Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. maj 2025 | 22:08   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

Aldi's garanti, efter anonncen, lyder kort og godt - "3 års garanti".

hmm....lidt af en gummi garanti 

Jeg tror I får problemer med de "små" mangler i forhold til en sådan garanti.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1402
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

zerocool skrev:

Aldi's garanti, efter anonncen, lyder kort og godt - "3 års garanti".

hmm....lidt af en gummi garanti 

Jeg tror I får problemer med de "små" mangler i forhold til en sådan garanti.

Tro mig, det gør vi ikke. Hvad mener du iøvrigt med små???

Hvis der er fortolkningsproblemer, fortolkes den altid til fordel for forbrugeren.

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Til alle klagere - MEDION 32"LCD

Jeg tror vi skal lave de lister med fejl og mangler og sende til Zerocool, der er ingen grund til at diskutere hvem der tror, og hvem der har en masse gode ideer, eller hvem der syntes det er et dårligt / godt køb.

Nu drejer det sig om reklamationerne, som Zerocool har fint styr på, det er et godt initiativ han har taget. 
Er man interesseret i at være med, så lav de lister og koordiner med ham, alt anden diskussion er jo ligegyldig og bør stoppe nu.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Til alle klagere - MEDION 32"LCD

Jeg tror vi skal lave de lister med fejl og mangler og sende til Zerocool, der er ingen grund til at diskutere hvem der tror, og hvem der har en masse gode ideer, eller hvem der syntes det er et dårligt / godt køb.

Nu drejer det sig om reklamationerne, som Zerocool har fint styr på, det er et godt initiativ han har taget. 
Er man interesseret i at være med, så lav de lister og koordiner med ham, alt anden diskussion er jo ligegyldig og bør stoppe nu.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Lige mine ord !!

Jeg har sendt en besked til zero, hvor jeg foreslår at vi kan lave en slags underskrift indsamling for på den måde at vise at vi mener det seriøst

mvh

Klyt fra thy

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Den er jeg med på. Jeg har allerede henvendt mig til Medion og afventer nu svar. Men jeg er også sikker på, at vi kommer længst ved at "rotte" os sammen og henvende os i samlet flok.

Har du, zerocool, ikke leveret dit tv tilbage? Uanset hvad - fedt, at du gider!



__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 26 Juli 2005 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:
jdg1 skrev:

zerocool skrev:

Aldi's garanti, efter anonncen, lyder kort og godt - "3 års garanti".

hmm....lidt af en gummi garanti 

Jeg tror I får problemer med de "små" mangler i forhold til en sådan garanti.

Tro mig, det gør vi ikke. Hvad mener du iøvrigt med små???

Hvis der er fortolkningsproblemer, fortolkes den altid til fordel for forbrugeren.

Det er en "bred" garanti, dvs. en garanti på at skærmen fungerer som en skærm nu engang skal og at den bliver ved med at fungere i garantiperioden.  Jeg tror næppe Medion vil have større besvær med at fremføre et sæt fornuftige anbringender, der understøtter det ovennævnte.  Husk på at garantien ikke er specifik. Der er ikke tale om en garanti der dækker eksempelvis "pixelfejl" eller lignende.  Groft sagt garanterer sådan en type garanti, at varen "virker" og at den vedbliver med at gøre det i garantiperioden.

Husk i denne sammenhæng på at:

1. Skærmen virker!

2. Skærmen er rettet til det "brede" publikum (hr. og fr. flæskesteg)

3. Skærmen er prissat til dette brede marked.

4. Skærmen er ikke rettet mod det professionelle/high-end marked.

5. LCD skærme er avancerede og komplekse produkter.

6. Mangelsvurderingen skal foretages i relation til pkt. 1-5.

7. Prøv at overbevise en domstol om (hvis det nogensinde skulle komme så langt) at "mindre" problemer med opløsningen eller farverne på skærmen, resulterer i en mangel, i relation til det "brede" publikum, der bevirker at skærmen ikke "fungerer".

Kort sagt; selvom der er tale om en garanti, så er der altid en hvis margin, indenfor hvilken man opererer, når man skal bedømme om garantien er blevet udløst.  Pris og produktets "natur" er nok de væsentligste faktorer for fastlæggelsen af denne margin. 

 

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Her er mit svar fra Medion:

Hvis dit fjernsyn ikke lever op til de forventninger du har gjort, skal du
kontakte butikken og høre dem hvad i skal gøre.

Med hensyn til de softwarefejl du beskriver kan vi tage den ind til
reparation og lave en opdatering af systemet. Hvad der skal ske er helt på
til dig.

Spørgsmålet er så bare om de kan fikse fejlene...



__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Medion skrev:

Med hensyn til de softwarefejl du beskriver kan vi tage den ind til
reparation og lave en opdatering af systemet. Hvad der skal ske er helt på
til dig.

Det må da  betyde at de har en opdatering klar Eller Hvad???

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 27 Juli 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg kan snart ikke huske hvor, men var der ikke noget med, at den opdatering, der fandtes allerede, ikke hjalp ret meget - og snarere forværrede nogle ting? Jf. opdateringer foretaget i udlandet.

__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 
the-box
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juni 2003
Status: Offline
Indlæg: 233
Sendt: 28 Juli 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

Hvad er grunden til I slet ikke mener denne skærm kan bruges sammen med en HTPC? Er det fordi at man ikke kan køre med den rigtige widescreen opløsning, og bliver nødt til at køre med 1280*1024 og dermed får man ikke fuld udnyttelse af sin skærm, hvis man smider en DVD i HTPC’en?

Til top Vis the-box's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the-box
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Er der nogen, der har erfaring med den opdatering, Medion tilsyneladende råder over, og som de er villige til at tage produkter ind for?

__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

Snegorm

Det bedste råd er, at du spørger MEDION, og lader dem opdatere TVet samt lader dem kigge på de evt. klagepunkter du har -så er det eksperterne selv der kommer med en forklaring og det evt. videre i en reklamationssag.
Det samme bør alle gøre - og derefter henvender man sig samlet til ZeroCool. Hvis man ikke har givet pågældende leverandør / importør en chance for at udbedre fejlene - er der ikke noget grundlag for det videre forløb. 
Den mulighed har en leverandør et par gange efter lovgivningen, så kom i gang med det - alle der har klagepunkter.
Derefter ZeroCool's erfaring og flotte arbejde.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 31 Juli 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Snegorm

Det bedste råd er, at du spørger MEDION, og lader dem opdatere TVet samt lader dem kigge på de evt. klagepunkter du har -så er det eksperterne selv der kommer med en forklaring og det evt. videre i en reklamationssag.
Det samme bør alle gøre - og derefter henvender man sig samlet til ZeroCool. Hvis man ikke har givet pågældende leverandør / importør en chance for at udbedre fejlene - er der ikke noget grundlag for det videre forløb. 
Den mulighed har en leverandør et par gange efter lovgivningen, så kom i gang med det - alle der har klagepunkter.
Derefter ZeroCool's erfaring og flotte arbejde.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

OK - den er jeg med på! Jeg synes bare at huske en flig af en tråd, hvor man nærmest gav udtryk for at den eksisterende opdatering forværrede visse forhold. Derfor: Hvis der er nogen, der allerede har fået en opdatering, så kunne det være rart at høre resultatet. Jeg har bedt Medion fortælle hvilke fejl, deres opdatering retter, men endnu ikke hørt tilbage.



__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 01 August 2005 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Hej

Er der ikke lige en der kan vise mig hvor apperatsnummeret står på vores skærm, jeg syntes ikke at jeg kan finde det !!!

mvh

klyt

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt
 
joern
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 01 August 2005 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Hej!

På mit garantibevis fra MEDION står der: "I tilfælde af at en reparation er nødvendig, skal De træffe aftale med MEDION Servicecenter om afhentning af Deres apparat."

Bemærk at der står AFHENTNING!!!!! Er der nogen, der har gjort brug af det?

Jørn

Til top Vis joern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joern
 
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 01 August 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

joern skrev:

Hej!

På mit garantibevis fra MEDION står der: "I tilfælde af at en reparation er nødvendig, skal De træffe aftale med MEDION Servicecenter om afhentning af Deres apparat."

Bemærk at der står AFHENTNING!!!!! Er der nogen, der har gjort brug af det?

Jørn

Hej Jørn

Jeg arbejder på sagen, da jeg har en højtaler der skratter, så jeg vil have den sendt ind, mangler bare lige at finde ud af apperatets nummer

mvh

klyt

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt
 
joern
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 01 August 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Hej Jørn

Jeg arbejder på sagen, da jeg har en højtaler der skratter, så jeg vil have den sendt ind, mangler bare lige at finde ud af apperatets nummer

mvh

klyt

[/QUOTE]

Hej klyt!

Jeg kan ikke selv se mit nummer, idet TVet hænger på væggen. Det er mere end besværligt at få ned.

Iflg. garantibeviset skulle nummeret stå på bagsiden af apparatet.

Mvh.

Jørn

Til top Vis joern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joern
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 01 August 2005 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Hej Klyt og Jørn

Jeg har ikke gjort brug af Medions service om afhentning mm. - endnu. Men overvejer at få lavet en "opdatering", som Medion råder over. Jeg fik den tilbudt, da jeg gjorde dem opmærksom på de fejl, der er listet her i tråden (af zerocool). Jeg gad dog godt forinden høre om nogen har erfaringer med resultatet af den opdatering. Hvad den forbedrer - om noget...

If. Medions kundeservice er apparatets serienummer de tal, der står ud for MSN XXXX XXXX - ja, der er vist kun otte, mens der (så vidt jeg lige husker) er plads til flere på det medfølgende garanti-bevis.



__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 51
Sendt: 01 August 2005 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

hej

det ser lidt lumsk ud da der på mit garantibevis er trykt nogle forskellige msn nr

et hvis det er antrazit

og et hvis det er silver

det nr der er står ud for silver passer med et nr bag på skærmen ???

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt
 
Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 37
Sendt: 01 August 2005 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hmmm - nu sidder jeg ikke lige med mit bevis eller tv, men så vidt jeg husker, så er der på mit bevis et felt med adskilte pladser, hvor man selv skal skrive sit serienummer - det, der står bag på tv'et. Og if. Medion er det altså nummeret ud for MSN...

Hvis du alligevel skal have tv'et ind til Medion, så var det måske en ide at få opdateringen med ved samme lejlighed. Som før nævnt venter jeg stadig på, at Medion fortæller, hvad opdateringen 'opdaterer'...



__________________
Snegom
Til top Vis Snegom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Snegom
 

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes