Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 07:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: B&O nostalgi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 90
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 December 2014 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

God jul til alle.

Stouenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2006
Sendt: 21 December 2014 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

- i lige måde Peter og godt nytår til dig og dine... Mvh Steen

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 December 2014 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

Også et godt nytår til dig Steen 

Her 4 sider med Beogram -

http://www.vinylengine.com/turntable_forum/gallery/album.php ?album_id=17&sk=t&sd=d&st=0

rock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2013
Lokalitet: Norge
Sendt: 27 December 2014 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Noen som har link til brukermanual for min Bang Olufsen modell 2000 type 2801?

Servicemanual hadde også vært fint.
Til top Vis rock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rock

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 December 2014 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har sendt dig en PM.....
Til top Vis Hannibals søn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibals søn

rock
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2013
Lokalitet: Norge
Sendt: 28 December 2014 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Hei

Har lest den.

Linken var defekt, fikk intet frem.
Men takk for hjelpen, har fått ytterligere en PM.
Til top Vis rock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rock

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2014 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Den er på vej som pm.
Til top Vis Hannibals søn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hannibals søn

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Januar 2015 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

"B&O - det vestjyske verdensfirma" afsnit 1 kan du se her -

Afsnit 1: Starten på et eventyr. De to unge ingeniører, Peter Bang og Svend Olufsen,
vil i 1925 være radiofabrikanter.
På loftsværelset på herregården Quistrup eksperimenterer de i et stykke tid, før det
lykkes dem at knække koden.

http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40111

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2015 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40111

Klik på MOKKA under billedet og vælg dato til højre. Der er indtil nu 4 udsendelser......

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Januar 2015 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Her er de datoer man kan søge efter, ind til nu.
Efter Hannibals søn's beskrivelse.

B&O - det vestjyske verdensfirma afsnit 1 - 19-12-2014

B&O - det vestjyske verdensfirma afsnit 2 - 26-12-2014

B&O - det vestjyske verdensfirma afsnit 3 - 02-01-2015

B&O - det vestjyske verdensfirma afsnit 4 - 09-01-2015

Plus

Nattv: Bang og Olufsen - 09-01-2015

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2012
Lokalitet: København
Sendt: 11 Januar 2015 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Eller sådan her:

afsnit 1 141219  http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40111

afsnit 2 141226  http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40211

afsnit 3 150102  http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40484

afsnit 4 150109  http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40511

Flere afsnit følger.

nat-tv 150109    http://www.tvmidtvest.dk/nettv/?id=40482

Til top Vis aristona's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aristona

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 11 Januar 2015 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Tak for dit indlæg aristona. Nu er der styr på det.

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2015 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Starten på Det nostalgiske B&O hjørne.

Så lige side 20 af denne tråd.

Samlingen, der vises, tilhører Alex Flyvholm i Odense.

Jeg har været der. 170M2 og med fuld kælder under.

Alt fyldt med B&O.

Alex har (vist) været FONA ansat (salgschef?)

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2015 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

P45    S45  

På siderne 62-63 var der lidt udveksling om højttalerplacering (lodret/vandret+bas/diskant), og B&Os P-modeller til vægplacering blev omtalt. Oversigten her er fra årbogen 1976. Teksten fortæller, at både vandret og lodret ophængning er ok. Andre oplyser, at de kan ophænges i lav højde over gulvet eller direkte på væggen. De faselineære højttalere udnytter vægfladen som reflektor for de dybe toner. Her kaldes systemet 2½ vejs trykkammer med 3 aktive enheder, heraf en "filler-driver" fase-korrektionsenhed. At ophængningen kan ske i alle retninger fremgår af bagsiden:

Det er jo strengt taget lidt sent at bringe sagen frem, da modellerne hører til i 70’erne, men der var og er forskellige opfattelser af, hvad meningen med den delvis fremadvendte front er. Der har været nogle misforståelser. En, må man sige, ganske grundig udredning om ideerne bag produktionen er skrevet af Preben Dircksen og udgivet som folder af B&O, men den er næppe alment kendt, hvorfor den bringes her, på trods af omfanget. (Erfaringen viser, at det med link ikke er holdbart i længden.) - Som bekendt er højttalerproduktion ikke et spørgsmål om at finde nogle billige og effektive enheder og så smække dem i en kasse, men en proces, der kræver beregning og planlægning og altså gerne nytænkning, som historien om B&Os faselineære viser.

Videreførte og videreudviklede man så det faselineære? Tog andre ideen op? Jeg husker det ikke, men min fornemmelse siger, at svaret er nej(?). Højttaleres udvikling er kompliceret. Ved andre noget om sagen?

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Januar 2015 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Undgå rod i trådens layout -

Rediger venligst jeres billeder før i lægger dem ind.
Jeg råder til at billederne ikke overstiger 700 (bredde) x ? pixels.

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2015 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej P.P.  Da du skriver om trådens layout lige nu, må jeg få den tanke, at det er på baggrund af mit indlæg om højttalerne. I så fald bør det opklares hvorfor? På min skærm medfører indlægget ikke noget rod. Bortset fra 2 bogstaver, som er uden betydning og jo godt kan ses, og det skader ikke andre indlæg. Der er da vist set værre tilfælde.

Men for nu at gå i detaljer, så er det hele nøje tilrettelagt. Indlægget består af 14 billeder, som til fulde overholder retningslinierne, men som ikke er anbragt under hinanden for ikke at optage urimeligt meget plads. Men selv med forhåndsvisningen kan det være svært at se 100%, hvordan resultatet bliver, inklusive påvirkning af layout.

Havde jeg nu kunnet, ville jeg trods alt ændre opstillingen, så der kun er 2 billeder ad gangen. Det kan jeg ikke. Faktisk glemte jeg ved første test skiftene, og mærkeligt nok så det ud, som om systemet ikke selv løste det, og så ville der virkelig være blevet rod.

Da dine ord - på baggrund af dit meget store B&O-hjørne - burde have en vis vægt, kan jeg kun opfordre dig til at presse på over for hifi4all, så vi igen kan rette i indlæggene. Så ville alle problemer kunne løses.

Og er det sådan, at B&O-nostalgi hovedsageligt skal være baseret på dine indlæg, vil det være rart at vide det, for man, i hvert fald jeg, har fået et andet indtryk. Det fremstår som det sted, hvor B&O i alle afskygninger behandles.

Apropos den udveksling, vi havde på side 65, om hele udformningen og hvor B&O skal være, og evt. brede sig, - se mine ord 10. oktober -, så synes jeg stadig, at der er god grund til at forsøge at indrette trådene, så det i højere grad bliver muligt at have gavn af indholdet i hverdagen og altså ikke kun som her-og-nu-diskussion. Lad os fx tage de 10 sider om uni-phase af Preben Dircksen. Det ville være naturligt at anbringe dem i en tråd for sig sammen med al anden generel information om B&O, og i den daglige tråd skulle der så blot være links dertil. Systemet giver, som du anførte, nogle begrænsninger, og det vil både være umuligt og uoverkommeligt at foretage den ellers ønskelige opbrydning af alle de eksisterende sider, men jeg vil gerne opfordre til, at du starter et nyt system, evt. i samråd med hr. Gige. Hvor mange relevante tråde, man skal forsøge at opsplitte B&O i, har du sikkert en fornemmelse for, og jeg ved da godt, at dagligdagen meget hurtigt kan bryde rammerne i et nyt system, men jeg tror alligevel på, at det ville være en god ide. Som minimum er der i hvert fald brug for en tråd, der tilstræbes at rumme udelukkende generelt B&O-stof, der er lige så vedkommende om mange år som i dag. Det gælder jo fx alle billederne og linkene til "gamle dage", og det gælder gamle B&O-kataloger, og det kan være tekniske beskrivelser. Enhver kan selv fortsætte listen. Den slags drukner i dag og er svært at finde frem og huske imellem så mange sider i en tråd. Men det vil være naturligt, at det er dig, der tager initiativ til det og har lidt overopsyn med det. - Med hensyn til reglen om aktivitet i en tråd, så den ikke uddør, så tror jeg på, at alene din aktivitet i en sådan tråd vil holde den i live, og ellers kunne Hifi4all vel acceptere, at der aftales en fornuftig og velbegrundet undtagelse.

Udgangspunktet og meningen med hifi4all har vel været hjælp og debat, men naturligvis bliver det iblandet stof af mere vedvarende interesse, og B&O er så stort et område, så det er naturligt at holde lidt orden i tingene. Det prøver du jo også på. Du var inde på dette med, at trådene kan uddø. Men flere af dine tråde (listet på side 1 http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46053&P N=1) er ret begrænsede i emne. Hvis trådene var for B&O-højttalere, B&O-kassettebåndoptagere, B&O-spolebåndoptagere osv, ville risikoen for uddøen formodes at være mindre. Men en opdeling på i det mindste en "daglig" og en "generel" tråd synes jeg, du skulle overveje. Desuden bør hifi4all opfordres til at lave en kategori alene for B&O. Det er der god fornuft i, og det kan åbne op for, at den tilrettes, så nogle af problemerne løses. Som det er i dag (med den manglende retning af indlæg), er det alene et problem, at du ikke efter behov kan ajourføre dit startindlæg 11. november 2006 i selve indlægget.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 13 Januar 2015 kl. 23:38 | IP-adresse registreret  

Hej aristona

Havde billede 1 & 2 ligget under hinanden og resten to og to
havde der ikke været noget layout problem.

Men nu har Mikkel G fjernet rette knappen, og så er der ikke
noget at gøre ved det.

aristona
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2015 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Ikke for at træde unødigt videre i dette, P.P., men jeg ville gerne kende problemet. Vi kan sagtens være enige om, at jeg skulle have gjort, som du skitserer, men hvor er problemet? Er det æstetisk eller praktisk? Jeg har som sagt intet problem, endda selv om jeg pt er på 11.6'-skærm, og visningen er på 100%.

Hvad rette-knappen angår, så er det en ting, der er blevet ændret, og så kan man vel forestille sig, at den også en dag ændres tilbage. Foruden andet nævnt er det også synd, at man ikke kan fjerne døde link eller måske genoprette noget i gamle indlæg.

Men bortset fra det håber jeg, at du en dag vil overveje mit forslag.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 Januar 2015 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hej igen aristona

På mit Windows 7 skal jeg trække den sidste fjerde del frem med musen, for at se billedet eller læse hele teksten.

Retknappen ønsker jeg bestemt tilbage. Angående emne opdeling. Tråde du linker til  Bang & Olufsen Club
side 1, er opstået løbende som følge af mine forskellige interesser - B&O - ICEpower - AV møbler -
Kabel adapter tegninger - En tråd til ikke 100% B&O emner - og en DIY tråd. 

At holde styr på den enkelte tråd er umuligt, vi syntes jo hver i ser vores indlæg er vigtigt uanset om et helt
andet emne bliver debatteret PT. Personligt har jeg lært at leve med det, og at Mikkel G har løbende ændret
på mine tråd overskrifter. Google er min ven, når jeg søger indlæg på tråde med mange sider.

Mvh. Peter.

Hannibals søn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2015 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Herfra er der ikke noget i vejen med layoutet.
Også Win 7....
Mvh, Leif

<< Forrige Side af 90 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes