Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Demonio skrev:
spare lidt? man sparer i øjeblikket ca. 8.000 kr. på at købe et Panasonic PA50 i tyskland, det vil jeg ikke ligefrem kalde lidt, det er såmænd penge til en rejse eller en ny super DVD afspiller eller omkring 50 DVD film. 
Jeg synes sgu ikke min moral er lav, jeg synes tværtom de danske butikker er svinsk grådige, de kunne sagtens sælge deres hardware billigere og stadig tjene kassen, men det gør de ikke, hvorfor? fordi de vil da tjene endnu mere! Og den form for service de yder i DK er bestemt ikke de 30 - 40% i ekstra udgift værd, ehh?
|
|
|
Du glemmer noget , LØN og alt andet man får i danmark og det skal vi alle betale til om du er firma eller privat . Men jeg kan da godt se det er fedt at sparre penge , det kan man også på meget andet , mad håndværker biler ja meget , men hvis alle går rundt og kun tænker på at sparre penge , så var der nok mange herinde der ikke havde job og uden job kan i så købe ?. Og have en shop i tyskland koster slet ikke det samme som i dk , bare sådan noget som lager kan trækkes fra i tyskland samt de betaler heller ikke det samme i skat . Og i tyskland lukker den ene shop efter den ande da de har skudt sig selv i foden ved alt for lave priser , for at sige det lige ud . Jeg er ret sikker på du kan få det til samme pris i dk . Og ikke en af jer kan fortælle mig om morral , for den har jeg , jeg kunne fortælle meget om kunder der ikke ejer nogle form moral , bare det at kunder køber noget og aldrig betaler eller de hopper fra når varen er kommet hjem det sige bare lidt om moralen her i landet eller man har aftalt køb og køre ud med det også hopper de også fra . Men skal så også sige heldigvis er det ikke alle kunder/firma der er sådan men de få ødelægger det for de andre , jeg sidder tit og tænker at de shops gider det er sgu meget letter bare at have et fast job hvor man får i hovede og røv  . PS Jeg er ret sikker på at hvis du løber i KT i odense så kan de nok sælge til samme pris som i tyskland , bare et forslag
|
Til top |
|
|
jakobskovgaard Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 217
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Demonio skrev:
<synes sgu ikke min moral er lav, jeg synes tværtom de danske butikker er svinsk grådige, de kunne sagtens sælge deres hardware billigere og stadig tjene kassen, men det gør de ikke, hvorfor? fordi de vil da tjene endnu mere! Og den form for service de yder i DK er bestemt ikke de 30 - 40% i ekstra udgift værd, ehh?</SPAN>
|
|
|
Du glemmer noget , LØN og alt andet man får i danmark og det skal vi alle betale til om du er firma eller privat .
Men jeg kan da godt se det er fedt at sparre penge , det kan man også på meget andet , mad håndværker biler ja meget , men hvis alle går rundt og kun tænker på at sparre penge , så var der nok mange herinde der ikke havde job og uden job kan i så købe ?.
Og have en shop i tyskland koster slet ikke det samme som i dk , bare sådan noget som lager kan trækkes fra i tyskland samt de betaler heller ikke det samme i skat .
Og i tyskland lukker den ene shop efter den ande da de har skudt sig selv i foden ved alt for lave priser , for at sige det lige ud .
Jeg er ret sikker på du kan få det til samme pris i dk .
Og ikke en af jer kan fortælle mig om morral , for den har jeg , jeg kunne fortælle meget om kunder der ikke ejer nogle form moral , bare det at kunder køber noget og aldrig betaler eller de hopper fra når varen er kommet hjem det sige bare lidt om moralen her i landet eller man har aftalt køb og køre ud med det også hopper de også fra .
Men skal så også sige heldigvis er det ikke alle kunder/firma der er sådan men de få ødelægger det for de andre , jeg sidder tit og tænker at de shops gider det er sgu meget letter bare at have et fast job hvor man får i hovede og røv .
PS Jeg er ret sikker på at hvis du løber i KT i odense så kan de nok sælge til samme pris som i tyskland , bare et forslag
|
|
|
DVS at hvis man bare snakker godt for sin syge moster, så kan man godt forhandle prisen ned. Så det vil sige de kunder som ikke ved at man skal prutte om prisen her i DK får lov til at betale gildet for andre......Moral???? __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min pointe er ene og alene, at det er din moral, der ikke hænger sammen, når du siger, at indkøb i Tyskland er det samme som sort arbejde, folk der ikke overholder aftaler etc.
Kapitalismen fungerer ikke altid perfekt, men når den fungerer, er ideen netop, at vi tjener penge, FORDI folk generelt tænker på at spare penge og ikke det omvendte, som du argumenterer for. Ideen om, at vi allesammen får mere ud af det, hvis vi køber varerne dyrt nok, holder slet ikke.
Hvis der derimod er tale om, at højere pris afspejler service/rådgivning etc., så er prisen jo reelt ikke højere, fordi det så blot er en del af det, man køber.
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Demonio skrev:
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">spare lidt? man sparer i øjeblikket ca. 8.000 kr. på at købe et Panasonic PA50 i tyskland, det vil jeg ikke ligefrem kalde lidt, det er såmænd penge til en rejse eller en ny super DVD afspiller eller omkring 50 DVD film. <?:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><V:SHAPE id=_x0000_t75 stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" o:preferrelative="t" o:spt="75" coordsize="21600,21600"><V:STROKE joinstyle="miter"></V:STROKE><V:ULAS><V:F eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"></V:F><V:F eqn="sum @0 1 0"></V:F><V:F eqn="sum 0 0 @1"></V:F><V:F eqn="prod @2 1 2"></V:F><V:F eqn="prod @3 21600 pixelWidth"></V:F><V:F eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></V:F><V:F eqn="sum @0 0 1"></V:F><V:F eqn="prod @6 1 2"></V:F><V:F eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></V:F><V:F eqn="sum @8 21600 0"></V:F><V:F eqn="prod @7 21600 pixelHeight"></V:F><V:F eqn="sum @10 21600 0"></V:F></V:ULAS><V:PATH gradientshapeok="t" o:extrusionok="f" o:connect="rect"></V:PATH><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:LOCK aspectratio="t" v:ext="edit"></O:LOCK></V:SHAPE><V:SHAPE id=_x0000_i1025 style="WIDTH: 12.75pt; HEIGHT: 12.75pt" ="#_x0000_t75" alt=""><V:IMAGEDATA o:href="http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley17.gif" src="file:///C:\DOCUME~1\David\LOKALE~1\Temp\msohtml1\01\cli p_image001.gif"></V:IMAGE></V:SHAPE><O:P&a mp;g t;</O:P></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 8.5pt; COLOR: black; FONT-FAMILY: Verdana">Jeg synes sgu ikke min moral er lav, jeg synes tværtom de danske butikker er svinsk grådige, de kunne sagtens sælge deres hardware billigere og stadig tjene kassen, men det gør de ikke, hvorfor? fordi de vil da tjene endnu mere! Og den form for service de yder i DK er bestemt ikke de 30 - 40% i ekstra udgift værd, ehh?</SPAN>
|
|
|
Du glemmer noget , LØN og alt andet man får i danmark og det skal vi alle betale til om du er firma eller privat .
Men jeg kan da godt se det er fedt at sparre penge , det kan man også på meget andet , mad håndværker biler ja meget , men hvis alle går rundt og kun tænker på at sparre penge , så var der nok mange herinde der ikke havde job og uden job kan i så købe ?.
Og have en shop i tyskland koster slet ikke det samme som i dk , bare sådan noget som lager kan trækkes fra i tyskland samt de betaler heller ikke det samme i skat .
Og i tyskland lukker den ene shop efter den ande da de har skudt sig selv i foden ved alt for lave priser , for at sige det lige ud .
Jeg er ret sikker på du kan få det til samme pris i dk .
Og ikke en af jer kan fortælle mig om morral , for den har jeg , jeg kunne fortælle meget om kunder der ikke ejer nogle form moral , bare det at kunder køber noget og aldrig betaler eller de hopper fra når varen er kommet hjem det sige bare lidt om moralen her i landet eller man har aftalt køb og køre ud med det også hopper de også fra .
Men skal så også sige heldigvis er det ikke alle kunder/firma der er sådan men de få ødelægger det for de andre , jeg sidder tit og tænker at de shops gider det er sgu meget letter bare at have et fast job hvor man får i hovede og røv .
PS Jeg er ret sikker på at hvis du løber i KT i odense så kan de nok sælge til samme pris som i tyskland , bare et forslag
Hov, hov, kære jensen.....synes at tonen bliver lidt skinger nu ...det var jo DIG som begyndte at tale om (dårlig) moral, og det giver os/køberne da samme ret, ikke sandt ?. Og hverken jeg el. andre har jo skrevet noget dårligt om DIN moral i særdeleshed - det er branchens moral vi anfægter i almindelighed - ret vigtigt lige at få denne nuance med .
At JEG så alligevel efter at have læst netop dette indlæg fra dig sidder lidt med et indtryk af, at her sidder en forsmået forhandler og "græder" lidt over markedskræfternes virken........og samtidig prøver at fortælle hvor "hårdt" det er at drive forretning, og hvor "slemme" os/forbrugerne/køberne er...ærlig talt, så virker det - som skrevet - tidligere - lidt patetisk.
- men nok for nu, er jo dybest set ikke det denne streng handler om.....men måske vi skulle oprette en streng omhandlende de "troløse" kunder.......hvad siger du jensen ?
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
|
|
|
Til top |
|
|
bmhsk Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
42PF9966 
|
|
|
Tak - har kigget på specs. Har dog ikke HDMI og opløsning er 1024x1024
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
[
DVS at hvis man bare snakker godt for sin syge moster, så kan man godt forhandle prisen ned. Så det vil sige de kunder som ikke ved at man skal prutte om prisen her i DK får lov til at betale gildet for andre......Moral????
[    ...så flot kan det siges
mvh
Jesper/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
[
DVS at hvis man bare snakker godt for sin syge moster, så kan man godt forhandle prisen ned. Så det vil sige de kunder som ikke ved at man skal prutte om prisen her i DK får lov til at betale gildet for andre......Moral????
[    ...så flot kan det siges
mvh
Jesper/Oldhifinut |
|
|
Ja det er rigtig , men sådan er det nu også i andre lande , jeg kan da købe mange ting i tyskland og få mega rabat hvis jeg vil det .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Min pointe er ene og alene, at det er din moral, der ikke hænger sammen, når du siger, at indkøb i Tyskland er det samme som sort arbejde, folk der ikke overholder aftaler etc.
Kapitalismen fungerer ikke altid perfekt, men når den fungerer, er ideen netop, at vi tjener penge, FORDI folk generelt tænker på at spare penge og ikke det omvendte, som du argumenterer for. Ideen om, at vi allesammen får mere ud af det, hvis vi køber varerne dyrt nok, holder slet ikke.
Hvis der derimod er tale om, at højere pris afspejler service/rådgivning etc., så er prisen jo reelt ikke højere, fordi det så blot er en del af det, man køber. |
|
|
Nej siger jeg ikke det er inter med sort at gøre .
De højer priser kommer sådan
moms 9% mere
skat 12% mere
Så er der lønnen til de ansætte og jeg tro ikke de vil gå ned , og det skal de heller ikke .
sæt dig lidt ind i hvad det koster at have en shop i dk så vil du opleve det .
Jeg har kikket på en uden løn og noget til mig , vil det koste mig ca 100000kr pr md i udgifter .
Så der skal penge ind , man kan vende det om når du har betalt skat hvor mange % har du så tilbage ? er det ikke for meget du tjener jo ca 55%
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørger lige igen, hvordan kan det så være at man kan forhandle prisen ned, så den matcher den tyske, er det bare for at være flink???
For så kan du jo ikke tjene på dine vare!!! __________________ Mit setup
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
skal vi nu ikke flytte "debatten" omkring D & DK over i den nye respektive tråd, og undgå at forplumrer denne tråd...som vi allesammen er i fuld gang med
- se MIT indlæg i den nye tråd................
mvh
Jesper
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er uinteressant for mig, hvad det koster at drive en forretning. Det er ikke mit ansvar som forbruger at sørge for, at der er danskere, der kan leve af at importere hifi og sælge det her.
Folk får også løn i Tyskland og skatten er (i hvert fald generelt) cirka den samme, hvis du medregner sociale bidrag, som deres arbejdsgivere betaler modsat her.
Jeg troede du sammenlignede det med sort arbejde, fordi du skrev det med 'håndværkere'. Hvis ikke, er det selvfølgelig lige meget. Min pointe er blot, at hvis man overholder loven og ikke direkte er skyld i udnyttelse af små, kinesiske børnearbejdere, der må donere en nyre væk for at få frokostpause, så mener jeg ikke det er det hak mere moralsk at handle ved dig end at gøre det i Tyskland. Er det så umoralsk af tyskere, hvis de køber danske højttalere?
|
Til top |
|
|
Vanderlay Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
skal vi nu ikke flytte "debatten" omkring D & DK over i den nye respektive tråd, og undgå at forplumrer denne tråd...som vi allesammen er i fuld gang med
- se MIT indlæg i den nye tråd................
mvh
Jesper
|
|
|
sorry, my bad.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
bmhsk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - vil gerne have tråden tilbage på ret spor....
Nogen andre interessante plasma's jeg skal kigge på ?
Ang. Pana'en PV500 - hvor kan man se den live ? og så kan jeg ikke direkte se om tuneren er ekstern eller intern - så jeg formoder den er intern. Er der nogen som kan bekræfte dette?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=bmhsk]
Ok - vil gerne have tråden tilbage på ret spor....
Nogen andre interessante plasma's jeg skal kigge på ?
Ang. Pana'en PV500 - hvor kan man se den live ? og så kan jeg ikke direkte se om tuneren er ekstern eller intern - så jeg formoder den er intern. Er der nogen som kan bekræfte dette?
'Ser at Elgiganten annoncere med den nye Pana. i denne uges tilbudsavis - så mon ikke den er klar til demo i morgen - hvis du da har moral nok til en "nasse-demo" 
mvh
J/Oldhifinut
|
Til top |
|
|
bmhsk Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt kanon
Det generer ikke med med en nasse-demo.
|
Til top |
|
|
Marc Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 95
|
Sendt: 30 Maj 2005 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
pioneers nye model kommer d. 2 sep. på en messe i tyskland:IFA - Internationale Funk Assstellung.
Ang. hvilken plasma du skal vælge er meget svært, selvom at man læser diverse indlæg , er der hele tiden for og imod meninger om de forskellige skærme. Tror at pioneer er det bedste valg, da det bl.a har fået adskellige flotte anmeldelser, og pionner er kendte for at lave gode kvalitets produkter, både i billede og lyd.
Der er dog også LG´s model den hedder "py" et og andet. Hifiklubben har den og har også fået en masse gode anmeldelser. Samt kan du købe den i tyskland nu til ca. 16 kilo, den er faldet meget de sidste par uger. Og jeg overvejer også selv at købe den, men igen jeg kan sku ikke bestemme mig for om det skal være Pioneer eller LG...
|
Til top |
|
|
bmhsk Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg tæt på at have besluttet mig.
Efter at have set både Pana'en og Pio'en live - med både HDMI og noget hjemmebrændt - er jeg overbevidst om at den nye generation 8 skærm fra Panasonic bliver mit valgt.
Desværre var testen ikke helt reel, da Pioneeren (hos Ekspert) blot var pakket ud af kassen og sat op. Mens Panasonic'en var sat op og justeret ind hos Elgiganten på Østerbrogade. Det jeg så på Panasonicen var jeg super tilfreds med. HDMI var bare helt i orden og jeg havde taget en optagelse med i næst højeste kvalitet fra en fodbold kamp jeg havde optaget og her var Pana - klart bedst i forhold til Pio'en. Og så var det ikke engang i bedste kvalitet.
Så jeg bestiller nok en Panasonic TH-42 PV 500 en af de nærmeste dage.
|
Til top |
|
|