Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 22:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: B&O nostalgi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
henrik141
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager lige en pause!

Bruger siden: 09 Marts 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og høre Celine Dion med Think Twice på en Bang & Olufsen Beocenter 4000 der er 30 år gammel, og et sæt Bang & Olufsen
Beovox 3000 der er 45 år gammel og alt virker som det var nyt. Det bliver afspillet på spotify via pc.
Hold kæft hvor spiller det bare godt det gamle sager
Til top Vis henrik141's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af henrik141

canielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Hannibals søn skrev:

3 gamle B&O samt 3 andre gamle - heriblandt flagskibet fra *****, der skulle tage kampen op med Beolab 5000 serien fra 1967. Kan I se hvilken fabrik de 3 andre er fra?

De andre er fra Arena
Til top Vis canielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af canielsen

bl@bazic.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Svar til: Hannibals søn

De tre ukendte radioer er alle ARENA venstre: T2500F, øverst T2400 og nederst flagskibet T7000.
Kilde: Bogen "Bella" og alle de andre.

Børge

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 Oktober 2014 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Tæt på: Den midterste er en T9000. Alle fra udstillingen i Den gamle By for et par uger siden

Her er mine to T9000 samt den ene af mine to HT 25'er

Da der i denne tråd skal / bør være B&O, er der også et par M100 med i midten......

Til top Vis Hannibals søn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibals søn

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hej Hannibals søn - Ja det er Metallica -

Anderz skrev:

Når vi nu er ved speciel vinyl så lad os lige se på en som ikke helt er for børn.

Gæt en kunstner. Yep Metallica!! Faktisk er dette min nummer 2. Ikke fordi
den anden var slidt op men sikkert solgt. Jeg kan ikke huske det helt.
Dette album har No life to leather demoer og Power Metal demoer på den anden side.

Så lineup er: Lars Ulrich, James Hetfield, Dave Mustaine og Ron Mcgovney

Powermetal? Ja Ron var bandets tidlige stik i rend dreng/bassist etc. En dag skulle han
lave tlf kort og syntes at der manglede noget så han fandt på powermetal som så kom
på de kort. Han viste det så til Lars Ulrich som blev rimelig sur over den handling.

Du ser Anderz's billedet her, før jeg lånde det og lavede det lidt om.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66882&P N=0&TPN=16

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

Jeg råder til at billederne ikke overstiger 700 (bredde) x ? pixels,
da det kan skaber rod i tråden. Ret evt. til i et foto program før upload.

B&O BM 3 Ribbon mikrofon

Bofa
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 August 2014
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Bofa/B&o reklame fra 1932:

og en fra 1943, begge fra Biograf Bladet:

Til top Vis Bofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bofa

exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Det er "sjovt" at Hr. Pan's beo-flip snart fylder alt herinde i vidt forskellige emner, med stort set de samme rygklappere og de samme ligegyldigheder,
kombineret med en anelse nyt.

Jeg vil opfordre Hr.Gige til at anbefale at her istedet oprettes en kategori for B&O-folket. ( det er jo trods alt den ENESTE radio-tv fabrik vi har tilbage her
i DK. så naturligvis må emnet have en hvis interesse). Vi er flere der har PM.'et sammen om hvorvidt det er rimeligt at fylde så meget med noget der reelt
kun hører til i ET emne, det burde holdes inden for Hr. Pan's B&O Club...

venligt ment.. v.h.

exrumpyt

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 Oktober 2014 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

exrumpyt skrev:
Kik i de nye B&O kataloger, der er billeder af alt det Bang og Olufsen
man kan tænke sig, men jeg vil ikke eje noget af det...

-erfaringsbaseret viden, er guld værd.

exrumpyt skrev dette på Bang & Olufsen club 09 Oktober 2014 kl. 19:18. 

exrumpyt find venligst den tråd, hvor du finder det der intressere dig.
Der finder du forhåbentligt den erfaringsbaseret viden, er guld værd for dig.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 02:10 | IP-adresse registreret  

Hannibals søn skrev:
Peter: Din skive ligner en Metallica demo fra først i firserne - ??

Ja det var min 2 lp af den Metallica bootleg som jeg nok købte tilbage i '90rne for den første '2000 rne for den anden. Jeg er ikke sikker på at jeg har
dem længre i min pladesamling. Billedet er taget i 2008 på min dengang Beogram 8002.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Anderz - Tak for lån.

Se indlæg af 09 Oktober 2014 kl. 00:23

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Fra 1948

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes nu at det er fint at der er nogle få tråde hvor man kan vise/skrive til hinanden med vores ældre B&O.

Jeg har haft meget glæde og mange sjove timer med at sidde og se og læse fra Peter Pan og Anderz + mange andre.

Så til Exrumpyt vil jeg sige at hvis det er så belastende at se/læse så er her et lille citat fra Live fra Bremen. :SÅ LAD DA VÆR:.

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Vedrørende omfanget af omtalen og diskussionen omkring B&O, og hvorvidt det skal brede sig, så er det jo sådan, at tråden B&O nostalgi er let genkendelig, så hvis den ikke interesserer, er det nemt at holde sig væk. Men som det også anføres, så er det jo helt naturligt, at emnet B&O i Danmark nødvendigvis må blive stort og omfattende, og opfordringen må snarere være at brede det ud end det modsatte.

Jeg ved ikke, hvor meget Peter Pan ellers "breder sig", men enhver har jo ret (og næsten pligt?) til at blande sig, hvor ens viden og hjælp kan gøre nytte. Og gamle billeder og omtale etc. er også "viden".

Med hensyn til exrumpyt’s begreb rygklappere og lignende betegnelser er der grund til at minde om, at forum ikke kun læses af dem, der skriver i det. Virkeligheden er anderledes, end den ser ud, og dem, der ikke blander sig, har også glæde af at følge med og læse HIFI4ALL. Forudsat at ligegyldig kritik ikke tager overhånd.     Men negativ kritik kan vendes til konstruktiv:

Netop tråden B&O nostalgi har efterhånden fået et omfang, så det uanset nok så meget søgning er svært at opdage og have overblik over alle relevante guldkorn, der har været i tidens løb. Også fordi ægte nostalgi blandes med diskussioner. Det er ikke muligt at praktisere en total sondring, men noget kunne godt gøres.

For det første er det da en glimrende og naturlig ide, at der på HIFI4ALL bliver en kategori kun for B&O. Ydermere burde der inden for denne kategori være en række underpunkter, som fx brochurer og PR, systemer, højttalere, båndoptagere osv osv. Om dette skal ske inden for Bang&Olufsen Club, ja, det er også en mulighed. Men netop Club’ben er et bevis på, at noget bør gøres, for lige nu 546 sider udgør jo en størrelse, der er helt umulig at få det fulde udbytte af. Jeg ser, at der findes et forsøg på emne-oversigt, men kategorisering kan der gøres endnu mere ved. Også fordi fx beskrivende tekniske illustrationer sagtens kan være nyttig viden, selv om interessen ikke er B&O.

Men det er også naturligt, at vi, der færdes på "vintage" (eller "analog lyd" osv), kan finde B&O der, da B&O mere end 25 år gammelt er et stort og stadig voksende emne. Så der er ingen grund til at bede "hr. Pan" om at begrænse virksomheden. Tværtimod vil jeg opfordre til, at PP opretter flere samlende B&O-tråde, tydeligt navngivet. Som sagt er en tråd på nu 65 sider helt uhåndterlig i praksis. Nu har der netop været nogle herlige gamle billeder, og den slags ville det være naturligt at anbringe netop i B&O nostalgi. Men til andet formål kunne man tænke sig tråde som B&O teknik / B&O spørgsmål / B&O contra de andre / B&O design / B&O netop købt / osv, som det nu føles relevant.    En total adskillelse mellem emnerne, ved vi, kan ikke lade sig gøre, men man kan godt forsøge. 

Det er ikke muligt – og det skal ikke være det – at holde B&O ude fra tråde/emner, som om B&O er en ø i hifi-havet. Men hvis et emne eller nogle illustrationer allerede befinder sig, eller burde befinde sig, andetsteds på HIFI4ALL, vil det være en god ide at anbringe blot et link til det pågældende sted.

Der kunne ligefrem være god grund til at opsplitte de nuværende 65 sider (og selvfølgelig de 546) og fordele indholdet på relevante nyoprettede tråde, men det giver systemet ikke mulighed for. Desværre.

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

Bofa
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 August 2014
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

App. 1948. B&o i 1946:

Til top Vis Bofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bofa

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Hej aristona og tak for din opbakning.

Som det fremgår af mit avatar er produkter fra B&O min hobby, og har været det siden
jeg købte min første BeoMaster 4400. Den gang kunne man læse alt om den tekniske
opbygning i div. Hi-Fi blade og jeg slugte det rådet. I dag er de fleste beskrivelse et direkte
kopi af Bang & Olufsens nyheds breve, og her er det ikke produkt opbygning eller elektronik
indsigt vi overstrømmes med. Dette er så det vi på forskellige B&O tråde forsøger at blive lidt
klogere på, men der bliver også plads til hygge og pjat ind i mellem.

aristona som du også skriver er det umuligt at styre trådene på den måde som vi er helt enige om
vil være ønskværdigt. For at holde en tråd aktiv SKAL det være aktivitet inden for et ½ år ellers
bliver tråden lukket. Dette betyder, kommer der ingen indlæg dør tråden. Tråden om Beo4 og
B&O projekter hjemmebio har mange aktiveringer, så de bliver brugt som opslagsværk, men
indlæg må jeg tilsyneladende selv komme med, og der går som regel over ½ år mellem en ny /
opdateret Beo4. Men alternativet til lange tråde vil være at starte forfra hver ½ år hvis emnet skal
bestå som aktivt.

Jeg har gennem årene forsøgt at genoprette evt. døde link og billeder der var forsvundet, men
det er slut, med at rette knappen nu er fjernet på hifi4all. Overblik over de B&O tråde jeg har
startet på hifi4all, findes på side 1- her.

exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

aristona skrev:

Med hensyn til exrumpyt’s begreb rygklappere og lignende betegnelser er der grund til at minde om, at forum ikke kun læses af dem, der skriver i
det. Virkeligheden er anderledes, end den ser ud, og dem, der ikke blander sig, har også glæde af at følge med og læse HIFI4ALL. Forudsat at
ligegyldig kritik ikke tager overhånd.     Men negativ kritik kan vendes til konstruktiv:

Netop tråden B&O nostalgi har efterhånden fået et omfang, så det uanset nok så meget søgning er svært at opdage og have overblik over alle
relevante guldkorn, der har været i tidens løb. Også fordi ægte nostalgi blandes med diskussioner. Det er ikke muligt at praktisere en total sondring,
men noget kunne godt gøres.

For det første er det da en glimrende og naturlig ide, at der på HIFI4ALL bliver en kategori kun for B&O. Ydermere burde der inden for denne
kategori være en række underpunkter, som fx brochurer og PR, systemer, højttalere, båndoptagere osv osv. Om dette skal ske inden for
Bang&Olufsen Club, ja, det er også en mulighed. Men netop Club’ben er et bevis på, at noget bør gøres, for lige nu 546 sider udgør jo en størrelse,
der er helt umulig at få det fulde udbytte af. Jeg ser, at der findes et forsøg på emne-oversigt, men kategorisering kan der gøres endnu mere ved.
Også fordi fx beskrivende tekniske illustrationer sagtens kan være nyttig viden, selv om interessen ikke er B&O.

</SPAN>

Det ville være en super god ide. Hvis man læser lidt på mit indlæg en gang til, så er det noget i den retning der kunne være ønskeligt. Som jeg skrev i
min tidligere "bøvs", at B&O er den eneste Danske radio-TV fabrik der er tilbage, så naturligvis skal emnet have sin plads. Denne kunne være en
kategori her på H4A, som Aristona beskrev, istedet for at være nød til at poste løs de mange forskellige tråde der er om B&O, blot for at holde dem i
live.

stadig venligt ment,
exrumpyt

exrumpyt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

edit: Denne debat må redaktøren tage stilling til, samt de muligheder der er for at oprette et bedre BEO-OVERBLIK, uden at det flyder ud over det hele....

slut

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Peter Pan skrev:
Hej aristona og tak for din opbakning.

Som det fremgår af mit avatar er produkter fra B&O min hobby, og har været det siden
jeg købte min første BeoMaster 4400. Den gang kunne man læse alt om den tekniske
opbygning i div. Hi-Fi blade og jeg slugte det rådet. I dag er de fleste beskrivelse et direkte
kopi af Bang & Olufsens nyheds breve, og her er det ikke produkt opbygning eller elektronik
indsigt vi overstrømmes med. Dette er så det vi på forskellige B&O tråde forsøger at blive lidt
klogere på, men der bliver også plads til hygge og pjat ind i mellem.

aristona som du også skriver er det umuligt at styre trådene på den måde som vi er helt enige om
vil være ønskværdigt. For at holde en tråd aktiv SKAL det være aktivitet inden for et ½ år ellers
bliver tråden lukket. Dette betyder, kommer der ingen indlæg dør tråden. Tråden om Beo4 og
B&O projekter hjemmebio har mange aktiveringer, så de bliver brugt som opslagsværk, men
indlæg må jeg tilsyneladende selv komme med, og der går som regel over ½ år mellem en ny /
opdateret Beo4. Men alternativet til lange tråde vil være at starte forfra hver ½ år hvis emnet skal
bestå som aktivt.

Jeg har gennem årene forsøgt at genoprette evt. døde link og billeder der var forsvundet, men
det er slut, med at rette knappen nu er fjernet på hifi4all. Overblik over de B&O tråde jeg har
startet på hifi4all, findes på side 1- her.
Hvis en af dine tråde låses, er det så ikke fordi du så ikke kan få lov til at bruge den mere, - du sender blot Mikkel en PM om at åbne den igen. Det er der ingen problemer i.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Oktober 2014 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

@ exrumpyt

At det flyder ud over det hele.... som du skriver, sker fordi B&O er et emne alle
Dansker har en mening om, selv dig som stort set kun følger med på denne side
B&O fylder, fordi vi er rigtigt mange der er aktive, og tak for det.  

Hyg dig med din Movic A11.

-------------------------------

Tilbage til B&O nostalgi.

Tak til Bofa for de fine gamle billeder.
At Google på Google billede søgning, er en god måde at finde
oplysninger om nostalgisk B&O, bare man finder de rigtige søge ord.

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes