Forfatter |
|
bl@bazic.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 76
|
Sendt: 30 Juni 2014 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kig på PC elektronik, Brønderslev.
Han har sikkert.
Børge
__________________ Børge
|
Til top |
|
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 30 Juni 2014 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rosewind skrev:
Hej.Jeg har en Beocord 9000 i fin stand som jeg bruger til at overspille gamle bånd med. Båndene fra dengang i 80erne blev
indspillet med en NAD båndoptager (med det nye Dolby C) og derefter med en fin lille Walkman PRO, som var en meget god
optager.Nu er jeg blevet lidt magelig efter at have rundet 50, så jeg kunne godt tænke mig at vide om det er muligt at
fjernbetjene Beocorden, så jeg lettere kan trykke START på båndoptager og computer i den rækkefølge uden at vride
ryggen af led?. Så vidt jeg ved så kan Beocord 9000 fjernbetjenes via 8000-seriens fjernbetjening, men kræver det så ikke
mere end blot en fjernbetjening?Venlig hilsen,Peter
|
|
|
Som sagt går fjernbetjening via enten BM 6000 eller 8000. Ikke alle BM 6000 blev solgt med remote modul installeret da det
var ekstra for den model.
Fjernbetjening for 6000 og 8000 er næsten det samme men fungerer ligeså fint som en Beolink 1000/ Beo4 i daglig brug.
Det bedste bud vil være at købe en BM6000 med fjernbetjening da de ikke er efterspurgte men spilller godt og rent samt
priser er fair nok. Service er ikke det store og foretaget af fagmand (Dillen/Martin fra Beoworld) kan de holde længe.
Jeg har selv et 6000 anlæg bragt til live i 2008 og benytter min BC 9000 engang imellem så jeg har nogen erfaring med det.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 10 Juli 2014 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

Beskrivelse oversat fra tysk. Bang & Olufsen 103 dele - 1962-2000. Radioer, højttalere, båndoptagere, Micros, hovedtelefoner, barbermaskiner, ur, stol, møbler, reklame skilte, vagter, reklamebannere, tv osv.
Alt i meget god stand, ingen skader på hjørner og kanter. Klar til at spille med service-portefølje.
Fast Pris 40.000 € Ingen enkelt salg. Visning efter aftale ønskes. Tryk her. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 05 August 2014 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Hannibals søn Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 05 August 2014 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er det - har du flere oplysninger? Temmelig mange poler i de HT bøsninger.....
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 07 August 2014 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hannibals søn - "Temmelig mange poler i de HT bøsninger"

Her hvordan et 4 polet DIN stik tilsluttes.
Desværre nej. Jeg har ikke flere oplysninger til Loudspeaker switch billedet. Måske en læser her, kan komme med flere oplysninger.
------------------------------------------------------

B&O mikrofon fra 1938. __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2014 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak.
Bliver de stik brugt andre steder (hos B&O)?
Jeg har aldrig set ( eller lagt mærke til) dem i mine 45 år i elektronikkens verden...
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 07 August 2014 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Jeg har kun set de 4 polet DIN stik i forbindelse med B&O's produkter. Bag på mit Beocenter 9300 findes to stk. 4 pol DIN bøsninger. Se 3.

__________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 08 August 2014 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jac65 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2009 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 19 August 2014 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ville ikke starte en helt ny tråd, tænkte jeg kunne få et hurtigt svar her. Mit spørgsmål er sikkert lidt dumt, men hvilken vej
skal gamle Beovox højttalere vende? 1000 fx. Er det meningen at højttaleren skal vende med basenheden øverst? Har et
eksemplar hvor Beovox mærket og de metalstykker, som vel er beregnet til at højttaleren kan hænge passer med at
basenheden er øverst. Har samtidig set mine forældres Beovox 2400, og de sidder også med basenheden øverst? hvad er
korrekt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2014 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Diskanter er normalt de øverste, da de helst skal være i ørehøjde. Bassen spreder sig ikke mindre, men øret er ikke så retningsbestemt ved lave frekvenser. Du har sikkert oplevet, at det er sværere at retningsbestemme bas end diskant.
Man siger sub-woofere bare "skal bare stå et sted" i rummet.
Fysisk er basserne også de tungeste, så det hele hænger sammen.
Jeg tror dine fronter er sat omvendt på...
Selv mine nyindkøbte gamle (1968-9) Arena HT25 er bygget sådan op - man kan dog ikke se, der sidder også en dummy-bas i bunden.
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 19 August 2014 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jac65
Her en samling BeoVox højttaler fra starten af 80'erne. Bas højttalerne vender ned ad på dem alle.
 __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jac65 Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2014 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak! mente det nok. Men sjovt at teksten både bagpå og på frontstoffet, som er sømmet fast på min 1000'er, samt de
metalholdere er vendt således at basenheden kommer øverst. Hvis det er tilfældet ved mange af de gamle beovox, kunne man
forestille sig, mange vil have lyttet med basenheden øverst. Prøv at google Beovox 2400 og tryk på billeder, der er også lidt
blandede meninger om hvordan den højttalere skal vende ser det ud til, som måske skyldes denne "fejl"?  På andre senere
Beovox jeg har set matcher det hele bedre. Nå, men tak. Jeg vender basenheden nederst!
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 19 August 2014 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil mene, at nøglesætningen her er "Diskanter er normalt de øverste, da de helst skal være i ørehøjde." fra Hannibals søn. Det er det med ørehøjden. Netop derfor vil der i de fleste tilfælde ikke være grund til tvivl. Men flere af de gamle højttalere ikke skal men kan hænge på væggen, og så kan det med højden hurtigt blive afgørende. Jeg mener at huske, at P45 - som skal hænge på væg - af samme årsag er beregnet til at kunne vende begge veje.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 August 2014 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhh nej, P45 er jo UniPhase modeller og der sidder diskanten øverst, for de har 2 små basser, hvoraf den ene sidder helt i bund ude ved kanten - et B&O fif ala placeringen af hele højtaleren i et hjørne af rummet for bashævning.
Mener jeg at kunne huske.
|
Til top |
|
|
jac65 Forum Bruger

|
Sendt: 19 August 2014 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
En forklaring kan måske være at disse modeller ifølge B&O gamle produktkatalog er tiltænkt til at ligge ned på langs. Så måske derfor har de ikke bekymret sig så meget om hvordan de har vendt det hele. Well, anyway, tak for svar.
|
Til top |
|
|
aristona Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 356
|
Sendt: 20 August 2014 kl. 04:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åhh nej til hvad? Hannibals må gerne have ret i, at diskanten i P45 og andre P-modeller er tænkt øverst, men det forhindrer ikke, at du kan vende det hele omvendt, hvis det passer til dine forhold. Og nu var P45 blot et eksempel, der ikke skal overskygge det rigtige fra Hannibals: at ørehøjden er det vigtigste. Diskussionen op/ned er egentlig ligegyldig, men placeringen er blevet gængs sådan, fordi det passer til de fleste forhold. Korrekt?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 August 2014 kl. 06:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uniphase modellene har diskanten siddende i den del af fronten, der er bukket fremad for at rette diskanttonerne ned mod siddende tilhørere.
Her er der mere at læse om dem:
http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=648
http://beocentral.com/beovoxp45
http://beocentral.com/beovox-uniphase
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 20 August 2014 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej - Nu vi er igang med at tale højttaler placering.
 Vandret placering.
I firserne havde jeg et sæt Beovox MC35 liggende i mit daværende palisander reolsystem. Jeg mener at huske at det var vigtigt at bassen vendte udad og diskanten vente mod centrum. Husker jeg rigtigt ? __________________ Mvh. Peter Pan. Se link - DIN-RJ45-Adapter.- PPsetup.- Div.& Diy.
|
Til top |
|
|
jac65 Forum Bruger

|
Sendt: 20 August 2014 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Studiehøjttalere vender oftest med basenhederne mod centrum.
Her er link til et produktkatalog fra 1969. Det ser ud til at mange modeller faktisk er tiltænkt som "vandrette".
http://www.mypaper.se/show/radio-tv-bladet/show.asp?pid=3452 48697265856&page=26
|
Til top |
|
|