Forfatter |
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 25 April 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Remote Mains Switch afbryder 230 Volt ved hjælp af et trigger signalet evt. fra PowerLink.
Bang & Olufsen producere ikke mere de såkaldte "Remote Mains Switch" og det er meget sjældent at finde dem brugt. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
han lægger ikke noget i mellem:
Despite its ugly lifestyle
connotations of a status toy for noveau riches ....
Men det er måske meget godt hvis de så småt begynder at tænke i andre baner
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske der var nogen der kunne fortælle ham at hvis han skal have fuld udnyttelse af den så skal han bruge Beomaster 5500 som et minimum. Sådan er det designet og det er ikke noget der burde trække ned fordi man er kræsen et eller andet sted.
Selv er jeg lige blevet ejer af en Beocord 5500 med lidt det samme med hensyn til fjernbetjening. Heldigvis så kan det betjenes manualt for ellers er man på herrens mark.
Det samme gælder hvis du køber MAVP9000 som ligner Overture. Du kan ikke bruge den til noget somhelst hvis ikke du et Beovision AV9000 da der ikke kan tilsluttes Beolab eller Beovox højtaler samtidig med at link modul ikke helt passer andre steder.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 Maj 2009 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz
Jeg mener at have bemærket at Beo 5500 CD'en ikke var med i dit seneste køb ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 04 Maj 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Beocord 5500 er en båndoptager. CD beskrives Beogram CD5500
For betjening køres skuffen ud og så har du adgang til samtlige funktioner dog manuelt.
På Beogram CD og Beomaster 5000-5500-6500-7000 er du lost uden en fjernbtjening.
Dog er min Beogram CD6500 tæt på at være det samme så jeg kender til modellen.
Så er der også lige det at du kan bruge ihvertfald til system 6500 5 fjernbtjeninger hvor af Beolink 7000 og Master Control Panel viser levels og tid osv. Med Beolink 1000 og Beo4 vises det ikke men du kan skifte imellem ganske normalt.
|
Til top |
|
|
peske Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen der ved hvad dette B&O møbel,, formentlig designet af Ib Fabiansen, har indeholdt? http://www.peske.dk/bogo/glbogo.htm Der er formentlig højttalere i begge sider. Den skulle angiveligt oprindeligt have indeholdt bl.a. en båndoptager, en radio og måske en pladespiller.
Det nærmeste jeg har set er dette Beomaster 900 RG Compact fra 1968. http://www.beocentral.com/products/bm900rgc
mvh Eske
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 01 Juni 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej peske, og velkommen til hifi4all
Her er hvad jeg er nået frem til. 

Bang & Olufsen's' Beomaster 900 RG Compact "er en høj kvalitet radiogram.
Fremstillet: 1968 - 1971, Farve: rosentræ. Udført i palisander finér.
Det selskabets aller første transisterorised receiver - Beomaster 900.
Den har to indbyggede stereo tryk kammer højttalertalere normeret til 85 watt udgangseffekt. Det transistorised kredsløb inkluderer 26 transistorer og fire dioder. Radio afsnittet Beomaster 900 receiver har en indvendig FM-antenne, (en valgfri FM stereo dekoder kan monteres). Modtageren indeholder en FM, MW, LW og SW radio, sammen med Beogram 1000 pladespiller.
Pladsen ved siden af pladespilleren er til opbevaring af registreringer, men hvis du havde en Beocord 1500 eller Beocord 2000 spole til spole båndoptager.
Kontrol: lydstyrke, bas, diskant og tuning. Tryk knappen styringer til on / off, grammofon, AFC kredsløb, SW, LW, MW og FM-frekvenser. Det har et stereo-indikator og en tuner indikator.
Dimensioner: (B x H x D): 156.0cm x 68.5cm x 52.0 cm. Vægt: 54kg. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 07:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Det selskabets aller første transisterorised receiver - Beomaster 900. Det transistorised kredsløb inkluderer 26 transistorer |
|
|
Og siden er det kun gået ned ad bakke .
