Forfatter |
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette spørgsmål her er møntet på Peter Pan
Bang og Olufsen har som andre fabrikanter anvendt Tantalkondensatorer, hvilket jeg opfattede som et ganske dårligt valg.
Har B og O i andre tilfælde også valgt en uheldig "Løsning?". Mekansik eller elektronisk. Dette er mere sådan af historisk interesse end for bore i noget. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det dig P.P. 
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 18 Juni 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej osprey.
Bang & Olufsen laver da aldrig fejl, og skulle der være en smutter kan du nok læse om det her.
____________________________________________________________ ____________
Nej dfms. Hvis du højre klikker på billedet, kan du se hvem der engang udtalte dette. 
"Sælg en mand en fisk, han spiser en hel dag, lære en mand at fiske, og du ødelægger en vidunderligt buiness mulighed. "
============================================================ ======
Den gammel Bang & Olufsen Beocord 2400 havde indbyggede forstærker der producerede 10W per. kanal, så sammen med Grundig's "kult" højttaler "Audiorama bold" fra 70'erne --

Det var noget der gav os livet tilbage lørdag aften, efter en 6 dages arbejdsuge.
Et sæt Grundig Audiorama 9000 til spilledåsen, så kørte det for os.

Grundig Audiorama 9000 så jeg i en genbrugs butik i Berlin, Det var sjovt at gense denne fine gamle højttaler.
http://62.134.62.160/pdf/T280341.pdf __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 27 Juli 2010 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået med op og nedgangs tider for B&O 's produkter. 
År 1949
Bang & Olufsen i Brande er et gammel familie ejet firma på 3. generation. De har handlet med Bang & Olufsen siden 1926 hvor Hans Martin Vilhelm Ulbrichsen købte de første radiodele hos Bang & Olufsen i Struer. I dag er firmaet ejet af barnebarnet. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 August 2010 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 13 August 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
stiften skrev:
edge skrev:
Et spørgsmål om Dirigent 609K. Er den sjælden, og er det en reciever der er pengene værd idag? |
|
|
Jeg er stødt på den nogle gange i den tid, jeg har været interesseret i de første stereoprodukter, og en samler, jeg kender perifert, blev særligt glad for en model 610, som han ikke havde set "live" før.
Sjælden eller almindelig, så synes jeg ikke, du skal betale de helt store summer men se den som et smukt eksempel på industrielt design.
Lydmæssigt er Dirigent 609 charmerende - men ikke just analytisk eller specielt fokuseret. Sammen med en tidsmæssigt tilsvarende pladespiller og højttalere spiller den pænt og nydeligt ved stuestyrke, hverken mere eller mindre.

Mit lille sæt ovenfor er købt privat og kom vist alt i alt til at koste godt en tusse med et par nye rør. Står i min lille private udstilling af pladespillere og radioer fra 1960'erne og tages ind imellem frem for lige at blive "motioneret" - gamle radioer har ikke så godt af at stå stille i alt for lang tid.
Bedste hilsner
|
|
|
Og den tilhørende pl.spiller hedder hvad? Interessen kommer af at jeg endnu engang er stødt på en Dirigent 609K som måske skulle med hjem. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
Til top |
|
|
D.Duck Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
Sendt: 14 August 2010 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Som du sikkert ved er tallet 609 en årgangskode og pladespilleren til Dirigent 609 hedder simpelthen "Stereopladespiller 609" De første modeller var Stereopladespiller 607 (1960-61) og de sidste var 610. De sidste modeller blev sidst på sæsonen til Stereopladespiller type VF 41 & 42. Herefter bliver modellen opgraderet til Beogram 1000 i 1965. De kunne alle leveres med forforstærker (som er nødvendig til Dirigenten) Modellerne med forforstærker hedder "VF" og uden "V"
Mvh Per H
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 15 September 2010 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 24 September 2010 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette billede kunne jeg ikke stå for, det væger minder, så det vil jeg dele med jer.
Friedmett skrev:
Wow looking stunning I must admit!
My current flat is work in progress regarding how it should be decorated and designed. Last week I got my first pair of Beolabs. Now I can enjoy the full AV9000 experience. About a week and a half ago I had great trip to Copenhagen. First got a Beogram 6500 in Odense and then another BM6500, BC6500 and MCP6500. To top it of after I met Dillen who got both BM6500 and BC6500 for service I met a guy at the main train station in Copenhagen with a Beosound 9000 2001 MKII or so I could tell as he said there were no pincode. Anyway got it home. Cleaned it and it worked. ML to AV9000 and currently my Beogram 6500 to aux. It turns out that its actually a MKIII version. The seller never used it. Type is 2571 so an early MKIII. It came with the horizontal wall bracket but I have yet to decide where to pu it.

|
|
|
__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
peske Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder og ser fjernsyn på et ME 6000 på yousee kabel på de analoge frekvenser. Det virker fint og giver et godt billede og en god lyd, men der er noget galt med formatet. De fleste kanaler viser 16:9. DVD og visse kanaler/programmer viser gammelt 4:3 og det bliver vist forkert. Jeg har selv skiftet til 16:9, mener jeg, men kan nu kke komme tilbage. der er ikkke nogen hjælp at hente i brugsanvisningen, men jeg mener at B&O gemmer obskure muligheder langt nede i fjernbetjeningerne beolink 4 og 1000?
Kan nogen hjælpe?
mvh Eske
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja der er sket en mindre reduktion med hensyn til det kabel bundt siden billedet blev taget.
Pt er jeg ved at ordne Powerlink og strøm ledning til AV9000 så de bliver mere øjen venlige.
Beolab 8000 er MKII og 6000 er fra 1998 ligesom AV9000 men nye originale drivere er installeret for nylig.
Medhensyn til Beosund 9000 så er det selve pinkode systemet der aldrig har været brugt. Den sagde bare i display Cleaning requiered og hvis han ellers havde set i hans manual så betyder det at glasset skal tørres af på begge sider. Selv havde han ikke benyttet cd på den i de sidste par år. Det er en 1 ejers og jeg fik den til en god sum i forhold til hvad de ellers går til.
Den spiller ellers ganske godt. Mens Jeg venter på BM6500 hos Dillen så er BG6500 sat til aux på Beosound 9000 med udemærket resultat.
Hvilke minder snakker du om Peter?
Ja det var '90rnes flagskib men hvad pokker.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz
Ja min far og mor havde et BeoVision AV 9000 som min far var meget øm om. Jeg fik ofte skideballe når jeg havde ændret i farve menuen og osv. 
peske
Har du Beo4 tryk LIST - FORMAT, tryk så på taste 1, 2 eller 3, så skalere billede i 3 forskellige formater. Jeg håber også det virker på ME 6000. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad årgang var det AV9000 og var det med det hele sat op, surround + MPAV?
List + format og 1-3 skifter kun kanal på AV9000 eller på VHS spole.
Jeg har undret mig hvad format skulle bruges til så tak for det.
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Anderz, Peter og Peske!
Uden at være sikker mener jeg ikke "format" forståes af andre af B&O's tv end bredskærmene (startende med Avant).
Når man sætter Beo4 til at sende IR koder for format (ny kode) + 1,2 eller 3 (gamle/oprindelige koder) forstår AV9000 og diverse beovision MX, ME osv formentlig kun den sidste kode dvs. tallet. Det får naturligvis TV'et til at sifte til kanal 1,2 eller 3 og videoen til at søge efter optagelse nr.1,2 eller 3.
Hvis nogen af jer skulle få det til at virke (skift af format på MX/ME) vil jeg gerne vide det, da jeg endte med at købe Beovision 7 40" mk.IV bluray, fordi mit MX ikke kunne vise mit analoge kabeltv korrekt længere efter ændring af formatet fra kabeludbyderens side. :)
vh Steen
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anderz, steenbz
Det var da en skam for peske, men tak for det.
Anderz
Årgang må have været 1991 da min far fik det af en radioforhandler lige efter det var kommet i butikkerne. Det var betaling for maling af et helt hus. Det var dengang man ikke kun byttede ydelser i Jylland. 
Hans setup var kun AV 9000 med den trekantede højttaler. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Haha . Kan godt lide det med maling af huset.
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay det var så det samme start punkt.
Mono bliver hurtigt kedeligt. Med surround er det virkelig fedt.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 10 Oktober 2010 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Anderz, det syntes jeg jo det er. Jeg elsker at lytte til og se musik videoer med dts lyd, der er desværre bare langt mellem udgivelser af god kvalitet.
Nå men det høre vist ikke rigtigt til på denne tråd. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
steenbz Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 11 Oktober 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men i tråd med sidstnævnte skulle I (Peter og Anderz) prøve nogle af de fantastisk flotte operaoptagelser der findes. På bluray får man fuld udnyttelse af 16/9 formatet i HD idet de er optaget i samme format (ikke de endnu bredere som film oftest er optaget i, der fører til sorte bjælker forneden og oven) og gengives pixel for pixel (1080i eller p) - og desuden oftest med gode true surround DTX master audio lydspor. Prøv f.eks. "hits" som Verdis La Traviata med Ramon Vargas og Angela Gheorghiu eller Händels Messias/Messiah (i en meget underholdende med tankevækkende operaagtig version) med Richard Croft Susan Gritton etc.
Hvis ikke I kan lide musikken kan I nøjes med at glæde jer over billedkvaliteten
vh Steen
|
Til top |
|
|