidere at når et tv står på stand, er det lige lovlig langt nede.

Med hensyn til de indbyggede højtalere, har jeg faktisk ikke brugt omtrendt mere en ca 8 sekunder på at lytte på dem, men nu køre jeg altid over AV reciveren

Kasper Bang
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

jakobskovgaard skrev:

Synes ikke et plasma har noget at gøre på en fod, så kunne jeg jo lige så godt have valgt et stort CRT

Derfor skulle den selvfølgelig op på væggen, en beslutning jeg over hovedet ikke har fortrudt, der til kommer fordelene at de små 9 måneder gamle finger der er overalt derhjemme ikke kan nå på væggen.....he, he. Så ingen fedtede finger på fars nye flimmer. Synes endvidere at når et tv står på stand, er det lige lovlig langt nede.

Det kan du have ret i - jeg har også en lille pilfinger i sin vorden (1 mdr.) - men så har man ikke muligheden for at rulle det tættere på, hvis man skal have en film blæst op i fjæset.

Jeg tilføjede et spm. vedr. garantien og tuneren oven for, som du måske ikke nåede at se. Du svarer jo djævelsk hurtigt!

MVH/Kasper

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Tjaa, det med garantien er jeg godt nok ved at være noget i tvilv om, for jeg har fået at vide, de dækker uden problemer, da jeg kontakede Panasonic DK, men der jo en tråd kørende herinde om netop dette problem. Så måske jeg har fået noget forkert at vide. Omvendt så er problemet vel ikke større end man så må sende dyret til Tyskland, istedet for til Danmark, det kan jo alligevel ikke stå bag i bilen. Selvfølgelig er fragten nok lidt dyrere, men indkøbsprisen er jo også lavere.

Men er ud fra de erfaringer som FlemmingD har, bliver jeg altså noget i tvivl om deres forretningsgang ved garantisager.

Der er indbygget tuner i en PA50'er

Flemmingd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2005
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Tak for dit svar fra tidligere(Jakobskovgaard) :-)

Panasonic Dk har godt nok skuffet mig. Jeg har en ven som havde en Samsung skærm. Da den gik i stykke kom samsung selv og byttede den til en ny. (speciel onsite service måske?) 

Okay - det kan jo godt være min skærm bare skal lave den støj - men at panasonic dk ikke gør mere "##%"   lidt øv.

Men jeg er ikke færdig med at "kæmpe".... og det bliver lavet, det er jeg helt sikker på. Fejl eller ikke fejl - jeg kan ikke leve med den støj.

Den historie skal I nok få når jeg kommer dertil.

tnaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Maj 2005 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Flemmingd skrev:

Tak for dit svar fra tidligere(Jakobskovgaard) :-)

Panasonic Dk har godt nok skuffet mig. Jeg har en ven som havde en Samsung skærm. Da den gik i stykke kom samsung selv og byttede den til en ny. (speciel onsite service måske?) 

Okay - det kan jo godt være min skærm bare skal lave den støj - men at panasonic dk ikke gør mere "##%"   lidt øv.

Men jeg er ikke færdig med at "kæmpe".... og det bliver lavet, det er jeg helt sikker på. Fejl eller ikke fejl - jeg kan ikke leve med den støj.

Den historie skal I nok få når jeg kommer dertil.

Se - du skulle bare have købt en totalforsikring samtidig ... så kan du altid hælde en sodavand i bæstet og hævde at det var junior der gjorde det... Uanset hvad ville det betyde en ny skærm (og butikken ville hente/bringe) Wink

tna

Til top Vis tnaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tnaa

jakobskovgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg oprettet mig inde under "Mit surround udstyr" Se her

Bondola
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Har monteret Pana'en på væggen med et orginalt vægbeslag købt hos Elgiganten til 999 kr (denne pris fik jeg vha af deres prisgaranti).

Kan du uddybe denne prisgarenti til mere?

Til top Vis Bondola's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bondola

Nebelong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Hej Jakob,

Jeg har læst din tråd og må sige at du/I har fået mig til at beslutte at Panasonic TH42PA50 er den rigtige plasma skærm for mig - tusind tak for hjælpen!!!  

Nu ligger landet sådan at jeg ikke har råd til at købe det kontant og gerne vil købe det over x antal måneder på en finanseringsaftale - er dette noget som din tyske forhandler tilbyder? Ydermere vil jeg også gerne høre omkring det med HD, er den forbedredt på dette, hvis nej, er dette så skidt eller er det noget man kan leve med?

Ellers ville jeg høre om der var nogen herinde som kender til en forhandler her i landet som evt har den i nogenlunde samme prisklasse som Jakob har købt den?

Håber I lige kan hjælpe mig det sidste stykke - så jeg mere eller mindre kan gå afklaret i seng!

Til top Vis Nebelong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nebelong

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Nebelong skrev:

Hej Jakob,

Jeg har læst din tråd og må sige at du/I har fået mig til at beslutte at Panasonic TH42PA50 er den rigtige plasma skærm for mig - tusind tak for hjælpen!!!  

Nu ligger landet sådan at jeg ikke har råd til at købe det kontant og gerne vil købe det over x antal måneder på en finanseringsaftale - er dette noget som din tyske forhandler tilbyder?

Snak med din bank. De kan med garanti gøre det billigere end sådan et selskab.

Nebelong skrev:

Ydermere vil jeg også gerne høre omkring det med HD, er den forbedredt på dette, hvis nej, er dette så skidt eller er det noget man kan leve med?

Det kan ikke klare ægte HD, men scalere det kan det sagtens.
Der er i øvrigt måden 9 ud af 10 såkalte HD ready skærme på markedet i dag gør det på.

Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes