Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 32" LCD MEDION fra ALDI (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 08 August 2005 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har lige et simpelt ?

Jeg bruger min skærm til at sev tv og dvd film, og det er fint nok til mig !!!

Men hvordan skal jeg koble min dvd til skærmen for at få det bedste billede.

Min dvd har vist ikke noget der hedder hdmi men jeg har jo den der scart fætter der fulget med skærmen + et kabel med 3 stk phono stik. Er det en god løsning ( Aner ikke om det kaldes scart,rgb eller noget helt 3  )

Mvh Klyt

( Onsdag = afhentning af skærm mellem 12-16 )

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

klyt skrev:

Hej

Min dvd har vist ikke noget der hedder hdmi men jeg har jo den der scart fætter der fulget med skærmen + et kabel med 3 stk phono stik. Er det en god løsning ( Aner ikke om det kaldes scart,rgb eller noget helt 3  )

Mvh Klyt

Jeg er IKKE nogen ørn til det tekniske, for jeg havde tænkt mig at bruge min fladskærm som dig.
Min anskaffede dvd-afspiller er forsynet en tilslutning, der kaldes HDMI. Den har nøjagtig samme funktion som DVI, men ser anderledes ud.
Det har derfor været nødvendig at bruge en adapter eller som jeg at anskaffe et kabel, der i den ene ende har HDMI og i den anden DVI.
Jeg får derved overført et signal med en højere opløsning.

Glæder mig til at høre hvordan det går med din skærm efter den har været i hænderne på MEDION.

Mvh.
Jørn

Til top Vis joern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joern

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 August 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

klyt skrev:

Hej

Mvh Klyt

Hvis du kun har de 2 muligheder skal du bruge scart. Helst en god kvalitet til en kr. 300-500,-.

Har du haft ringet til Medion og forhørt dig om hvad versionsnummer firmwareopdateringen har?

Til top Vis zerocool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocool

klyt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Nej jeg har ikke haft ringet , da jeg egentlig tvivler lidt på om jeg kan få et fornuftigt svar, af de skoleelever, som jo bare passer deres eftermiddagsjob

Ang forbindelse mellem lcd og dvd hedder de forskellige options

TV udgang, Component

TV udgang, Scart

TV udgang, S-Video

Til top Vis klyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klyt

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2005 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

klyt skrev:

Nej jeg har ikke haft ringet , da jeg egentlig tvivler lidt på om jeg kan få et fornuftigt svar, af de skoleelever, som jo bare passer deres eftermiddagsjob

Ang forbindelse mellem lcd og dvd hedder de forskellige options

TV udgang, Component

TV udgang, Scart

TV udgang, S-Video

Spørg efter Christian Sørensen. Han er den produktansvarlige og kan give dig et svar. Det vil da være ærgeligt og formålløst at gå igennem alt det her besvær uden nytte.

Du skal som sagt vælge Scart (rgb). Havde skærmen opfyldt EICTA's krav skulle du have valgt component.

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 09 August 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

klyt skrev:

Hej

Mvh Klyt

Ja, scart er if. HIFI-klubben også det bedste i den situation. Herefter kommer DVI, HDMI og et eller andet helt nyt, hvor DVD-afspillerne med denne udgang starter ved 13.000,- kr. HIFI-klubben har (haavde?) forresten et knaldgodt scart-kabel på kampagne, sat ned fra 600 til 300!

joern
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Aalborg
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

En DVD-afspiller med DVI eller HDMI kan købes fra kr. 1.400 og opefter.

Jørn

Til top Vis joern's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af joern

Seeberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2005
Sendt: 09 August 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Snegom][QUOTE=klyt]

Hej

Mvh Klyt

Hej.

Jeg har købt en AV selector, hos ALDI..... ja  bare . Den kostede 3-400 kr. og så kan du tilslutte alt ekstra udstyr til denne, DVD, musik anlæg, X-box, video osv, med scart stik.

Havde tidl. en alm. fordeler box, også til scart, og med trykknapper, hvorimod denne selecter har fjenbetjening m.m.

Hilsen Jean

Til top Vis Seeberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeberg

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 10 August 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

@ zerocool

Jeg vil bare lige høre hvorfra du har din info om at tvet ikke er HD ready ?

Jeg har en samsung dvd afspiller der opskalerer til 720p og 1080i via HDCP kryptering, dvs tvet skal kunne håndtere det krypterede HD signal for at kunne vise - og det kan det.. tvet skalerer ikke selv her.
Når jeg trykker displayknappen på fjernbetjeningen skriver tvet endda selv opløsningen på skærmen.

Eneste underlige jeg har bidt mærke i, er når jeg kører vga fra min bæbar til dvi.. opløsningen ser ud til altid at være på 1366x768 ligemeget hvilken opløsning jeg vælger på pcen, det er nok skaleringsfunktionen i tvet der gør det.

Men det passer altså ikke det ikke er high definition kompatibel.

Jeg har også set flere wmv-hd film bl.a. "the italien job" på tvet nu, og hold fast en billedkvalitet.

Jeg tager gerne billeder hvis i ikke tror mig :)
Til top Vis JanK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanK Besøg JanK's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:
@ zerocool

Jeg vil bare lige høre hvorfra du har din info om at tvet ikke er HD ready ?

Jeg har en samsung dvd afspiller der opskalerer til 720p og 1080i via HDCP kryptering, dvs tvet skal kunne håndtere det krypterede HD signal for at kunne vise - og det kan det.. tvet skalerer ikke selv her.
Når jeg trykker displayknappen på fjernbetjeningen skriver tvet endda selv opløsningen på skærmen.

Eneste underlige jeg har bidt mærke i, er når jeg kører vga fra min bæbar til dvi.. opløsningen ser ud til altid at være på 1366x768 ligemeget hvilken opløsning jeg vælger på pcen, det er nok skaleringsfunktionen i tvet der gør det.

Men det passer altså ikke det ikke er high definition kompatibel.

Jeg har også set flere wmv-hd film bl.a. "the italien job" på tvet nu, og hold fast en billedkvalitet.

Jeg tager gerne billeder hvis i ikke tror mig :)

Læs hvad jeg har skrevet tidligere vedr. EICTA's "HD Ready"- standardiseringskrav.

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

zerocool skrev:

JanK skrev:
@ zerocool Jeg vil bare lige høre hvorfra du har din info om at tvet ikke er HD ready ? Jeg har en samsung dvd afspiller der opskalerer til 720p og 1080i via HDCP kryptering, dvs tvet skal kunne håndtere det krypterede HD signal for at kunne vise - og det kan det.. tvet skalerer ikke selv her. Når jeg trykker displayknappen på fjernbetjeningen skriver tvet endda selv opløsningen på skærmen. Eneste underlige jeg har bidt mærke i, er når jeg kører vga fra min bæbar til dvi.. opløsningen ser ud til altid at være på 1366x768 ligemeget hvilken opløsning jeg vælger på pcen, det er nok skaleringsfunktionen i tvet der gør det. Men det passer altså ikke det ikke er high definition kompatibel. Jeg har også set flere wmv-hd film bl.a. "the italien job" på tvet nu, og hold fast en billedkvalitet. Jeg tager gerne billeder hvis i ikke tror mig :)

Læs hvad jeg har skrevet tidligere vedr. EICTA's "HD Ready"- standardiseringskrav.

Jeps det har jeg gjort, og efter hvad jeg kan forstå på dig så er det eneste du kan sætte fingeren på, at den ikke har component tilslutning, og det HAR den jo netop, i form af scart stikkene, og det virker fint og smertefrit.

Hvis der er andet der i uoverensstemmelse må du godt lige sidde fingeren på det. For mig at se opfylder det nu engang alle krav også det om component. (hvis jeg har overset et krav så oplys mig gerne, jeg prøver at finde en undskyldning for at kunne levere det tilbage en skønne dag når jeg er træt af det, men argumentet med det ikke er HD ready holder altså ikke, jeg er dog i den (u)heldige situation at strømforsyningen inde i tvet knurrer en lillebitte smile, så måske jeg kan bruge det som undskyldning ;)

Hvis nu det kan alt det skal, kan fodres med alle signaler, er det så ikke godt nok ? det er sq et fedt om component tilsluttes via af scart eller trad. stik. Der står endda her i de officielle krav til HDready at component stik ikke er et must, bare tvet kan fodres component via en adapter istedet.

Citér:
YPbPr CEA -770.3 rev. C, November 2001, with the notice that the connectors required may be
available only through an adaptor

og som fodnote hertil står der
Citér:
1“HD ready” display devices support analogue YPbPr as a HD input format to allow full compatibility with
today's HD video sources in the market. Support of the YPbPr signal should be through common industry
standard connectors directly on the “HD ready” display device or through an adaptor easily accessible to
the consumer.

http://www.eicta.org/files/PressRelease1-115438A.pdf
Til top Vis JanK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanK Besøg JanK's Websted

zerocool
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

HD-signaler (720p 50/60 Hz og 1080i 50/60Hz) kan ikke fungere via en scartindgang. Det er teknisk umuligt, om så du smider en adapter på.

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 August 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jamen, var der ikke VGA ind da? For det kan, som jeg da mindes modtage YPbPr.

Densen Audio / HeadFreaks.dk / StaxHeadphones.eu
https://headfreaks.eu
Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 10 August 2005 kl. 21:07 | IP-adresse registreret  

Et kabel som http://www.dvdo.com/pro/pro_acc_cbl.php må kunne gøre tricket ;)

(Hvis der vel og mærke er vga input) =)

Til top Vis whatz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whatz Besøg whatz's Websted

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

jeg har lige testet og du helt og aldeles ret, ihf 99%

Når jeg fodrer tvet igennem scartstikket fra component på min dvdafspiller kan den kun vise 576p og 768p... det virker dog noget underligt at det er i stand til at vise 768p ? men ikke 720i ?

det skal lige siges, at den kun kan vise component ved 768p når jeg benytter både component og hdmi udgangen på dvd afspilleren, hiver jeg et af kablerne fra forsvinder billedet. Indstillingen for at sende HD signal via component på min dvd afspiller hedder så også "Component (P-SCAN) & HDMI" læg mærke der stå "&" og ikke "or"

Er du sikker på at et HD signal kan sendes via component rent ?

Kan du uddybe hvorfor det er umuligt at køre et hd signal igennem et scart stik ?

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 10 August 2005 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Taget fra www.sattv.dk:

2. HDTV skærmen/projektoren skal kunne håndtere analogt input via YPbPr1, og digital input via DVI eller HDMI tilslutning. (update ifølge vores oplysninger er analog component video ikke et krav, såfremt der er digitale indgange HDMI/DVI)

Er det korrekt?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

pnyg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004
Sendt: 10 August 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Iflg. denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=19873&K W=component findes der apparater der understøtter component via scart. I dette tilfælde scart til component, så det modsatte burde vel også være mugligt. Ikke for at jeg tror vores tv understøtter det, da det så nok havde stået i manualen!!!, men blot til orientering om at det kan lade sig gøre.

Har man brug for flere DVI tilslutninger vil en fordelerbox vel kunne gøre det.

Man skal blot være opmærksom på når man køber nyt udstyr at det har HDMI el. DVI tilslutninger.

pnyg

Til top Vis pnyg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pnyg

JanK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

pnyg det er meget fint men har ingen relevanse, vi har længe konstateret at der ikke er nogen fysisk component tilslutning, kun igennem scart stikket, og det fungerer kun op til 576p ved ren component. (også 768p hvis man tilslutter dvdafspilleren med både hdmi og component, men det resultat tror jeg ikke andre har været istand til at komme frem)
Du siger det havde stået i manualen hvis det understøttede component via scart... har du selv læst manualen ? det står nemlig sort på hvidt at det eneste måde at tilslutte component :P

@ jdg1 : nu blir den lige postet igen (IGEN)
http://www.eicta.org/files/PressRelease1-115438A.pdf
det er de officielle krav til et tv kan bære mærket HD ready.

eneste humle ved det her tv er at det ikke kan køre HD opløsning via ren component, spørgsmålet om 50/60 hz tør jeg slet ikke rode mig ud i her :P

Så er der også spørgsmålet omkring en noget ringe firmware, men HD ready dækker desværre ikke over disse ting, som interpolering osv.. det er simpelthen et spørgmål om hvor mange penge man har brugt på det her tv.

whatz
Branchemedlem
Branchemedlem
Hififreaks

Sendt: 11 August 2005 kl. 02:27 | IP-adresse registreret  

JanK skrev:
pnyg det er meget fint men har ingen relevanse, vi har længe konstateret at der ikke er nogen fysisk component tilslutning

Og i er sikre på at vga'en ikke modtager component? ^_^

Snegom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Sendt: 11 August 2005 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Mht. firmware: Jeg rykker stadig i Medion for oplysninger om, hvilken opdatering de har. For som før nævnt har de tilbudt at hente tv'et ind til opdatering...

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes