Forfatter |
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
En pussighed er at samme B og O var så "lovlydig" at FM området kun gik til 104MHz istedetfor til 108MHz. Smittede af på TV området, at mange B og O Tv ikke var forsynede med S-kanaler, og det er ikke engang morsomt. Omtalte Kort Bølgelup var i nogle apparater udformede med en variabel spole, så om samme havde en "FM Funktion for stå hen". __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 08 Oktober 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz skrev:
Forbedres?
Ja delefilter kan gås igenem og trætte capistorer kan gå på pension. Man kan så sætte bedre i med samme værdi og vupti så lyder din Beovox som ny.
Enheder i Beovox er nøje afstemt til selve højtaleren så andre enheder kan være en farlig cocktail.
Jeg ved ikke om M70 har tildens til rådne enheder men det kan laves men bør gøres af en der kan finde ud af det.
Mine S80.2 og S120 som er tidlige 80r lyder rigtigt godt efter at være genemgået for begge dele og samtidig holdes de så originale som muligt. Der går nok en 25 år til næste gang. |
|
|
Tusind tak. Hvad skal man betale for et par? Hvis de spiller altså? __________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bang & Olufsen vintage produkter ano 1920 - 1960

Tryk her.
Bang & Ollufsen demonstrerede stereoanlæg. Nedenstående billede er taget under Radioudstillingen i Falkonercenteret i 1959. Det fremgår tydeligt af billedet, at forstærkeren, pladespilleren og højttaler type ST 606 fra ovenstående reklame fra Populær Radio og Fjernsyn, august 1959, bliver demonstreret.

Det første stereoanlæg demonstreres, efter ameikansk forbillede, i et seperat lydtæt rum, radioudstillingen 1959
http://www.agsor.dk/hifi.html __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 13 Oktober 2009 kl. 00:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Anderz skrev:
Forbedres?
Ja delefilter kan gås igenem og trætte capistorer kan gå på pension. Man kan så sætte bedre i med samme værdi og vupti så lyder din Beovox som ny.
Enheder i Beovox er nøje afstemt til selve højtaleren så andre enheder kan være en farlig cocktail.
Jeg ved ikke om M70 har tildens til rådne enheder men det kan laves men bør gøres af en der kan finde ud af det.
Mine S80.2 og S120 som er tidlige 80r lyder rigtigt godt efter at være genemgået for begge dele og samtidig holdes de så originale som muligt. Der går nok en 25 år til næste gang. |
|
|
Tusind tak. Hvad skal man betale for et par? Hvis de spiller altså?
|
|
|
UPS, den ene bashøjttaler rasler ... kur? __________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Oktober 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
BeoLab Vox & Penta højtalere.
Producent af high-end forbruger multimedie udstyr Bang & Olufsen A / S Danmark var vores første kunde. Efter at udarbejde en fremtidig design og produkt strategi for dem i begyndelsen af 1982, B & O bestilt os til at designe "verdens bedste Speake r".
På det tidspunkt var højttalere temmelig anonym, finerede spånplader kasser. Vores mål var at skabe et koncept, som var helt nye og særpræget, havde klare akustiske fordele og en unik markedsposition og brand identitet. Vi har også beskrevet et højttalere designe, der tilbydes køberne en unik brugeroplevelse i stedet for at opfylde in-house engineering krav. Resultatet, The Beolab Penta Højttaler Series, kombineret state-of-the-art lydgengivelse med en meget udformet objet d'art, der både vil passe ind, og øge kvaliteten af ethvert interiør.
Resultatet af en intensiv markeds-og trendanalyser og omfattende akustisk forskning, den innovative femkantet søjle-højttaler er lavet af bøjet rustfrit stål plader, limet til en opskummet plast strukturel kerne, dette vil dæmpe kabinettet resonans og udsender et meget styrbart lyd mønster i ethvert miljø. Vi opnåede en enestående signalkvalitet ved senere at integrere en enkelt-kanal power-forstærker i bunden af hver højttaler, mens en LED-skærm blev bygget på i øjenhøjde, for at give brugeren vitale oplysninger om kilden, signal og systemets status. BeoLab Penta kom på markedet i 1986 efter 9 måneders design og 3 års produktudvikling.
Angives at være den største salgs succes pr. enhed og serier i virksomhedens historie, Penta serien åbnede globale højttaler marked for B & O, hvor den regerede uantastet og næsten uændret, indtil pruduktionens ophørte 15 år senere i 2001. Product Categories: 3C så cool, http://www.glorytrade.com.tw/odmworld/221_product_437.html
Scandinavian Design Consultant Co. Ltd. Contact Person : Ms. Chia-Ling Liao
TEL : +886-4-23109880 FAX : +886-4-23109776
BeoVox Penta / ICEpower.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 01 November 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Jan Eskildsen skrev:
Anderz skrev:
Forbedres?
Mine S80.2 og S120 som er tidlige 80r lyder rigtigt godt efter at være genemgået for begge dele og samtidig holdes de så originale som muligt. Der går nok en 25 år til næste gang.
|
|
|
Tusind tak. Hvad skal man betale for et par? Hvis de spiller altså?
|
|
|
UPS, den ene bashøjttaler rasler ... kur?
|
|
|
Du betaler hvad du vil betale. Der er ingen bestemte priser.
Hvad det koster for at fikse det er op til den der laver det. Det kan variere.
Eks. Jeg gav 500kr. for Beovox S80.2. Jeg hentede dem i Århus og derefter tog til Kbh. Fødder/stativer var der ikke.
Hvad kuren for raslen er ved jeg ikke. Kun at sådan skal det ikke være.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 13 November 2009 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Loudspeaker Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 428
|
Sendt: 16 November 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Struer Museum fyrer og lukker
Manglende indtægter er årsag til, at Struer Museum lukker og fem ansatte fyres. I første omgang er der lukket frem til marts 2010.
Med to måneder tilbage af året har Struer Museum et underskud på 1,2 mio. kr. Det har tvunget museumsledelsen til at fyre fem medarbejdere og lukke museet ned for almindelige besøgende frem til marts.
- Det er åbenlyst, at vi ikke har været dygtige nok, og har ikke haft penge nok til at markedsføre det, som vi gerne ville, siger direktør for Struer Museum Torben Holm.
Der er for få besøgende i vinterperioden til, at man kan dække driftsudgifterne. Direktøren erkender, at man har fejlvurderet budgettet.
- Der er ikke overensstemmelse mellem indtægter og udgifter. Det er jo ganske enkelt, siger direktør for Struer Museum Torben Holm.
Bestyrelsen bør blive Men det er ikke en løsning, at bestyrelsen bliver afsat. Formanden for bestyrelsen siger, at man vil "smide museet på gulvet", hvis der kommer en ny bestyrelse til.
- Vi har arbejdet med det hele året. Vi har de bedste forudsætninger for at grave til bunds i det her, og det skal vi nok få gjort, siger bestyrelsesformand for Struer Museum Keld Vagner Jensen.
Museumsledelsen vil bruge de næste fire måneder på at udarbejde et nyt budget, så Struer Museum i fremtiden kan holde åbent året rundt
- Jeg slås for det, jeg tror på, lige så længe bestyrelsen beder mig gøre det, slutter direktør Torben Holm.
Interviews kan ses her.
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 November 2009 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da en kedelig udvikling. Men man må også erkende at der er koldt og blæsende i Struer området, i vinter halvåret.
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 November 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
phcphc skrev:
Peter Pan skrev:
Her ses min lille samling af B&O's kataloger. Nov. 2006.

|
|
|
Hej Peter
den med bøgebladene på, hvilket år er den fra ? Jeg fik mit første anlæg Beocenter 2600 i 1981 og synes jeg husker kataloget derfra.
Jeg har desuden et katalog fra midt-firserne i en lille liggende A4 som jeg synes mangler i din samling. Prøver lige med et foto af den senere.
Det super lækre hus med farvede døre og rør fra enten 85 eller 86 kataloget ligger i århus nord. Min svigerfar har været med til at tegne og indrette det.
Hvis du er interesseret i B&O manualer fra 80'erne kan jeg måske sponsorere et par stykker.
Fed samling!
Mvh Peter
|
|
|
Hej phcphc
B&O kataloget med bøgebladet, er som du skriver fra 1981. Men dit Beocenter 2600 findes ikke i det katalog. Det vil være fint med nogle foto.
Her billeder af flere af B&O's kataloger.
|
Til top |
|
|
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 19 November 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beocenter 2600 er markeksført fra 1978 - 1982
Måske den allerede har været ude af det danske marked i 1981
M.v.h.
Børge
__________________ Børge
|
Til top |
|
|
Lasse Ø Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 23 November 2009 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lasse Ø
Hvorfor skriver du med usynlig skrift?
carsten
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 November 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 17 December 2009 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
le15a Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 27 December 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 03 Januar 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
En stor B&O-højttaler havde 60 års jubilæum.
Højttaleren er 120 cm høj og 100 cm bred, så det var noget af et monstrum at finde plads til i en stue.

Diskanthøjttaleren er gemt bag fletværket, mens bashøjttalerne sider bag frontens møbelplade – de er så kraftige, at de bare sender lyden direkte gennem træet!

http://tinyurl.com/yc8hup4 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter Pan skrev:
bashøjttalerne sider bag frontens møbelplade – de er så kraftige, at de bare sender lyden direkte gennem træet! |
|
|
Arhh bob bob, lyden kommer ud af horn åbningen i siderne.
Peter Pan skrev:
Diskantlyden leveres af et 6-cellet horn, inspireret af de store kino-højttalere, som blev fremstillet af Bofa. |
|
|
Det er nu den samme type horn som blev brugt til kino-højttaler, de sad bare i en klase på 4 stk., for at få mere effekt og bedre spredning:

|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 28 Januar 2010 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms
Okay, jeg har jo kun pdf filen at holde mig til, jeg er jo IK' så gammel  __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|