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
peske Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Peter!
Du er hurtig!
Jeg havde ikke set den artikel fra Beoworld du har vedlagt. For mig så det ud som om det jeg har er en mellemting mellem
Beomaster 900 RG de Luxe og Compact? Måske en tidligere version?
Indtil jeg så Beomaster 1200 RG.
http://beoworld.org/prod_details.asp?pid=321
Selve kassen er i hvert fald magen til min, men radioen ser ud til at være en Beomaster 900, selv om det henviser til en
senere Beomaster 1200.
Hvordan mon grammofonen er ophængt? Det ser ud som om den er monteret direkte på pladen
Tak for hjælpen.
mvh Eske
|
Til top |
|
|
peske Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Anderz skrev:
Det går fremad med samlingen.
Dillen er nu blevet til fast reparatør så det fungerer bare korrekt efter service.
Stereo system består af Beosystem 6000 i hvidt hvor der mangler 120.2 højtalere samt Beolab 8000 system som er
næsten færdigt. Mangler lidt service på Beocord 9000.
Har du et link til en bruger vejledning til Beomaster 8000?
|
|
|
<FONT face="Times New Roman" size=3>Hej Anderz
<FONT face="Times New Roman" size=3>
<FONT face="Times New Roman" size=3>Ja så er dit grej i de bedste hænder, min Beocord 9000 køre også fint efter
han har haft den på bordet. Beomaster 8000 har jeg altid syntes er noget af det flotteste der er lavet hos B&O, havde jeg
plads kan du tro at den fik hæderspladsen, men her er vi to der bestemmer.

Der var engang hvor Bang & Olufsen kunne placere stikpanel oversigten så man kunne se den.
Mvh Peter Pan. <FONT face="Times New Roman" size=3> |
|
|
Mener I Radiodillen.dk?
Jeg har prøvet at slå det op men kan ikke finde det?
Jeg har desværre en cd skuffe på en Century der ikke vil gå helt tilbage.
mvh Eske
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
peske Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
Hej Eske
Jeg har sendt dig en PRIVAT besked der besvare dit spørgsmål. 
|
|
|
Tak for det Peter.
mvh Eske
|
Til top |
|
|
kram Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
Sendt: 07 Juni 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er ny her og er usikker på formaliteterne. Jeg har et problem med min Beogram CD 3300, som i øvrigt fungerer og spiller fortræffeligt, men nogle gange sætter laserarmen sig fast i den inderste stilling når jeg starter en CD. Så melder den fejl (kode 2), hvorefter jeg med en let lillefinger "frigør" armen, hvorpå alt fungerer perfekt igen, indtil næste gang den sætter sig fast. Jeg kan ikke fremprovokere fejlen, måske er det magnetisk, eller et spørgsmål om manglende smøring.
Er der nogen der kender fejlen og ved hvordan den afhjælpes?
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 08 Juni 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Engang stod der på en B og O skala "Beomaster 700", i stedet for Radiostationen
BERO MUNSTER stod der BEO MUNSTER, Beromunster er i Schweitz. Beomunster. Og Athlone ligger i Irland! __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 Juni 2009 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen's BeoSound 3200 kan gøre det alene ----
Men ældre Beosystemer, f.eks 2300/ 2500 kan sammen med Sonos (se link) giver en kapacitet på 31.500 sange.
BeoSystem 2300. 1991-1999
David Lewis' Beosystem 2500 fra 1991 markerede en ny æra af design for hi-fi. I sin udformning, satte han sig for at understrege funktion af maskinen. Lewis har indført den flad, stående form, som blev karakterisetisk for Bang & Olufsen design. Beosystem 2500 er meget kompakt, det har været et stort arbejde at gøre de små højtalere effektiv og harmonisk. Dette er løst blandt andet ved at gøre brug af separate strømkilder til højtalere med henblik på at optimere deres lyd. Konstruktionen blev fulgt op af BeoSound Century, hvilket sammenlignet med 2500 er mindre og billigere. Teknologien i Beosystem 2500 producerer lydkvalitet som fysisk er parallel til langt større lydsystemer.

Bang & Olufsen Beosystem 2500 & Sonos Tradition var at musik-systemer bør anerkendes som sådan. Men ikke hos Bang & Olufsen. Beosystems 2300 og 2500 optrådte på trods af sin størrelse, med drift og præstationer på et niveau, sammenligneligt med langt større lydanlæg. Ved at tilføje det magiske, opstod en fascinerende ny lydoplevelse på det tidspunktet hvor det blev lanceret. Den måde, den røgfarvede glasdøre elegant gled tilside, og åbne når en lysstråle brydes af din hånd, afslørede fuld kontrol. Hver gang du har rørt en tast, vil displayet fortælle præcis, hvilken funktion du har aktiveret.
BeoLab 4000 med Sonos Digital Music ZP80
BeoLab 4000 fylder rummet med lyd. BeoLab 4000 er dannet af aluminium, der er poleret indtil det skinner som et spejl. Der leveres også i en bred vifte af farver, for at til passes din boligindretning.
(1998->) 2 way active loudspeaker, Powerlink, 2x59W
Type numbers: 6636, 6637, 6638, 6639, 6640, 6641, ( 6642, 2 units, Class D, ICEpower. 2009 pris - 8.395 DKr. pr. stk)
Aluminium Aluminium er det perfekte materiale til BeoLab 4000. Det er let, men giver en imponerende stivhed trods en tykkelse på kun nogle få millimeter. Det gør det også lettere at skaffe højttaleren unikke buede form, som er vigtige for at undgå problemer med akustiskken på grund af interne stående bølger i kabinettet
Aktiv højttaler Ved at placering forstærkeren direkte i højttaleren giver det mulighed for at reducere den samlede størrelse af BeoLab 4000 til en tredjedel af en konventionel højttaler med samme lyd kapacitet.
Adaptive Bass Linearisation Adaptive Bass Linearisation (ABL) er en proces patenteret af B & O og er indarbejdet i BeoLab højttalere. Tanken er at bruge den overskydende kapacitet i forstærkere og driver enheder, der opstår ved normale lytteposition niveauer, for en bas udvidelse - en lydgengivelse med mere bas, end højttaleren ellers ville være i stand til at producere.
Funktionen er adaptive. Det betyder, at højttaleren tilpasses til det signal, den modtager. Højttaler-drivere er derfor udnyttes fuldt ud, uden at lide et mekanisk eller elektronisk misbrug, og de indbyggede forstærkere, ikke udsættes for signaler ville skabe en overbelastning situation.
ABL giver fantastisk bas gengivelse overveje størrelsen af højttaleren i hvilken den er indarbejdet, under normale lytteposition niveauer.
Hvorfor bygge forstærkere i højttalerne i stedet for at holde dem adskilt? Fordi du kan reducere størrelsen af kabinettets volumen til en tredjedel af størrelsen af en konventionel højttaler med samme lyd kapacitet. Princippet kaldes Aktive Højttalere, og hvad du får er en kompakt højttaler, der kan spille ved høj volumen uden forvrængning eller skader på sin drivaggregater. Desuden, når forstærker, diskant og bas enheder er forbundet til den samme opgave, de kan skræddersys til at kompensere for hinandens mangler. Hvad du hører, er musik, der lyder nøjagtig som det instrument, som den oprindeligt kom fra.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O Stereofoni prøveplade.
I denne tråd på side 22 er omtalt ovennævnte indsunget af Katy Bødtcher. Jeg vil forfærdelig gerne have fat på den. Hvordan og hvor finder jeg den??
På forhånd tak for svar.
Børge __________________ Børge
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
Sendt: 27 Juni 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret