Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 00:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at I er færdige med at købe fjernsyn i en dagligvarebutik, jeg håber ligeledes ikke at denne situation kommer bag på alt for mange købere af denne discount spotvare. Man kan vel heller ikke forvente alverden af deres after sales support, når man køber et i forvejen noname discount fjernsyn samme sted som man køber hamburgerryg og salt. Fint at skrive mail efter mail til Medion, men grundlæggende er det jo køberen der har lagt fornuften i skuffen, og troet at det var et godt køb.

Bittert at købe noget der ikke lever op til det lovede javel, men lad nu være med at blive alt for inddignerede over at det er gået galt - dybest set burde I vide bedre end at købe et tvivlsomt Medion fjernsyn til 8000,- kr i Aldi  

Med de bedste ønsker om at problemet løser sig.

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg håber at I er færdige med at købe fjernsyn i en dagligvarebutik, jeg håber ligeledes ikke at denne situation kommer bag på alt for mange købere af denne discount spotvare. Man kan vel heller ikke forvente alverden af deres after sales support, når man køber et i forvejen noname discount fjernsyn samme sted som man køber hamburgerryg og salt. Fint at skrive mail efter mail til Medion, men grundlæggende er det jo køberen der har lagt fornuften i skuffen, og troet at det var et godt køb.

Bittert at købe noget der ikke lever op til det lovede javel, men lad nu være med at blive alt for inddignerede over at det er gået galt - dybest set burde I vide bedre end at købe et tvivlsomt Medion fjernsyn til 8000,- kr i Aldi  

av den sved 

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Hej igen.

Jeg er mere end enig i at skærmen skal overholde det som annoncen lover. Så ingen uenighed der.

Så kom vi så langt

Snedkeren skrev:

Og at reklamere over fejlene er en god ide.

Korrekt, men ikke en forudsætning for at bevare vores mangelsbeføjelser. Det ville det være hvis vi opererede med de almindelige præceptive regler, men ikke i det tilfælde hvor vi som nu har fået en garanti.

Snedkeren skrev:

Og "Zerocool" så er jeg da glad for at være den første der kan fortælle dig at RGB via scart i teorien er af højere kvalitet end component, hvis vi så skal til at blande interlaced og progressiv scan med ind i billedet så er historien en anden, men faktum er at YPbPr er en komprimeretudgave af RGB. MEN det afhænger selvfølgelig også af fabrikantens valg og løsninger

Ja, jeg er udmærket klar over at YPbPr er en komprimereingsudgave af RGB, men opret evt. en tråd herinde om hvad der i realiteten er den bedste signaloverføringsmetode, scart eller component. Der tvivler jeg på om scart overhovedet vil have en eneste fortaler.
Videre ændre det jo, som tidligere nævnt, ikke på, at man ikke på nogen måde kan få 720p og 1080i til at spille over scart. Det er en fysisk umulighed.

Snedkeren skrev:

Mht DVI, så er der vist ikke mange skærme som kan klare PM 1:1 både pga HDCP og overscan. Nu kan jeg ikke huske det, men står der ikke noget om at skærmen kan modtage 480i,480p,576i,576p,720p og 1080i osv, altså ikke native, jeg er ikke sikker, men sådan er det normalt, kan ikke lige komme på en skærm som kan fødes med nativ opløsning, medmindre det er en monitor. Hvis det forholder sig sådan at den kan modtage 720p HDCP, så er skærmen særdeles velegnet til kommende HD materiale.

Korrekt, der er nogle skærme der kan klare 1:1 PM over DVI og så er der de der ikke kan. Fælles for dem alle er dog, at et upoleret signal altid vil kunne opnåes over VGA (eller VGA til DVI-konverter). Det er ikke tilfældet for Medion'et.
Jeg vil også tillade mig, at citere Aldi's annonce - "Ekstra fin opløsning med 1366x768..." og "Kan også anvendes som pc monitor...".

Snedkeren skrev:

og mht moral, behandel andre som du selv gerne vil behandles, hvis man ved skærmen har nogle fejl som man ikke kan leve med, så levere den tilbage eller sælg den.

Jeg vil nu mene, at der er forskellige sociale normere for hvordan man skal behandle et andet individ og en international konglomerat. I sidste tilfælde forbeholder jeg min ret til at behandle som jeg har betalt for.

Snedkeren skrev:

Hmm.. hvordan skriver man et indlæg uden at det bliver misforstået..

Misforstod jeg dig

powda skrev:

Det argument du bygger din påstand på, er, at de _ikke_ kan udbedre fejlen, er det korrekt forstået? Altså - havde Medion mulighed for at gøre dit/jeres tv fejlfrie med den notoriske softwareupdate eller på anden måde, så var Aldi garantien (hvis man ser bort fra deres pengene-tilbage tilsikring indenfor den 1. måned) 100% ligegyldig i forhold til at få pengene tilbage, da sælger har en afhjælpningsret. Korrekt?

Så din påstand om, at man kan vente knap 3 år og derefter reklamere over mangler lever udelukkende på, at Medion ikke indenfor de næste 3 år rent faktisk laver en software update, som fjerner alle fejl. Gør de dette, kan de jo godt levere en skærm, der svarer til hvad man må forvente af varen, og den er derfor ikke længere mangelfuld.

Sælger har rigtig nok en en afhjælpningsret, men situationen er den at TV'et udover de softwaremæssige fejl lider af fysiske mangler. De fysiske mangler vil alt andet end lige også være dels både for bekostlige til at vi kan kræve at få dem udbedret og dels for bekostlige til Medion vil ordne dem.

Hvis man ser bort fra de fysiske mangler har Aldi/Medio rigtig nok en afhjælpningsret. Den er dog ikke tidsmæssig ubegrænset, idet det skal vurderes ud fra køberens behov for en mangelfri genstand. I retspraksis og ved Forbrugerombudsmansutalelser er denne tidsmæssige begrænsning for TV blevet fortolket til at være 14 dage til en måned. Tiden gælder fra første gang i tar/tog kontakt til Medion/Aldi. 

Snegom skrev:

Jeg er med på at gå løs på Medion med den liste mm. Jeg er virkelig overrasket over de "falske" responstider og kontrastforhold. Men det er måske ganske normalt, at producenten overdriver på de punkter?

Korrekt, men jeg har personligt aldrig set specifikationer overdrevet i en sådan grad, som her er tilfældet!

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Den var skrevet i den bedste mening, kan godt forstå ulykken over at have en masse penge ude at svæve. Håber at det løser sig for Jer alle sammen, så i får Jeres penge igen eller får et godt fungerende fjernsyn

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:
Den var skrevet i den bedste mening, kan godt forstå ulykken over at have en masse penge ude at svæve. Håber at det løser sig for Jer alle sammen, så i får Jeres penge igen eller får et godt fungerende fjernsyn

Takker for medfølelsen 

Jeg synes dog ikke du bør have så ondt of os. I øjeblikket lejer vi et LCD-TV til inflationsomkostningerne for kr. 8.000,- og den rentedifference der er, havde vi i stedet pengene i banken.

Det er noget billigere en LISSY kan klare det

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Blackhavk.

Jeg tror om man køber det hos Fona eller ALDI - og generelt den måde al handel udvikler sig til at være / sælges, herunder store butikker med gode priser, så bliver resultatet det samme.
Jeg er hverken gift eller forlovet med ALDI, men det er jo ikke ALDI der har problemet, ud over at have solgt det og garantien. MEDION står for det og har sikkert heller ikke lavet det.
Så uanset hvor man har købt et produkt, dagligvarebutk, Fona, EL-Giganten eller hvad vi nu kunne nævne - så ændrer alt sig til at gå den vej.
Alternativet er ofte små butikker med lille udvalg og dyre priser - og der sagde jeg ikke det altid forholder sig sådan, men det overordnede billede ser sådan ud.

Jeg synes ikke den skolemester holdning, at alle skulle vide bedre og holde sig fra at købe et tvivlsomt fjernsyn - er realistisk eller særlig venligt. Endelig har det intet med sagen at gøre.
Blackhawk hvilket TV har du selv - det kan jeg ikke lige huske - sorry.

For egen del har jeg ikke selv købt det, men en ven har det - derimod har jeg masser af computere og fladskærme fra ALDI og MEDION, som virker forrygende og MEDION har udvist fin service uden problemer. Mit 32" 100 HZ fjernsyn MEDION fra ALDI, som jeg gav 3.999 kroner for, virker forrygende og matcher de kendte dyre modeller til mange flere penge.
Det er et TV og ikke et gudeligt alter - men det kan levere knivskarpe og farvemæssige korrekte billeder, og fungere langt bedre end det gamle Panasonic 28" 50 HZ - 9.000 kroner, som jeg skiftede ud efterr 5 år og en H....... masse problemer.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Toftdahl, du skuffer mig aldrig

Du kan tage det som du vil, skolemesteragtigt eller et slap on the wrist, jeg er fuldstændig ligeglad. Uanset hvad så bør man bruge sin sunde fornuft når man køber forbrugsgoder. Det er en chance man tager og det vidste folk udemærket godt som især Zerocool meget realistisk og ganske fornuftigt skriver i sine indlæg, og når man tager en chance så kan det også gå galt.

Så må man acceptere at det var hvad der kunne ske, istedet for at agere som om man er blevet snydt så vandet driver. Jeg har selv et skod tv som ikke er noget særligt, men jeg købte det trods alt hos importøren som kan give mig den support jeg i givet fald får brug for.

Det kan en dagligvare butik ikke, og det bør sgu ikke komme bag på folk

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:43 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Nu er Medion så Tysklands største fabrikant af 'hjemmeelektronik'. Det er sjovt, som folk ser sig blinde på alt, hvad de forbinder med mærkevarer. Der er ingen undskyldning for at lave et så ringe tv som det i det her tilfælde har vist sig at være, men derfor er der ingen grobund for generalisering udfra dette.

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

powda skrev:
blackhawk skrev:

Nu er Medion så Tysklands største fabrikant af 'hjemmeelektronik'. Det er sjovt, som folk ser sig blinde på alt, hvad de forbinder med mærkevarer. Der er ingen undskyldning for at lave et så ringe tv som det i det her tilfælde har vist sig at være, men derfor er der ingen grobund for generalisering udfra dette.

Tror mere han mener det at købe elektronik i Aldi end at købe Medion.

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke noget i mod at blive forbundet med lav moral, men jeg er uden den store viden om LCD tv'er mm. Så jeg vælger en helt pragmatisk holdning med gode erfaringer om Aldis vilje til at tage varer retur. Så derfor: Lige nu har jeg et ok fladskærmstv. Når HD bliver en realitet vil jeg vurdere om tv'et - som lovet - lever op til mine forventninger. Hvis ikke vil jeg forlange at produktet bliver lavet - og hvis Medion ikke kan det, ja så skal jeg nok få mine penge retur fra enten Medion eller Aldi. Personligt kan jeg jo kun tage deres ord for gode varer og først, når jeg har et HD signal, kan jeg se om de holder...

Mæææn - jeg følger med her endnu og har stadig et par uger inden de 30 dage udløber...

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

whatz skrev:

Tror mere han mener det at købe elektronik i Aldi end at købe Medion.

Ja, ja... We get the point, whatz. Lade nu være med at dreje debatten ud på et sidespor. Hold dig til trådens emne.

Snegom skrev:

Når HD bliver en realitet vil jeg vurdere om tv'et - som lovet - lever op til mine forventninger.

Du kan jo også bare tilslutte din PC til skærmen og prøve at sende et HD-signal derfra Så behøves du jo ikke at vente.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Blackhawk

Altid rart med en god dialog og synspunkter. Man skal bare ikke revse folk for at have købt et udmærket TV i ALDI og fra MEDION - det er ikke vores sag, og slet ikke at gøre det på en bedrevidende måde.

Dagligvarebutikken kan og skal yde nøjagtigt det samme som alle andre der sælger / handler. Og ganske som her, via importøren - her MEDION.
Medion sender en reparatør, eller de henter og bringer varen / TVet.
Har du købt en computer andre mindre MEDION ting, så sender de papirer og transportpakke, som du blot afleverer frit på posthuset, og uden omkostninger. Du modtager varen igen, efetr kort tid, med postvæsenet.
Flot, fyldesgørende og meget nem service må man sige, så man kan ikke sige der er manglende service og garanti muligheder.

Jeg havde mit Panasonic til rep. hos Panasonic i 7 måneder, de kunne ikke finde fejlen. Der kørte jeg og bragte samt afhentede tingene, og havde et låne TV, forskellen er egentlig ikke så stor, vel. 
Og sådan kan man finde modeller og situationer hos alle fabrikanter, uden at det behøver at være generelt og dårligt, fra den pågældende producent / mærke.
MEDION fjernsynet er ikke mere tvivlsomt end så meget andet - hvem har egentlig produceret det, jeg ved det ikke. 
Men det forekommer mig, at MEDION ikke producere den slags selv elelr for den sags skyld andre ting. Det lægger jeg ikke hovedet på blokken for, jeg mener at det oplyst sådan???

Og så tilbage til trådens egentlige - som Zerocool så rigtigt påtalte, iøvrigt fin arbejde igen med listen du lige lagde ud - fin måde at gøre det på, samlet tiltag.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg skrev mit første indlæg i tråden fordi jeg synes det vil være en skam at folk som har købt skærmen og er glade for den, pludselig bliver i tvivl og frygter at den ikke kan klare fremtidens krav om HDTV.

Skærmen KAN vise HDTV via DVI, at man forsøger at få en pc til at vise nativ opløsning på den og at det ikke lykkes er en anden historie. Som Zerocool selv henviser til i aldi's reklame, så kan den bruges til en pc, men den er bestemt ikke god til det. Fremtidens blueray/HD-DVD vil have HDCP via DVI og sikkert 720p eller 1080p. Det vil skærmen så scalere op til den's native opløsning. Sådan skal det være og det er bestemt ingen fejl. Ved enhver HD kilde som tilsluttes skærmen er det ikke meningen at man skal have en ekstern scaler indkoblet, skærmen klare selv scaleringen. Hvis man kunne føde skærmen med et signal fra en pc der lignede 720p fra en HD kilde ville man ikke få problemer med et slørret billede.Hvis der er nogen omkring Aalborg som har en skærm og er itvivl om at skærmen kan vise HD via DVI, så skal jeg gerne lave en test, så kan den jo vises her i tråden.

Men kort sagt, hvis man er glad for skærmen og synes 8000kr er fint, så kan den vise HD via DVI og hvis man skal bruge en analog kilde, så er RGB en fin løsning, den er ikke god som pc monitor (surt show) sideløbende vil jeg mene at man skulle holde medion op til det de har lovet, for det er jo det i har betalt for.

Mvh

Snedkeren 

Til top Vis SNEDKEREN's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SNEDKEREN

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Du kan jo også bare tilslutte din PC til skærmen og prøve at sende et HD-signal derfra Så behøves du jo ikke at vente.

[/QUOTE]

Står den nogen steder at skærmen kan vise HD via en pc? det tvivler jeg på når skærmen er HDCP

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Hej..

Jeg skrev mit første indlæg i tråden fordi jeg synes det vil være en skam at folk som har købt skærmen og er glade for den, pludselig bliver i tvivl og frygter at den ikke kan klare fremtidens krav om HDTV.

He, He... Jeg tar hatten af for at du ikke gir op. Du burde søge ansættelse ved Medion
Fred med om hr. og fru Danmark synes de har gjort en god handel og vælger at beholde fjernsynet. For mig ingen alarm.

Citér:

Skærmen KAN vise HDTV via DVI, at man forsøger at få en pc til at vise nativ opløsning på den og at det ikke lykkes er en anden historie. Som Zerocool selv henviser til i aldi's reklame, så kan den bruges til en pc, men den er bestemt ikke god til det. Fremtidens blueray/HD-DVD vil have HDCP via DVI og sikkert 720p eller 1080p. Det vil skærmen så scalere op til den's native opløsning. Sådan skal det være og det er bestemt ingen fejl. Ved enhver HD kilde som tilsluttes skærmen er det ikke meningen at man skal have en ekstern scaler indkoblet, skærmen klare selv scaleringen. Hvis man kunne føde skærmen med et signal fra en pc der lignede 720p fra en HD kilde ville man ikke få problemer med et slørret billede.Hvis der er nogen omkring Aalborg som har en skærm og er itvivl om at skærmen kan vise HD via DVI, så skal jeg gerne lave en test, så kan den jo vises her i tråden.

Ja, men det jeg siger er også bare:

zerocool skrev:

Fysiske fejl:

1. Opfylder ikke, som mærket på kassen, HD Ready Standard'en, idet det mangler component tilslutning der kan vise 720p og 1080i, ved både 50 og 60 Hz (http://www.eicta.org/files/LicenseAgreement-114600A.pdf).
  2. Opdateringshastigheden er efter ISO13406-2 standadiseringen på hele 22ms mod de i annoncen og på kassen lovede 8ms (http://www.heise.de/newsticker/meldung/61467 og http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/126 3332/1263332.html).
  3. Kontrastniveau'et er på 307:1 mod det på kassen og i annoncen lovede 1000:1 (http://www.heise.de/newsticker/meldung/61467 og http://www.stiftung-warentest.de/online/bild_ton/meldung/126 3332/1263332.html).

Software fejl:

1. Interpoleringen af native signal igennem DVI. Tilsyneladende er det umuligt, at benytte sig af panelets fysiske opløsning på 1366x768. Efter at have kørt testmønstre har jeg udfundet følgende. Hvis det fødes med en opløsning over 1024x720 scaleres billedet automatisk tilbage hertil og strækkes ud, så det fylder hele skærmarealet.
    Interpolationsfejlen betyder først og fremmest, at TV'et ikke er særlig velegnet til HTPC-brug. Derudover kan jeg nævne scenariet, at hvis man føder skærmen med en HD-DVD kilde, der har 1366x768 i opløsning, vil TV'ets interne scaler udviske billedet på det horisontale plan. Selvom man havde en af de nye og rigtige dyre Blueray DVD-afspillere, med en super scaler til afspilning af almindelige DVD'er, ja så ville signalet blive genbehandlet af Medion'ets billige interne scaler. Det samme gælder for de HDTV-bokse vi om få år skal ha' tilsluttet for at kunne modtage HD-signal (TV'et har jo kun en RF-tuner).
  2. Red Pass effekten. Den rødlige tone, som alt på skærmen synes at changere í. En individuel RGB-justeringsmulighed vil kunne ordne dette problem.
  3. PIP-funktionen, der ikke virker som den skal. Det er ikke muligt at få et PIP-billede af DVI-kilden og det er heller ikke muligt af få et PIP-billede af nogen af de andre kilder når man har en har DVI-kilden, som hovedbillede.
    Det på trods af, at der på brugermanualen side 5, står "...PIP: billede-i-billed fra to forskellige signalkilder" og på side 30 står, "Med tasterne PIP SOURCE </> kan du nu fremvise den ønskede programplads eller også den ønskede AV-indstilling (SCART1, PC, AV.SV osv.) som miniaturbillede."

Læg specielt mærket til punkt 1 under software fejl. Du vil sikkert godt kunne få skærmen til at vise et billede fra en HD-kilde, men pga. af Medion'ets interne scaler bliver kvaliteten af HD-billedet bare aldrig rigtig god.
Det bør være muligt, at bypasse TV'ets interne scaler når det fødes med panelets fysiske opløsning. Jeg har sågar Medion's danske produktansvarlige's ord for, at det er en fejl.

SNEDKEREN skrev:

Står den nogen steder at skærmen kan vise HD via en pc? det tvivler jeg på når skærmen er HDCP

Jamen, vi kan da lade folk selv se det ved at trykke her
Billedet kommer bare ikke til at stå knivskarpt, som man ser på rigtige HD Ready skærme. Det er nu engang den billige interne scaler der ødelægger billedet.

powda
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

zero tager ejg fejl, eller skrev du ikke selv engang et indlæg i din egen tråd, hvor du roste billedekvaliteten ved 1080i? Eller husker jeg galt?

I så fald er det så blevet værre siden dengang, eller har du sammenlignet oplevelsen på dit eget tv med andre, og derefter blevet utilfreds?

SNEDKEREN
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Jeg opgiver.. men som afslutning,

1.Står den nogen steder at skærmen kan vise HD via en pc? det tvivler jeg på når skærmen er HDCP???

2. DVI fra en PC er ikke det samme som DVI fra en DVD

3. Zerocool's ønske om at kunne bruge denne skærm til sin HTPC er ikke optimal, skærmen er slet ikke optimal som pc monitor, men brugt sammen med en DVI eller scart video kilde er det en okay skærm.

Hold Medion op til deres specifikationer.

Og held og lykke med det

Jeg kan kontaktes via PM hvis nogen ønsker at lave en HD demo

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hvad er egentlig ordlyden af garantien?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

powda skrev:

zero tager ejg fejl, eller skrev du ikke selv engang et indlæg i din egen tråd, hvor du roste billedekvaliteten ved 1080i? Eller husker jeg galt?

Du har ret powda. Jeg har tidligere udtrykt begejstring for skærmen. Det skyldes dog nok bare, at jeg var overrasket over det overhovedet var muligt at at tænde et 32" LCD-TV med HD Ready mærkning, fra Aldi'  
Sidenhen har jeg ved nærmere granskning dog kunnet konstatere, at mit umiddelbare indtryk ikke holdt stik

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Juli 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

SNEDKEREN skrev:

Jeg opgiver.. men som afslutning,

1.Står den nogen steder at skærmen kan vise HD via en pc? det tvivler jeg på når skærmen er HDCP???

2. DVI fra en PC er ikke det samme som DVI fra en DVD

3. Zerocool's ønske om at kunne bruge denne skærm til sin HTPC er ikke optimal, skærmen er slet ikke optimal som pc monitor, men brugt sammen med en DVI eller scart video kilde er det en okay skærm.

Skærmen differentiere ikke imellem behandling af HD-Signaler. Om så de kommer fra Set Top Box, BlueRay DVD eller HTPC. Jeg har ved brug HTPC blot taget forskud på HD-verdenen og herved måttet konstatere, at såvel HTPC som fremtidige HD-kilder ikke bliver behandlet ordentligt i skærmens elektronik. 

jdg1 skrev:

Hvad er egentlig ordlyden af garantien?

Aldi's garanti, efter anonncen, lyder kort og godt - "3 års garanti".

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes