Forfatter |
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ja nu tør jeg ikke snip/snappe tekst fra en hvis herre, navnet tør jeg heller ikke skrive, da det måske er registreret varemærke 
Men vedkommende skriver til joern at ethvert citat eller brug af hans tekst er lovbrud, men han begår selv samme "fejl", ved netop at citere joern!!!!!!!
Husk at feje for egen dør.
PS: Ved godt inlæg er offtopic, undskyld, men sådan en gang lovrytteri i dette forum, pi.... mig af. Som Joern skriver er det et forsøg på at hjælpe alle med et problem, nu er det jo ikke et smart reklameslogan eller en doktorafhandling han har "stjålet".
|
|
|
Der er forskel på hvordan de to bruger hinandens citater. De to kan ikke sammenlignes. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
whatz Branchemedlem

Hififreaks
Bruger siden: 02 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 352
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
PS: Ved godt inlæg er offtopic, undskyld, men sådan en gang lovrytteri i dette forum, pi.... mig af. Som Joern skriver er det et forsøg på at hjælpe alle med et problem, nu er det jo ikke et smart reklameslogan eller en doktorafhandling han har "stjålet". |
|
|
Enig, det er kræftemde sørgeligt at glo på ^_^ __________________ Mvh,
Daniel Nielsen
Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
|
Til top |
|
|
Snegom Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 37
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så tror jeg, at vi stopper den citat-polemik her. Eller som en krølle på den: Man må altid skrive et bearbejdet resume, hvilket jeg lige hargjort og sendt til Medion!
__________________ Snegom
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alle aktive i MEDION tråden.
Ja nu må vi tilbage på sporet, så alle arbejder i den rigtige retning, jeg mener ikke man skal fare i flint over en bagatel - ingen har gjort noget forkert. Det vigtigste er, at så mange som muligt kaster klager og citater i hovedet af MEDION ellers lærer de intet, og så står vi med problemet næste gang. De bør også have et link til tråden, så de kan se sammenhænget.
Er der en af jer der har sendt noget - der smider mailadressen til MEDION - fremhævet og røde, så alle ser den, så vi alle banker på den samme dør.
Kommer der svar fra MEDION, så bør vi også bringe dem her.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Måske et dumt spørgsmål men havde i forventet at få et super HD TV samt support til den pris i har givet ?
mvh L
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
Hej
Måske et dumt spørgsmål men havde i forventet at få et super HD TV samt support til den pris i har givet ?
mvh L
|
|
|
Der er flere eksempler på, at det sagtens kan lade sig gøre. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
lars2004 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2004
Status: Offline Indlæg: 93
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja men endnu flere eksempler på at man ofte kun får hvad man betaler for...
Jeg var selv ved at hoppe på et medion, men har førhen set en medion skærm så turde ikke hoppe på dette tv.
|
Til top |
|
|
powda Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars2004 skrev:
Ja men endnu flere eksempler på at man ofte kun får hvad man betaler for...
Jeg var selv ved at hoppe på et medion, men har førhen set en medion skærm så turde ikke hoppe på dette tv.
|
|
|
Er selv medion ejer. Har et 30" lcd, og var selv meget skeptisk i starten. Al mistro til kvaliteten er dog visket væk, og der er ingen problemer med at klare 720p opløsning på min skærm. Der er flere gode eksempler på skærme til ringe priser, hvis man skal tro diverse forums rundt omkring. __________________ AnanaZz
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man ønsker at retunere TV'et er det ingen problem. Om så kassen mangler, man har ridset det eller hvad ellers man kunne forestille sig. Vi er i den heldige situation, at ALDI i deres annonce gav os en 3 års garanti. Uagetet "ALDI-princippet", som lover at man kan retunere enhver "Aktuel-vare" i op til en måned efter køb, kan man med en tilsikring, som den førstnævnte, altid retunere sit TV når det ikke virker. Ifølge de almindelige køberetlige reklamationsregler kan dette lade sig gøre i 2 år, men vores retsstilling er bare meget bedre med garantien. "Aldi-garantien" eller "Aldi-princippet", som nævnt på deres hjemmeside, skal altså overhovedet ikke blandes ind i samtalen, idet der her er tale om en vare med klare mangler.
Til de der vil prøve at ligge pres på ALDI/Medion, vil jeg ønske dem alt muligt held og lykke. Dog tror jeg det er en smule optimistisk at tro, at nogle utilfredse danskere kan få de tyske ingenører og programører på Europa's hurtigste voksende elektronikkoncern til at arbejde hurtigere. Jeg hilser alle mail's til Medion, med linkreference til denne tråd, velkommne. Det ville også være rart om et branche-medlem herfra kunne komme med et indlæg og jeg ville hilse en offentlig debat med vedkommende velkommen, men som nævnt tror jeg de er fuldstændig ligeglade.
|
Til top |
|
|
the-box Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 233
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool: Mht returnering
af tv'et, så har man de 3 års garanti du nævner, men det er vel kun,
hvis tv'et ikke virker, sådan man får det lavet, eller for en ny, og
ikke får sine penge tilbage. Ellers tror jeg også det ville være
storset umuligt at komme ind i butikken med tv'et uden kasse eller
noget, og siger man vil have pengene tilbage, men har du selv prøvet?
|
Til top |
|
|
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
- MEDION 32 TV og evt. mangler i programmering
Selvfølgelig skal et MEDION tv virke - uanset pris og det vrøvlesnak, om at man får det man betaler for. MEDION har tilkende givet der er fejl, den sakal rettes. Derudover kan man stile krav og sige man har fået det man betaler for. Men det pågældende TVV fungerer sikekrt helt optimalt og tilfredsstillende, når fejlene bliver rettet. Det er det sagen drejer sig om - at man så kan betale mere og få 400 andre ligegyldige funktioner som kun få bruger til ???, det er noget helt andet.
Så mange som muligt kaster sig over MEDION med pågældende og rykker igen og igen, så kommer selv MEDION ud af busken til sidst.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
the-box skrev:
zerocool: Mht returnering af tv'et, så har man de 3 års garanti du nævner, men det er vel kun, hvis tv'et ikke virker, sådan man får det lavet, eller for en ny, og ikke får sine penge tilbage. Ellers tror jeg også det ville være storset umuligt at komme ind i butikken med tv'et uden kasse eller noget, og siger man vil have pengene tilbage, men har du selv prøvet?
|
|
|
Lovgivningen på området er klar. Fjernsynet divergere på en lang række forhold i forhold til det i annoncen lovede. Det defineres juridisk-teknisk som mangler. Aldi/Medion har bevisbyrden for dette ikke er tilfælde og de har ligeledes ikke mulighed for at afhjælpe manglerne - idet det dels skyldes softwaremæssige omstændigheder de ikke selv evner at udbedre og den fysiske situation, at det ikke lever op til EICTA's HD Ready krav om component-tilslutning.
Tro mig der er ingen ben i den her sag. Jeg arbejder selv med lignende problemstillinger på daglig basis. Du kan henvise til de almindelige køberetlige reklamationsregler og så meget desto mere deres 3 årige garanti.
Toftdahl skrev:
Selvfølgelig skal et MEDION tv virke - uanset pris og det vrøvlesnak, om at man får det man betaler for. MEDION har tilkende givet der er fejl, den sakal rettes. Derudover kan man stile krav og sige man har fået det man betaler for. Men det pågældende TVV fungerer sikekrt helt optimalt og tilfredsstillende, når fejlene bliver rettet. Det er det sagen drejer sig om - at man så kan betale mere og få 400 andre ligegyldige funktioner som kun få bruger til ???, det er noget helt andet.
Så mange som muligt kaster sig over MEDION med pågældende og rykker igen og igen, så kommer selv MEDION ud af busken til sidst.
|
|
|
Hej Jørgen,
Jeg gir dig helt ret. Medion burde da levere noget der virker. Når det er sagt kan man forvente og, efter lovgivningen, kræve at der bliver rettet de softwaremæssige fejl. Jeg tror dog næppe, at du kan få dem til at bygge en component-tilslutning på TV'et og uden den er det efter EICTA ikke HD Ready, som ellers klart markeret på kassen.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmmm, har prøvet at kigge på EICTA´s hjemmeside.
http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf
<citat>
The following figure illustrates the HD reception and presentation chain consisting of a HD set top box (HD STB) and a HD display device, or of an integrated HDTV television (HDTV) combining both parts within one device. The logo “HD ready” only addresses the HD display device part.
</citat>
Det tolker jeg som et produkt mærket med "HD ready" kan nøjes med at dække selve skærmen(LCD), har jeg helt misforstået det ?
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
hmmmmm, har prøvet at kigge på EICTA´s hjemmeside.
http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf
<citat>
The following figure illustrates the HD reception and presentation chain consisting of a HD set top box (HD STB) and a HD display device, or of an integrated HDTV television (HDTV) combining both parts within one device. The logo “HD ready” only addresses the HD display device part.
</citat>
Det tolker jeg som et produkt mærket med "HD ready" kan nøjes med at dække selve skærmen(LCD), har jeg helt misforstået det ?
|
|
|
Hvis du med skærmen mener panelet, så ja. Du har misforstået det.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
"snip/snap redigeret"
Men jeg synes de skriver som eksempel et integreret HDTV bestående af modtager og display, og at "HD ready" kun dækker over displaydel.
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Nå, tak for et kort og "fyldestgørende svar", men jeg synes de skriver som eksempel et integreret HDTV bestående af modtager og display, og at "HD ready" kun dækker over displaydel. |
|
|
Modtagerdelen er tuneren og den behøves rigtignok ikke være digetal, som tilfældet er med vores fjernsyn og de fleste andre der bliver solgt HD Ready mærkede. Displaydelen er resten af fjernsynet, og ikke kun panelet, som i vores tilfælde ikke lever op til EICTA-standarden.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt forstå din argumentation , men hvis du kigger på tegningen i PDF-filen, så har du et HDTV som har en recieverdel og en displaydel, imellem er der så indføjet Component, DVI eller HDMI, ikke noget krav om alle 3 tilslutninger, og så er der så fortolkningen over display . Har du et sted hvor du kan henvise til, hvor det er defineret nærmere .
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 25 Juli 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke et krav, at et HD Ready TV skal kunne ta' alle 3 tilslutninger samtidig. Der er blot et krav om, at de skal kunne ta' alle 3 forskellige slags tilslutninger. HDMI kan ex. tilsluttes en DVI-indgang og omvendt. En forudsætning for HD Ready er dog, at der er en component-tilslutningsmulighed som acceptere 720p og 1080i, ved både 50 og 60 Hz. Det er ikke tilfældet på Medion'et. Se evt. en side længere nede end den, hvor du tog dit citat fra.
|
Til top |
|
|
the-box Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline Indlæg: 233
|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool vil det sige ifølge kold jura, at jeg kan vente 3 år, og så vade derind og få mine penge tilbage?
Hvis nogen skulle prøve at bytte deres tv vil jeg meget gerne høre om det
|
Til top |
|
|
zerocool Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 00:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
the-box skrev:
zerocool vil det sige ifølge kold jura, at jeg kan vente 3 år, og så vade derind og få mine penge tilbage?
|
|
|
Ja, det er korrekt. Efter de almindelige lovfæstede reklamationsregler skal du reklamere inden rimelig tid for ikke at fortabe dine beføjelser. Vores situation adskiller sig dog fra den nævnte ved, at Aldi har givet en tilsikring i form af en garanti. Det er altså en bedre ret end de præceptive regler i købeloven. Enhver reklamation i garantiperioden er, efter almen retspraksis, derfor fyldestgørende.
|
Til top |
|
|